بازدید 2275

حمله متحدان "حریدی" نتانیاهو به او

متحدان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از جریان دینی "حریدی"، اظهارات اخیر او را "کفرآمیز" دانسته و از احزاب خودشان در کابینه خواستند که از ائتلاف با نتانیاهو خارج شوند.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 11 September 2023


به گزارش  تابناک به نقل از پایگاه خبری «ایزرائیل نیوز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه این رژیم از "اسرائیلی ها" خواست برای دیدار از یکی از مکان های مورد اهمیت دینی آنها در اوکراین، به این کشور سفر نکنند.

وی با اشاره به مقوله موسوم به هولوکاست افزود: خدا در اوکراین و اروپا حافظ ما نبوده است.

اظهارات نتانیاهو به بحران در کابینه رژیم صهیونیستی و در میان متحدان دینی "حریدی" او انجامید و آنها نخست وزیر را "کافر" نامیدند.

حزب دینی حریدی شاس از متحدان نتانیاهو در رد اظهارات او اعلام کرد: خدا همیشه حافظ ما بوده است.

«آریه ارلیک» از دبیران نشریه حریدی «میشپاچا» نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: "وقتی رئیس اردوگاه ارتدوکس ها چنین اظهارات کفرآمیزی را به زبان می آورد کل نظریه تشکیل اسرائیل، مثل خانه ای پوشالی فرومی ریزد."

وی از احزاب حریدی خواست تا ائتلاف با نتانیاهو را ترک کرده و با بنی گانتس رئیس حزب اتحاد رژیم صهیونیستی وارد ائتلاف شوند.

«تالی گاتلیو» از اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز با حمله به نتانیاهو گفت: "تو از کجا می دانی که خدا کجا حافظ ما بوده و کجا حافظ ما نبوده است."

«یسرائیل آیکلر» از حزب حریدی «اتحاد یهودیت توراتی» دیگر حزب متحد نتانیاهو در کابینه نیز خطاب به اوگفت: "خدا را مقصر اشتباهات و جنایت های خود ندانید!"

«نعما لازیمی» از حزب چپ گرای کار رزیم صهیونیستی نیز گفت: "وقتی یک عضو ائتلاف حاکم چنین مواضع ضدصهیونیستی دارد باید بدانیم که حتی در صورت عقب نشینی از کودتای قضایی (لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو)، این کابینه حق ادامه حیات ندارد."

به گزارش ایرنا،‌ گسست قومی، نژادی، دینی و سیاسی در رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر تشدید شده و این رژیم درگیر ناآرامی‌های گسترده بوده است.

نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی اکنون در مخمصه بزرگی گرفتار شده است و از یک طرف تحت فشار متحدان حریدی خود در ائتلاف حاکم است و آنها وی را تهدید به فروپاشی کابینه می کنند و از طرف دیگر هم تحت فشار مخالفان سکولار و چپگراست که خیابان های سرزمین های اشغالی را به صحنه تظاهرات علیه وی تبدیل کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم