بازدید 5255

زن جوان سر ۱۲ مرد کلاه گذاشت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری زن جوانی خبر داد که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 17 September 2023

به گزارش تابناک، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد معامله‌ای جهت سرمایه‌گذاری در یکی از کشورهای خارجی انجام دادم و زمانی که خواستم هزینه آن را به حساب طرف مقابل حواله کنم، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم.

این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه گفت با مدیر این صرافی که خانمی جوان و خوش‌صحبت بود، گفت‌وگو کردم و قرار شد در مرحله اول ۲ میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریز کنم تا این مبلغ به ارز مورد نظر بنده تبدیل شود و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله گردد، اما پس از واریز وجه دیگر جواب من را نداد.

وی افزود: کارشناسان سایبری پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با پیگیری‌های اولیه مشخص شد مجرم که یک خانم جوان است با جعل عنوان یک صرافی معتبر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۲ نفر عنوان کرد: پس از تحقیقات تکمیلی متهم در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حوالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این مجرم سایبری بعد از حضور در پلیس فتا بزه انتسابی را انکار کرد اما پس از روبه‌رو شدن با شکات و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از ۱۲ نفر با این روش به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هویت‌ها در فضای مجازی می‌تواند دروغین و جعلی باشد پس تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر، صرافی‌های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های مالی خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما درمیان بگذارید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست