بازدید 2027
۳

خزاعی: سینماگران قانون‌شکن هم باید پاسخگو باشند

رئیس سازمان سینمایی در هفتاد و دومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به برخی احکام صادره اخیر برای سینماگران گفت: انتظار می‌رود در شیوه برخورد با هنرمندان و سینماگران مراقبت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 21 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی با بیان اینکه مراقبت در شیوه برخورد با جامعه هنری و سینمایی باعث تقویت فضای آرامش و همدلی ایجاد شده و پیوند و ارتباط وسیع‌تر سینماگران با مسئولان می‌شود افزود: بی‌تردید هنرمندان ایران علی‌الخصوص سینماگران، جزو اقشار شریف و موثر در رشد و تعالی جامعه هستند و رفتار قانون شکنانه و ضد مصالح ملی عده‌ای معدود، نباید نگاه تشکیلات کلی نظام به ویژه قوه قضاییه را علیه کلیت این قشر شریف و زحمتکش دچار خدشه کند.

به گفته وی، ارایه توضیحات اقناع کننده حوزه‌های تخصصی با کارشناسان قضایی ضمن روشنگری، می‌تواند از پیامدهای مخرب و توسعه تحلیل‌ها و تفاسیر مغرضانه بلوک رسانه‌های ضدایرانی پیشگیری کرده، و برای مسئولان دستگاه تخصصی نیز جای دفاع باقی گذارد. 

رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از رئیس قوه قضائیه و دادستانی کشور، با تاکید براینکه قضات محترم و همکاران آن‌ها که در یکساله گذشته در کنار سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حل و فصل مشکلات برخی سینماگران نهایت مساعی و همراهی را به خرج داده‌اند، تصریح کرد: فارغ از حکم اخیر البته معتقدم حساب آن دسته انگشت شمار از سینماگرانی که با رفتار یا گفتار خود قوانین دایر کشور را زیر پا می‌گذارند از بقیه جداست و باید مثل قانون شکنان هر عرصه و صنف دیگری پاسخگو باشند و سیستم قضایی کشور بی‌هیچ تبعیضی باید به پرونده آنان رسیدگی کند، اما عموم سینماگران و فعالان این عرصه جز برای تعالی فرهنگ و هنر این جامعه تلاش نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: سینماگران سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر کشوری هستند و وظیفه مراقبت از این گروه مهم و حساس نه فقط بر عهده سازمان سینمایی، بلکه بر عهده بخش‌های مختلف حاکمیت است. 

خزاعی اظهار کرد: باید اعلام کنیم که با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، از سال گذشته با صدها نفر از اهالی سینما و چهره‌های صاحب نفوذ این عرصه نشست‌ها و گفتگوهای صمیمانه و همدلانه‌ای داشته‌ایم و بسیاری از این افراد صراحتا اعلام کرده‌اند هیچ قصدی برای تخطی از قانون یا تخلف نداشته‌اند و خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات رسمی کشور می‌دانند از این رو ادامه این رویکرد همدلانه و صحیح، در نهایت موجب ایجاد آرامش و انسجام و همدلی بیشتر خواهد شد و سینمای ایران چه در تولید و چه اکران و شئون دیگر به موفقیت‌های تاریخی خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی احکام صادره اخیر که در مرحله بدوی است با مشورت حوزه های تخصصی قابل گفتگو است.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: دایره حقوقی سازمان سینمایی را مامور کرده‌ایم نسبت به گفتگو و پیگیری مسائل سینماگران جدی‌تر ورود کنند.

وی از سینماگران و هنرمندان درخواست کرد در مواجهه با مسائل اجتماعی و چالش‌ها،با دقت، هوشیاری و بصیرت بیشتر رفتار کنند تا مورد غفلت و سواستفاده جریانات سیاسی معاند و ضد ملی قرار نگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
الان اقای روستایی با اون حکم خردمندانه روربرو شده اوکیه واسه شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
سینما ماندانا را چرا پلمپ کردید؟ فک پلمپ کنید بعد از دو ماه
خجالت بکش:
حکم روان درمانی هنرپیشه و هر متهم دیگه نه در حیطه اختیار قاضی که در اختیار متخصص روانشناسی مانند پزشکی قانونی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست