بازدید 2553
۱

پاسخ وزارت خارجه به بیانیه ضدایرانی اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه به مواضع و اظهارات رئیس پارلمان و برخی نمایندگان اتحادیه اروپایی در جلسه روز گذشته پارلمان اروپا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 13 September 2023


به گزارش تابناک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع و اظهارات رئیس پارلمان و برخی نمایندگان اتحادیه اروپایی در جلسه روز گذشته پارلمان اروپا نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت؛ این مواضع و اظهارات، در راستای استمرار سیاستی شکست خورده در قبال واقعیت های جامعه و مردم ایران است، همچنین از عدم آمادگی و سردرگمی آنان‌ در برابر پایداری، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ بکارگیری منطق مداخله جویی و توسل به فشار بی‌حاصل سیاسی ـ تبلیغاتی در برابر منطق آمادگی برای تعامل مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک، عدم جدیت و عدم صداقت برخی در اروپا در تعامل با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

کنعانی اظهار داشت؛ اظهارات مداخله‌جویانه روز گذشته برخی نمایندگان پارلمان اروپا در خصوص مسائل داخلی ایران، بروشنی بازتاب دهنده اثرپذیری برخی سیاستمداران اروپایی از کارزارهای اطلاعات غلط و در بهترین حالت بیانگر گرفتار آمدن آنان در باتلاق مشورت‌های مغرضانه و سوگیرانه است. طرح اتهامات ناروا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی اتباع خارجی و زندانیان که بر اساس اسناد متقن مرتکب جرم شده اند و سایر ادعاهای موهن و بی‌اساس علیه ارکان و نهادهای کشور، همگی دلالت بر آن دارد که برخی مقامات اتحادیه اروپایی اصرار بر استمرار اتخاذ مواضع تقابلی علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران دارند. این رویکرد با آنچه توسط مسئولان اتحادیه مبنی بر تعامل و گفتگو با ایران بیان می‌شود، در تعارض آشکار است.

سخنگوی وزارت امور افزود؛ مواضع ضدایرانی پارلمان اروپا در طول یک سال اخیر باعث لطمه فراوان به روابط ایران با اتحادیه اروپا شده و امیدواریم این افراد با عبرت گرفتن از ناکامی‌های خود در فهم تحولات ایران در سالهای اخیر، به زودی به فهم حقائق نائل آمده و در پی تصحیح و جبران این مواضع و اظهارات نادرست باشند.

کنعانی تاکید کرد؛ از اتحادیه اروپا قویا انتظار می‌رود اجازه ندهد برخی از عناصر آن مجموعه، اظهاراتی غیرسازنده، بی‌اساس و مغایر با تلاش‌های ادعایی برای حفظ مسیر ارتباط و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران را مطرح نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
از کدام اقتدار حرف می زنید ؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست