بازدید 1908

اعتصاب کارگران خودروسازی آمریکا ادامه‌دار شد

کارگران خودروسازی آمریکا برای اعتصابات بیشتر آماده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 20 September 2023

کارگران خودروسازی آمریکا برای اعتصابات بیشتر آماده می‌شوند.

به گزارش  تابناک اقتصادی، اعضای اتحادیه کارگری خودروسازی که در میشیگان و اوهایو تجمع کرده‌اند، از رهبران اتحادیه‌ها خواسته‌اند تا در مورد بزرگ‌ترین خواسته‌های خود در مورد افزایش دستمزد و غرامت، در حالی که اعتصابشان علیه سه خودروساز به پنجمین روز خود می‌رسد، پایبند باشند.

اتحادیه کارگران صنعت‌خودرو آمریکا اعلام کرد که اگر پیشرفت جدی در مذاکرات با خودروسازان حاصل نشود، روز جمعه علیه کارخانه‌های بیشتری در ایالات‌متحده اعتصاب انجام خواهد شد.

 اتحادیه کارگران صنعت‌خودرو آمریکا هفته گذشته اعتصابی را علیه فورد، جنرال موتورز و استیلانتیس آغاز کرد و یک کارخانه مونتاژ ایالات متحده را در هر شرکت هدف قرار داد.

کارگران معترض در وین، میشیگان و تولدو، اوهایو که روز سه‌شنبه حضور داشتند، گفتند که اتحادیه نباید از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کند زیرا برخی امیدوارند ضرب‌الاجل روز جمعه برای اعتصاب‌های بیشتر به نتیجه برسد. با این حال، مشخص نیست که مذاکرات رسمی بین دو طرف پس از مذاکرات طولانی روز دوشنبه که پیشرفت اندکی به همراه داشت، چه زمانی از سر گرفته می‌شود که باعث نگرانی برخی از مدیران خودرو و دستیاران کنگره شد مبنی بر اینکه توافقی قبل از ضرب‌الاجل ظهر جمعه منعقد نخواهد شد.

اعتصاب اکنون در پنجمین روز خود قرار دارد و حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مجموع ۱۵۰ هزار عضو UAW که در سه گروه بزرگ کار می‌کنند در اعتصاب هستند.

اتحادیه و شرکت‌ها بر سر حقوق و مزایا برای کارگران با هم اختلاف دارند. این سه خودروساز افزایش ۲۰ درصدی را در دوره ۴ و نیم ساله قراردادهای پیشنهادی خود پیشنهاد کرده‌اند، اگرچه این تنها نیمی از چیزی است که UAW تا سال ۲۰۲۷ می‌خواهد.

کارگران همچنین خودروسازان را تحت فشار قرار داده‌اند تا ساختار دستمزدی پلکانی را حذف کنند که به کارگران جدیدتر برای مشاغل مشابه دستمزد کمتری نسبت به کهنه‌کاران پرداخت می‌کند و به دنبال تعدیل بهبود هزینه‌های زندگی در دستمزدها هستند.

هولمز که هشت سال در فورد کار کرده است، می‌گوید: ما می‌خواهیم آنها به سطوح طبقاتی خود پایان دهند زیرا همه مستحق دریافت دستمزد قابل زندگی هستند.

طبق گزارش رویترز، اعتصابات باعث توقف تولید در کارخانه‌هایی در میشیگان، اوهایو و میسوری شده است که فورد برانکو، جیپ رانگلر و شورولت کلرادو را در کنار سایر مدل‌های محبوب تولید می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار