بازدید 8712
بسته ویدیویی «تابناک»

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷ 25 September 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

برای مشاهده ویدیو روی تیترها کلیک کنید

 

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین

ویدیویی از یک مصاحبه بین المللی محمدرضا پهلوی را می‌بینید که در زمان پخش بین المللی نیز انعکاس وسیعی داشت. در این مصاحبه محمدرضا پهلوی فرح را شایسته جانشینی‌اش نمی‌داند و او را تحقیر می‌کند که باعث شوکه شدن فرح می‌شود. این فیلم را به همراه ترجمه در تابناک می‌بینید. 

 

 

روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین

شماری از مقامات پهلوی روایتی تکان دهنده و تلخ از واگذاری بحرین و پذیرش استقلال استان چهاردهم ایران توسط محمدرضا شاه را مطرح کردند. آنچه رخ داده در این ویدیو می‌بینید. 

 

روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر

امام موسی صدر برای آموزش روش خاصی داشت. به گفته یکی از شاگردانش در دوران که مدرسه دینی تدریس می‌کرد، او یک ساعت و نیم درباره یک شاخه گل رز برای دانش آموزان صحبت کرده است. روش تشویق دختران به حجاب که منجر به گرایش بسیاری از دختران لبنان به حجاب شد نیز منحصر به فرد بود. این روحانی در مواجهه با سیگار کشیدن کودکش نیز روشی غیرمنتظره در پیش گرفته بود که از قضا کار کرده بود. این روایت‌ها را یک جا در تابناک می‌بینید. 

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند را در تابناک می‌بینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷
گشتید گشتید آخر فقط همینو پیداکردید
اونم که فیلمششو نذاشتید.
از ش فقط جهت بازدید تبلیغ استفاده کردید (:
این تحقیر نیست !!!!!!!! اگر تحقیر بود؛ قرح، اکنون بعد از سالها از فوت همسرش از او به نیکی یاد نمی کرد .
حق آبه هیرمند چی شد؟
اقای علم فقط محمدرضا وزنش را خوب میشناخت!!!
درست شما بر عکس میگویید. اگر فرح شاه را دوست نداشت. به لعنتی خطاب میکرد نه اعلیحضرت. الآن هم که هست ایشان را دوست دارد و اعیحضرت خطاب مینماید.
امام موسی را چه نسبت با این حضرات ؟؟؟؟؟؟؟
قضیه بحرین را همه میدانند، رجوع کنید به تاریخدان خودتان خسرو معتضد.

اگر دین ندارید لاقل آزاده باشید(امام حسین ع) و منصفانه تحلیل کنید.
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
واگذاری سهم دریای خزر را هم بنویسید،زمانیکه از یک نفر خیلی خیلی بد بنویسند و بگویند تا یک مدت منطقی است ولی ادامه دار شدنش را دیگه باید شک کرد
تابناک جان چرا تحقیق نکرده مطلب میذارید.بحرین در زمان قاجار از ایران جدا شده.تاریخ دان حکومتی اقای پرویز معتضد دقیقا تو تلویزیون اینو گفته بود.همه میدونن و خود شما هم میدونیدر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
بحرین هیچوقت جدا نشده بود، اشغال شده بود و ماقبل قاجار هم بارها اشغال شده و دوباره پس گرفته شده،در دوره قاجار و بعد اون هم دولت ایران بحرین رو متعلق به خودشون میدونسته و رسما هم اعلام میشده، در زمان محمدرضا شاه انگلیس در حال ترک خلیج فارس بوده و تصمیم میگیره جزایر اشغالی و همینطور بحرین رو تعیین تکلیف کنه که متاسفانه محمدرضا شاه در یک خیانت آشکاربه صورت رسمی مالکیت بحرین رو واگذار میکنه، جالب اینجاست که هیچ اقدام سیاسی هم برای بازپسگیری انجام نمیده چه برسه به نظامی، حتی اعضای دربار از جمله اردشیر زاهدی دنبال اقدامات سیاسی و در آخر نظامی بودن که با مخالفت محمدرضا شاه مواجه میشن و نوع واگذاری هم فاجعه بوده، بدون کوچیکترین اقدام سیاسی یا حقوقی و حتی نظامی، خاک کشور رو مثل آب خوردن واگذار کرده
چی بنویسم آخه که تابناک بتونه منتشر کنه ... افسوس
متاسفانه و از بد روزگار تابناک هم رسانه شده
نام استاندار یا فرماندار یا حاکم ایرانی بحرین در ۴۰۰ سال آخیر و عکس استانداری بحرین با پرچم ایران لطفا منتشر کنید،
سید موسی صدر در کنار تحصیلات حوزوی در قم، دروس دبیرستان خود را به اتمام رساند و در سال ۱۳۲۹ به عنوان نخستین روحانی دانشجو و دانشگاهی به همراه دوستش عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی، در لیسانس رشتهٔ «اقتصاد در حقوق» (معادل رشتهٔ حقوق اقتصادی کنونی) وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۳۲ فارغ‌التحصیل شد.
بعد از نادر جدا شده بود .

او واگذار نکرد بلکه نتوانست پس بگیرد .

دقیقا مانند اینها که زمان فروپاشی شوروی نتوانستند آذربایجان و سایر سرزمینها را بازپس بگیرند . و این سرزمین ها شدند یک کشور مستقل.

فرق است بین واگذار کردن و پس گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
کلمه محسن پزشپور را در اینترنت جستجو کنید
تاریخ بحرین را دریافت میکنید
او گریه کرد
زاهدی بعدا گفت کار ما در استقلال دادن بحرین اشتباه بود
؟شما از چه چیزی دفاع میکنی
کلمه محسن پزشک پور را در اینترنت جستجو کنید

تاریخ بحرین را دریافت میکنید

او گریه کرد

زاهدی (وزیر امور خارجه وقت )بعدا گفت حق با پزشکپور بود کار ما در استقلال دادن به بحرین اشتباه بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی