بازدید 36661

جنگ بیانیه‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران/ بیانیه آمریکا و ۶۳ کشور در برابر بیانیه ۹ کشور در حمایت از ایران!

آمریکا و ۶۳ کشور دیگر در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند تا اقدامات فوری در راستای حل‌وفصل مشکلات پادمانی باقی‌مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد. در مقابل، ۹ کشور نیز با صدور بیانیه‌ای از همکاری مثبت ایران با آژانس حمایت کردند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 13 September 2023

جنگ بیانیه ها بر سر برنامه هسته ای ایران/ بیانیه آمریکا و 63 کشور در برابر بیانیه 9 کشور در حمایت از ایران!

بین الملل تابناک: آمریکا و ۶۳ کشور دیگر در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند تا اقدامات فوری در راستای حل‌وفصل مشکلات پادمانی باقی‌مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد. در مقابل، ۹ کشور نیز با صدور بیانیه‌ای از همکاری مثبت ایران با آژانس حمایت کردند.

در این بیانیه که توسط نماینده آمریکا خوانده و در آن ادعاهایی علیه ایران ذکر شده، آمده است: «ما صادقانه قدردان کار حرفه‌ای و تلاش‌های بی‌طرف و مداوم آژانس در اجرای توافق پادمانی جامع با ایران هستیم. ما دبیرکل را برای تلاش‌های فراوانش در تعامل با ایران در رابطه با مسائل پادمانی باقی‌مانده و اجرای فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی توسط آژانس اتمی تحسین می‌کنیم و در نظر داریم که دبیرکل تاکید داشته، مشکلات پادمانی باقی‌مانده از تعهدات ایران ذیل توافق پادمانی جامع نشات می‌گیرد و برای اینکه آژانس در موقعیتی قرار بگیرد که بتواند تضمین‌های معتبری درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ارائه دهد، این مشکلات باید حل‌وفصل شوند. من درخواست دبیرکل مبنی بر همکاری صادقانه ایران با آژانس را به شیوه‌ای که تعهدات ارائه شده در بیانیه مشترک ماه مارس اجرا شوند، منعکس می‌کنم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما با یادآوری قطعنامه GO/۲۰۲۲/۷۰ این شورا که در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ تصویب شد، برخی از نکات مهم آخرین گزارش دبیرکل را تکرار می‌کنیم. این گزارش بار دیگر نتیجه می‌گیرد که مشکلات پادمانی مرتبط با مواد هسته‌ای اعلام نشده و فعالیت‌های احتمالی در ایران همچنان به دلیل همکاری ناکافی ایران حل‌وفصل نشده‌اند. مشکلات جدیدی نیز در رابطه با اجرای توافقات پادمانی مورد نیاز ذیل پیمان عدم اشاعه هسته‌ای توسط ایران به وجود آمده است. به‌ رغم همه شواهد در ماه ژوئن  ـ که حاکی از پیشرفت محدود ایران در اجرای بیانیه مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است ـ ما نیز همانند مدیرکل از عدم حصول پیشرفت از آن زمان متاسفیم. رد شدن بازرسان کارکشته آژانس و عدم صدور ویزا برای مقامات آژانس توسط ایران، مغایر با بیانیه مشترک بوده و توانایی آژانس در انجام وظایف پادمانی خود را تضعیف می‌کند.»

این ۶۳ کشور در ادامه بیانیه عنوان کردند: «ما تاکید می‌کنیم شورا طی چهار سال، سه قطعنامه در رابطه با مسائل پادمانی به دلیل درخواست آژانس مبنی بر همکاری بهتر ایران صادر کرده است. همچنین یادآوری می‌کنیم که در قطعنامه تصویب شده در نوامبر گذشته توسط شورای حکام آمده که اقدامات ایران در جهت انجام وظایف قانونی خود و شفاف‌سازی در رابطه با تمامی مسائل پادمانی باقی‌مانده ضروری و حیاتی است و این کشور باید بدون تاخیر بیشتر این اقدامات را انجام دهد؛ توضیحات معتبر فنی در رابطه با وجود ذرات اورانیوم با منشا انسانی در سه سایت اعلام نشده در ایران ارائه دهد؛ آژانس را از محل کنونی مواد هسته‌ای و یا تجهیزات آلوده مطلع کند؛ تمامی اطلاعات، اسناد و پاسخ‌هایی که آژانس نیاز دارد را ارائه دهد و اجازه دسترسی به مکان‌ها و موادی که آژانس نیاز دارد را صادر کند و بگذارد آژانس درصورت لزوم نمونه‌برداری‌هایی را انجام دهد.»

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: «ما مدنظر داریم که ایران در ده ماه گذشته هیچ توضیح فنی معتبری در رابطه با حضور ذرات اورانیوم با منشا انسانی در مکان‌های اعلام نشده در ایران ارائه نداده است. ما خاطرنشان می‌کنیم که دبیرکل بار دیگر گزارش داده که مسائل پادمانی باقی‌مانده باید حل‌وفصل شوند تا آژانس در موقعیتی قرار بگیرد که بتواند تضمین‌هایی در رابطه با ماهیت کاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ارائه دهد.»

این کشورها در ادامه این بیانیه گفتند: «ما بر لزوم شفاف‌سازی از سوی ایران و حل‌وفصل مشکلات به گونه‌ای که برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رضایت‌بخش باشد، تاکید می‌کنیم. ایران باید پاسخ‌های معتبر فنی مطابق با توافق پادمانی جامع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عرضه کند تا سوالات قانونی آژانس در رابطه با مکان‌های باقی‌مانده و همچنین تناقض در مواد هسته‌ای در ارتباط با تاسیسات تبدیل اورانیوم حل‌وفصل شود. همان‌گونه که در قطعنامه ماه نوامبر شورا اشاره شد، زمانی که مدیرکل در جایگاهی قرار بگیرد که بگوید به دلیل ارائه اطلاعات فنی معتبر از سوی ایران، دیگر مسائل پادمانی برجسته‌ای نمانده است، لزوم انجام اقدامات از سوی شورا درباره این مسائل از میان خواهد رفت.»

بیانیه ۹ کشور در حمایت از ایران

هم‌زمان ۹ کشور ونزوئلا، چین، بلاروس، کوبا، نیکاراگوئه، ایران، زیمباوه، فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه طی بیانیه‌ای مشترک از همکاری های تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال و حمایت کردند.

در این بیانیه که از سوی نماینده سوریه خوانده شد، آمده است: «روند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باید به صورت غیرسیاسی و بدون مداخله بیرونی و با هدف پیشرفت در رسیدگی به آنها انجام شود.»

در این بیانیه همچنین از طرف‌های مشارکت‌کننده در مذاکرات وین خواسته شده تا از فرصتی که با حسن نیت ایران فراهم شده، استفاده شود و به میز مذاکره بازگردند تا به اجرای کامل توافق از سوی همه طرف‌ها دست یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱۶
ترکیب ۹ کشور خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
وقتی نام ارباب تو بیانیه نباشه به درد هیچی نمی خوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
همین ترکیب آمریکا را به خاک مذلت نشانده
چگینی
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
دوست عزیز مثل اینکه شناختی از دنیا نداری یه انگلیس وقتی یه موضع وی گیره یعنی ۱۶ کشور موضع گرفته نه یه کشور چون ۱۶ کشور در سازمان ملل هستند که تحت پادشاهی انگلیس هستند وبیش از چند کشور هم هستند که کلا بانک مرکزی ندارند و پولشون همون دلار آمریکاست ویا فرانسه و کشورهای تحت فرمانش و کشورهای عضو ناتو و الا ماشاالله کشور مستقل به معنای واقعی به تعداد انگشت دست نداریم شک نکن مثل زمان پهلوی خودمان که نخست وزیرش رو زن رئیس جمهور آمریکا توصیه می کرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
آمریکا وبقیه اون کشورها خودشون آخر کثیف وجنایتکارن
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بنده بعنوان یک استاد دانشگاه و برنده بیش از شانزده جایزه نوبل در رشته های مختلف نظیر ادبیات و فیزیک و اقتصاد و بوکس و خط نس تعلیق غنی سازی اورانیوم یکی دیگر از خواسته های غرب بوده و هست و نخواهد بود حتی وقتی به تاریخ أل بویه مراجعه می کنیم میبینیم که آن‌زمان هم غرب از نادرالدین شاه صفوی میخواهد که اورانیوم را غنی سازی نکند
اصلا چرا راه دور برویم همین چند سال پیش در دوره ساسانیان هم اورانیوم را میگفتند غنی نکنید
اما این یک مسأله فرهنگی است که فقر و غنی در مقابل هم قرار گیرد چرا که شکسپیر ریاضی دان برجسته مصری میگوید: ما آبروی فقر را نمیبریم
ما با همین ۹ کشور‌ ارتباط داشته باشیم کافیه. الان بلاروس جزو کشورهای خوب اروپا هست که زور رو قبول نمیکنه من خودم سفر کردم مردم دموکرات و باسوادی داره، روسیه هم که سردمدار مبارزه با فساد غرب هست. مابقی هم چیزی کم ندارند. با همینا کار اقتصادی توریستی انجام بدیم رشد میکنیم و یاد میگیریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
دقیقا ونزوئلا و زیمباوه و کوبا و نیکارگوئه و سوریه دقیقا درست فرمودید چیزی کم ندارند فقط اقتصاد ندارند و پول ملی آنها مثل ریال ما لب مرز ورشکستگی و یا بدتر هست. تحریم هم هستند چندتاشون مردمشون هم نمیتونن سفر کنند و قدرت مالی سفر هم ندارند. چین و روسیه هم که حسابشون جداست ارباب هستند و ماند بلاروس که بررسی در مورد این کشور هم به عهده دوستان ولی سردمدار مبارزه با فساد خوب اومدی،،، راستی کدام دانشگاه درس خوندید از سمت پل مدیریت هم عبور کردید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پس لطفا به مسئولین ایران و طرفدارانشان بفرمایید که از این به بعد مقصد آقازاده هایشان یکی از این ۹ کشور البته ۸ کشور باشد!!
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
حیف که اسمت عباسه
حیف نون
طالب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بخصوص این جمله ات که بلاروس زور رو قبول نمیکنه رو خوب اومدی. بهمین خاطره که تنها کشور اروپایی که یک 30 ساله با زور برمردمش حکومت میکنه. روسیه هم الحق با کشتارمردم وویران کردن اوکراین خوب داره بافسادغرب مبارزه میکنه تا مردم اوکراین قتل عام نشن وکشورشون سرزمین سوخته نشه غرب فاسد میمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
رفتی بلاروس دیدی همه مردم دمکرات و باسواد هستند ولی نفهمیدی چرا یک دیکتاتوری آنجا حکومت می کند چه درک عمیقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
شوخی کردی نه؟ خدایی،شوخی کردی؟ دمت گرم خندوندیمون. بابا من خودم خیلی طرفداری این حکومت و کردم. سالها بسیجی بودم، ولی نظریه های امثال تو شرمندم می کنه. برادر من، بین این کشورها هیچ کدوم حتی خودرو سازی ندارند.تا جایی که ایران به اکثرشون سمند و پراید صادر می کنه.هواپیما سازی ندارند، حتی توان تولید دستگاه های استخراج نفت هم ندارند و با واسط از اروپا می خرند. پیشرفته اش چینه که توی حفاری هر ۳۰ متر یه الماس میشکنه.حتی توانیی تولید بنزین با کیفیت ندارند. در زمینه انرژی پاک نابودند.مثالش هم خود ما و چینیم که ما ماه پیش رکورد الودگی ۴۰۰ رو زدیم و چین هم اکثر شهرهاش بالای ۷۰۰ !!!! آلودگی دارند. آقایونی که هم نظر من نبودید، به خدا شرمنده ام این افراد رو حساب نکنید
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
کشور عراق و لبنان که این همه پول خرجشلن میکنید حتی حاضر نشدن شما را حمایت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ما؟؟؟؟؟؟!!!مشکل بنده با مای تو اینه که شما اقلیت،به جای اکثریت نظر میدید،همین که بلاروس را کشوری دموکرات میدونی کافیه که جوابتو ندم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
عباس دنیات خیلی کوچیکه .. اون عدد قرمز بنظرت چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
.حاجی اطمینان دارم تا سر کوچه بیشتر نرفتی
خودمانیم ، روسیه و چین فقط توانستند چند کشور ضعیف از رده خارج رو با خودشان همراه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ما نفهمیدیم اینهایی که دل به چین و روس بستن چه فازی دارند بابا اینها خودشون با امریکا رفیق یا هستند یا بودند منات و حیاتشون دست امریکا بوده ما نمی گیم امریکا و لاغیر ما می گیم امریکا مهمه باهاش نباید در افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
چرا رفقای ما همه کمونیست و بی خدا و بی دین هستند ؟
نرخ تورم فقط در ونزوئلا به ۳۰۰ میلیون درصد رسیده
و مردم شان برای خرید نان و دستمال توالت هر روز پیاده باید بروند کلمبیا کشور همسایه
در حالیکه بیشترین نفت و گاز قاره آمریکا را دارد

و زیمبابوه که قبل از تسلط موگابه در ۴۰ سال پیش

ثروتمند ترین و آباد ترین و منظم ترین کشور آفریقا بود

و الان بالاترین نرخ تورم چند صد هزار درصدی و گرسنه
و فقیر و متلاشی شده است

سوریه را که نیاز به تعریف ندارد و معرف حضور ند !؟

چین کمونیست که منافع فوق العاده نفت ارزان و نقش ارباب بزرگ خودمان را دارد

روسیه متجاوز اشغالگر تحت تحریم که خودش

شلوارش بدون کمربند و گشاد و آویزان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بیا سوته دلان گرد هم آییم
دلمان را به کیا خوش کردیم یک عده ورشکستگان بتقصیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
تربتی روسیه وچین اون 7 کشورو همراه خوشون نکردند اونا برای خوشایند روسیه باهاش همراهی کردند.
در مجموع مثل سابق هیچگونه حمایت بین المللی برای پیشرفت ایران و رفع تحریم ها وجود ندارد.
رییسی کاملا در این زمینه شکست خورد و مردم دارند زیر فشارها له میشوند و او در توهم خود غرق شده.
بهتر است تغییرات اساسی در سیاست خارجی داشته باشیم و خروجی آن باید جذب سرمایه خارجی سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار و افزایش ارزش ریال به ۲۵۰۰۰ تومان در بازار آزاد باشد.
تیم فعلی عاجز ترین تیم در تولید ثروت حتی از فروش نفت خام است و باید برکنار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
واقعا از عرب های حاشیه خلیج فارس یاد بگیرید
از 9 کشور حامی جز چین وروسیه بقیه کشورهای اصطلاحا جزو آدم نیستندوعلاوه بر بی اهمیتی درجهان بدنام نیزهستند. چین و روسیه هم گرچه قدرتهای بزرگ هستند ولی حمایتشان بیشتر بدلیل سواستفاده های کلان سیاسی واقتصادی است که از ایران میکنند. وضمن اینکه روسیه هم با حمله به اوکراین مانند آن کشورهای بی اهمیت بشدت بدنام ومنفورجهانی هم شده.
فقط به لیست حامیان ایران نگاه کنیم همه چیز روشنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
زیمبابوه رو عشق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
وای خدا مردم از خنده. خدا نکشدتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
حتی هند و افریقای جنوبی هم نه؟اصلا بر پدر بریکس. حتی پاکستان و افغانستان و عراق که دارن کادو ،نفت و گاز و برق و اب مجانی میبرند هم نه؟ لااقل آب و برق مجانی از گلومون نگیرید بدید بهشون
خب که چی؟! نه تا کشور حمایت کردند. بعضی ها که اوضاع شون فاجعه است، اصلا توی دنیا عددی نیستند.
مهم آمریکاست که تمام کشور ها حتی برادر چین عزیز تر از جان مسئولین ما، بیشترین مراودات تجاری را باهاش دارند. نمی فهمند که باید منافع ملی را در نظر بگیرند و مستقیم با آمریکا مذاکره کنند. البته یکی از دلیل های عدم مذاکره مستقیم ، عدم شناخت مناسبات بین الملل جاری و عدم تسلط به فنون مذاکره تیم مذاکره کننده ایران,.... است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
تو دیگه بشین سر جات
n.b
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
البته نه تا کشور نیست هشت تاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ناشناس ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
به نظرم شماها دیگه نباید حرفی بزنید وضع و اوضاع مردم خیلی گویاست. پس لطفا ....
این دیگر چه نوع بیانیه ای است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!
در این بیانیه به عدم تعهدات آمریکا و طرف غربی که باعث خروج تدریجی ایران از تعهداتش شد، هیچ اشاره ای نشده است و بنابراین چنین بیانیه ای هیچ ارزشی نداشته، کاملا سیاسی و دیکته شده از سوی آمریکا است.
بیانیه را آمریکا با سیاسی کاری از وسط ماجرا شروع کرده و به تحریم های برجامی و پسا برجامی که باعث چنین تصمیمی از سوی ایران شده است، اشاره ای نشده است. اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی به تعهدات خود مبنی بر برجام عمل می کردند اوضاع این گونه نمی شد، نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه فقط پیگیر تعهدات ایران بودند و حتی با اعمال تحریم های بیشتر گره برجام را کورتر کردند حال چنین ادعاهای بی موردی را مطرح می کنند جای تعجب دارد!!!!!!!!!!!!!!
به تعدات خود برگردید، کلیه تحریم های برجامی و پسا برجامی را بردارید، به پیشرفت کشور ما در زمینه صلح آمیز هسته ای و دفاعی و ... کاری نداشته باشد و به جای دخالت در امور داخلی کشور ما و سایر کشورها به امور داخلی کشورهای خودتان بپردازید بعد اگر ایران از تعهداتش خارج شد چنین مسائلی را مطرح کنید، آقایان به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند بعد انتظار دارند بازرسانشان در نقطه به نقطه سایت های هسته ای ما دوربین نصب کنند، عجب روی گستاخ گونه ای آمریکا و تروئکای همدستش دارند. اصلا ایران به کنار، همین زیاده خواهی ها و منفعت طلبی های بی مورد توسط آمریکا و تروئیکا است که دنیا را به این حال و روز انداخته، ببینید آمریکا و تروئیکا با تصمیمات غلط عراق، افغانستان، لیبی، سودان و اوکراین امروز و ....، را به چه حال و روزی انداخته اند.
انسان های بی گناهی که در این جنگ ها و درگیری ها و در پی سیاست های منفعت طلبانه آمریکا و تروئیکای همدستش در این کشورها کشته شده اند کمتر از یک جنگ جهانی نبوده است بعد هم همین کشورها ادعای حقوق بشری دارند و می خواهند برای دنیا تصمیم بگیرند، خب معلوم می شود نتیجه چه خواهد بود، خروج جهان از نظم جهانی و رفتن به سمت قانون جنگل که حاصلی جزء درگیری و جنگ های بیشتر، قحطی و گرسنگی در آینده نزدیک نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
احسنت
خدا پدرت رو بیامرزه
کشور ایران رو هم جزو ۹ کشور متحد حساب کردید؟
لطفا لیست کشورهایی که مخالف پیشرفت ایران بیانیه داده اند را بنویسید. سی سال است به بهانه بمب هسته ای برای مردم ایران فشار اقتصادی درست کرده اند.
فقط به کشورهای حامی ایران نگاه کنید متوجه شرایط ملت ایران می شوید
۹ کشور نه ، خودمان و ۸ کشور دیگه!
آمریکا متن بیانیه را طوری مطرح کرده که کشورهای عضو سازمان ملل به آن رای مثبت بدهند خب معلوم است که اگر عربستان هم در زمینه هسته ای پیشرفت داشت و چنین متن بیانیه ای را در مورد این کشور هم تنظیم می کردند سایر کشورها به خاطر تعهدی که به منع اشاعه سلاح های هسته ای دارند به آن رای رای مثبت می دادند و این فریب کاری سیاسی آمریکا و تروئیکای همدستش را نشان می دهد که با چنین متن بیانیه ای می خواهند فضا سازی جوی بر علیه کشور ما در دنیا ایجاد کنند ولی از طرفی مردم ما و سایر کشورها می دانند اولا اقدامات ایران در زمینه هسته ای کاملا صلح آمیز و بر مبنای مفاد ان پی تی است که بازرسان بین المللی سازمان انرژی اتمی در ۱۶ گزارش خود به طور مکرر به آن اشاره داشته اند در ثانی خروج یکجانبه آمریکا و عدم تعهدات طرف غربی باعث کاهش تعهدات ایران شد، این طور که نمی شود که تحریم ها پا برجا باشد و ما تنها به تعهداتمان پایبند باشیم، کلیه تحریم های برجامی و پسا برجامی را بردارند بعد اگر ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند نبود چنین مسائلی را مطرح کنند.
اگر متن بیانیه به این صورت بود که خروج یکجانبه آمریکا در اردیبهشت سال ۹۷ از برجام و عدم تعهد طرف های غربی به ویژه تروئیکای اروپایی پس از یک سال از خروج آمریکا از برجام و با وجود پایبندی ایران به تعهداتش، باعث کاهش تدریجی تعهدات ایران شد باز هم همه کشورها به آن رای مثبت می دادند و اگر بیانیه این طور قرائت می شد واقعی تر بود و بوی سیاسی کاری نمی داد و در این صورت آمریکا و تروئیکا زیر سوال می رفتند که چرا به تعهدات خود عمل نکردند که باعث کاهش تعهدات ایران شد و در نتیجه آمریکا و تروئیکا مجبور بودند که به تعهدات خود برگردند.
در کل بهتر است آمریکا و تروئیکای اروپایی به جای چنین بیانیه هایی که بوی سیاسی کاری می دهد صادقانه عمل کرده به تعهدات خود برگشته و تحریم های برجامی و پسا برجامی را بردارند تا مذاکرات به نتیجه معقول و منطقی ای برسد.
باز هم خوب است ۹ کشور که البته وزن چندانی در جهان ندارند از ما حمایت کردند. فرصت سوزی کافیست ما در مقابل فرزندان ایران مدیونیم که فرصتی که برای آبادانی و سرمایه گذاری برای آیندگان داشتیم صرف کل کل کردن در داخل و خارج کردیم و سرمایه های ایران را مصرف کردیم
اون 9 تا کشور به جز چین همه رو هم به اندازه یه کشور هم ارزش ندارن
آمریکای جنایتکار و استعمارگر که خودش اول از همه زیر برجام زد و ازش خارج شد حالا چه ادعایی داره ، واقعا وقاحت هم حد و اندازه ای داره ، لعنت به غربی های خائن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
رو که نیست قربون سنگ پا قزوین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
رحمت؟؟؟؟!!!!به کسی که گفت تحریم ها نعمتند و قطعنامه ای سازمان ملل،کاغذپاره اند!
خود ایران هم تو ۹ کشور حساب کردین؟
خروج‌از‌ام‌.پی‌.تی.تنها‌راه‌ایران‌است‌برخورد‌سخت‌در‌مقابل‌برخورد‌سخت‌وسیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ان پی تی جناب کریمی قدوسی
هرکی بر خر مرادش سواره. ما باید کار خودمون رو بکنیم ولحظه ای توقف نکنیم
هم‌زمان ۹ کشور ونزوئلا، چین، بلاروس، کوبا، نیکاراگوئه، ایران، زیمباوه، فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه طی بیانیه‌ای مشترک از همکاری های تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال و حمایت کردند.
در لیست کشورها نوشته اید : ایران !!!!!!!!!!!! خودتون از خودتون تشکر کرده اید ؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
خودشیفتگان
ضرب المثلی مشهوری است که میگه : تو بگو ، رفقایت چه کسانی هستند ، تا من بگویم که تو کیستی !!!!؟؟؟؟

فعلا رفقای ما : روسیه _ ونزوئلا _ سوربه _ زیمبابوه _ نیکارا گوئه _ چین
_ بلاروس _ کوبا هستند !!!؟؟؟

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
خب اونورش رو هم بگو
فکر نمی کنم اونطرف هم خیلی کارنامه قابل دفاعی داشته باشن
از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا جنگ ویتنام لشکر کشی های اخیر و بمباران مجالس عروسی و خلق داعش و سلاح های شیمیایی اهدایی به صدام و هزاران هزار جرم و جنایتدر دنیا از زمانی که کشورهای دیگر را به استعمار کشیدند تا حالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
میخوای آمریکا اروپا باشن که از وقتی دستشون از ثروت خاورمیانه داره قطع میشه دارن افول میکنن مشخص شد اون روز تا حالا رو خون خاورمیانه ثروت درو می
کردند
شصت و سه کشور نیستند . اتخادیه اروپا است. اتحادیه اروپا در حقیقت یک کشوره . فقط بصورت ۵یرعادلانه با ایتفاده از رانت تعداد رای هاش در سازمان های بین المللی زیاده .وگرنه اتحادیه اروپا یک واحد سیاسی است. ۱من اینکه کل این شصت و سه کشور روی هم جمعیتشون روی هم ببست درصد این نه نشور حامی ایران نمیشه . این نشون میده که ساختارهای بین المللی غیردمکراتیکه
پاسخ ها
آرمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
عجب پس مثلا نروژ وایتالیا استانهای یک کشورند وما نمیدونستیم. آرمان برو معنای اتحادیه اروپا را یادبگیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
عمو کلاس چندمی
این ۶۳ کشور کیاهستند؟؟
حتما کشور های تجزیه شدهکوچیک مثل جیبوتی هستن
که خود امریکا وانگلیس تجزیه اشون کردن که زیر سلطشون باشن وحرفهاشون رو تایید کنن
ایران مهار شدنی نیست : با آمار کذب گروسی قطعنامه سوری اروپا و هزار نیرنگ دیگر ! نمی‌توانید سدی در پیشرفت ایران عزیز وقدرتمند بسازید جمهوری اسلامی به هر آنچه نیاز داشته باشد بدست میاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
تو هنوز یاد نگرفتی صوری رو درست بنویسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
واقعا شما تو ایران پیشرفت می بینید؟
خود ایران هم جزو ۹ کشور حساب کردی!
جالبه که ایران هم جزء ۹ کشور حامی آمده!!! یعنی خودمان برای خودمان بشکن زدیم!!!
کمونیستها از ایران حمایت کردن
کشوری که خودش برای امنیت جهان از همه خطرناکتره نگران برنامه هسته ای ایرانه خنده دار نیست امریکا تنها کشوری که دو بار بمب هسته ای روی مردم بیگناه ژاپن استفاده کرده غلط زیادی میکنه که از منع اشاعه سلاح هسته ای صحبت میکنه اونا نگران خطرات سلاح هسته ای نیستن بلکه میخوان خودشون داشته باشن و دیگران نه ما باید هر چه سریعتر مثل کره شمالی بمب هسته ای خودمونو تست کنیم تا اینا از ناراحتی برن بمیرن
نیازی به آمریکا و متحدین اندکش نیست. ما هم متحدین خودمون رو داریم. چین قوی ترین اقتصاد جهان، روسیه قوی‌ترین نظامی جهان، ونزوئلا بیشترین ذخایر نفت، سوریه محور مقاومت و کشور های آفریقایی منبع اصلی الماس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بدبختی اینه که این کشورها پررویی غرب و آمریکا را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
عزیزم روسیه از پس یه اوکراین بر نیومد چجوری میگی
قویترین قدرت نظامی جهانه؟ الانم اگه ما کمکش نکنیم اوکراینیها تا کرملین میان یه شبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
خوش بحالت که راحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بزودی ورق باید برگرده و امریکا یک کشور منزوی و بی آزار بشه تا تجزیه نشده
و این یعنی مردم از پول و قدرت بیشتر مستجاب شده اند تا حرف های آرمانی
و پول و قدرت احترام می آورد پول و قدرتی که دست شیطان بزرگ است بخاطر سعی زیادی که در کسب آن داشته است
صبح می گفتند زنده باد مصدق چون هنوز پول و قدرت داشت
عصر که خلع شد گفتند مرگ بر مصدق و باعث واقعه کربلا پول و قدرت یزید لعنت الله علیه بود که دین و باور مردم را خرید. الملک عقیم
مقامات که ثروتمند هستن آثار تحریم و قطعنامه تو زندگی مردم اثر میذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
دقیقا سفرهاشون که رنگین هست غم نان ندارند کار و بار فرزندان و خانوادهایشان هم درست و پر رونق است صاحب گرین کار و سرمایه در کشورهای غربی هستند بقیه موضاعت به مردم هم بیخیال دیگه
قشنگ آرایش جنگ جهانی بعدی داره شکل عملیاتی بخودش می گیره
به دور از اخبار سیاسی فردا رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع) است، اگر کمی تیتر خبرها را در سایت به سیره عملی پیامبر عظیم شان اسلام و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) متوجه سازید برای خوانندگان در این شب های محترم بخصوص این که شنبه هم وفات امام رضا (ع) است معنوی تر خواهد شد.
حکام ۳۵ عضو دارد ولی ۶۳ کشور علیه ایران ببانیه داده اند در مقابل ۹ کشور بنفع ایران . این یعنی قدرت دیپلماسی آمریکا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
و البته غربگدایی امثال شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
خخخخ نه خیر این یعنی شما بهتره بیشتر مطالعه کنی
ببینی دلیلش چیه
حمایت کشورهای مشعشع از نظر اقتصادی و مهمتر مردم سالار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
نه که غرب مردمسالاره. پول نداشته باشی کنار خیابونی. سرمایه سالاره بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بیا سوته دلان گرد هم آئیم !!!!؟

واقعا تاسف بار و بلکه بیشتر و بیشتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اینه کشورهایی هستند که در اقتصاد جهانی بایکوت هستند و این طبیعی است چون با امریکا حاضر به سازش نشدند اقتصاد بسیاری کشورها وابسته به امریکاست
نشست اعضای حکام درمورد انرزی هسته ای ایران چرا یکطرفه بیانیه می دهند چرا عدالت را رعایت نمی کنند چرا درمورد لغو تحربمهای طلمانه تصممم نمی گیرند وبیانیهنمی دهند چرا رزیم اشغالگر بیش از دویست کلاهکاتمی دارد و ام پی تی را امضا نکرده وجز و ان نیست و هروزایران را تهدید به حمله می کند چر سوکت مرکبار مب کنید؟
۶۴ به ۱۰ عجب نتیجه درخشانی!
مثل تیم المپیک، مالزی صعود کرد و ایران رفت هواخوری!
حالا این دستاورد عظیم رو، قرار شده با قطار پیشرفت به کشور بیاورند!
توروخدا کشورهای حامی ایران روببینید ! یکی میخواد ازخودآنها حمایت کنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
خوب ایران حمایت میکنه دیگه که اونها حمایت کردند فکر میگنی بدون منفعت حمایت میکنند
خدای تواناباماست ک مافوق همه ی قدرتهاست
وقتی مینویسید بیانیه حمایت ۹ کشور از ایران و ایران رو جزو ۹ کشور ذکر کردید، یعنی ایران خودش از خودش حمایت کرده.
از حق نگذریم از این ۸ کشوری که از ایران حمایت کردند بجز روسیه و چین بقیه کشورهای قدری هستند.
می دونی بیانیه سوریه چقدر برای ملت بدبخت ایران آبخورده؟؟؟؟
چندتا خبر پایین تر دولت افتخار میکرد
از دشمن بیشتر از این نمی توان انتظاری داشت .. عاشقان آمریکا نظرشان چی هست
شما که اسامی کشورهای حامی ایران را نوشته اید اون ۶۳ کشور مخالف را هم مینوشتید
واقعا متاسفم اسم کشورهای موافق ۹تا و۶۳ غیره موافقت کی این ملت باید عذاب بی مهری دولت را ببینن دولت نمیشه اصلا هستی ما مسالمت آمیز یه با برای همیشه درو باز کنید بیان ببینن واین ملت هم وفا دانشگاها هستن و میگن باید صبور باشن یقین حاصل بشه حرفهای شما درسته ویک بار برای همیشه هم بری شماها و دنیا روشن بشه کار ما مسالمت آمیز و دروغ آنها در دنیا مشخص بشه وملت هم یه نفس تازه
نگران بیانیه آمریکا و اروپا و بقیه شصت و سه کشور علیه ما نباشید. زیمبابوه از ما حمایت کرده.
این بیانیه ها رو ول کنید فقط مواظب باشید که روسیه در قفقاز برایتان دام گذاشته ...
ای خدا چقدر خندیدم سوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
تو و اربابت نژادپرستت اردوغان بایدم به سوریه بخندین
پس طالبان چی شد؟
و عراق ؟
و لبنان ؟
و یمن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
کره شمالی چرا حمایت نکرد ؟؟؟

پس بولیوی و پرو که در دوران احمدی نژاد و یارانش در جبهه پایداری ها دهها هزار مسکن رایگان واسشون هدیه کردیم

و سنگال که کارخانه خودرو سازی بهشون هدیه کردیم

چرا از ما حمایت نکردند ؟؟؟؟
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
63کشور دروغگو و9کشورراست گو خدا کنه این دروغ راست باشه
این ۶۰ کشور دلقک ظاهرا فراموش کردند که ابتدا آمریکا از برجام خارج شد و به تعهداتش پایبند نبود نه ایران. جنگلیه دنیا برای خودش. ولی اینگونه نمیماند...
این شصت و چند کشور راجع به اسرائیل نظری ندارند که اصلا پادمان های بین المللی هسته ای را قبول ندارد؟!
از کشور بسیار پیشرفته کومور خبری نیست .زمان احمدی نژاد هواپیما می فرستادند پادشاه آنجا را می آوردند ایران خودش هواپیما نداشت این کشور هم از هم پیمانهای ما بود .
سرمایه اجتماعی در داخل و خارج از کشور چوب حراج خورده و نزول کرده بزرگان کشور فکری کنند ادامه این راه بیراهه است
اینهمه سرمایه های کشور رو حدر دادین فقط تونستین همین 8تا کشور رو بیارین سمت خودتون. تاسف تاسف.
ایران خودش یک جهان است
لبنان کجاست پس؟ ای بابا....!!!
میدونید بیانیه این چند کشور داغون در حمایت از ایران چقد برایه ملت و مردم بدبخت ایران اب خورده؟؟؟!!!!میلیاردها دلار برایه هیچ !!!واقعا هیچ.
مثل همیشه دلتون به اقلیتها خوشه!!!!!
بی خیال بیانیه، خواهشا سایت انتخاب باز کنید جون مادرتون
داشتم فرم بانک پر میکردم چند وقت پیش دقیقا اسم همین ۹ کشور به علاوه ایران خودمان تو لیستی بود که باید تعهد می‌دادیم باهاشون کار مالی و تجارت نکنیم تازه زیمباوه هم نبود به کجا رسیدیم ای خدا
خیلی جالبه! خودتون رو هم جزو ۰ کشور حامی شمردید ؟؟!!!!
این همه تجهیزات و سلاح به اکراین دادند که یک ضد حمله انجام دهد نتوانست روسیه از پس همه آنها برآمد و آبروی آنها را برد چه برسد به همراهی کشورهایی مثل چین بیخود اینها در شورای امنیت حق وتو ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار