بازدید 9668
۱

واکنش گوترش به تخریب سد کاخوفکا در اوکراین

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تخریب سد کاخوفکا هزینه وحشتناک جنگ بر مردم را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 07 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از واشنگتن پست، گوترش اظهار کرد: سازمان ملل هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مقصر اصلی این حادثه دریافت نکرده است.

وی گفت: ۱۶ هزار نفر در این منطقه خانه‌های خود را در اثر این حادثه از دست داده‌اند و بیش از ۸۰ شهر و از جمله خرسون تحت تأثیر تخریب این سد قرار گرفته‌اند.

گوترش افزود که سازمان ملل به دولت اوکراین برای تامین آب آشامیدنی، قرص‌های تصفیه آب و سایر تجهیزات برای افراد آسیب‌دیده کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر کاترین راسل مدیر اجرایی یونیسف با تاکید بر صدمات ناشی از این فاجعه بر کودکان، گفت: قوانین جنگ روشن است و بر اساس این قوانین، کودکان و خدمات اساسی و زیرساخت‌های حیاتی باید همیشه محافظت شوند.

یونیسف گزارش داد که تیم‌های حاضر در محل در حال ارزیابی وضعیت و هماهنگی با سایر سازمان‌های مرتبط برای ارائه خدمات مورد نیاز به آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.

به گزارش ایرنا، درحالی که مسکو و کی‌یف به دنبال انفجار یک سد برق‌ آبی در منطقه تحت کنترل روسیه در «خرسون» یکدیگر را مقصر این حادثه اعلام کرده‌اند، مقام‌های محلی از ساکنان روستاهای اطراف رودخانه دنیپر خواسته‌اند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ششم ژوئن (۱۶ خرداد) اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
این روسها خیلی بی شرفند و هیچگونه بویی از انسانیت نبرده و نخواهند برد.به آنها نباید کمک کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی