بازدید 1857
۳

۲۲۵ شهر کشور سینما ندارند

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بيش از ۲۲۵ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما محمد خزاعی در حاشیه سفر به کاشمر با اشاره به اینکه بيش از ۲۲۵ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند، تصریح کرد: حدود ۵۰ سالن سینما در سفر‌های اولیه استانی از سال گذشته تا امسال درحال تجهیز است.۲۲۵ شهر کشور سینما ندارند

رئیس سازمان سینمایی با اعلام اینکه به جز این ۵۰ سالن حدود ۱۷۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر دیگر در کشور فاقد سالن سینمایی هستند، به وضعیت تولیدات سینمایی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی مقداری متفاوت از دیگر استان‌های کشور است.

خزاعي افزود: در سفر‌هایی که به استان‌ها داریم مطالبات مختلفی در حوزه سینما مطرح می‌شود و بیشترین مطالبات در حوزه زیرساخت، توسعه، آموزش، تجهیز دفاتر، امکانات و تولیدات است، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر به کاشمر جلسه بسیار خوبی با هنرمندان برگزار شد.

طی ۲ سال آینده کمبود سالن‌های سینما در کشور برطرف خواهد شد

خزاعی گفت: با این طرحی که در شورای عالی سینما مصوب شد طی ۲ تا ۳ سال آینده کمبود سالن‌های سینمایی در کشور برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به کشور‌های توسعه یافته سالن سینمایی زیادی در کشور نداریم و دچار کمبود هستیم، بیان کرد: در زمانی که مسئولیت سازمان سینمایی را تحویل گرفتم حدود ۵۰۰ سالن در کشور داشتیم که طی این ۲ سال به بیش از ۷۰۰ سالن افزایش یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در پایان ۴ ساله کارنامه این سازمان، بتوانیم تعداد سالن‌های سینما در کشور را با کمک بخش خصوصی، حوزه هنری و دولتی و بخش اداری به ۱۰۰۰ سالن افزایش دهیم.

وی افزود: برخی کشور‌های همسایه که مانند ما صنعت سینما ندارد مانند ترکیه صنعت ساخت سریال آن‌ها فعال‌تر است، اکنون ترکیه ۳۰۰۰سالن، روسیه ۶۰۰۰ سالن و چین بالغ‌بر ۸۰ هزار سالن سینمایی دارد.

خزاعی با بیان اینکه تعدد سالن‌های سینمایی در کشور‌های توسعه یافته بسیار زیاد است، بیان کرد: اگرچه در حوزه زیرساخت مقداری عقب هستیم، اما با برنامه‌هایی که دولت دارد امیدوارم به زودی اتفاقات خوبی در حوزه سینمایی کشور بیفتد.

به زودی حدود ۵۰ سالن سینما تجهیز می‌شود

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۲۲۵ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند، تصریح کرد: حدود ۵۰ سالن سینما در سفر‌های اولیه استانی از سال گذشته تا امسال درحال تجهیز است.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه به جز این ۵۰ سالن حدود ۱۷۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر دیگر در کشور فاقد سالن سینمایی هستند، به وضعیت تولیدات سینمایی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی مقداری متفاوت از دیگر استان‌های کشور است.

۲۵ درصد هنرمندان شاخص صنعت سینما از خراسان رضوی هستند

وی اظهار کرد: خراسان رضوی همیشه هنر پرور بوده و هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف موسیقی، هنر‌های تجسمی، سینما، تئاتر و ... داشته و دارد که در سطح کشور و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

خزاعی بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از هنرمندان شاخص صنعت سینما مربوط به خراسان رضوی هستند، از سویی همچنان موسیقی خراسان رضوی در عرصه‌های داخلی و خارجی یادآور خاطرات بسیار زیبایی است. خراسان رضوی به نسبت بسیاری از استان‌های دیگر به لحاظ تکثر نیرو‌های انسانی وضعیت بسیار خوبی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهتر، فیلم خوب هست که بخوان توش نمایش بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
درسته که فیلم جالب نداریم ولی این عده از هموطنان آیا سرگرمی دیگری هم دارند؟ لا اقل کمی سرگرم باشند با همین سینما
خدا را شکر این یعنی فساد کمتر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست