بازدید 2340

تداوم کاهش دما در تهران

کد خبر: ۱۱۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 25 September 2023

اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در نیمه شمالی استان و تداوم کاهش نسبی دما خبر داد.

به گزارش ایسنا بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ زبانه‌هایی از سامانه بارشی از نواحی شمالی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ مهرماه) در برخی نواحی استان افزایش ابر، در نیمه شمالی گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی گاهی رخداد مه و محدودیت دید دور از انتظار نیست طی این مدت روند کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۴ مهرماه) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۵ مهرماه) کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی به‌ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران دور از انتظار نیست بنابراین احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

در این شرایط جوی خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، خودداری از استقرار در مناطق مرتفع، داربست‌ها و ساختمان‌های بلند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی