بازدید 43938
با تحولات قره باغ/ در حال به روزرسانی

سران ارمنی منطقه قره باغ با شروط جمهوری آذربایجان موافقت کردند/ بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: عملیات در قره باغ متوقف شد

همزمان با روز دوم تهاجم نظامی جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ، خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از منابع ارمنی گزارش داد که سران منطقه قره باغ با شروط آذربایجان برای توقف عملیات نظامی در این منطقه موافقت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 20 September 2023

سران ارمنی منطقه قره باغ با شروط جمهوری آذربایجان موافقت کردند/ اعلام توقف منازعه از امروز

بین الملل تابناک: همزمان با روز دوم تهاجم نظامی جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ، خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از منابع ارمنی گزارش داد که سران منطقه قره باغ با شروط آذربایجان برای توقف عملیات نظامی در این منطقه موافقت کرده‌اند.

روسیه: اتهامات ارمنستان را رد می کنیم
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۱۵:۰۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) اعتراض ارمنستان مبنی بر اینکه مسکو مانع حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ نمی‌شود را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ما اتهام‌زنی‌های ارمنستان علیه خود درخصوص قره‌باغ کوهستانی را نمی‌پذیریم و آنها را بی‌اساس می‌دانیم. نیروهای روسی در قره‌باغ مشغول بازی نیستند بلکه در حال انجام کار واقعی و کمک به تخلیه غیرنظامیان هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به تعلق قره‌باغ به جمهوری آذربایجان، توضیح داد: «طبق قوانین، وضعیتی کنونی که درباره آن صحبت می‌کنیم، عملیات باکو در خاک خود است. اما تماس‌ها هم با باکو و هم با ارامنه قره‌باغ ادامه دارد».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه ارمنستان را متحد و شریک روسیه می‌دانند، اظهار داشت: «ما در حال هماهنگی برای زمان تماس تلفنی پوتین و پاشینیان هستیم. فعلا اما برنامه‌ای برای رایزنی پوتین با علی‌اف نداریم البته اگر لازم شود می‌توان بر سر آن توافق کرد».

طبق این گزارش، پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «وانگ یی» وزیر خارجه چین در شهر «سن‌پترزبورگ»، گفت: «سفر پوتین به چین نیز در حال آماده‌سازی است که درباره آن به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره اختلاف لهستان و اوکراین نیز اظهار داشت: «کی‌یف به نشان دادن ذات واقعی خود ادامه می‌دهد و حتی لهستان یا دیگر کشورهای بالتیک نیز به اندازه قبل از آن حمایت نمی‌کنند. کرملین معتقد است که اختلافات بین لهستان و اوکراین که اولین و آخرین تقابل آنها نخواهد بود، افزایش می‌یابد».

این مقام روس درباره اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه پوتین نیز تاکید کرد: «رئیس جمهور آمریکا هیچوقت به اندازه رهبر روسیه از حمایت عمومی برخوردار نبود؛ بهتر است او روی این موضوع تمرکز کند. انتخابات [ریاست‌جمهوری] بسیار سختی در انتظار بایدن است».

پوتین: با طرفین درگیر در قره‌باغ در تماس هستیم
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۱۵:۰۷

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در شهر سن‌پترزبورگ دیدار کرد.

پوتین در ابتدای این دیدار گفت که درباره وضعیت بحران‌های اوکراین و قره‌باغ کوهستانی، به وزیر خارجه چین اطلاع‌رسانی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در دیدار با وانگ توضیح داد: «ما با همه طرف‌های درگیر در قره‌باغ، از جمله مسئولان باکو، ایروان و استپاناکرت در تماس هستیم و انتظار داریم که اوضاع منطقه با کاهش تنش‌ها از طریق کانال‌های صلح‌آمیز حل شود».

پوتین در واکنش به اتهام‌زنی ارمنستان به این کشور درخصوص درگیری‌ها در قره‌باغ اظهار داشت: «نیروهای حافظ صلح ما بسیار فعالانه با همه طرف‌های درگیر در این تقابل همکاری می‌کنند. آنها برای محافظت از غیرنظامیان هر کاری انجام می‌دهند».

بر این اساس، او همچنین افزود که بیش از ۲ هزار غیرنظامی در پایگاه اصلی نیروهای صلح‌بان روسیه در قره‌باغ حضور دارند که بیش از یک‌هزار نفر آنها کودک و خردسال هستند.

به نوشته اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که دعوت وانگ برای سفر به پکن از طرف «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین را پذیرفته است.

پوتین در ادامه با بیان اینکه سفر وزیر خارجه چین به روسیه انگیزه خوبی به توسعه روابط دو کشور داد، تصریح کرد: «ما از یک موضع متحد برای تشکیل یک جهان چندقطبی صحبت می‌کنیم، نه جهانی مبتنی بر قوانینی که هیچکس ندیده و هر روز مطابق با شرایط تغییر می‌کند و به نفع کسانی است که این فرمول مضحک را ارائه کرده‌اند».

وی ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور چین به روسیه، اضافه کرد: «این [سفر] نشانه مهمی از اعتماد و سطح بالای روابط ما بود و این را خوب درک می‌کنیم. باید بگویم که این سفر موفقیت‌آمیز بود و آن را از نتایج تعامل خود می‌دانیم».

بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: عملیات در قره باغ متوقف شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۱۳:۳۸

جمهوری آذربایجان خبر داد «عملیات ضدتروریستی» در مرکز قره‌باغ را پس از حصول توافق با ارمنی‌های مستقر در این منطقه، تعلیق کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد توافق در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ حاصل شده و حملات از ساعت یک عصر به وقت محلی متوقف شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشته و پس از متهم‌کردن نیروهای ارمنی مستقر در قره‌باغ به یک بمب‌گذاری که منجر به کشته‌شدن هفت پلیس این کشور شد، از آغاز «اقدامات ضدتروریستی» در خانکندی، مرکز قره‌باغ خبر داد.

این در حالی است که مقام‌های ارمنی ساکن قره‌باغ اعلام کردند آتش‌بس و پیشنهادهای فرماندهی صلح‌بانان روسیه را پذیرفته‌اند. ارامنه منطقه قره باغ اعلام کردند: ما توافق کردیم که تشکیلات مسلح را منحل کنیم، نیروهای ارمنی را از قره‌باغ خارج کنیم و خلع سلاح کامل کنیم. ما در مورد ادغام مجدد، حقوق و امنیت ارامنه قره باغ در چارچوب قانون اساسی آذربایجان بحث خواهیم کرد.

باکو می‌گوید توافق آتش‌بس، خروج یگان‌های نظامی ارمنستان، منحل‌کردن تشکل‌های نظامی در قره‌باغ و خلع سلاح آن‌ها را شامل می شود.

خبرگزاری آذربایجان نیز اعلام کرد که فردا نشستی با نمایندگان ارمنی در قره‌باغ برگزار و مسئله ادغام مجدد آن‌ها بررسی خواهد شد. ریاست جمهوری آذربایجان گفت: نشستی با ارامنه قره باغ فردا (پنجشنبه) برگزار می شود تا در مورد مسائل مربوط به ادغام مجدد بر اساس قانون اساسی کشورمان گفتگو شود.

باکو می‌گوید تنها اهداف نظامی را در قره‌باغ هدف قرار داده اما مقام‌های محلی خبر داده‌اند در این عملیات، چند غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

 خبرگزاری رویترز از اعلام آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد. طبق این گزارش به نقل از خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه، نیروهای ارمنی در منطقه قره‌باغ کوهستانی با شرایط آتش‌بس پیشنهادی نیروهای حافظ صلح روسیه بعد از متحمل شدن چند شکست در میدان نبرد موافقت کردند. 

به نوشته این گزارش، توافق آتش‌بس به این معنی است که نیروهای قره‌باغ باید تمام تسلیحات سنگین را منهدم و خارج کنند. 

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، توقف کامل خصومت‌ها از ساعت یک عصر (به وقت محلی) ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (چهارشنبه، ۲۹ شهریور) انجام خواهد شد. 

لازم به ذکر است، بامداد چهارشنبه و یک روز پس از آن که نیروهای جمهوری آذربایجان با آتش سنگین توپخانه مواضع ارمنستان در خانکندی را هدف گرفتند، انفجارهایی هر چند دقیقه یک‌بار در اطراف این منطقه شنیده شد. مقامات محلی می‌گویند این حملات ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت آذربایجان این شلیک توپخانه را «عملیات ضد تروریستی» خوانده و گفته است که تا زمانی که دولت جدایی‌طلب قره باغ کوهستانی برکنار نشود و تشکل‌های نظامی غیرقانونی ارمنستان تسلیم نشوند، ادامه خواهد داشت.

باکو گفته است که فقط مکان‌های نظامی را هدف قرار می‌دهد، اما خسارات قابل توجهی در خیابان‌های خانکندی با منفجر شدن ویترین مغازه‌ها و سوراخ شدن وسایل نقلیه ظاهراً با ترکش قابل مشاهده است.

نیروهای جمهوری آذربایجان امروز هم به مواضع ارمنی‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی گلوله توپ شلیک کردند.

مقامات ارمنی در قره‌باغ کوهستانی در بیانیه‌ای گفتند که خاکندی و دیگر روستاها «تحت گلوله باران شدید» قرار دارد. ارتش منطقه اعلام کرد آذربایجان در این نبرد از هواپیما، سامانه توپخانه و موشک و پهپاد استفاده می کند. ساکنان خانکندی به زیرزمین‌ها و پناهگاه نقل مکان کردند و درگیری برق را قطع کرد. کمبود مواد غذایی نیز در این منطقه ادامه دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۰۷
اردوغان و علیف به دنبال نسل کشی جدیدی در منطقه هستند
این فاشیست ها تا زمانی که ارامنه را قتل عام یا در خوش بینانه ترین حالت ممکن، مجبور به کوچ اجباری نکنند، دست بردار نیستند
پاسخ ها
ترنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آذربایجان داره خاک خودشو میگیره 30 سال پیش ارامنه نسل کشی کردن و خاک گرفتن یکم نزاد پرستیتو کم کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اشتباهی مثبت دادم
دفاع از حق خود عین جهاد واجب هست حالا شما از وا دادن خوشت میاد این مساله دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
سی سال پیش که این داشناک های ارمنی شهر خوجالی رو قتل عام کردند و شهرهای آذربایجان رو گرفتن و مردمش رو آواره کردن کجا بودی؟
ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تو کی هستی در باره علیف نظر بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
کلا در اخبار مربوط به ترکیه و آذربایجان دو نوع کامنت دیده میشه بعضی‌ها کل عقده ها و بغض وکینه و نداشته هایشان را به سیاست‌های ترکیه مرتبط کرده و درست یا غلط و دانسته و ندانسته به آنها می تواند و دسته دوم اونهایی که در مقابل این موضع واکنش نشان داده و طرف ترکیه و آذربایجان را می گیرند و همه این عزیزان مشکلات عدیده داخلی و درد مشترک خودمان را فراموش کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اون خاک طبق قرارداد ترکمنچای باید به خاک ایران ملحق شود
آذربایجان خودش جز خاک ایران محسوب میشه
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
چقدر ارمنستان ذلیل شده در مقابل اذربایجان
رضا
| - |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
فاشیست تو هستی که از متجاوزین زیاده خواه ارمنی حمایت میکنی.
آزربایجان عاشیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ما تورک ها مثل ارمنی ها نیستیم نسل کشی کنیم ما سرزمین های خودمان رو از اشغال آزاد میکنیم این وسط ایران و ایرانی ناراحت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
خب برن مملکت خودشون کشته نشن البته باکو خاک خودش میکوبه ایروان هم مال آزربایجانه اینو میدونستی اونم بزودی...
بهراد
| Netherlands |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
باکو خوش خاک ما محسوب میشه . بعد از بازگشت باکو به خاک اصلی، خودمون تصمیم میگیریم قره باغ رو چیکار کنیم
این ارمنی ها خیلی مودب هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بلی خیلی مودب هستند

.

««زوری بالایان»» شاعر و نویسنده ارمنی در کتاب خود در مورد قتل عام مردم قره باغ آذربایجان در خوجالی 1992 می‌نویسد:
پسر بچه ۱۳ ساله ترک را دیدم که در خانه یشان توسط سربازان‌مان از گوشهایش به پنجره میخ‌کوب شده بود.

برای اینکه بچه صدا نکند سینه بریده شده مادر بچه را در دهان او فرو کردیم. بعدا پوستش را کندیم.

به ساعت نگاه کردم، کودک بعد از ۷ دقیقه به علت خونریزی شدید جان داد.

از شدت خوشحالی به خودم می بالیدم. جسد کودک را تکه – تکه کرده و جلوی سگهایی که از ریشه همین ترکها بودند انداختیم.

تا عصر همین کار را با سه کودک ترک دیگر انجام دادیم.

من به عنوان یک ارمنی به وظیفه خویش عمل کردم...

وقتی زن حامله ای را می گرفتیم در مورد پسر یا دختر بودن بچه در شکم مادر باهم شرط بندی میکردیم و سپس شکم زن را میشکافتیم و ...



تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
البته هنگامی که زور بالا سرشون باشه. خوب جنگ اول که ارمنی ها، قره باغ رو اشغال کردند درست متضاد مؤدب بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ارمنی هایی که تو جنگ اول قره باغ فجایع افریدن لایق نابودی ان این حکم خداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
مخاطب ۱۳:۴۳ چرا ارمنی ها اینقدر از آذری‌ها نفرت داشتند؟
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
۱۴.۳۶
تو بگو ما بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ادعا شده در جنگ جهانی علیه ارمنی ها قتل عام گسترده صورت گرفته الله العالم
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
به قول ما تورکها «فیل قولاغندا یاتئبسان (یعنی توی گوش فیل خوابیدی = خیلی خوش خیالی) اینها توی ایران هر کدام 7-8 بچه به دنیا می آورند حالا صبر کن ببین چند سال بعد ادعا می کنند که فلان بخش تهران ما ما است یا نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ادبشان را در میزبان کشی 159 روزه فاجعه جیلو لوق خوب نشان داده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آزربایجان عاشیقی
توی ایران چکار می کنی عاشق که معشوق رو ول کنه پشیزی هم نمیارزه
یاشاسین آنا وطن
مثل اینکه بعد از دیدن قدرت آذربایجان سر عقل اومدند. یاشاسین آذربایجان و تبریک به همه دوستداران صلح.
یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
البته آذربایجان خودمان نه آذربایجان اونها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ناشناس ۱۴:۲۹ آذربایجان خودتان؟!؟ آذربایجان متعلق به مردم بومی خود آذربایجان است نه خودتان. شماها فقط منابع و ثروت آذربایجان خودتان را می‌خواهید، چون مابقی‌اش را نابود نابود کرده‌اید. در ضمن آذربایجان تاریخی اراضی به هم پیوسته‌ای است که فعلا از هم جدا افتاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
هر دو آذربایجان اتفاقا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آذربایجانان و بخش هایی از روسیه در زمان مناسببه ایرانمان برمیگردند .م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
به زودی شاهد پیوند دوباره آزربایجان جنوبی به آزربایجان شمالی خواهیم بود یاشاسین الهام علیف
باید جلوی تروریست های بادکوبه اس را گرفت


طرفداران علی تف را باید دار بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تو از همون هایی هستی که یک روزی هم می نوشتی ال سقوط گاو‌ شیرده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دل و جرات جنگیدن رو داری برو قره باغ
حتما فرانسوی ها سلاح برات میدن
ترک های عثمانی سابقه نسل کشی ارامنه را در کارنامه خود دارند الان هم اگر بتوانند خیلی دوست دارند که همان کار را بکنند این بار البته نیابتی و به دست نوکرشان علی اف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
گیرم که ارمنی هستی به قول مولای ما امام حسین حداقل آزادگی داشته باش در جنگ جهانی اول 150 هزار مسلمان اورمیه ای که شما را مهمان کرده بودند چه گناهی داستند که قتل عامشون کردین غیر از مهمان نوازی و پناه دادن به ارامنه گناه دیگری داشتند؟ برو تاریخ کسروی و خاطرات سفارت خانه فرانسه رو بخون خجالت بکش
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
نوکر کسی است که از یکی پول می گیرد تا کاری انجام دهد مثل بعضی ها که پول می گیرند تا کامنت بنویسند. علی اف به ترکیه هم کمک مالی می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
خون قربانیان فاجعه "جیلولوق" هرگز از دامان عاملان آن پاک نمی شود. هرچقدر هم که مظلوم نمایی کنند ، در صورت یافتن فرصت همان قضیه را تکرار می کنند.
ماه هاست که دسترسی مردم ساکن قره باغ به غذا و دارو و... توسط دولت باکو قطع شده است. الان هم که شاهد حمله نظامی و کشتن غیر نظامیان هستیم.
شکی ندارم فردای تسلط دولت باکو بر قره باغ، خشونت های قومیتی در آنجا علیه مردم قره باغ اعمال خواهد شد.

در ترکیه(که تمام این آتش ها از گور آن بلند می شود و مردم قر ه باغ قربانی زیاده خواهی این کشور هستند) شاهد تبعیض های شدید بوده و هستیم. در قانون اساسی ترکیه آمده که هر فردی که تابعیت دولت ترکیه را دارد یک ترک محسوب می شود. به عبارت بهتر در قانون اساسی این کشور اصلا وجود قومیت دیگری در این کشور به رسمیت شناخته نمی شود. سالها قبل دولت ترکیه هزینه های گزافی انجام داد تا وجود قوم کرد را نفی کند. پروفسور دوغو ارگیل نقل می کند که چند دانشگاهی در ازای دریافت پول های کلان، ایده مسخره ای را مطرح کردند: کردها در حقیقت ترک های کوهی هستند! وقتی روی برف ها ر اه می رفته اند صدای "کارت ، کورت، کارت کورت" می داده و واژه کرد شکل گرفته است و چیزی به نام کرد وجود نداشته و ندارد
این قومیت گرایان منطقه را در اتش تعصب و نژاد پرستی خود خواهند سوزاند. امید اینکه ملتهای منطقه نسبت به رفتارها و اقدامات این ها آگاه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
کمتر چرت و پرت بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
شما نه دلت به ارمنی سوخته نه به کرد، این‌ها رو ابزار دشمنی با ترکیه و تورک ها کردی. اگر راست می‌گفتی یادی هم از هموطنان بلوچ و عرب و آذربایجانی خودتان می‌کردی که زیر شدیدترین تبعیض‌ها و وووو موجودیتشان در حال از بین رفتن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
خطاب به ناشناس 18:06
همون ترکیه ای که داره مدام به ترکهای ایران میگه حقوق شما در حال ضایع شدن هست، تو قانون اساسی خودش اصلا قومیتی غیر از ترکها رو به رسمیت نمی شناسه چه برسه حق و حقوقی برای اونها قائل باشه.
ملت ایران چه ترک و چه عرب و بلوچ و فارس و کرد و...خیلی خیلی هوشیارتر از این حرفها هستن که فریب امثال اردوغان رو بخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ناشناس 18:03
اگه جوابی در مورد این حرفهای مستند داری بنویس.
مقامات کشوری باید اوضاع را به دقت زیر نظر و کنترل داشته باشند و به هیچ عنوان اجازه تشکیل دالان مغولی را ندهند. متاسفانه نوادگان مغولها و در رأس آنها الهام اردوغانف دوباره قصد تعدی و کشتار در منطقه کرده اند که لازم است با قدرت سرجایشان نشانده شوند. باید ریشه تفکر مغولیسم در منطقه خشکانده شود. پاینده باد ایران و زنده باد ایزان و ایرانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
حالا چرا مغول!!!!!
تفکر مغولیسم!! چی هست!؟ با رسم شکل توضیح بده
ناشناس
| Oman |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اینقدر باید باید نکن اگر با باید و شاید کار درست میشد که امروز تسلیم نمیشدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
عدم‌نیاز حرص بخورررررر
چی شد اینا که می گفتن تا آخرین قطره خون مقاومت می کنیم؟ جالبتر از همه آیفون 14 هاروتیان در جلسه به اصطلاح شورای امنیتشونه!!
پاسخ یک عصر هارت و پورت های این قوم را ارتش آذربایجان فقط در عرض چند ساعت داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بهترین و دقیق‌ترین کامنت
علی اف ملعون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
علی اف قهرمان قهرمانان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
علیف حفظ الله
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
علیف بادکوبه قمارباز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
الهام آقا را میگی؟
میانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
خکش رو پس گرفته دارین میسوزین؟
این نسل کشی و بکش بکش طرفین قرنها ادامه داشته است. معلوم هم نیست چه کسی شروعدکرده، ما یا آنها؟ در این فقرات ما یعنی ایران مدعی هستیم که ارامنه مردم ما را کشتند. اما حواسمان هست دعوای امروز دعوای ارمنی و مسلمان یا ارمنی و آذری نیست. امروز مسیله مجرای تنفس ایران است. در این فقره اجازه نمیدهیم حتی پاره تنمان یعنی آذری های آنطرف مرز مسبر تنفس کشور را ببندند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
حالا از کی مسیر تنفس شما شد ارمنستان و گرجستان ؟ چقدر باید بینیتون پیچ بخوره برین ارمنستان و گرجستانو دور بزنین برسین به اروپا اونم از راههایی که عین راه خاکی های روستاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
شماها از این مسیر چه کالاهایی ترانزیت می‌کنید؟!؟ خیلی مسیر عجیب غریب و نامتعارفی هست. شک ندارم کالاهای
ممنوعه و ... هست که تا همین اواخر از اراضی اشغالی آذربایجان رد می‌کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
وطن فروش هم هم با این شدت از منافع ملی شون به نفع کشورهای بیگانه نمی زنند. کجا رفته ایم؟
اردوغان و علیو قهرمان قهرمانان. برخاک کوبنده عقده ای های ضعیف.
کاری که امروز ارتش جمهوری آذربایجان با تروریسم ارمنی در خاک خود انجام داد، باید مدتها پیش توسط ارتش ایران با تروریسم کُردی انجام می‌شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
با طالبان
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
همچنین تروریست های پانترک مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ناشناس 18:51
گروهکهای مزدور، تروریست و تجزیه طلب پانکُرد، از قماش همان طالبانند
حالا زمان بازگرداندن استان زنگه زور ( به قول دشمنان استان سیونیک) فرا رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
شک نکن بعد از قره باغ اونجارا هم میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
زمان پیوستن آزربایجان جنوبی به شمالی است به زودی به دست توانای علیف و برادر اردوغان
مقدمات قتل عام جدیدی برای ارامنه توسط ترکها با همکاری روسها چیده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اول برو بخون همین عرمنه کافر مشرک چه جنایاتی داشتن بعد برایشان اشک تمساح بریز
پیش به سوی آزادسازی نه فقط کریدور بلکه استان زنگه زور
پاسخ ها
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
جلوش دیگه جاه هست مواظب باشید
حق به صاحب حق رسید والسلام
آذربایجان نباید جنگ را متوقّف کند
سلام و درود بر تمام تورک های جهان
پاسخ ها
ایت ددون دیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
تورک ؟
جدید است ؟نوشتن این واژه در فارسی شکل مشخصی دارد
فقط متاسفم که عده ای ترک بودن را مقدم بر ایرانی بودن می دانند . من خانواده مادری ام تبریزی هستند و پدری ام خلخالی ولی وای به روزی که پانترک جماعت بخواهد پنجه بر روی ایران بکشد . بیشتر نمی گویم ! خودتان بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درود بر شما ایرانی شریف و منطقی
زنده باد آذربایجان عزیز و مردم شریف و نجیبش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
این کلک ها خیلی وقته قدیمی شده اخوی تو ترک نیستی
آذربایجان داره اراضی قانونی خودش را پس می گیره اونایی که فشار میخورن و توی کامنتاشون افکار نژادپرستانه ترک ستیزی خود را فاش می کنن نگاهی به قتل عام خوجالی سی سال پیش بندازن ! قسم می خورم هیچکدوم اسم نسل کشی خوجالی را هم نشنیده اند فقط دهنشون علیه تورکها بازه ! حق گرفتنی است و ما گرفتیم ?
ما طرفدار آذربایجان نیستیم
ما خود آذربایجانیم
انشاالله به زودی حق به حق دار خواهد رسید
الهام چیزی دستش نیست و این کار دستش میده یک روزی
ارمنستان و آذزبایجان بدبختیشون از وقتی شروع شد که از خاک مادریشون یعنی ایران جدا شدن . همین جماعت شاید به مدت هزاران سال در کنار هم زندگی میکردن و هیچ درگیری و نزاع در طول تاریخ بین این دو قوم به ثبت نرسیده ولی طی صد سال اخیر با دخالتهای بیگانگان به جان هم افتادن و هر کدوم که قدرت نظامی پیدا کردن شروع به تاختن به گروه بعدی کردن . این وضعیت فعلی ارمنستان وآذربایجان همان آینده ایران تجزیه شده هست و درگیری و کشتار!!!
دست مریزاد! درعرض۲۴ساعت تروریستهایی تسلیم شدندکه ازسوی چندین کشوربزرگ به سرکردگی روسیه وفرانسه حمایت می شدند
الان برنامه بعدی شون حمله به سیونیک هست که اگر بتوانند این کار را انجام دهند و موفق شوند. دیگر نیازی به مسیر باکو به اردبیل و نخجوان نخواهند داشت برای اتصال دو سمت جمهوری آذربایجان. و افرادی که برای خربد به اردبیل می آیند از جمهوری آذربایجان کمتر می شود. در ضمن مسیر راه ابریشم اصلی که قرار هست از چین به ازبکستان و ترکمنستان و تهران و تبریز و ارومیه باشد اهمیتش کم می شود. در سوی دیگر مسیر اتصال ایران به ارمنستان و از آنجا به گرجستان مسدود می شود و همین طور مسیر اتصالی ایران از باکو به روسیه هم منوط به اجازه آمریکا ، اردوغان و علیف خواهد بود. کسانی که ترانزیت کالا را از این مسیرها انجام می دهند اکثرا از آذربایجانی های ایران هستند. بنابراین هر سه اتفاق تاثیر بسیار منفی بر اقتصاد استان های اردبیل و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
شما نمیخواد نگران اقتصاد آذربایجان باشین تا تونستین نابود کردین دریاچه ارومیه و غیره ...اونا خودشون میدونن چی بهنعشون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
نکات درستی اشاره فرمودید. مسئولین کشوری و لشکری باید با قدرت تمام مانع تشکیل دالان مغولی شوند.
سلام به همه دوستان آنان سران قره باغ نیستند بلکه قصد تجزیه طلبی دارند هیچ کشوری در دنیا حتی ارمنستان نیز آنها را به رسمیت نمی شناسند .
باید ریشه نفوذیهای مزدور پانترک داخلی خشاکنده بشود این وطن فروشان مستحق زندگی در این کشور نیستند اینها رسما نوکر الهام وعردوغانند حاکمبت چرا در مقابل این خاینان این همه کوتاه می اید باید با شدت با این جماعت سیاه روی برخورد شود اگر این خاینان در هر کشور دیگری اینگونه وطن فروشی خود را علنا نشان میدادند نابود میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
چطور می خواهی ریشه چهل میلیون ترک را بخشکانی؟ اینجا وطن ماست . اگه قرار باشه کسی از ایران بره، تو هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
چهل میلیون نفوذی تورک ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! وطن فروش؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! لشکر عاشورا یادته؟؟؟؟؟؟ ستارخان و باقرخان یادته؟؟؟؟؟؟شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام یادته؟؟؟؟؟؟ مردم حق زبانی و قومی خود را می حواهند .اگر ندهند آن را خواهند گرفت انشا ا...
هم جمهوری بادکوبه(باکو)وهم قره باغ خاک ایران وواس ماست،این پانترشیست ها چی میگن خاک آذربایجان همه این سرزمین ها متعلق به ایرانه ومدت قرارداد ترکمانچای تمام شده وباید به ایران الحاق بشوند.
ازربایجان حالا که کاملا دسته بالا رو داره قسمتی از قره باغ که ارمنی نشینه به ارمنی ها بده در عوض یه قسمت از زنگه زور را بگیره هم دیگه با ارمنی ها سرو کله نمیزنه هم اینکه خاک جدا افتاده نخجوانو از طریق زنگه زور به خاک اصلی پیوند بزنه مشکل نظارت بر کریدور هم نداره با اینکار دیگه نیروی صلح بان روسیه هم نمیخواد
پرچم تورک مسلمان تا ابد بالاست. به فضل خدا
مغولها باید به مغولستان برگردن ، الهام خانم و اردوغان باید برگردن به مغولستان خاک اجدادیشون اینجا خام ایران بزرگه نه خاک مغولستان
زنده باد ایران عزیزم
اینجا خاک پاک کشورمون
کسی جرات نداره چپ نگاه کنه
چه تروریست های گرگ های خاکستری پانترک
چه هر ناکس دیگه ای
یاشاسین جمهوری اسلامی ایران
دلیلی که اسراعیل پشت اذربایجان ایستاده چیست ماطرفدار حقیم ترک لرفارس نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
به همان دلیل که ایران پشت ارمنستانه. در ثانی شما ترک و فارس و لر ندارین؟ چند شبکه تلویزیونی سراسری ترکی، لری ، بلوچی، کردی و... دارید؟ فارسی چطور؟
فقط یک مشکل هست خود بزرگ بینی یرخی ها .
بله عزیزانی که دلشان به مام میهن یعنی ایران می سوزد من یک ترک اردبیلی هستم آذربایجان شرقی غربی ویا اردبیلی نداره همش خاک ایران وایرانی است و بس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اگر شما تورک هستین این گفته هاتون رو به تورکی می تونی بنویسی البته فکر میکنم قدغن باشه
زبان ترکی با هیچ زبان دیگری خویشاوندی ندارد.نه با کره ای نه با ژاپنی.همه ترکها روی هم صدو پنجاه میلیون نفر بیشتر نیستند.قرقیزها،قزاقها(نیمی از قزاقستان روس هستند)اوزبکستان(چهل درصد تاجیک هستند)ترکمنها،مغولها،تاتاره،اویغورها،ترکهای ترکیه و پان ترکهای اذربایجان،همگی روی هم می شوند صدوپنجاه میلیون.زبان فارسی با المانی،اسپانیایی،ایتالیایی،نروژی،هلندی،روسی.....خویشاوندی دارد.نزدیک به پنجاه درصد مردم جهان از زبانهای هندو اروپی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
این آمارها رو از کجا در آوردی. آمار جمعیت ترک های جهان بیشتر چهارصد میلیون نفر است. و
جمعیت فارسی زبان جهان :
۲۴/۵ فارسی ایران
۱۲ دری افغانستان
تاجیک ی تاجیکستان ۶
جمعا کمی بیش از ۴۲ میلیون . ولی جمعیت مهم نیست باید در هر کشور عدالت زبانی و فرهنگی و ... وجود داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
آقاجان
به گفته و اعتراف حداد عادل که معنی اسمش هم عربی هست

پنجاه درصد زبان فارسی عربی بوده و سی درصدش هم تورکی ست
اینها جز سرزمین ایران بودند که باید دوباره به ایران الحاق شوند و اینطوری دیگه بینشون درگیری ایجاد نمیشه
30 سال پیش همین ارمنی ها خاک آذربایجان رو اشغال کرده بودند الان مفتضحانه دارن فرار می کنن !!! "فاجعه خوجالی" قابل تحقیق برای اهل مطالعه و سرچ در گوگل گویای خیلی چیزهاست. افرین اسلام پیروز است .یاشاسین
باید آذربایجان کل قره باغ رو بگیره اونجا مستقر بشه به ارمنستان نباید اطمینان کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست