بازدید 25508

تصمیم مجلس برای بازگشت کنکور به روال سابق به مدت سه سال/ واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی چه خواهد بود؟

نکته قابل تامل، تغییر در قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که خارج از روال آن شورای عالی اتخاذ شده است. مساله‌ای مهم که می‌تواند فرجام مصوبه امروز مجلس را تغییر دهد، به ویژه آنکه می دانیم شورای عالی سنجش آموزش هم نادیده گرفته شده و بی کسب نظر و دیدگاه از ایشان و یکباره تغییری تا این اندازه اساسی و بنیادی در قانون ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 19 September 2023

تصمیم مجلس برای بازگشت کنکور به روال سابق به مدت سه سال/ واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی چه خواهد بود؟با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کنکور تغییر خواهد کرد و به شیوه‌ای برگزار خواهد شد که اخیرا برچیده شده بود؛ تصمیمی که معلوم نیست چه واکنش‌هایی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه، بررسی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را در دستور کار قرار دادند و در شرایطی که مدت زیادی از تغییر کنکور نگذشته، با پیشنهاد یکی از نمایندگان، تغییری بنیادین در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

تغییر رقم خورده به پیشنهاد مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس در دستور کار قرار گرفت و با تصویب نمایندگان، تبصره (۵) ماده (۵) قانون به این شرح اصلاح گردید: «وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.»

تصمیم مجلس برای بازگشت کنکور به روال سابق به مدت سه سال/ واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی چه خواهد بود؟
همچنین نمایندگان ماده یک این طرح را حذف کردند که در آن آمده بود: «ماده ۱- بند (الف) ماده (۱) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس عمومی و تخصصی دوره متوسطه دوم است که دروس آن توسط شورای عالی آموزش و پرورش مشخص می‌شود. آزمون دروس مزبور براساس اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.»

بدین ترتیب کنکور در سالهای ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به شیوه‌ای متفاوت با کنکور اخیر برگزار خواهد شد و به عبارت بهتر، به روال سابق بازخواهد گشت؛ به دورانی که سوابق تحصیلی تاثیری در قبولی یا مردودی داوطلبان در آزمون ورودی دانشگاه ها نداشت و ملاک، صرفا آزمون ورودی سراسری بود. روالی که به تعبیر بسیاری، ناعادلانه بود و ملاک خوبی برای سنجش داوطلبان محسوب نمی‌شد.

انتقادی که در نهایت به تغییر کنکور منجر شد، به این صورت که ماجرا در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و قانونی به تصویب رسید و ابلاغ شد که حالا با تصمیم امروز مجلس، اجرایش به مدت سه سال متوقف خواهد شد؛ تصمیمی که در حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در صحن علنی گرفته شد؛ اما معلوم نیست در خصوص آن با دولت شور و مشورت صورت گرفته یا خیر؟

به این سوال و ابهام، دیدگاه وزارت آموزش و پرورش و حتی نظر وزارت علوم را هم باید افزود که اطلاعی از آن در دست نبوده و معلوم نیست که همسو با مجلس و تصمیم اخیر گرفته شده توسط ایشان باشد؛ تصمیمی که البته می‌دانیم برای اجرایی شدن، نیازمند طرح در شورای نگهبان و بررسی در این مجموعه است و در صورت تایید در آن نهاد، به قانون تبدیل خواهد شد و اجرایی می‌شود.

نکته قابل تامل اما، تغییر در قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که خارج از روال آن شورای عالی اتخاذ شده است؛ مساله‌ای مهم که می‌تواند فرجام مصوبه امروز مجلس را تغییر دهد، به ویژه که می دانیم شورای عالی سنجش آموزش هم نادیده گرفته شده و بی کسب نظر و دیدگاه از ایشان و یکباره و با پیشنهاد یک نماینده مجلس، تغییری تا این اندازه اساسی و بنیادی در قانون ایجاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰۵
رفتار این نماینده عین بی قانونی است در این مورد بایستی وزارت علوم و وزارت بهداشت اظهار نظر کند معلوم نیست این نماینده که هیچ تخصص در این مورد ندارد به چه دلیل واردشده و چرا مجلس آن را دنیال کرده است و این نماینده توضیح نداده زیر ساخت لازم برای اعمال سوابق تحصیلی جه میباشد که عنوان تغییر قانون بوده این یعنی فقط میخواهند عده ای که فاقد سوابق تحصیلی کارآمد هست وارد دانشگاه شود دیگه این رفتار خیلی تابلو است ترا بخدا به مملکت ظلم نکنید افراد بااستعداد سرمایه های این کشور هستند بگذارید بر اساس سواد و سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از كريس رونالدو چيزي نمي نويسيد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در ۴۴ سال گذشته ۵۰ مرتبه کتابهای درسی را تعییر دادید

و هر سال هم از کنکور و تغییرات آن گفتید و ارامش و

اعصاب دانش آموزان را به بازی گرفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
واقعا در این 4 سال، این نمایندگان چه کار مفیدی انجام دادند؟
خدا رو شکر خدا رو شکر خدا رو شکر............................
این آقای ذوالنور تو همه چیز نظر میده آخه تخصص ایشون چیه ترا بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تخصص اصلی ایسان اتش زدن پرچم امریکا و برجام در

صحن علنی مجلس بود و گرفتار تر کردن کشور و مردم

بدست تند روهای جبهه پایداری ها و امام صادقی ها

و کاسبان تحریم و آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و

اروپا و نهادها و بنیادها ی خاص جزو مافیای قدرت

بوده و هست و خواهد بود
هاها
معلومه که دار و دسته ی پور عباس و مافیای ترمیم معدل بد جور سوختن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کسانی که از کلاسهای کنکور منفعت های میلیاردی کسب می‌کنند، نمی گذارند روش غیر علمی کنکور کنار گذاشته‌ شود .
مافیاها در همه ارکان کشور نفوذ مویرگی دارند .
مجلس ما هم که ثابت کرده در مقابل مافیای خودرو ، صنعت و .... راحت وا می دهد .
تصمیمی بسیار عاقلانه و صحیح گرفته شده. چرا که مدارس غیر انتفاعی معدل فروشی می کردند وبه ضرر دانش آموزان مدارس دولتی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دوست عزیز , امتحانات نهاییه مدارس چجوری معدل فروشی میکنن!!!!؟
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دقیقا ، من هم تحقیق کرده ام و دیده ام مدارس غیر انتفاعی معدل فروشی کرده اند به خودم پیشنهاد داده بودن
با این که از این مجلس انقلابی شاسی بگیر دل خوشی ندارم ولی به عنوان یه دانش اموز کنکوری به مجلس میگم:
دمت گرم :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احسنت به مجلس انقلابی
اینو میگن اقدام انقلابی
این قانون مفتضح ترمیم معدل نباید برای کنکور 1402 هم اجرا میشد
به کنکوری های 1402 ظلم بسیار بزرگی شد
بسیار بسیار بزرگ
خودشون هم فهمیدن که تاثیر قطعی معدل چه افتضاحی به بار اورده
زود خودشون هم لغوش کردن
تبریک به کنکوری های 1403 به بعد
و تسلیت به کنکوری های 1402 که تو اتتیش تاثیر قطعی معدل بد جور سوختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
چرا تبریک؟الان منی که درسایه عمومی دهم و یازدهم هیچی نخوندم و با توجه به سخت بودن درسایه پایه دوازدهم بایدچجوری خودمو برسونم؟
شیرتوشیر. قبایل آفریقا هم اینطور ناهماهنگ و بی در و پیکر قانون گذاری و بعد زیر قانون خودشان نمی زنند. بیچاره خانواده ها که باید هر سال بازی بخورند و ... الان مافیای کنکور و ..... عروسی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به ناشناس 17:01
الان مافیای کنکور عروسی دارند؟
درست میگی عروسی دارند
ولی اینو بدان که الان هم مافیای ترمیم معدل عزا گرفتن
پس بسوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خدا راشکر مشکل گرانی تورم و سفره خالی وکمر شکسته مردم و حقوق ناچیز کارگران وفقر حل شد باز یک بازی جید برای به حاشیه بردن مشکلات حل نشده معیشتی محلس مشکل معیشتی مردم را حل کند کنور چه بامعدل وجه بی معدل بر نفع مافیای کنکور است
حالا پاسخگوی این ظلم بسیار بزرگی که تو حق کنکوری های 1402 شد رو کی میده؟چرا این قانون مسخره تاثیر قطعی درباره اونا اجرا میشد؟
معلوم نیست کی به کیه . مردم اواره شدند . با مردم اینقدر بازی نکنید تو را خدا. هر روز یه سازی .
احتمالا دست مافیا تو کاره باز که یک نماینده اینقدر قدرت داره همه چیز یک دفعه تغییر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما که فقط دنبال راهی میگردیم که از این مملکت فرار کنیم شدیم موش آزمایشگاهی بازیچه دست اینا ...بد انتقامی گرفتن از بچه های کنکوری امسال
خدا ازت نگذره پور عباس که با مافیای ترمیم معدل متحد شدی
این قانون تاثیر قطعی معدل سر تا پا پر از ایراده.سرتا پا.سر تا پا.سر تا پا سر تا پا........
این کلمه"سر تا پا " رو 1000 مرتبه تکرار کنید تا متوجه سر تا پایی اون بشید
تا متوجه عمق فاجعه تاثیر قطعی معدل بشید
جوانهای کشور شده اند اسیر دست یک عده بیسواد منفعت طلب که هر روز یک قانون جدید درست می کنند بجای برداشتن سهمیه ها و تبعیضهای قرون وسطایی!
پاسخ ها
الناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
الان اسیر دست عراقیها بودین و کشوری نداشتین تا دربارهمتام کنکورتون اظهار نظری کنید اگر خانوادههای ایثارگران نبودنولی شماها
کنکور باید یک روز عمومی برای همه گروه های درسی برگزار شود و چند روز بصورت اختصاصی تا دانش شخص بهتر سنجیده بشه. و یک بار در سال باشد.
چرا از این آموزشگاه های کنکور سوال فروش مالیات گرفته نمی‌شود کارمند باید ده درصد از حقوق دریافتی اش را به عنوان مالیات بدهد ولی سوال فروشها بعنوان موسسه فرهنگی با آن شهریه های بالا معاف از مالیات هستند بعضی از معلمین در مدرسه های دولتی سرکلاس از روی کتاب روخوانی میکنند ودانش آموزان را به کلاسهای خارج از مدرسه واموزشگاه ها با دریافتی های کمرشکن برای خانواده ها معرفی می‌کنند مثلا معلمی شغل انبیا است
تو این مملکت یه کنکور قانون داشت که اونم نماینده های مجلس از بین بردن!
امیدوارم شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی حال نماینده هایی که رای موافق دادن و قطعا ذی نفع هستن رو بگیره!
در پاسخ به عزیزی که گفت الان مافیای ترمیم معدل هم عزا دارند پس بسوز. عزیز من سن من احتمالا چند برابر شما است. فرزندان من دانشجو هستند و در حال فارغ التحصیلی. خود من هم تحصیل کرده خارج از کشور تو مقطع دکتری. بحث من ناضر به بی در و پیکر بودن نظام قانون گذاری و سر در گمی ناشی از آن برای خانواده ها. قطعا همانطور که مافیای کنکوز هست مافیای ترمیم معدل هم هست. اینکه چرا فرسنگ ها در نظام آموزشی از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم جای تعجب ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
!تو ناظر رو ناضر مینوسی عجب دکتری هستی دکتر
سوال بزرگی که شواری نگهبان و مجلس قانونگزاری که با تصویب طرح معدل و ترمیم معدل طیفی از جوانان دختر و پسر ما را سردر گریبان و سرگردان و بیچاره و بی تکلیف کردند و بخشی از عمر آنان را ضایع کردند در پیشگاه ملّت باید پاسخگو باشند. چرا مجلسیان وقتی از این تصویب سر درنمیاوردند به آن رای دادند و داد وبیداد کردند و گردو خاک کردند و حالا هم آن را کنسل کردند؟؟؟؟
چرا در پیشگاه مردم جوابگو نیستید جواب این فرزندان ما را چه میدهید؟؟؟ به شما که ظلک نشد به ما ظلم کردید با این مصوبات و لغو مصوباتتان
ما که از این ستم نمیگذریم و شما را در بدبخت کردن فرزندانمان مقصر و سهیم میدانیم
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما هم مینویسی رو مینوسی نوشتی بابا ملا نقطه ای بی خیال
اميدوارم خداوند شر اين أقاي ذوالنور را كه با روح و روان اين ملت بازي ميكنه از اين مملكت بكنه اميدوارم اين مصوبه كه به پيشنهاد اين نماينده داده شده به تصويب نرسه و شوراي محترم نگهبان رد بكنه
فایده کنکور چیه وقتی تمام مدیران کشور با مدارک دکترای رانتی و با سواد حداقلی دارند تیشه به ریشه کشور می زنند و نخبگان را مجبور به مهاجرت میکنند
کنکور وقتی معنا پیدا میکند که استخدام ها و مسئولیت ها بر اساس شایستگی باشد نه بر اساس پاچه خواری و رانت و آغا زادگی.و ………
متاسفانه یه عده دارن از دین استفاده ابزاری می‌کنند و به همین بهونه دنبال این هستند که دروس عمومی رو وارد کنکور کنند ،وقتی داره دروس عمومی تاثیر ۵۰ درصدی توی دیبلم می‌گذاره، چه معنی داره در کنکور هم بیاد ؟؟ واقعا چه میکنه مافیای کثیف کنکور
باید معلوم بشه مافیای کنکور و موسسات کنکور با چه مبلغی نمایندگان رو خریدن ؟؟ اخه دانش آموزان همین دروس فعلی رو نمیتونند خوب امتحان بدن چه رسد به دروس عمومی ؟؟؟
کنکور بزرگترین ظلم به دانش آموزان کم بضاعت هست ، لعنت بر مافیای کنکور و کاسبان کنکور و معلمان بیسواد مدعی که جیب مردم رو خالی میکنن
هر چی هست به خاطر فرزندان خودشان است چون میدونند بچه هایشان خن..می باشند با این همه مشکلات براحتی وارد دانشگاه نمی شوند با حذف معدل راه را برای خود آسان می کنن ولی با کنکوربه راحتی به رشته دلخواه خودشان ورود می کنند تصمیم گرفتند تغییر بدهند چراکه بهترین راه همان تاثیر مستقیم معدل است چون مافیای قلمچی و…نابود می‌شد ومدرسه ها به ویژه دولتی ها در اوج قرار می گیرند چون به جز کتاب منبع دیگری نداشتند بنده با ۳۸سال سابقه تدریس کنکور این حرف را می گویم تاثیر قطعی معدل تنها راه عدالت آموزشی برای ورود اقشار ضعیف به بهترین رشته ها می باشد وتصویب امروز مجلس خدمت تمام عیار به خودشان سرمایه داران وکسانی که فقط با داشتن پول و رابطه وارد دانشگاه می شوند کسانی هستند که به عدالت آموزشی اعتقادی ندارند چون با تاثیر قطعی معدل انحصار ورود به دانشگاه از بین می رود
امیدوارم نماینده های با وجدان و آقای پور عباس بتونن در مقابل طرح این آقا که سرتاسر جهل و نادانی است بایستند .
مجلس انقلابی به جای این مسائل پوچ وبی ارزش دنبال حل مشکلات معیشتی مردم باشد سفره خالی و جیب خالی مردم چی برای مجلس انقلابی اهمیتی دارد الان آنقدر هزینه تحصیل و کیف وکفش وکتاب ودفتر بالاست که بعضی از خانواده ها توان به مدرسه فرستادن بجه هارا ندارند شما دنبال چی هستید اگر واقعا به فکر مردم هستید کلا کنکور را بردارید این یعنی عدالت محلانقلابی سفره کارگران و باز نشستگان تامین اجتماعی خالی است فقر هر روز قربانی میکیرد زندگی عادی سخت شده است شما به فکر جه هستید دانش آموزان موش ازمایشگاهی هستند هر روز باید به یک ساز شما برقصند وقتی کشوری برنامه قوی و کاربردی نداشته باشد همین با عوص شدن دولت تمام برنامه هابه هم می خورد وهر دولتی سلیقه ای کار میکند نتیجه گسترش فقر وگرانی وتورم و سفره خالی وکمرشکسته مردم
بازگشت کنکور به روال قبل به نفع متقلبین کنکور است مافیای کنکور
یکی از لوازم اسلامی کردن دانشگاهها اسلامی کردن کنکور است برای اسلامی کردن کنکور باید به اخلاق و رفتار دانش اموز و خانواده اش هم در محاسبات نهایی وزن داده شود و این نمره می تواند توسط روحانی مستقر در مدرسه و محل و اداره کل داده شود و حالت محرمانه داشته باشد همچنین سوالات مذهبی خارج از چهارچوب درسی در کنکور گنجانده شود
من کار به خوب وبد تصمیمشون ندارم بچه ها سه ماه وقتشون رو دروس اختصاصی گذاشتند سه روز به مهر میگن عمومی برگشت تمام برنامه های بچه هارو بن هم ریختن .اگه این تصمیمشون اول تیر می گرفتند یا اول مرداد حداقل بچه ها توی تابستون دروس عمومی مطالعه می کردند . اون هم از تصحیح اوراق که به بدترین شکل اجرا شد واقعا با تصمیماتشون مردم بیچاره کردند .
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
مگه مردم مسخره یه مش نماینده هستند که شب از مافیای کنکور پول دریافت می گنند وصبح با جیب پر مصوبه میدن بچه ما امسال کنکور داره برنامه ریزی کرده ودروس اختصاصی خونده چرا اول تابستون این ها مصوبه ندادند نمایندگان اشتباه کردن با ذهن بچه های ما بازی کنند
این درست ولی چرا هیچ کس درباره کنکور فرهنگیان که قراره بهمن برگزار میشه چیزی نمیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شرایطش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ منابعش کی اعلام میشه ؟؟؟؟؟ شرط سنی شده 22 یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مملکت ک نیست دیوونه خونه اس
چه می کند این مافیای کنکور
این تصمیم به نفع کسانی است که سئوالات کنکور را می خرند و صندلی هایی را اشغال میکنند با پول وتقلب که لیاقت آن را ندارند مثل پارسال والی تاثیر معدل به نفع بچه های درس خوان است که قدرت خرید سئوالات کنکور را ندارند ویا پول کلاس های کنکور را ندارند باید این روند معدل ادامه دار باشد تا حذف کامل کنکور
لطفا نظر های الکی ننویسید من خودم کنکوری ام و دست بوس جناب ذالنوری
1- دانش آموزی که بر اساس وضعیت موجود برنامه ریزی کرده چچه گنهای دارد کمتر از یک سال به کن.ر دوباره تمام وصعیت برچیده شود؟ اصلا طی دو سال اخیر برنامه ریزی برای تستی خواندن دروس عمومی کنار گذاشته شد چون قرار نبود در کنکور سوئالی از اینها آورده شود، یک باره سیستم برگشت به 5 سال پیش؟!

2- اصلا عملکرد و خروجی این نمایندگان تا به حال چه بوده؟ یک تصمیمشان که موجب بهبود در یک امری شده را بنویسید تا این دومی باشد.

3- شخص ذوالنور اصلا دانشگاه رفته؟ کنکور شرکت کرده؟ می داند این تصمیمات خلق اساعه چه ضربه ای به دانش آموزان و خانواده شان می زند؟

4- یک تصمیم درست نه می توانند بگیرند و نه آگاهی و صلاحیتش را دارند.

5- زیر گِل بروید
آقای دبیر ادبیات مطرح کنکوری و رفقیق شفیق ایشان کار خودشون رو کردن، به بهانه تاثیر مثبت معدل، پشت این موضوع پنهان شدن و از بچه های مردم استفاده ابزاری کردن تا دروس عمومی رو به کنکور هر چند موقت برگردونن تا کلاس های نکته و تست شون دوباره پابرجا بشه! تا دوباره انتشارات شون با فروش کتب عمومی بیشتر سودمند بشه، واقعا باعث تأسف هستش
تقلب در نهایی به مراتب ببشتره
تکلیف این موشهای آزمایشگاهی اخیر چیه؟ چرا بدون تحقیق و مطالعه این تصمیم گرفته شد و چرا دوباره برگشت به وضعیت قبل؟ تصمیمات ناگهانی.... جرا از قبل فکر نشد خدا نگذره از همتوون
توکنکور تقلب میشه
چه برسه به امتحانات دبیرستانها وافزایش دادن الکی معدلها
سلام
من پس از سال ها تحصیل و تجربه همیشه آرزوی خدمت به وطنم را داشتم
ولی ترجیح می دهم در کشوری که یک نماینده ( کلمه غلطی) براحتی. هر وقت بخواهد با زندگی تو خانواده ات بازی می کنه تا ابتواند بهترین چپاول را از حقوق من و سایر شهروندان کشور داشته باشه زندگی نکنم
عجب شرایطی شده اسماعیل! دو روز مونده به سال تحصیلی جدید و کمتر از 9 ماه مانده به برگزاری کنکور تصویب میکنن که برای کنکور سال آینده دروس عمومی رو هم باید بخونید! و همچی برگشته به وضعیت سابق! تازه اگر تا 10 روز دیگه شورای نگهبان مصوبه رو تأیید کنه! (اواسط مهرماه و استرس مضاعف نتیجه تایید یا عدم تایید) تازه اگر باز شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاد بازی جدیدی رو شروع کنه و مصوبه جدیدی رو تصویب کنه! بابا چتونه؟ چه وضعشه؟ قشنگ برنامه‌مداری و هماهنگی شدیدا موج میزنه تو این بلانسبت کشور ــــ الان داوطلب بیچاره که کل برنامه ریزی هاش رو ریختین رو هوا و دودش کردین که ــــ چطوری الان باید تو این تایم محدود و با وجود کلاس های مدرسه، دروس عمومی دهم و یازدهم و دوازدهم (مجموعا 12 کتاب) رو به صورت تستی مطالعه کنه؟! ــــ آخه شماها چرا بلانسبت فکر نمی کنین و فکر نشده قانون تصویب میکنین؟ بعدش هم چرا باید از کنکور 1403 که فقط حدود کمتر از 9 ماه مونده این قانون خلق الساعه تون رو اجرایی کنین؟ نکن اسماعیل ما گناه داریم!
مگر ملت موش ازمایشگاهی هستند هر روز یک تصمبم جدید میگیرید وهمه را سردرگم کردید نکند پای قبولی اقازاده ها که اکثرا معدل امتحان کتبی نهاییشان کم است د ر میان است
مافياي كنكور از مافياي مواد مخدر هم قويتره. پولايي كه اينا در ميارن حتي تو خيال ما هم نميگنجه.
اعتبار نتایج کنکور تا ۲ سال چی ؟؟‌ اونم لغو شد ؟؟
بیچاره بچه های کنکوری امسال که انتقام سختی ازشون گرفتن و با روح وروانشون بازی شد مثل موش آزمایشگاهی باهاشون رفتار شد و گوشمالی سختی بهشون دادند.....با امتحان نهایی و تصحیح اوراق غیر منطقی باعث شدن نمرات دیپلمشون اونقدر پایین بیاد که حتی برای پذیرش گرفتن از دانشگاههای سایر کشورها هم دچار مشکل بشن.این یعنی تبعید و زندانی بودن
سلام، لطفا به داستان سرنوشت پسر من در کنکور 1402 که در زیر اورده ام دقت کنید که متوجه شوید که چه بلبشویی در آموزش وپرورش وجود دارد و اینجور از تصمیم وارد کردن غیر کارشناسی معدل دفاع نکنید. پسر بنده با دیپلم ریاضی در سال 1401 در دیماه 1401 در ازمون تجدید دیپلم شرکت کرد و دیپلم تجربی گرفت تا در کنکور پزشکی شرکت کند. امسال در خرداد ماه چند درس را ازمون داد تا ترمیم کند. نمرات کسب شده بر خلاف انتظارش بود و درخواست اعتراض کرد (که شامل دروس فارسی، تعلیمات دینی، زیست شناسی و فیزیک بود). پس از تصحیح مجدد نمره سه درس تاثیر گذار هر کدام 1 تا 1.5 نمره کاهش پیدا کردند! بگذریم که کاهش نمره انهم در هر سه درس مورد اعتراض بدور از انتظار بود (حداقل اعتراض به نمره یک درس میتوانست به حق باشد اگر نگوییم در هر سه درس)، وقتی ترازمعدل دیپلم اعلام شد ایشان با معدل کتبی 17.5 (بعد از اعتراض) ترازی معادل 5770 بدست اوردند! بعدا متوجه شدیم که این بلا سر بسیاری از داوطلبین امده است. پس از فرصتی که برای اعتراض اختصاص پیدا کرده بود آموزش و پرورش متوجه اشتباه خود شده بود و تراز جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان را اصلاح کرد. پس از اصلاح تراز پسر بنده شد حدود 7700 (دقت کنید که بالاترین تراز 12000 میتوانست باشد) ولی به این تراز نمیشد اعتراض کرد. منوجه شدیم که هر کسی که بجز امسال دیپلم گرفته است، با ضریب بسیار کمتری نسبت به امسالیها محاسبه شده اند یعنی اگر معدل کتبی متقاضی که سال دیپلم ان به غیر از امسال بوده و 20 هم میشد تراز ایشان با سقفی بسیار کمتر از 12000 محاسبه میشد، چرا؟ چه منطقی پشت این فرایند وجود داشت؟ از غیر منطقی بودن این ضریب بگذریم، غیر منطقی تر اینکه دقت کنید که پسر بنده با دانش اموزان امسال ترمیم معدل کرده است ولی بصورتی غیر منطقی تراز ایشان با ضریب غیر منطقی سال قبل محاسبه شد (یعنی غیر منطقی بتوان دو!). در نهایت تنها به لطف نمره تراز نسبتا خوب کنکور (9900) رتبه ایشان در منطقه 1 شد 3200 که آنور مزز قبولی برای پزشکی است. حال به چند تا "اگر" افسوس میخوریم: اگر پسرم اعتراض نمیداد رتبه ایشان زیر 2000 میشد که قطعا پزشکی قبول بودند، دو: اگر آموزش و پرورش ضرایب دیپلم سالهای قبل را منطقی میگرفتند باز با همین کسر معدل ایشان قطعا قبول میشدند. نتیجه: آقا آموزش و پرورش در حدو اندازه های کنکور نیست در سال 1406 هم نخواهد بود و اجحاف گسترده ای امسال در حق داوطلبین شد. فکر نکنید که قاطی کردن اموزش مافیای کنکور را حذف میکند بلکه برعکس مافیای وحشتناک معدل در سه سال متوسطه به مافیای کنکور قبلی اضافه شده و استرس کنکور را برای دانش آموز و والدین بدبخت به سه سال قبل از برگزاری منتقل میکند. بگذارید با همون یک مافیا دست و پنجه نرم کنیم.
با سوابقو اینا کار ندارم ولی تورو خدا عمومی هارو برنگردونین زمانی برا ما نمونده که بخوایم عمومی بخونیم اصلا امکان نداره برگرده
یدونه هم معلوم کنید تو دی کنکور هس یانه جزیاتشو بگین
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تو و خدااااااا به فرزندانمان رحم کنید من دبیرم
آموزش و پرورش و دخالت در کنکور ندهید نمیتواندددددددد
به خدا ۱۴۰۲ ضربه بزرگی خوردن ?????
دوستان عزیزی که از این مصوبه مجلس خوشحالن, یک لحظه با خودتون فکر کنید خدا وکیلی میتونید عرض چند ماه درسهای عمومی مثل ادبیات رو جمع کنید
بارها قبلا اتفاق افتاده که نماینده گان مجلس برای حل مشکلات خدمت سربازی فرزندان خود در به دفعات خرید خدمت سربازی رو تصویب کردند. مطمئن باشید الان هم سوگلی های یکسری از نماینده گان که تو کنکور امسال گند زدن از پدرانشان خواستند تا کنکور به روال سابق برگردد. تصویب قانون برای تامین منافع کوتاه مدت خودی ها.
تغییر مداوم قوانین کنکور به ضرر دانش آموزان است و اگر هم قانونی را عوض می کنند باید برای چهار سال دیگر باشد نه سال پیش رو و یا سال بعد چون دانش آموزان بر اساس قوانین موجود برنامه ریزی می کنند و تغییر قوانین تمام برنامه آنها را به هم می زند.ا
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مجلس برای اصلاح قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها ایرادات و ابهاماتی دارد، گفت: به احتمال زیاد این طرح توسط شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد خواهد شد.
اميد وارم أدم با وجداني پيدا بشه تا جلوي چند نماينده بي خرد نا أگاه بي سوادرو بگيره ذوالنور مگه چقدر سواد داره يه مملكت رو بهم ريخته مگر مملكت صاحب نداره كه جواب اين بي خرد رو بده انشالله خداوند خودش به حساب اين أقا برسه كه كلي خانواده هارو با تصميم خودش به هم ريخته انشالله به سزاي اعمالش برسه
واقعا نهایت بی خردی تصمیم سازان
بسیار نمایندگان مجلس کار درستی کردند ، حق نظام قدیمها بسیار ضایع میشد. تقلب در حوزههای امتحان نهایی هست. زیر ساختها را شورای انقلاب فرهنگی درنظر نگرفته بود. تازه عدالت میخواد اجرا بشه. قشر خلصی به نفعشون بود. خداروشکر که عدالت برقرار میشه. داوطلبان کنکور فقط سال دوازدهمیها نیستند که فقط برا ا‌ونها برنامه ریزی بشه. از نمایندگان مجلس خیلی ممنوننیم
تو رو خدا حداقل یه سال دیگه ۱۴۰۳ رو هم با حذف عمومی ها پیش ببرید
لطفا در حق دوازدهمی ها ظلم نکنید
حداقل بگید که از سال ۱۴۰۴ عمومی ها بر میگرده اینطوری دوازدهمی های ۱۴۰۴ فرصت دارن عمومی ها رو بخونن
اما ما دوازدهمی های امسال فرصت کافی نداریم خواهش میکنم این ظلم رو در حق ما نکنید
يعني عمومي ها برگشتن؟ بدبخت شديم كه
به به مصوبه‌ای که به پیشنهاد یه طلبه تمام نظرات کارشناسی شده شورای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی رو باطل کنه چه منافعی برا جامعه علمی خواهد داشت خدا می‌داند تمام تلاش ۱۲ ساله دانش آموز آن.را به چند سوال تستی ودوساعت محدود کردن کار درستی نیست نماینده محترم
مجلس بی سواد حق نداره همچین کاری کنه
خوش به حال مافیای کنکور
به خدا مسخره کردن
تاثیر قطعی معدل هم پیامدهای منفی خودشو داشت، اولیا بهکل سیستم از اول تا اخر باید برای معدل باج میدادند
خدا کنه شورای نگهبان مخالفت کنه دروس عمومی را حذف کنید و شرط معدل را هم مثبت کنید
برادر من چرا هی دارید سک به کارهایی می کنید که روی روال است
چندین سال است که ملت می روند و در کنکور شرکت می کنند و نه کاری به معدل دارند و نه درگیر درس های سال ۱۲ هستند
هر کس هم دنبال دانشگاه است دنبال تست زنی و شرکت در کلاس های کنکور است و یک رقابت سالم وجود دارد
حالا یک عده دنبال تلاش نیستند مشکل خودشان است

اگر کنکور سخت است برای همه سخت است اگر راحت هم است برای همه راحت است
اگر یک عده در کنکور تقلب می کنند بروید مشکل تقلب را حل کنید دو تا دست را قطع کردید کسی دیگر جرات تقلب نمی کند
اگر مافیا وجود دارد ایجاد کثرت کنید امکانات مساوی برقرار کنید بروید مشکل مافیا را حل کنید

برادر من آقای مسئول و آقای نماینده سک در کار نکن برو مشکل چاپ پول را حل کن برو مشکل معیشت رو حل کن که هزینه های مسکن پدر مردم را درآورده است
در مورد حجاب هم نمی خواهد کاری انجام دهید همینکه آنرا خرابتر نکنید هنر کردید درست کردن حجاب کار شما نیست باید صبر کرد ببینیم آینده قرار است چه گلی بر سر اقتصاد زده شود یا رومی روم می شود یا زنگی زنگ می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دوست عزیز, اگر زودتر مجلس این تصمیم رو میگرفت و اعلام میکرد این طرح خوبی بود اما العان تا این طرح تایید بشه عملا چند ماه طول میکشه پس ما کی برسیم عمومیا رو بخونیم
من امسال تصمیم گرفتم پشت کنکور بمونم فقط بخاطر اینکه معدلمو درست کنم دولتی بیارم چون هزینه دانشگاه آزاد و نمی‌تونستم پرداخت کنم و حتی انتخاب رشته نکردم الان من چه خاکی به سرم بریزم با این وضع
بابا بسه
آخه چی بگم بهت، بهانتونو پیدا کردین نه؟ قبل نهایی ۱۴۰۲دلیلتون چی بود پس.؟ شما که از ۶ماه قبل داشتین میگفتین عمومیا برگردن، الان میگن به خاطر تراز های نا عادلانه?ای خدا
سابقا شخصی بود به اسم سردار م.ک. که هرروز یک قانون جدیدی برای مدت و شرایط و معافیتهای سربازی اعلام می کرد. در دوران جوانی و در شرف سرباز شدن هر روز روزنامه ها را که نگاه میکردم یک مصاحبه از این فرد داشت. مثلا اول تیر میگفت احتمالا سربازی به یک سال کاهش پیدا خواهد کرد و ۱۵ تیر می گفت سربازی قراراست ۳۰ ماه شود. یک بار هم در دوربین زل زد و گفت پسرم که از سربازی معاف شد فردایش قانون اش را عوض کردم چون فهمیدم قانون سهل گیرانه است. الان همان بلا دارد سر کنکور می آید. سوالات ریاضی در سالهای اخیر در حد المپیادی سخت شده اند به طوری که رتبه یک کنکور درصد ریاضی اش حدود ۵۰ است (یعنی نمره ۱۰ از ۲۰ میگیرد!!!!). نمیدانم چه کسانی پشت این تصمیم ها هستند ولی با هر هدفی این کارها را میکنند نتیجه عملشان سلب امنیت روانی از جوانان این مرز و بوم است. هرساله هزاران نفر زیر فشار این تصمیمات و گربه رقصانی ها له میشوند و در بهترین حالت کارشان به قرص و دارو و روانپزشک میکشد (اگر برای رهایی از این فشارها به الکل و مواد مخدر و خودکشی پناه نبرند). متاسفانه ظلم در این مرز پرگزند در حق جوانان بیداد می کند.
مجلس بدترین سمش رو به چند میلیون نفر زد وقتی کنکور 1403 به روال قبل برگرده بچه هایی که از سه سال چیزی از دروس عمومی نخوندن بدجوری آسیب میبینند مخصوصا دوازدهمی ها وپشت کنکوری ها که دروس سخت تری دارند این قانون باعث میشه این دانش آموزان کتاب های کمک درسی دروس عمومی بخرند درحالی که در کنکور 1402 کسی برای همچین کاری اقدام نکرده بودبدتر از اون ظرفیت کلاس های کنکور برای دروس عمومی بسیار کم میشه که این به نفع مافیاست
سلام. به عنوان ی کنکوری برای کنکور ۱۴۰۴ به بعد هرکاری میخواید بکنین اما برای ۱۴۰۳ دیگه واقعا دی ه اعمال اسن تغییرات. ۳ ماه از شروع از سال کنکور ما گذشته و الان واقعا بنظرتون به ایجاد چنین تغییراتیه؟ اینکه تاثیر قطعی سال ۱۴۰۲ یک شاهکار نبود درسته، ولی بد هم نبود خیلی جدا از اینکه نگفتن تراز کمتری به افراد فارغ‌التحصیل داده میشه. همه هم حدس میزدن که درسهای عمومی سخت باشه. الان افراد به قول خودتون کنکوری که دارین هورا میکنین، واقعا دوست داری همه درس های عمومی در ۳ پایه رو بخونی؟ اگه دوست داری یعنی هیچ استعدادی توی درسای تخصصی نداری و ب زور عمومی هات میخوای وارد دانشگاه بشی که بنظر من یعنی تو اصلا به درد اومدن به رشته های ریاضی یا تجربی نمیخوری. و اینکه دقت کنین فرق داره ۵۰ درصد تاثیر قطعی عمومی ها، که این غلطه، با تاثیر قطعی معدل که درسهای اختصاصی هم توش هستن. پورعباس گفت که قراره امتحانات نهایی رو مثل کنکور منطقه بندی کنه
دانش اموزان بدبخت شدند موش ازمایشگاهی مجلس
تصمیم کارشناسی غیر ممکن است !
خودشون پارسال گفتن نتایج تا دوسال معتبره می‌خوان چیکار کنن؟؟!
چندتا موضوع هم باید یاد آوری کنم:
۱)مافیای معدل همون مافیای دروس عمومیه که درآمدش یک دهم شده یکلاس کنکور و بین ۳_۵ کتاب حجیم برای هر درس عمومی جای خودشو داده به یک کتاب سبک و به نسبت ارزان
۲) اختلاف تراز دهی در کنکور پارسال به دلیل اختلاف سطح امتحان بوده که این. قضیه امسال تکرار نمیشه چون به طور کلی امتحانات از این سخت تر نمیشن(پارسال در بین رشته ریاضی و تجربی فقط یک نفر معدل ۲۰ داشتیم (فقط باید افزایش شانس ترمیم بدن)
۳)زمانی برای شروع کردن عمومی ها نمونده
۴) قانون برگزاری کنکور دوبار در سال هم قانون خوبی بود که الان می‌ره کنار
الان اینهایی که امسال باید کنکور بدن چطوری عمومی ها را جمع کنند؟ ظلم نیست بخدا؟
از 15 سال پیش که من کنکور دادم قرار بود حذف شه. معلوم نیست کیا دارن از این آشفته بازار نون میخورن
همه میدانیم که ناعادلانه ترین معیار برای سنجش، معدل دروس مقطع دبیرستان است،
تنها معیار عادلانه کنکور سراسری بود که متاسفانه و متاسفانه مافیای پشت حذف کنکور عمدا هرساله سوالات کنکور را لو میدادند تا بتوانند دستاویزی برای حذف آن داشته باشند.
در کشور ما هم معیار سنجش آزمون و خطا ست ونظر کارشناسی وجود ندارد، در آینده نزدیک خواهید دید که به سر علم ودانش در ایران چه خواهد آمد، اولینش حذف کنکور وکالت بود، دومینش حذف تدریجی کنکور و همینطور میرویم به سوی بیسوادی مطلق،
الان امسال اون افرادی که کنکور دادند درس های عمومی رونخوندن و اگر پشت کنکور مونده باشند اونها رو بلد نیستند یازدهم یاودوازدهم یا هم در طی ۱یا ۲سال عمومی ها رو نخوندن باید می گذاشتید این شرایط رو برای دانش آموزانی که به دهم می روند تازمان برای خواندن داشته باشند.
هر تغییری رو به صلاح نیست
برگزاری کنکور سالم بدون تقلب وقتی اینقدر مشگله معلومه چه جوری امتحانات نهاییدر مراحل مختلفش سالم میمونه
کنکور به همان روال سابق در خیلی از کشورهای شرقی برگزار میشه و بهترین انتخابه
کنکوری403 باید به روال 402 برگزار بشه چطور دوازدهمی ها که دوساله بهشون گفتن عمومی حذف شده میتونن تو این فرصت خیلی کم بخونن
کار مجلس درست و شجاعانه بود.
چرا عنان قانون‌گذاری باید دست شورای انقلاب فرهنگی باشه ؟
آن دسته از دانش آموزانی که شور و حرص دروس عمومی را می زنند که به کنکور باز گردد چون دروس تخصصی را خوب بلد نیستند
پس اصلا چرا وارد رشته هایی مثل تجربی ریاضی و انسانی شدید شما که نمی توانستید
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عالی بوده است
من اصلا از مصوبه مجلس راضی نیستم
مافیای کنکور قویتر از این حرفهاست دانش آموزانی که در سال بعد میخواهند کنکور بدهند و تو دوران تحصیل مقاطع دهم و یازدهم و سه ماه تابستان فقط دروس تخصصی خواندند چه تقصیری دارند چرا این همه استرس و فشار عصبی به خانواده ها و دانش آموزان تحمیل میکنید
این کار از ریشه اشتباهه حالا گوییم میخوایید اجارا کنید حداقل از افرادی که تازه به دهم و یازدهم وارد میشوند اجرا کنید چون اونا وقت دارند الان فردی که ۳ روز بعد وارد پایه دوازدهم میشه و تا الان اختصاصی ها رو خونده بنظرتون وقت داره برگرده عمومی دهم یازدهم به علاوه دوازدهم رو بخونه؟؟میدونید چه استرسی رو به بچه ها وارد میکنید؟صحبت از دین بشه میگین روزی ۱۲ رکعت نماز میخونیم اینه اسلامتون؟؟؟؟
وای بر کسانی که با روح وروان فرزندان ایم مرز و بوم بازی میکنند هرکس در هرمقام وهرلباس و هر عنوان که باشد
من دوتا دختر دارم یکی پایه دوازدهم میره اونیکی پایه نهم میره هر دو سمپاد درس میخونن الان خبر شده دختر کوچیک ترم آزمون دوباره سمپاد میدن دختر بزرگ ترم هم ابنجوری..... مگه جوونامون موش آزمایشگاهی شما ها هستن؟؟؟اسمتونم گذاشتید مسلمان واقعا؟؟؟بیشتر از اون دوتا دخترم من زجر میکشم چون پیر شدن دخترامو تو سن جوونی میبینم خدا ازتون نگذره همینو میتونم بگم........
ایکاش چندین برنامه تلویزیونی با حضور کارشناسانن هر دو گرو ترتیب داده میشد تا مردم هم بدونند در این مملکت چه خبره. تازه ایا بزرگان این امر مهم یعنی کنکور میدونند که چه تقلب هایی تو حوزهای برگزاری امتحانات نهتیی شده است. واقعا این نحوه برگزاری امتحانات نهایی در برگیرنده عدالتی است که شورای انقلاب فرهنگی به دنبالش بود. واقعا کشور ما زیرساخت اجرای اموزن درست را دارد؟ یقینا نه
باز هم تصمیمات یک شبه، عوام پسند و غیر کارشناسی و لغو سراسیمه آن
از کی تا حالا کسی که خود اموزش اکادمیک ندارد(ذولنور) حق تصمیم گیری برای نحوه ورود دانش اموزان به دانشگاه داشته باشد؟ معلوم نیست چندین میلیارد پول به حساب نماینده ها واریز کردن تا دوباره بازار عمومی رو گرم کنند، شخصی که سطر قدرت قرار دارد و فرمان به بی عدالتی می دهد از هر خیانتکاری خیانتکار تر است، این تصمیم بی بندوبار تنها هدف بر بازی با روان دانش اموزان کنکوری دارد ، کاش یک شخص می توانست به این ها بفهماند اگر می خواستید عمومی ها رو برگردانید باید از همون اول به دانش اموز دهمی می گفتید نه به کسی الان وسط پروسه هست.......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست