بازدید 4506
۳

هشدار آلمان درباره رویارویی تمام‌عیار روسیه و ناتو

یک روزنامه آلمان نوشت که کارشناسان این کشور با هشدار درباره جنگ تمام عیار میان ناتو و روسیه، پیشنهادی برای توافق صلح میان اوکراین و روسیه ارائه داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 21 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، کارشناسان آلمانی می‌گویند اوکراین حتی با حمایت‌های غرب نیز توانایی شکست دادن روسیه را در میدان نبرد ندارد و این درگیری ممکن است به جنگی تمام‌عیار میان روسیه و ناتو منجر شود که هیچ‌یک از طرفین خواهان این مسئله نیستند.

طبق گزارش روزنامه «برلینر تسایتونگ» این کارسناسان همچنین بر این باورند که هرچه که درگیری طولانی‌تر شود، تلفات بیشتری بر جای خواهد گذاشت و حصول توافقی عادلانه و پایدار سخت‌تر خواهد شد.

به همین دلیل، این کارشناسان برنامه‌ای سه مرحله‌ای و بدون هیچ‌ پیش‌شرطی را پیشنهاد داده‌اند؛ اولین مرحله شامل اجرای آتش‌بس می‌شود. در مرحله دوم باید مذاکرات صلحی با ریاست دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی سازمان ملل برای صلح و امنیت در اوکراین برگزار شود. در مرحله آخر نیز از معماری امنیتی اروپا برای حفظ صلح اوکراین استفاده شود؛ به گونه‌ای که موقعیت راهبردی - جغرافیایی اوکراین دیگر نقض کلیدی در رقابت آمریکا و روسیه نداشته باشد.

این در حالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه بعید است به این زودی رخ دهد.

گوترش گفت: خوشحال خواهم شد از اینکه میانجی‌گر بین روسیه و اوکراین باشم تا مذاکرات صلح رخ دهد اما همچنان راه طولانی برای این مذاکرات در پیش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
با احترام بیایید به خاطر رضای خدا و بنام انسانیت جنگ را تمام ‌کنید روسیه و آمریکا تا کی بخاطر منافع خودشان بی گناهان را به مسلخ می برند
آمریکا بیخ گوش روسیه دنبال چی هست؟
دو قدرت شرق و غرب همیشه ملت ها را فدای اهداف استعمارگری خود می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار