بازدید 11240
قابل توجه نهاد‌های نظارتی و شورای نگهبان؛

لغو یکباره و عجیب تصمیم گرفته شده برای نجات «پگاه» با واسطه فراقانونی!

وضعیتی که تنها یکی از نتایج نامطلوب آن، عدم تعیین تکلیف و پیگیری نکردن حقوق تضییع شده شرکت در واردات تلیسه‌ها از یک شرکت موهوم در آلمان است که موجب شده بالغ بر ۳ میلیون یورو از جیب بازنشستگان برود و تلف گردد و در نهایت کار به جایی برسد که ناامیدی بر کل مجموعه حاکم شده و حتی شرکت‌های زیرمجموعه، تلاش‌های انفرادی برای صادرات محصولاتشان در دستور کار قرار دهند و به نوعی بلبشو بر این مجموعه حاکم گردد.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 16 September 2023

در شرایطی که پس از مماشات بسیار، سرانجام تصمیمی در راستای اصلاح یک مشکل بزرگ در زیرمجموعه هلدینگ پگاه گرفته شده و در مسیر اجرا قرار داشت، ناگاه همه چیز کان لم یکن گردید تا این سوال پیش آید که به راستی نهاد‌های نظارتی چه زمانی دست به کار خواهند شد؟

به گزارش «تابناک»، شرکت بازرگانی پگاه که از زمان تشکیل، در جایگاه راهبردی صادراتی و خط مقدم تامین مواد اولیه و ماشین آلات برای مجموعه شرکت‌های تولیدی پگاه قرار داشت، از دو سال گذشته تا کنون در مسیر انحراف از وظیفه ذاتی و خروج از مسئولیت‌های تخصصی خود قرار گرفته تا جایی که به کل از ساختار تشکیلاتی، وظایف و تعهدات سازمانی این مجموعه حذف شده است.

دلیل این فاجعه زیانبار، حضور فردی غیرمتخصص و ناآگاه به امور بازرگانی بین المللی به عنوان مدیرعامل این شرکت است که با فشار و لابی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجموعه پگاه تحمیل و به رغم چندین بار تصمیم مجموعه به برکناری وی، با حمایت‌های فراقانونی فرد مورد اشاره ابقا شده است.

از نتایج خسارت‌بار و وضعیت آشفته ناشی حضور مدیرعامل غیرمتخصص در راس این شرکت، عدم تایید گزارش عملکرد و صورت‌های مالی شرکت طی دو سال اخیر توسط مجمع عادی سهامداران شرکت، انباشت بدهی‌های سنگین، بلاتکلیفی رفع تعهدات ارزی، کاهش شدید حجمی صادرات به بازار‌های منطقه‌ای و جهانی، از دست دادن مشتریان خارجی و عدم ایجاد بازار‌های هدف جدید است.

لغو یکباره و عجیب تصمیم اتخاذ شده برای نجات «پگاه» با واسطه فراقانونی!

به موارد بالا فروش محصولات صادراتی به واسطه‌های داخلی، عدم امکان تهیه مواد اولیه و ماشین آلات در راستای افزایش تولید شرکت‌های پگاه و وا نهادن تولید در سال‌های اخیر را ـ که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است ـ می‌توان افزود که همه نشان از اوضاع نابسامان این شرکت عظیم به دلیل وارد آمدن آسیب به بخش بازرگانی آن دارد؛ وضعیتی که تنها یکی از نتایج نامطلوب آن، عدم تعیین تکلیف و پیگیری نکردن حقوق تضییع شده شرکت در واردات تلیسه‌ها از یک شرکت موهوم در آلمان است که موجب شده بالغ بر ۳ میلیون یورو (۱۶۰ میلیارد تومان) از جیب بازنشستگان برود و تلف گردد و در نهایت کار به جایی برسد که ناامیدی بر کل مجموعه پگاه حاکم شده و حتی شرکت‌های زیرمجموعه پگاه تلاش‌های انفرادی برای صادرات محصولاتشان در دستور کار قرار داده و وضعیتی بر این هلدینگ حاکم گردد که عدم هماهنگی و همکاری با ستاد مرکزی مجموعه و طبعا بی توجهی به منافع سهامداران را به دنبال داشته است.

وضعیت بغرنج و غیر قابل قبولی که با وجود فشار سنگین نماینده ذی نفوذ مجلس شورای اسلامی ـ که عدم تصمیم قاطع صندوق بازنشستگی کشوری در مورد این شخص را رقم زده بود ـ سرانجام موجب شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقیم دستور عزل مدیرعامل شرکت بازرگانی را صادر کند و روز چهارشنبه ۲۲ شهریور معاونین شرکت پگاه جهت معارفه آقای کامبیز معتمد وزیری بعنوان مدیرعامل جدید در شرکت بازرگانی پگاه حضور یابند.

رویدادی که فرجام عجیبی در پی داشت، چون مدیر عامل معزول شرکت بازرگانی پگاه از حضور در جلسه خودداری می‌کند، مراسم بی حضور وی آغاز و در کمال شگفتی، حین برگزاری مراسم و پس از معرفی مدیرعامل جدید، به دلیل فشار و تماس‌های نماینده مذکور، دستور توقف معارفه صادر می‌گردد؛ رویدادی که نشان می‌دهد اظهارات صریح رهبری در خصوص منع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌های دولتی هم نادیده گرفته شده است!

وضعیتی که چاره‌ای باقی نمی‌گذارد، جز آنکه چشم انتظار ورود نهاد‌های نظارتی از جمله هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این ماجرا باشیم و به شکل گیری تحقیق و بررسی‌ امید ببندیم که از وضعیت هلدینگ پگاه تا رویداد‌های رقم خورده و نخورده در صندوق بازنشستگی کشوری و نقش نماینده مجلس و حامیان فراقانونی رویداد‌های رقم خورده در شرکت بازرگانی پگاه را مورد کنکاش قرار خواهد داد و در نهایت به ارجاع پرونده به شورای نگهبان و دیگر مراجع ذی صلاح منجر خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
مدیریت در این کشور وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
خواست مردم رفع همین گرفتاریهاست مگر مردم چه می خواهند باندهای فساد را نابود کنید تا کشوربسمت پیشرفت و آرامش برسد این نمی شود جز با تدبیر نه نیروی نظامی
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
ما بازنشتسگان تامین اجتماعی که دیوارمان کوتاهترین

در کشور است و هر بخشی که بخواهند اختلاس وسوء

استفاده کنند ، راحت دست در صندوق ما کرده ومیکنند

و ۸۰ درصد ما با حداقل کمتر از ۸ میلیون تومن داریم

در زیر خط مطلق و فلاکت و بدبختی سر میکنیم

یعنی حتی ما نباید نام این نماینده مجلس خاطی و ان

مدیر نالایق فاسد را بدانیم ؟؟

ما که ۱۶۰ میلیارد تومان مان باز هاپولی شد و رفت؟ ؟

چرا باید نام خطاکاران و مفسدان بزرگ متصل به حلقه

مافیایی قدرت و ثروت را سانسور و بهشان کمک کنیم؟
حداقل نام نماینده حامی این مدیر را اعلام میکردید تا در رای دادن دور آینده رای دهندگان شهرش حواسشان باشد.چون از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ودیگر جاها آبی گرم نمیشود!"فیدلیتی ها" را که بیاد دارید.خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
کی رای میده
وقتی ما می آییم به نمایندگان مجلس می‌گوییم انقلابی، انتظار دارید اینها مدیران دولتی را بیچاره نکنند. حمایت بیجا از آدم‌های بی جنبه و فرصت طلب نتیجه اش می‌شود این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
دقیقا. وقتی از یه عده رانتخور شاسی بلند بگیر حمایت میشه اونا هم میگن خب مملکت هرکی به هرکیه و بیشتر گند میزنن
سیستم فاسد
وقتی می گوند فساد در کشور سازمانیافته و دست ارباب قدرت های داخلی است، انکار نکنید.
ابن حجم از فساد در کشور که نتیجه اش در وضعیت ظاهری مردم مشهود هست اتفاقی نبست که کار افراد و‌ مردم عادی باشد و نیاز به همراهی گروه‌های قدرتمند قدرت دارد.
و حتما بخشی از همین گروه های نظارتی سهمی بزرگ در این فساد دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
سفزه انقلاب نمیشه جمع بشه که. اونوقت فکر نکردید شیفتگان‌ خدمت باید چه کنند
داستان بازپرس تکرار میشه و بازنشسته ها بار دیگر در چنبره اختاپوس هزار پای اختلاس گران و رانت خوارها و ... گرفتار شدند مدیران بیسواد و غیر متخصص سفارشی در شرکت های بزرگ دولتی و نیمه دولتی وعلی الخصوص در دوره رییسی بسیار بسیار زیاد شدند در شرکت نفت که بیداد می کنه
یه سری به فولاد مبارکه و فشار چندتا نماینده برای افشای غیر قانونی گزارش تایید نشده ۳۰۰ صفحه ای هم بندازید بد نیست.
باید ببینین پای کدوم مسوول و آقازادش وسط هست که اینجوری قضیه رو ماست مالی کردن
یکنفر نیست که به داد مردم برسد ،فساد،پارتی بازی،رشوه خواری تا به کی ؟ شما را بخدا از سیاست بازی دست بردارید و بفکر مملکت باشید، والله کشورهایی که داعیه مسلمانی ندارند به مراتب از ما که ادعاهای کاذب مسئولان گوش همه را کر کرده شرایط مطلوب تری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
مسئولین نهادهای نظارتی و قضایی فعلا کارهای مهمتری دارند. اینا که مهم نیست.
این مدیر!!!برا کار اول ۳ میلیون حیف و میل کرده .عدد بزرگی نیست اما خب تجربه اول بوده ب امید فسادی مثل فساد ۹۲ هزار میلیاردی فولاد.توجیه نماینده بینام مرموز فیدلیتی سوار!!!!!!
تخفیف 18 درصدی محصولات پگاه در یکی از فروشگاه های زنجیره ای مدتی است به بهانه های متعدد از جمله اشکال درشبکه برای بازنشستگان اعمال نمیشه نه صندوق بازنشستگی کشوری پاسخگو است ونه فروشگاه افق کورش . خب معلومه پشت پرده خبری است که این جماعت به بازنشستگان هم رحم نمی کنند.مدعیان مبارزه با فساد الان کجان؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بله مثل اینکه به کل حدف شده تین تخفیف
انتهای رپورتاژ آگهی
تموم شده چرا باور ندارید
نماینده ستوده شده ی مجلس انقلابی (انقلابی ترین مجلس همه دورانها!!!)
این به اصطلاح نماینده اسمشو چرا نمیبرید؟؟میترسید ابروش بره!!!!؟؟؟؟ولی نترسید اینا این چیزارو ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
آبروی مومن رو باید حفظ کرد
همیشه پای یه جنبش فواحشی وسطه شک نکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
مخصوصا که نماینده مجلس هم هست و ادعای انقلابی بودن داره
وقتی اسم نماینده را نمی برید دیگر... نزنید صمنا نماینده مذکور با بطری شیر پگاه باید مورد امتنان قرار گیرد تا دیگر هوس کار خارج از عرف نکند
واقعا می بایستی چنین نمایند وفردا بی دانش به اشد مجازات محکوم بشن.

لابد آنقدر تعدادشان زیاد است که مقامات قضایی کاری نمی‌توانند بکنند .

اگر این مطلب حقیقت داشته باشد . رهبری هم نمی‌تواند با یک حکم حکومتی ریشه ای نماینده نما ها را بکنند . کاش مانند خیلی از کشورها به راحتی مردم می توانستند به خیابان بیایند و ‌مطالبه گری کنند . کاش
چرا وقتی که ضرر می کنید به نام بازنشستگان مطرح می کنید و وقتی که سود می برید نامی از بازنشستگان نیست
مردم لازم نیست کاری بکنند. منتظر باشند تا یک منجی از آسمان بیاد براسون همه چیز رو درست کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم