بازدید 2276

روسیه بازار ال ان جی شرق را تسخیر می‌کند

یوگنی آمبروسوف، معاون مدیرعامل شرکت نواتک روسیه گفت این شرکت قصد دارد صادرات محموله های تجاری از پروژه LNG 2 قطب شمال را در اواسط ژانویه 2024 آغاز کند و در نظر دارد ماهانه سه تا پنج محموله به شرق بفرستد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 13 September 2023

ال‌ان‌جی در ایران، شاید وقتی دیگر - شانا

به گزارش تابناک اقتصادی، اولین ظرفیت اضافه شده در مقیاس بزرگ LNG روسیه از سال 2018 رقم خورد و هم اکنون اولین قطار 6.6 میلیون تنی آن در مرحله راه اندازی است، که به این کشور کمک می‌کند صادرات انرژی را به شرق پس از کاهش صادرات گاز خط لوله به اروپا هدایت کند.

آمبروسوف به خبرگزاری ریانووستی گفت: با راه اندازی قطار دوم با همین ظرفیت تا پایان سال 2024، تعداد محموله‌های شرق دو برابر خواهد شد و به 10 محموله در ماه می‌رسد و در سال 2026 با آنلاین شدن قطار سوم به 15 محموله در ماه افزایش می‌یابد.
 
انرژی اینتلیجنس برآورد می‌کند که این به معنای صادرات سالانه 4.4 میلیون تن محموله به سمت شرق از هر یک از سه قطار یا حدود دو سوم ظرفیت آنها است.
 
بر اساس آمارهای کپلر، کارخانه 20 میلیون تنی نواتک یامال ال ان جی در قطب شمال، که در سال 2017 راه‌اندازی شد، تنها حدود 26 درصد از کل محموله‌ها را در هشت ماه اول سال جاری یا 3.3 میلیون تن به آسیا ارسال کرد.
 
74 درصد باقی مانده به اروپا صادر شده است، جایی که ال ان جی روسیه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته به حجم بی‌سابقه‌ای رسیده است.
 
همچنین انتظار می‌رود که محموله‌های آسیایی نواتک با راه‌اندازی پایانه‌های حمل و نقل 21 میلیون تنی LNG در سال - مورمانسک و کامچاتکا - در اواخر امسال رشد کند.
 
پروژه قطب شمال ال ان جی 2، روسیه را به هدف بلند پروازانه صادرات LNG خود یعنی 100 میلیون تن در سال تا سال 2030 نزدیکتر خواهد کرد که این رقم نسبت به 32.5 میلیون تن در سال 2022 افزایش چشمگیری خواهد داشت. 
 
نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با ریانووستی گفت: روسیه به برنامه های توسعه LNG پایبند است زیرا LNG "موثرتر و انعطاف پذیرتر" از گاز خط لوله است. او گفت اما ظرفیت فعلی مایع سازی برای جبران کاهش صادرات گاز خط لوله به اروپا کافی نیست.
 
به گفته شولگینوف، وقتی صحبت از چین، «شریک اصلی ما در شرق» می‌شود، گاز خط لوله برای طرح‌های متنوع‌سازی روسیه نیز مهم است. او گفت که مسکو و پکن "متعهد به سرعت بخشیدن به مذاکرات" در مورد قرارداد 50 میلیارد متر مکعبی سیبری 2 و تامین بیش از حد تحت قرارداد 10 میلیارد متر مکعب در سال "مسیر خاور دور" که در فوریه 2022 امضا شد، هستند.
 
گازپروم روسیه اکنون در حال افزایش عرضه بر اساس قرارداد 38 میلیارد متر مکعب خط لوله سیبری است که در سال 2014 امضا شد. خط لوله Power of Siberia که در اواخر سال 2019 راه اندازی شد، انتظار می رود امسال 22 میلیارد متر مکعب به چین صادر کند که از 15.5 میلیارد متر مکعب در سال 2022 افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست