بازدید 3870

کاهش خرید خانه در ترکیه از سوی اتباع خارجی

طی ماههای گذشته روند کاهش خرید خانه از سوی اتباع خارجی در ترکیه ادامه داشته است.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 16 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،‌ سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی(آگوست) تعداد 3058 خانه به خارجی ها فروخته شده که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، اتباع روسیه با 733 خانه در صدر، ایرانی ها با 342 خانه در رده دوم و اتباع عراق با 220 خانه در رده سوم جدول خریداران خارجی قرار گرفته اند.

از این تعداد، 1066 خانه در استانبول، 919 خانه در آنتالیا و 248 خانه در مرسین فروخته شده است.

طی 5 ماه گذشته تعداد خرید خانه از سوی اتباع روسیه به کمتر از هزار خانه رسیده در حالیکه پیش از آن حدود 1200 خانه بوده است.

کارشناسان، فروکش کردن جنگ اوکراین و نیز افزایش حداقل سرمایه برای گرفتن تابعیت ترکیه از 250 هزار به 400 هزار دلار از سال گذشته را از جمله دلایل کاهش خرید خانه در ترکیه از سوی اتباع خارجی می دانند.

خرید خانه برای گرفتن تابعیت ترکیه منجر به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در این کشور شده به طوریکه بسیاری از شهروندان ترکیه قدرت خرید یا حتی اجاره واحد مسکونی در شهرهای بزرگ از جمله استانبول و آنتالیا را ندارند. به دلیل همین نارضایتی عمومی، هر از چندی مردم ترکیه دست به اعتراضات خیابانی زده و خواستار رسیدگی به وضعیت مسکن در این کشور می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی