نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان؛

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دالان‌های دولت تاب می‌خورد!/سازوکار تجارت ملوانی، کولبری و ته لنجی تعیین تکلیف شد

نمایندگان در نشست علنی امروز ضمن بررسی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، ساز و کار تجارت ملوانی، کولبری و ته لنجی را تعیین تکلیف و همچنین لایحه موافقت نامه میان ایران و بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه را تصویب و بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را هم رفع کردند.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 12 September 2023

تابناک _ نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

شفافیت اطلاعات اقتصادی در تجارت مرزی، حمایت قاطع از فعالیت های کولبری و ملوانی یکی از مزایای این لایحه است و در واقع در کنار حفظ شان و منزلت کولبران، منافع لایحه هم به کولبران و کشور باز می‌گردد همچنین رونق اقتصاد مناطق مرزی و بهبود نظارت ها را در پی دارد.

دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف گرفته است

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در جریان بررسی لایحه کولبری با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تاکید کرد که بار دیگر با وجود پر برکت رهبر معظم انقلاب خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان جان دوباره ای گرفت؛  دشمن وحدت و امنیت کشور را هدف گرفته است و خواص در این زمینه باید هوشیار باشند.

رنجی که نخل‌کاران بوشهر و دشتستان می کشند غیرقابل وصف است

ابراهیم رضائی نماینده مردم دشستان هم در جریان بررسی لایحه مذکور در تذکری با انتقاد از اینکه دلال ها دسترنج نخل کاران استان بوشهر و دشتستان را به ثمن بخس می برند تاکید کرد که رنج نخل کاران غیرقابل وصف است اما متاسفانه هیچ فریادرسی نیست.

سازوکار تجارت ملوانی، کولبری و ته لنجی تعیین تکلیف شد

وکلای ملت در ادامه نشست علنی امروز و در جریان بررسی لایحه کولبری تعیین کردند که واردات کالا از طریق شناورهای سنتی و فلزی با ساختار لنج با ظرفیت ناخالص کمتر از پانصد (۵۰۰) تُن، ملوانی ( ته‌لنجی ) و فعالان مرتبط با مبادلات مرزی( کولبری ) انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد

بر اساس این گزارش؛ احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس نامه حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در مورد معرفی کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس برای اخذ رای اعتماد را قرائت کرد.

سلیمی: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دالان‌های دولت تاب می‌خورد/ قالیباف: در اولین فرصت با وزیر صمت جلسه می‌گذاریم

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در ادامه جلسه خطاب به رئیس مجلس بیان کرد که آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دالان‌های دولت تاب می‌خورد و با توجه به اینکه مسئولان مربوطه در این رابطه قول داده بودند دستور دهید هر چه سریع‌تر این امر محقق شود که رئیس مجلس پاسخ داد که در اولین فرصت با وزیر جلسه می‌گذاریم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

تصویب لایحه موافقت نامه میان ایران و بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه

لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دو جانبه با توجه به اهمیت گسترش روابط اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور‌ها و ثمربخش بودن استقرار بستر قانونی برای فعالیت‌های تجاری بین ایران و بلاروس به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه و تحکیم مناسبات میان آن‌ها به مجلس ارائه شده که نمایندگان در نشست علنی امروز با 174رای موافق، یک رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن آن را تصویب کردند.

هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد/ حقوق بیش از یک میلیون نفر در گرو تصویب ساماندهی کارکنان دولت است

در حالی که بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس به طرح ساماندهی کارکنان دولت رای مثبت دادند و شورای نگهبان باید نظر نهایی را در مورد آن ارائه می کرد اما هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود به موضوع تاکید کرد که طرح دارای بار مالی است در حالی که اغلب نمایندگان بر این باورند که این طرح نه تنها بار مالی ندارد بلکه بار مالی نهادهای دولتی را هم کاهش می دهد.

بر همین اساس سید غنی نظری در نشست علنی امروز تاکید کرد که با این وضعیت حقوق بیش از یک میلیون نفر تضییع می‌شود این در حالی است که در هیچ جایی از قانون، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد و از رئیس مجلس خواستار ورود و توجه به این موضوع شد.

بهارستان نشینان در ادامه نشست علنی امروز به بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت پرداختند و ایردات 21 ماده از  آن را رفع کردند.

ناطقان میان دستور

در ادامه نشست امروز؛ اسامی ناطقان توسط علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد و ناطقان به ایراد نطق خود پرداختند:

- علیرضا زندیان: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری خواسته اصلی این قشر در وضعیت معیشتی موجود است

- ابراهیم متینیان: شرکت ملی حفاری ایران را از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج کنید

- عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی: دولت مدیران میانی را پس از دو سال ارزیابی کند/ راه رسم برخورد با بحران‌ها را آزموده و آموخته‌ایم

- احمد محرم زاده یخفروزان: مردم مناطق محروم چشم انتظار تخصیص قیر رایگان هستند/ چرا برخی با توسعه و پیشرفت مخالفند

- محمدمهدی فروردین: تعیین تکلیف معلمان نهضتی، غیرانتفاعی و پیش‌دبستانی در آستانه سال تحصیلی جدید مشکلات آموزش و پرورش را حل می‌کند

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

پس از اتمام نطق نمایندگان احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که تذکر به رئیس جمهور در مورد ضرورت مدیریت و ساماندهی بازار اجاره مسکن از جمله تذکرات امروز بهارستان نشینان بود.

در ادامه نشست علنی امروز؛ وکلای ملت به تشریح تذکرات شفاهی خود به مسئولان اجرایی پرداختند:

میرتاج الدینی: رهاسازی آب سد کانی‌سیب برای دریاچه ارومیه هر چه سریعتر انجام شود

حدادی: ساکنان شهر جدید مهستان با گذشت ۲۰ سال حتی یک تخت بیمارستانی ندارند

اوسطی: عملکرد شرکت پتروشیمی کردستان در توزیع اشتغال و انجام مسئولیت های اجتماعی مطلوب نیست

موسوی: جوانان لامرد و مهر از استخدام در مجتمع گازی عسلویه محروم شده اند

3 بیانیه نمایندگان در تقدیر از فعالان حوزه اربعین

پس از ایراد تذکرات شفاهی نمایندگان، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس سه بیانیه نمایندگان در مورد تقدیر از تلاش‌های خالصانه مردمی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های مختلف، میزبانی مردم و دولت عراق در مراسم اربعین را قرائت کرد.

در نهایت زنگ پایان نشست علنی امروز ساعت 12 توسط حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به صدا درآمد و زمان نشست بعدی مجلس فردا چهارشنبه 22 شهریورماه اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست