بازدید 30651
پانصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

زنده شدن فرمانده ارشد کشته شده روسیه+ فیلم / تحلیلگر آمریکایی حامی روسیه: جنگ تمام شده است!

پانصد و هفتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 26 September 2023

زنده شدن فرمانده ارشد کشته شده روسیه+ فیلم

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تغییر تاکتیک حملات روسیه
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۲:۴۱

سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت که حمله شبانه روسیه با پهپادهای کامیکازه، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» «یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین به حضور پهپادهای شناسایی روسیه برای جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت، ۳۸ پهپاد روسیه از دو جهت در ساعات اولیه سه شنبه به اوکراین حمله کردند.  

وی گفت:«روسیه در تلاش است تا پدافند هوایی ما را برای ضربه زدن به اهداف دچار اشتباه کند.»

حمله موشکی و پهپادهای روسیه به «اودسا» به شدت به پایانه دریایی  اوکراین آسیب رساند. چندی قبل نیز رسانه‌ها ر گزارش کردند که نیروی هوایی روسیه برای نخستین بار از زمان جنگ با اوکراین یک موشک هایپرسونیک با جنگنده بمب افکن «سوخو-۳۴» علیه مواضع ارتش اوکراین شلیک کرده است.

هفته نامه «نیوزویک» نوشت که نیروهای روسیه برای اولین بار با استفاده از جنگنده بمب افکن  «سوخو-۳۴» موشک هایپرسونیک «کینژال»  به سمت اوکراین شلیک کردند. این رویداد می‌تواند نشان دهنده تغییر تاکتیکی در نحوه استفاده روسیه از نیروی هوایی خود در جنگ باشد.

«سیدارث کاوشال» تحلیلگر اندیشکده انگلیسی «روسی»  بر این بارور است که استفاده کینژال توسط سوخو-۳۴ برای ارتش روسیه یک گام منطقی است.

کاوشال به نیوزویک گفت، این باعث می‌شود جنگنده‌های میگ-۳۱ آزادانه به عنوان رهگیر در خط مقدم عمل کنند. رادارهای دوربرد این جنگنده  برای روس‌ها به عنوان ابزاری برای دور نگه داشتن هواپیماهای اوکراینی مفید بوده است و سامانه راداری میگ-۳۱ می‌تواند موشک‌های کروز را شناسایی کند.

سوخو-۳۴ برای حملات تاکتیکی علیه اهداف زمینی و دریایی دشمن در روز و شب، انواع شرایط آب و هوایی طراحی شده و مجهز به سامانه جنگال است.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز اخیرا نوشت که  روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند.نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده  اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

مدودف: روسیه دیگر چاره‌ای جز درگیری مستقیم با ناتو ندارد
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۱:۱۱

 «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد که به نظر می‌رسد گزینه‌ای برای مسکو جز درگیری مستقیم با ناتو در میدان نبرد باقی نمانده است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: ظاهراً چاره‌ای برای روسیه به جز درگیری مستقیم با ناتو در میدان نبرد که آشکارا به یک بلوک فاشیستی هیتلر- محور با ابعاد بزرگ تر تبدیل شده، باقی نمانده است.

«دیمیتری مدودف» اضافه کرد: ما آماده این درگیری هستیم، اگرچه نتایج آن برای بشریت هزینه‌ای بیش از سال ۱۹۴۵ خواهد داشت.

این در حالیست که وی پیشتر گفته بود که مخالفان روسیه در غرب، همه را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهند و نشانه‌های مسکو (در این باره) را نادیده می‌گیرند.

مدودف یادآور شد که مخالفان روسیه فعالانه همه را در راستای این هدف تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهور سابق روسیه پیش از این با انتشار مقاله‌ای در روزنامه روسیِ «آرگومنتی فاکتی» با اشاره به اقدامات تحریک آمیز غرب هشدار داده بود که مسکو احتمالاً مناطق جداشده از گرجستان، یعنی اوستیای جنوبی و آبخازیا را به خاک خود ضمیمه کند.

۷۰ سرباز اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۱:۰۹

 وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور زاپروژیا، ۲ حمله دفع شد و حدود ۷۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک، ۴ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و دشمن حدود ۳۱۰ پرسنل نظامی و ۵ تانک را از دست داده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور کوپیانسک، ۵۰ پرسنل نظامی اوکراینی کشته و ۲ خودرو طی ۲۴ ساعت منهدم شدند؛ همچنین، یک اسلحه خودکششی نیز مورد اصابت قرار گرفت و نابود شد. در محور کراسنولیمانسک، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از ۹۰ نفر در روز هم فراتر رفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور دونتسک جنوبی، تلفات نیروهای مسلح اوکراین طی یک روز بالغ بر ۱۲۰ نظامی کشته و زخمی است. نیروهای هوافضای روسیه یک جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را در فرودگاهی در نیکولایف منهدم کردند.

تحلیلگر آمریکایی حامی روسیه: جنگ تمام شده است!
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۱:۰۸

سیمور هرش می‌گوید که حمله «تروریستی» به نورد استریم ارتباط چندانی با بحران اوکراین نداشت.

به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی می‌گوید: عناصر قابل توجهی در جامعه اطلاعاتی آمریکا، با تکیه بر گزارش‌های میدانی و اطلاعات فنی وجود دارند که معتقدند ارتش تضعیف شده اوکراین از امکان غلبه بر خطوط دفاعی سه لایه روسیه و کشاندن جنگ به کریمه و خاک روسیه دست کشیده است. چهار استان تصرف و ضمیمه روسیه شد.

هرش تاکید کرد: واقعیت این است که ارتش شکست خورده ولودیمیر زلنسکی دیگر هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. یک مقام با دسترسی به اطلاعات فعلی به من گفته است که جنگ ادامه خواهد داشت، زیرا زلنسکی اصرار دارد که باید ادامه یابد. در مقر او یا در کاخ سفید هیچ بحثی در مورد آتش بس وجود ندارد و هیچ علاقه‌ای به مذاکراتی که می‌تواند به پایان کشتار منجر شود وجود ندارد. این مقام با صحبت از ادعای اوکراین مبنی بر پیشرفت تدریجی در حمله که متحمل خسارات حیرت‌آور شده است، گفت: «همه اینها دروغ است.»

این روزنامه‌نگار آمریکایی افزود: این مقام گفت: در روزهای آغازین حمله ژوئن، برخی از نفوذهای اولیه اوکراینی وجود داشت، آنها «در یا نزدیک» به اولین مانع از سه مانع بتنی روسیه به دام افتادند و روس‌ها برای جذب آنها عقب‌نشینی کردند. در نهایت همه آنها کشته شدند. به گفته وی، پس از هفته‌ها تلفات زیاد و پیشرفت اندک، همراه با خسارات هولناک به تانک‌ها و خودروهای زرهی، عناصر اصلی ارتش اوکراین بدون اعلام این خبر، عملاً حمله را لغو کردند. دو روستایی که ارتش اوکراین اخیراً ادعا کرد تصرف شده‌اند «آنقدر کوچک هستند که عملا در نقشه نامی از آنها آورده نشده است.»

به گفته هرش، پیام زلنسکی در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک چیز جدیدی نبود و واشنگتن پست گزارش داد که وی با استقبال گرم «اجباری» حاضران مواجه شد. اما، پست اشاره کرد که او سخنرانی خود را در مجلسی نیمه‌پر انجام داد و بسیاری از افراد از حضور و شنیدن حرف‌های او خودداری کردند.

این گزارش می‌افزاید، رهبران برخی از کشورهای در حال توسعه از این که میلیاردها دلار بدون پاسخگویی جدی توسط دولت بایدن برای تامین مالی جنگ اوکراین هزینه می‌شود، «ناامید» شده‌اند؛ امری که حمایت از مبارزات آنها را برای مقابله با «جهان در حال گرم شدن، مقابله با فقر و تضمین زندگی امن‌تر برای شهروندان خود کاهش می‌دهد.»

هرش می‌گوید: بایدن، در سخنرانی قبلی خود در مجمع عمومی، به موقعیت خطرناک اوکراین در جنگ با روسیه نپرداخت اما حمایت قاطع خود از اوکراین را تجدید کرد. بایدن، با حمایت بلینکن، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی جیک سالیوان حمایت مالی و معنوی بی‌وقفه‌اش از جنگ اوکراین را به موضوعی برای انتخاب مجدد خود تبدیل کرده است.

هرش در پایان نتیجه گرفته است: این مقام اطلاعاتی آمریکایی که با او صحبت کردم، سال‌های اولیه کار خود را در کار علیه جاسوسی شوروی گذراند، به عقل پوتین احترام می‌گذارد، اما به تصمیم او برای جنگ با اوکراین اعتراض دارد. اما همانطور که او به من گفت: «جنگ تمام شده است. روسیه پیروز شده است. دیگر هیچ تهاجم اوکراینی وجود ندارد، اما کاخ سفید و رسانه‌های آمریکایی باید این دروغ را ادامه دهند. حقیقت این است که اگر به ارتش اوکراین دستور داده شود که حمله را ادامه دهد، ارتش شورش خواهد کرد. سربازان دیگر حاضر نیستند بمیرند، اما این برای مزخرفاتی که توسط کاخ سفید بایدن نوشته می‌شود، مناسب نیست.»

در همیت حال هرش در سالگرد تخریب سه خط لوله از چهار خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ توسط دولت بایدن در پلتفرم Substack نوشت: این ناشی از ترس در کاخ سفید بود که آلمان تغییر عقیده دهد و جریان گاز روسیه را فعال کند – و اینکه آلمان و سپس ناتو، به دلایل اقتصادی، تحت سیطره روسیه و منابع طبیعی گسترده و ارزان آن قرار گیرند، همان ترس همیشگی: اینکه آمریکا برتری دیرینه خود را در اروپای غربی از دست بدهد.

هرش نوشته است: در اواخر سال ۲۰۲۱، از یک گروه سیا خواسته شد تا پیشنهادی برای اقدامی ارائه دهد که می‌تواند روسیه را از آغاز عملیات نظامی در اوکراین منصرف کند. فوریه ۲۰۲۲ - پس از اینکه بایدن علناً تهدید کرد در صورت ورود روسیه به اوکراین به «پایان دادن» به خطوط لوله نورداستریم می‌پردازد، کاخ سفید به گروه برنامه‌ریزی سیا اعلام کرد که حمله فوری به نورد استریم انجام نخواهد شد، اما این گروه باید برای کار گذاشتن بمب و آماده شدن برای فعال کردن آنها «در صورت درخواست» تدارک ببیند.

او به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: در آن زمان بود که فهمیدیم حمله به خطوط لوله بازدارنده نبود، زیرا جنگ ادامه یافت. ما متوجه شدیم که تخریب دو خط لوله روسیه مربوط به جنگ اوکراین نبود، بلکه بخشی از یک برنامه سیاسی نومحافظه‌کاران برای حفظ شولتس و آلمان، با نزدیک شدن زمستان و بسته شدن خطوط لوله همزمان با سرد شدن هوا بود. ترس کاخ سفید این بود که پوتین، آلمان را تحت کنترل بگیرد و سپس سراغ لهستان برود.

آمریکایی‌های دخیل در بمباران خطوط لوله گاز نورد استریم هیچ ردی از خود برجای نگذاشتند و هیچ اطلاعات مهمی در مورد مأموریت در واشنگتن وارد رایانه نشد بلکه روی یک ماشین تحریر رویال یا اسمیت کرونا تایپ شده است. پس از تکمیل عملیات، اوراق و نسخه‌های چاپ شده از بین رفتند، بنابراین هیچ اثر فیزیکی باقی نگذاشتند؛ هیچ مدرکی که بعداً توسط دادستان ویژه یا مورخ ریاست جمهوری کشف شود. شما می‌توانید آن را «جنایت کامل» بنامید. گزارش‌ها و اخبار مختلف از این حوزه مستقیماً به ویلیام برنز، رئیس سیا، که تنها رابط بین برنامه‌ریزان بمب‌گذاری و رئیس‌جمهور بایدن بود، رسید. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بایدن از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده خواسته باشد تا تحقیقات گسترده‌ای در مورد انفجار خط لوله انجام دهد، وجود ندارد.

او گفت: دولت جو بایدن نورد استریم را برای بحث و گفتگو مطرح کرد زیرا این تنها خط لوله‌ای بود که ما آمریکایی‌ها می‌توانستیم به آن دسترسی داشته باشیم و موضوع خرابکاری می‌توانست رد شود.

وی اضافه کرد: رهبری تیم تخریب سیا دستورات نامشخص بایدن برای تخریب خطوط لوله گاز را «گامی استراتژیک به سوی جنگ جهانی سوم» می‌دانست.

این روزنامه نگار همچنین با اشاره به زمان بر بودن چندین ماهه آماده سازی برای انفجار خطوط لوله گفت: دو غواص با تجربه نیروی دریایی ایالات متحده که برای این مأموریت استخدام شده بودند، نیازمند ماهها تحقیق و تمرین در آبهای متلاطم دریای بالتیک بودند.

هرش در ادامه تاکید کرد: مردان و زنان آمریکایی که ماه‌ها مخفیانه به نروژ تردد می‌کردند، هیچ ردی از خود باقی نگذاشتند.

وی در خصوص واکنش دیگر کشورهای منطقه به این عملیات نوشت: مقامات ارشد سوئد و دانمارک، که هنوز هم معتقدند که نمی‌دانند در آب‌های سرزمینی مشترکشان چه می‌گذرد، چشم‌هایشان را بر فعالیت‌های آمریکایی و نروژی بستند. برخی از مقامات سیا معتقد بودند که رهبر آلمان در آن زمان و اکنون از برنامه‌ریزی مخفیانه برای تخریب خطوط لوله کاملاً آگاه بوده است.

او تصریح می‌کند که پنهان کردن تیم غواصی آمریکایی و پرسنل پشتیبانی در کشتی ماموریت مین روب نروژی، در حالی که غواصان کار خود را انجام می دهند، دشوار بود.

هشدار درباره تعلیق کمک های آمریکا به اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۱:۰۷

 «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت در صورتیکه کنگره لایحه بودجه جدید را به تصویب نرساند، پنتاگون تنها «برای چند هفته» می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

در حالیکه قانونگذاران کنگره به مذاکرات داغ و جدی خود بر سر لایحه بودجه‌ای که می‌تواند تا 25 میلیارد دلار کمک به اوکراین داشته باشد، ادامه می دهند، کربی در واکنش به تأثیرات تعطیلی احتمالی دولت فدرال آمریکا بر کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف گفت: «ما یک مقدار بودجه دیگر برای ادامه داریم بنابراین فکر می‌کنم برای چند هفته آینده یا کمی بیشتر مشکلی نداشته باشیم اما بدون درخواست تکمیلی که ما درخواست آن را ارائه کردیم، قطعاً توانمندی ما برای حمایت خوب از اوکراین تا پاییز و ماههای زمستان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت».

وی ادامه داد: «در صورت تعطیلی دولت و عدم دستیابی به درخواست تکمیلی، تأثیر چشمگیری بر توانمندی ما برای موفقیت در میدان نبرد برجای خواهدگذاشت».

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گفت‌وگو با نمایندگان کنگره گزارش کرد که بحث در خصوص لایحه جدید بودجه آمریکا تا حد زیادی بر کمک‌های بیشتر واشنگتن به کی‌یف متمرکز شده است و برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه با پیشنهاد دولت بایدن برای یک کمک 25 میلیارد دلاری اضافی برای اوکراین مخالفند.

مقام‌های کنگره می‌گویند «علی‌رغم حمایت گسترده دو حزب در سنا برای تخصیص پول برای اوکراین، برخی جمهوری‌خواهان استدلال کرده‌اند که چنین بودجه‌ای، پیچیدگی زیادی در تلاش برای کمک به «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای برون‌رفت از این معضل بودجه به وجود می‌آورد».

در حالی که مقامات هشدار داده اند که خزانه واشنگتن در حال خشک شدن است و «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون اخیراً، تعطیلی دولت فدرال را «بدترین چیزی خوانده‌اند که ممکن است رخ دهد»، هفته گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده اصرار داشت که مشکلات بودجه فعلی هیچ تأثیری بر کمک ایالات متحده به اوکراین نخواهد داشت.

«کریس شروود» سخنگوی پنتاگون جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا، کمک آمریکا به کی‌یف را «ضروری» می‌داند.

تانک‌های آبرامز هم در آتش جنگ اوکراین می‌سوزند
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۲۱:۰۶

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) به تحویل اولین محموله از تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا به رژیم کی‌یف واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تایید ورود دسته اول از این تانک‌های آمریکایی به اوکراین برای جنگ با روسیه، اظهار داشت: «این تانک‌ها هم مانند سایر ادوات نظامی، در آتش خواهند سوخت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره عرضه تسلیحات جدید توسط کشورهای غربی به اوکراین نیز گفت: «این امر به هیچ وجه بر ماهیت و نتایج عملیات ویژه نظامی تأثیر نمی‌گذارد زیرا اصولا هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند توازن نیروها را در میدان جنگ تغییر دهد».

پیش از این، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اذعان کرده بود که بخشی از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند.

سخنگوی کرملین در واکنش به سوالی برای اظهارنظر درباره ادعای اوکراین مبنی بر کشته‌شدن فرمانده ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه توضیح داد: «اطلاعاتی از وزارت دفاع در این‌باره ارائه نشده است».

زنده شدن فرمانده ارشد کشته شده روسیه

فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه که اوکراینی‌ها مدعی شده بودند، در حملات اخیر کشته شده، امروز سه‌شنبه تصویر او در نشست ستاد فرماندهی وزارت دفاع روسیه منتشر شد.

دیروز دوشنبه، نیروهای ویژه اوکراین مدعی شدند که دریاسالار «ویکتور سوکولوف» (Viktor Sokolov) فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در حمله هفته گذشته کی یف به مقر این ناوگان در بندر سواستوپل کشته شده است.

تعداد بازدید : 4297

بر اساس اعلام این رسانه، روسیه تا کنون به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای درباره جزئیات حمله موشکی ارتش اوکراین به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه اعلام کرد، در جریان حمله موشکی رژیم کی‌یف به شهر سواستوپل، پنج موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی سرنگون شدند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، در این حمله موشکی ساختمان مقر تاریخی ناوگان دریای سیاه آسیب دید و بر اساس اطلاع موجود، یک سرباز روس نیز کشته شده است.

دقایقی پس از حمله پهپادی ارتش اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه، «سرگئی آکسایونوف»، رئیس شبه جزیره کریمه اعلام کرد، پدافند هوایی ارتش روسیه در این منطقه موشک‌های کروز شلیک‌شده ارتش اوکراین در آسمان کریمه را رهگیری و منهدم کردند.

انهدام ۲۶ پهپاد ارتش روسیه توسط اوکراین

نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شد، روسیه شب گذشته با ۳۸ پهپاد انتحاری منطقه «ایزمیل» در اودسا را هدف قرار داد که پدافند هوایی اوکراین موفق شد ۲۶ پهپاد را رهگیری و منهدم کند.

«اولگ کیپر»، فرماندار منطقه‌ای اودسا هم با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود افزود، این حمله پهپادی دو ساعت طول کشید و هدف آن ضربه‌ زدن به زیرساخت‌های ایزمیل بود که در نتیجه آن بیش از سی وسیله نقلیه آسیب دیدند و دو راننده هم مجروح شدند.

نیروی هوایی اوکراین هفته پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد، ارتش روسیه با حملات پهپادی و موشکی مناطقی از اودسا و میکولایف را هدف قرار داده است. نیروی هوایی اوکراین در این بیانیه هم مدعی شد ارتش روسیه ۲۴ پهپاد انتحاری را به اهداف موردنظر پرتاب کرده که پدافند هوایی اوکراین ۱۸ پهپاد را رهگیری و منهدم کرد. در بیانیه نیروی هوایی اوکراین همچنین ادعا شد، همه ۱۷ موشک شلیک‌شده ارتش روسیه منهدم شده است.

دو پهپاد اوکراینی در منطقه کورسک منهدم شد

وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب گزارش داد: سامانه دفاع هوایی دو پهپاد اوکراین را در منطقه کورسک منهدم کرد.


 وزارت دفاع روسیه افزود: انهدام این دو پهپاد حدود ساعت ۲۲:۳۰ [به وقت مسکو] صورت گرفت.


این گزارش افزود: با انهدام این دو پهپاد تلاش نیرو‌های رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی متوفق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۸
دوستان پوتینی می بینید که نتیجه سیاستهای کاملا اشتباه پوتین وشما برای روسیه و ایران چه بوده؟ حالا حتی ارمنستان هم که همیشه به حمایت روسیه امیدوار بود گفته دیگه روسیه ضعیفتر از ان هست که بشود روی ان در برابر محور رجب و علی اف حساب کرد. وقتی پوتینی ها انقدر از دست رفتن فرصت خدمت همیشگی نگران هستند که انقدر ضد غربی شدند که از انطرف بام افتادند نتیجه همین هست. الان رجب می داند که بدلیل مواضع اشتباه پوتینی ها چه در روسیه و چه در ایران هم روسیه و هم ایران بشدت تحت تحریم امریکا و غرب هستند و بشدت نیاز به ترکیه و رجب برای کاهش فشار و مکان تنفس برای دور زدن تحریمها را دارند نتیجه این میشود که رجب دوغ خان توهم میزند که الان ارزوی که دلیل مردان اذری و کرد و ایرانی با جانفشانی برای هزاره ها از زمان مادها و هخامنشیان تا صفویان و عثمانی بر دل زمامدان اناطولی از یونان و روم و روم شرقی و عثمانی برای راه زمینی به خزر و کنترل قفقاز گذاشند الان برای اولین بار در تاریخ بنام خود ثبت کند و لقب رجب دوغ خان فاتح را بگیرد. ولی رجب و پان چی چی ها هم مانند پوتینی ها توهم می زنند. اول اینکه هنوز دلیل مردان ایرانی و اذری و ارمنی اجازه رسیدن به این ارزو را بر دل رجب خواهند گذاشت و دوم اینکه دولت ارمنستان انقدر هوشمند و خردمند بود که متوجه شد که تنها اتکا به حمایت روسیه اشتباه استراتژیک دولتهای قبلی ارمنستان هست و بسرعت ضمن فدارکاری و گذشت از ادعای قدیمی بر قره باغ برای حفط اولویت بزرگتر یعنی مرزهای قانونی ملت ارمنستان روابط بسیار خوبی با امریکا و اروپا برقرار کرده و الان اگر علی اف و رجب اوف بعد از عقب نشینی ارمنستان از قره باغ باز بدنبال ارزوی کریدور تورانی! خود به مرزهای ارمنستان تعدی کنند تمام دنیا علی اف را مانند پوتین برای حمله به مرزهای یک کشور مستقل عضو سازمان ملل تحریم خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
موضوع انشا: توهمات یک آدم آدم تخیلی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نخست وزیر ارمنستان خودش غرب گرا هست پادشاه آذربایجان شمالی علی اف هم رابطه حسنه با اسرائیل داره اصلأ منطقی است که با هم دشمنی داشته باشند شیخ محترم همین دوستان کریدور تورانی خود را ایجاد خواهند کرد و ایران عزیز ما رو تجزیه بفکر منافع ایران باش مطمئن هستید که روسیه در جنگ شکست خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
هموطن
مگر سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه نگاه "گاو شیرده" نیست که از زیر زبان ترامپ در رفت. معنی گاو شیرده یعنی پیشرفت ممنوع فقط به ما نفت و گاز بدهید تا ما هم به شما تولیدات خود را بفروشیم یعنی خام فروشی مطلق.
با چنین سیاستی که آمریکا در قبال خاورمیانه در پیش گرفته جوان نخبه خاوری چطور برای کشورش پیشرفت به ارمغان بیاورد؟و ایران را که با این سیاست غلط آنها مخالف است تحریم می کنند و با هزار و یک حیلت و رسانه های گذایی ای که در اختیار دارند مسائل را طوری چپه جلوه می دهند که مثلا ما دنبال صلاح هسته ای هستیم یا در فلان گاو داری اورانیوم غنی می کردیم و ... ولی بدان هدف آن ها جلوگیری از پیشرفت، خودکفایی و اقتدار ایران و ایرانی است که به این هدف نخواهند رسید پس بهتر است با ما از در گفتگوهای منطقی وارد مذاکرات شوند، به پیشرفت ما احترام گذاشته و به جای تحریم های ظالمانه روی به رقابت سالم بیاورند که ایرانی ها مردم نجیب و هوشیاری هستند و بدون توجه به رسانه های تبلیغاتی غرب، فرق بین دوست و دشمن را می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
این که هموطن نیست یک کانادایی مزدوره خودشم همینو اعتراف کرده بارها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
برگ چنار بایدنگی بشین تا بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
گوشت گوسفندی کیلویی نیم ملیون تومان لطفا پاچه لیسان پوتینی و پاچه لیسان عردوغانی وساطت کنند مواد غذایی ارزان از کشورهای مطبوع خود وارد ایران کنند تا تحریمهای امریکا که شامل مواد غذایی و اقلام دارویی نمیشود دور زده شود
نتیجه مسابقات اسیایی متاسفانه دوباره تاییدی بر فشل بودن مدیریت و کارنامه پوتینی ها هست. ایرانی که همیشه در کنار ژاپن قدرت ورزشی برتر اسیا بود یا تهران درکنار توکیو دارای بلند ترین ساختمان ها و مدرن ترین شهرسازی اسیا و بزرگترین ورزشگاه اسیا بود و تهران و هما اولین شهر و شرکت هوایی اسیا و افریقا و امریکای جنوبی و استرالیا بود که حتی قبل از توکیو پرواز مستقیم به نیویورک و امریکای شمالی برقرار کرده بود را به اینجا رساندند که در بازیهای اسیایی چین می بینید. اگر در نهایت رتبه دهم کشورهای اسیایی از نظر مجموع مدال( باز هم با امید به کشتی و وزنه برداری و والیبال) بیاوریم کاری بزرگ انجام دادیم که پوتینی ها از صبج تا شب در رسانه های دولتی و خصولتی خود از ان با عنوان حماسه نام ببرند و گمان کنند که ما دیروز متولد شدیم که ندانیم چه بر سر این ملت اوردند. چینی که وقتی ما ورزشگاه ازادی داشتیم از قحطی برگ درخت می خوردند! تکلیف ویتنام و اندونزی و کره و تایوان و... که دیگر معلوم هست ولی حالا با مدیریت داعیانه پوتینی ها....؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دمت گرم.درسته.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اون زمان کی حاکم ایران بود و چرا ایران اینطوری شد دموکراسی دموکراسی و با کلاس بودن مردم ایران و مجانی شدن بگذریم که خود شما ترک وطن کردید یا ویپین کانادا خریدی لطفاً به من هم آدرس بده تا بخرم گوادلوپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نتیجه عقل ناقص یک غیر بشر میشه این که ایرانو با چین 1.5 میلیاردی مقایسه میکنه ابرقدرت دوم و بزودی اول اقتصادی جهان
یه عکس ازش دیدید یعنی زنده است؟ چه مدرک خوبی!
با تشکر از تابناک که روز ما را با این ویدیو تعارف ایرانی ها شاد کرد. همین ویدیو سند کاملی است که این دوستان پوتینی هم میهن بسیار بسیار ایرانی ناب هستند! چون گزارشگر در انتها بعد از اینکه یکی از ایرانیها با کلی خواهش و تمنا و اکراه و... موافقت! کرد که از خط پایان بگذرد گفت: هنوز طوری دستش را بالا گرفته گه گویا نفر اول شده! چه اندازه ما را یاد پوتینی ها می انداد. بعد از 18 ماه در باتلاق اکراین میگن ما تازه گرم نشدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اونقدر برای شکست روسیه بشین تا زیرت علف سبز بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
چرت گفتن که کنتور نمیندازه مخصوصا برای یه وطنفروش خارجی
تابناک عزیز... نه فقط کار اوکراین تمام شده که کار اقتصاد و نابودی اروپا شروع شده.. به جهان جدید بزودی سلام خواهی کرد.. به اون اقایانی هم‌که بدنبال کدخدا بودن بگو کدخداتون بایدن مریض احوال و اروپا در حتل احتضارن. بگردین دنیال خدا و کدخدای جدید..
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
باشه حالا ساندیست رو بخور
همه ما به پوتین ایمان و اعتقاد داریم وقتی با خداباشی معجزه هم دور نیست مرده ها زنده میشوند و بر علیه کفار نازی آمریکایی میجنگند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فیلم زیاد نبین گیم او ترونه مگه مرده ها زنده شوند بر علیه کفار! یواش یواش قدیس میکنید پوتین رو مرده هارو زنده می‌کنه!!!!
فکر کنم این سیمون هرش شاید درست بگه پس احتمالا ارتش روسیه در خیابان های کی‌یف رژه پیروزی خواهند رفت جان من مگه میشه
جان کربی هم غیر مستقیم دارد می گوید ما بیش از چند هفته دیگر نمی توانیم به اوکراین کمک نظامی کنیم چون کنگره آمریکا به خصوص جمهوری خواهان مخالف کمک نظامی بیشتر به کیف است، حال زلنسکی با این همه ویرانی کشورش و آوارگی و کشته شدن مردمانش که سوغات اعتماد بیش از اندازه به آمریکا و متحدان اروپایی اش بود چه باید بکند؟
امروز زیر ساخت های شهری اوکراین ویران شده، بنادر تاریخی این کشور نابود شده، بیش از نیمی از مردم این کشور یا آواره گشته اند یا کشته شده اند، بیش از ۲۰ درصد خاک این کشور به تصرف روسیه در آمده، سربازان رشوه می دهند تا از مرزها فرار کنند، انتخابات پارلمانی این کشور به حالت تعلیق درآمده وووو گذشته از همه این موارد بمب های خوشه ای ممنوعه که توسط بایدن به اوکراین ارسال شد تا سال ها پس از پایان جنگ بمب های عمل نشده جان انسان های بیشتری را خواهد گرفت اگرچه بایدن این موارد را می دانست ولی چون می خواست ناتوی تحت رهبری اش در جنگ با روسیه بازنده میدان نبرد نباشد بر خلاف سازمان های حقوق بشری به ارسال بمب های خوشه ای ممنوعه به اوکراین مبادرت ورزید و انگلیس هم با ارسال گلوله های اورانیومی ضعیف شده تا سال ها پس از پایان جنگ خاک این کشور را در برخی از مناطق غیر قابل استفاده کرده، آیا اگر زلنسکی و دولتمردان اوکراین مستقل تصمیم می گرفتند و در تله سیاسی آمریکا و تروئیکای اروپایی گرفتار نمی شدند برای اوکراین بهتر نبود؟؟؟؟
۱. روسیه کلا تو کار ساخت فیلمه !! :)) با افتر افکت و پریمیر و...میشه خیلی کارها با فیلم کرد !! آواتار و همینطور ساختند !! خخخخخخخخ ۲. جنگ تموم شده و همه چیز در صلح و آرامشه ، روسها فقط خودشون و بعضی وقتها دوست دارند بترکونند !!! جوک با خبر دوتاس، کاری که دمپایی و نوکراان میکنند ، بیشتر جوک گفتنه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
غرب زده ها درحال دق کردن هستند کدخدا ناراحته
اهمیت مگه داره کدوم فرمانده بمیره ؟! ژنرال چوکوف نباشه ، سرهنگ چوخف مرده !!! :)) بالاخره اون زیر دست ام بعد از فرمانده دومین مقامه !! ۳۳ نفر مردند که سه تاشون ارشد بودند !! بقیه اش گمانه زنیه !!
روسیه میتونه با ناتو بجنگه شروع کنه ، همین الان راه بیوفته ، احتمالا آمریکا نصف روسیه رو این بار به آلاسکا ضمیمه کنه ، جای یخبندان آمریکا کم داره....
"مدودف؛ روسیه چاره ای جزء درگیری مستقیم با ناتو ندارد"
خود مدودف به خوبی می داند ناتوی تحت رهبری آمریکا جرات درگیری مستقیم با روسیه بزرگترین قدرت اتمی دنیا را ندارد پیشدستی کرده و می گوید روسیه چاره ای جزء درگیری مستقیم با ناتو ندارد، ناتو تنها کاری که از دستش برمی آمد این بود که تجهیزات نظامی پیشرفته خود را در اختیار سربازان اوکراینی قرار دهد و آن ها را به میدان جنگی که احتمال هیچ بازگشتی از آن نیست بفرستند و با ادامه این رویه جنگ را فرسایشی کند تا به امپراطوری روسیه به قول خودشان پایان دهند و تا آخرین سرباز اوکراینی این جنگ را ادامه خواهند داد و خودشان حتی یک فشنگ مشقی هم به سمت روسیه پرتاب نکرده و نخواهند کرد و وقتی آخرین سرباز اوکراینی جانش را در راه وطن از دست داد از ترس درگیری با روسیه و از دست رفتن جان سربازان خودشان، جنگ را خاتمه خواهند داد.
این وسط فقط اوکراین به معنای واقعی کلمه "نابود" شد و این باید درس عبرتی برای سایر کشورها باشد که فریب دموکراسی و سخنان حقوق بشری آمریکا و متحدان غربی اش را نخورند که این سخنان زیبا فقط سرپوشی است بر سیاست های اشتباهشان که باعث جنگ و جنگ افروزی در دنیا شده است.
در یک جمله؛ آمریکا و تروئیکای اروپایی اش فقط به فکر منافع خود هستند و بس و نه تنها هیچ کاری به بشر و حقوقش ندارند بلکه آن جا که پای منافع سیاسی - اقتصادی خودشان مطرح می شود حتی حاضرند حقوق بشر را قربانی منافع و زیاده خواهی های خود بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
افرین حرف درست همینه ولی برخی نمی خواهند بفهمند کشورهای بزرگ اعم از روسیه و امریکا به فکر خودشان هستند روسیه اجازه نمی دهد که در مرزهایش ناتو مستقر شود امریکا هم که به فکر سلطه است خودش اونور دنیا مردم را در جاهای دیگه به جون کشورهای قوی میخواد بیاندازه چه عین خیالشون هستش یک رئیس جمهور یهودی هم گذاشتند سرکار که اصلا تعلق خاطری به اوکراین نداره فوقش پا میشه میره اسرائیل
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دریغ و افسوس که کشورهای نوکر و غرب زده ها اینو بفهمند .
در مورد جنگ اوکراین بنده قبلاً هم گفته ام و در چند استان خبرنگاران محترم بیش از دویست شبکه تلویزیون و رادیو از من پرسیدند و قبلاً به ایشان هم عرض کرده ام و در تلویزیون هم پخش شد
حتی همین هفته پیش نهصد روزنامه نگار در نامه ای رسمی و جداگانه در مورد جنگ اوکراین نظر بنده را پرسیدند و بنده با صبر و حوصله و سعه صدر و متانت و درایت و حجامت به ایشان ارز کردم که در این خصوص هیچ نظری ندارم
پاسخ ها
صنف علافان طهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
از نظرات گهربار شما بسیار متشکریم
دریاسالار «ویکتور سوکولوف» الزاما زنده نشده است. در این نمایش تلویزیونی سوکولوف در اجلاس فرماندهان روسیه شخصا حضور نداشت و فقط تصویر او روی مانیتور نمایش داده شد و در طول این تصویرش هیچ حرفی هم نزد!
تحلیلگر آمریکایی سیمون هرش می گوید؛ جنگ تمام شده و اوکراین بازنده و روسیه پیروز این نبرد شده و چهار استان اوکراین تصرف و ضمیمه خاک روسیه شده است.
از اولش هم معلوم بود که اوکراین هیچ دست برتری نسبت به روسیه ندارد، پیروزی در جنگ شرایطی می خواهد که هیچ کدام از شرایط جنگی به نفع اوکراین نبود؛
اولا) روسیه از نظر وسعت سرزمینی بیش از دو برابر کل قاره اروپا است.
ثانیا) روسیه از نظر تعداد سرباز دست برتری را نسبت به اوکراین دارد.
ثالثا) روسیه بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده.
رابعا) چون اوکراین زمانی خاک روسیه بوده، مستشاران نظامی روس وجب به وجب خاک این کشور را مثل کف دستشان می شناسند.
البته بعید است که چنین مسائلی را آمریکا و تروئیکای اروپایی اش ندانند ولی چرا با آگاهی از چنین مسائلی با اقدامات تحریک آمیز در مرزهای روسیه از قبیل نصب سامانه های موشکی و وعده پیوستن اوکراین به ناتو و نادیده گرفتن هشدارهای مکرر دیپلماتیک مقامات کاخ کرملین، باعث آتش افروزی جنگ شدند و با ارسال تجهیزات نظامی گسترده بر آتش جنگ افروزی دمیدند؟ چون هدف داشتند و هدفشان تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه با جنگی فرسایشی در خاک اوکراین (پل ارتباطی روسیه با غرب) بود و هم این که روسیه هم دلیلی برای حمله به خاک اروپا نداشته باشد چون اگر این جنگ مثلا در خاک لهستان اتفاق می افتاد روسیه دلیل محکم تری برای درگیری با ناتو داشت ولی چون در خاک اوکراین اتفاق افتاده و اوکراین زمانی جزء خاک خودش بوده این از عطش حمله روسیه به ناتو می کاهد از طرفی اوکراین هم جزء اروپا نیست که آمریکا و متحدان غربی اش دلشان به حال مردم اوکراین بسوزد بلکه با اقدامات تحریک آمیزشان دو ملت را که زمانی یک ملت بودند به جان هم انداختند و با ارسال تجهیزات نظامی گسترده آتش جنگ را طولانی کردند و اوکراین را نابود کردند و این که چه میزان به هدفشان که تضعیف قدرت روسیه بوده دست یافته باشد معلوم نیست و این عین سیاست نیرنگ و فریب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
کیه که این حرفها را بفهمه ، اینها همه یاسین خوندن در گوش غربی ها هست
تحلیلگر حامی روسیه نه.. ضدبایدن و دموکراتها
تانک لئوپارد، موشک سایه طوفان، تانک ابرامز، خون آشام، بمب خوشه ای ممنوعه و .... هیچ کدام به درد اوکراین نخورده، نمی خورد و نخواهد خورد تنها راه حل اوکراین حل مناقشه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک بود سیاستی که ایران، چین، هند و برزیل به دفعات به آن تاکید کردند ولی آمریکا و متحدان غربی اش نه تنها به این پیشنهاد توجه نکردند بلکه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده تنها بر آتش جنگ افروزی دمیده مانع از مذاکرات صلح شدند و حاصلش برای اوکراین جزء نابودی چیز دیگری نبود اگر اوکراین به پیشنهاد مقامات ما، چین، برزیل، هند و حتی برخی از کشورهای آفریقایی مبنی بر نشتن پای میز مذاکره برای حل بحران توجه می کرد الان حال و روزش این گونه نبود الان هم اگرچه کمی دیر شده ولی با این وجود مذاکره راه حل منطقی تری است تا ادامه جنگ و درگیری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
هیچ کدام به درد اوکراین نخورده ؟!!!

روسیه اومد یه هفته ای کل اوکراین رو بگیره حالا توی چند تا استان مرزی و روس زبان اوکراین گرفتار شده ! شما نمیخواین بفهمین روسیه و شخص پوتین چه شکست فضاحت باری خوردن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ناشناس 7:57 هنوز نفهمیدی که علت حمله روسیه سیاست های احمقانه دلقک بود
روسیه 38 پهباد شلیک کرده که اوکراین 26 تاش رو زده، پس میماند 12 فروند. اونوقت چطوری 12 پهباد که قابلیت انفجاری زیادی هم ندارند 30 خودرو را نابود کرده؟؟!! ... آدم دروغگو، و جالبه خیلی ها این دروغها رو با اشتیاق تایید میکنند و در برابر هر روشنگری شروع به فحاشی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خودتو ناراحت نکن.اینها دارن چیز میگن. برا خودشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شاید گناد هم بودن برای چی قدرت انفجاری ندارن؟ فقط از پهباد که استفاده نمیشه پس موشک و توپ چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خودت شماردی ۲۶ تاش رو زده یا عمو زلنسکی بهت گفته؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
تو پیدا کن دلقک دورغگو را
این جنگ فقط پروپاگاندا رسانه ای است
حالا دیگه اسپوتنیک روسی شده منبع خبر !
وقتی موشک های دوربرد به اوکراین برسد و این موشکها وسط مسکو فرود آیند و مردم روسیه در مسکو جنگ را از نزدیک احساس کنند وضعیت جنگ دگرگون خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ارزوی امریکاییها انوقت مردم واشینگتن هم باید جنگ را بهتر حس کنند .
یک کشور مسخره بی دین لامصب
منظورم روسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
زپرتسکی دیدنداره خوب البته دینش همجنسگراییه
تابناک تمام خبر رو از روسیه و به نفع روسیه می‌گوید و اگر هم خبر از طرف اکراین باشد باز به نفع روسیه است
سیمور هرش یک روزنامه نگار روس پرست 86 ساله کنج اتاقش در آمریکا نشسته و هیچ اطلاعات خاصی در موزد جنگ اوکراین ندارد. فقط هر چند وقت یک بار میاد میگه که یک منبع اطلاعاتی بی نام و نشان بهش گفته که روسیه برده و خبرگزاری های روسیه هم اراجیف او را بزرگ می کنند و شما هم آنها را بازپخش می کنید. حرف های هرش هیچ مرجعیت و تطابقی با واقعیات ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ارزوهای بر باد رفته غربیها
اخبار شما مغرضانه و بر علیه اوکرایین است۰ طوری اخبار را بازگو‌میکنید گویی که به خواننده اینطور القا میشود که هر انچه از طرف اوکرایینی اظهار میشود غیر واقعی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شک داری ، فضای مجازی که در اختیار دلقک هست چرا پیشرفتی روتون نمیشه بگید ؟ از بس به هم دروغ گفتند دلقک مجبور به عوض کردن مدیران وزارت دفاع از وزیر و معاون وزیر شد
منبع خبرهاتون شده سیمور هرشل و اسپوتنیک و راشا تودی!!!یه مشت توهمی بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اب بریزید انچاییکه میسوزه دلقک رفتنی شد
این بیچاره سیمور هرش مگه هنوز زنده است! :)) مخ مونده براش که چیزی و تحلیل کنه ؟ تحلیل گر طرفدار روس:)) بدبخت باید یه طوری امورات کنه ، خونه نشین و در به در نوکری و گرفتن دوزار پول از روسیه برا تحلیل های آب دوغ خیاری....یه چیزی تو مایه های نخست وزیر مجارستان که خودش و آدم حساب میکنه ، البته بقیه حسابش نمی‌کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دلقک بای بای
سیمور هرش:
جنگ تمام شده است. دوستان غربگداها و عاشقان زلنسکی یک بار این مقاله را بخوانید!
ضمناً سخنرانی ترامپ را در سازمان ملل بخوانید که گفت آلمان باید از خط لوله نورد استریم صرف نظر کند و تصویر سیاستمداران آلمانی حاضر در مجمع سازمان ملل که به این جمله ترامپ خندیدند!!!!
روسیه حالا حالاها (اقلا ده سال) باید هزینه نظامی در اوکراین بپردازد .
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری