بازدید 1889

پوتین دعوت پکن برای بازدید از چین را پذیرفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای بازدید از این کشور را پذیرفت.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 21 September 2023
پوتین دعوت پکن برای بازدید از چین را پذیرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، پوتین اظهار کرد: از پذیرفتن دعوت شی جین پینگ برای دیدار از چین در ماه اکتبر به منظور حضور در رویدادی که برای ترویج طرح کمربند و جاده برگزار خواهد شد، خوشحال هستم.

پوتین در دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC)، خاطرنشان کرد: طرح کمربند و جاده رئیس جمهور چین به یک برند بین‌المللی تبدیل شده است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: این طرح کاملا با منافع مسکو و پکن مطابقت دارد زیرا با ایده‌های ما برای گسترش اتحادیه اقتصادی اورسیا هماهنگ است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که مقدمات سفر پوتین به چین در حال انجام است و تاریخ آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری تاس، طرح کمربند و جاده، مفهومی که در سال ۲۰۱۳ توسط شی جین پینگ پیشنهاد شد، با هدف بازآفرینی نمادین جاده باستانی ابریشم ارائه شده است.

هدف از این طرح، دسترسی چین به بازارهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپا، آفریقا و سایر مناطق جهان و همچنین افزایش تجارت بین‌المللی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت تعداد زیادی از کشورها همراه با استفاده از سرمایه‌های چینی و سایر کشورها است.

تاکنون بیش از ۱۵۰ کشور و سازمان بین‌المللی به طرح کمربند و جاده پیوسته‌اند.

به گزارش ایرنا، طرح کمربند و جاده که از سوی شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پائیز ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به ترتیب در جریان دیدارهایی از قزاقستان و اندونزی ارائه شد، از دو بخش «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» و ساخت «جاده ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم» تشکیل می‌شود. این طرح در نهایت با عنوان «یک کمربند - یک جاده» به جهان معرفی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست