بازدید 2158

لاوروف و گوترش درباره اوکراین و آمریکا رایزنی کردند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیداری در نیویورک درباره مناقشه اوکراین و تعهدات آمریکا بعنوان میزبان مقر سازمان ملل رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از تاس، دفتر مطبوعات گوترش جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه روسیه درباره ابعاد مختلف جنگ در اوکراین گفت‌وگو کردند.

آنها همچنین در مورد «اجلاس آینده» و مسائل مربوط به کشور میزبان [سازمان ملل] رایزنی کردند.

لاوروف چهارشنبه در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین، گفت: خطر وقوع یک جنگ جهانی در حال افزایش است.

وی افزود: دقیقاً برای مقابله با چنین خطری روسیه اصرار دارد که همه مفاد منشور سازمان ملل از جمله برابری حاکمیتی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی آنها، احترام به تمامیت ارضی و حق مردم برای تعیین سرنوشت خود بدون استثنا رعایت شوند و مفاد منشور سازمان ملل به طور گزینشی اعمال نشود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه مذاکرات با اوکراین را رها نمی‌کند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری بارها از جمله به تازگی در این مورد صحبت کرده است، بنابراین اگر آمریکا بخواهد می‌تواند به کی‌یف دستور دهد تا فرمان منع مذاکره با مسکو را لغو کند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در عین حال، اتحادیه اروپا می‌خواهد به نازی‌ها (دولت اوکراین) عضویت بدهد بدون اینکه آنها در صف منتظر بمانند، در حالی که صربستان و ترکیه باید سال‌ها منتظر پیوستن به این اتحادیه بمانند.

لاوروف تاکید کرد: علاوه بر این، غرب با حمایت از اقدامات رژیم کی‌یف پس از همه پرسی در کریمه و دونباس، اصل تعیین سرنوشت ساکنان این دو منطقه را نقض کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست