بازدید 2586

رویکرد محتاطانه اروپا درباره پرونده جاسوس سوئدی

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که این بلوک اظهارنظر درباره پرونده «یوهان فلودروس» تبعه کشور سوئد که به جرم جاسوسی در ایران محکوم است را به صلاح نمی‌داند.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «پیتر استانو» روز پنجشنبه در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره آخرین وضعیت پرونده این محکوم سوئدی پرسید، افزود: ما معتقدیم که این به نفع یوهان [فلودروس] و تلاش‌های صورت گرفته توسط مقامات سوئدی، برای رهایی او از زندان است که ما تمام اقدامات خود را با احتیاط و محرمانه انجام دهیم. وی بر همین اساس تصریح کرد که اظهارنظرهای مداوم به صلاح پرونده وی نیست.

این درحالی است که رسانه‌های غربی با نزدیک شدن به سالگرد اغتشاشات سال گذشته، تبلیغات ضد ایرانی، انتشار گزارش‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران و حمایت از گروه‌های معاند را شدت بخشیده‌اند.

بر همین اساس نشریه آمریکایی نیویورک تایمز چندی پیش در تداوم جوسازی‌های منفی علیه ایران، ادعا کرد که یک شهروند سوئدی که برای اتحادیه اروپا کار می‌کرد بیش از ۵۰۰ روز در ایران زندانی است.

بر پایه این گزارش، یوهان فلودروس ۳۳ ساله اهل سوئد، بهار سال گذشته در سفری همراه با چند تن از دوستان سوئدی خود راهی ایران و در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) ۲۰۲۲ در فرودگاه بازداشت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست