بازدید 2824
۱

برلین: اوکراین باید در جنگ پیروز شود

به دنبال بروز تنش در روابط تجاری پکن و بروکسل، وزیر خارجه آلمان به تازگی مدعی شد که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین حاوی پیامی برای همتای چینی او خواهدبود و به همین دلیل کی‌یف باید پیروز شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 17 September 2023


به گزارش تابناک، تارنمای پولیتیکو نوشت: آنالنا بربوک با مطرح کردن این سوال که اگر ولادیمیر پوتین در این جنگ پیروز شود این پیروزی حاوی چه پیامی برای «دیکتاتورهای دیگری مانند شی جین پینگ » خواهد بود؟ گفت: بنابراین اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

بربوک در سفر اخیر خود به آمریکا، در پاسخ به این پرسش که دولت آلمان پایان جنگ روسیه علیه اوکراین را چگونه می بینید، به فاکس نیوز گفت: تا هر زمان که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

پولیتیکو نوشت: اظهارات بربوک در پی تنش اخیر تجاری بین پکن و بروکسل مطرح شده است. اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا این هفته گفت بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تحقیقات درباره یارانه خودروهای برقی چین را آغاز خواهد کرد.

فون در لاین به رقابت ناعادلانه اروپا با چین در عرضه تولید خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: قیمت خودروهای چینی به طور مصنوعی توسط یارانه‌های عظیم دولتی کاهش می‌یابد و این قابل قبول نیست زیرا بازار را مخدوش می‌کند. بازارهای جهانی مملو از خودروهای برقی ارزان‌ چینی خواهد شد.

وی افزود: بازار اروپا برای رقابت باز است، اما نه برای رقابت نابرابر. ما باید از خود در برابر اقدامات ناعادلانه دفاع کنیم. با این حال، ادامه گفتگو با چین ضروری است و مسائلی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها با هم کار کنیم.

پولیتیکو نوشت: به رغم رویکرد مبهم آلمان در قبال چین، حزب سبز آلمان به رهبری بربوک تمایل دارد رویکرد تهاجمی تری را در قبال پکن اتخاذ کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز تابستان گذشته در واکنش به بالونی که پیشتر در حریم هوایی آمریکا سرنگون شده بود، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را «دیکتاتور» توصیف کرده و مدعی شده بود پکن قصد جاسوسی با این بالون را داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خیلی وقته که باید ها رو ایران مشخص میکنه نه شما تحریم گران ضد بشری. همانطوری که نتیجه جنگ سوریه یمن رو مشخص کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست