بازدید 34713

ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دستیابی به تصویر دقیق از برنامه هسته‌ای ایران بدون فیلم دوربین‌های نظارتی ضبط شده در دو سال‌ونیم گذشته ممکن نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 11 September 2023

به گزرش  تابناک به نقل از ایسنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری پس از نشست فصلی شورای حکام آژانس خاطر نشان کرد: به حصول توافق با ایران درخصوص دسترسی به فیلم دوربین‌هایی که در دو سال‌ونیم گذشته گرفته شده اما ‌به آژانس منتقل نشده، نزدیک نیستیم.

«لارنس نورمن» خبرنگار حوزه هسته‌ای با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره اظهارات گروسی به نقل از او نوشت: مدیرکل آژانس می‌گوید که بازسازی تصویر دقیقی از فعالیت هسته‌ای ایران بدون آن (فیلم دوربین‌ها) غیرممکن خواهد بود.   

این در حالی است که در چارچوب همکاری‌های داوطلبانه ایران با آژانس در خردادماه سال جاری، تعدادی از دوربین‌های آژانس که در چارچوب قانون اقدام راهبردی جمع‌آوری شده بودند در سایت اصفهان (مرکز تولید سانتریفیوژ) دوباره نصب شدند. 

این دوربین‌ها با این شرط نصب شده‌اند که اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها تا رسیدن به توافق بر سر برجام و چگونگی احیای آن، نزد ایران بماند و برای آژانس قابل دسترسی نیست. با این حال آژانس با وجود اطلاع از روند مذاکرات سیاسی و توقف اجرای تعهدات از سوی طرفین برجام هم‌چنان بر درخواست‌های فراپادمانی خود برای افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها اصرار دارد و بر این رویه خود نیز ادامه می‌دهد.

نورمن در پیامی دیگر نوشت که گروسی افزود: مسائل باقی‌مانده پادمانی ناشی از تعهدات ایران ذیل توافق‌نامه جامع پادمان‌هاست و برای اینکه آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران صرفاً صلح‌آمیز است، می‌بایست حل‌وفصل شود.

مدیرکل آژانس اتمی همچنین از ایران خواست تا «به‌طور جدی و مداوم با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در راستای اجرای تعهدات مندرج در بیانیه مشترک همکاری کند».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۴
غلط کرد با اربابانش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
تو هم معلومه که کاسب تحریم هستی و شکمت سیره
با سلام؛آقای گروسی شما قبلاً هم با وجود در اختیار داشتن فیلم های سالهای گذشته هیچ گاه حرفهای قاطع و بدون نگاه سیاسی ارائه نکردید.پس برای شما دسترسی یا عدم دسترسی اهمیت ندارد....
اینام صبح تاشب دنبال بهونه هستند تا یه چیزی بگن وگرنه همشون میدونن برنامه هسته ای ایران تاکجا پیش رفته ،ایران باید کار خودشو بکنه وبرنامه هاشو پیش ببره تا به نتیجه مطلوب مردم ایران برسه
گروسی هم از معلق نگه داشتن برجام ودرعدم توافق برجام سود ی خوبی خواهد برد
آخرش پرونده ایران را ارائه میدن به شورای امنیت و البته آنقدر قطعنامه بدهند که قطعنامه دانشان پاره بشه برای ما که تحریم هیچ تاثیری ندارد مردم هم که خودشون ميدونند که چطور با گرانی ناشی از تحریم با حقوق ۷ ملیونی صبر کنند خوب اگه غذا هم پیدا نکردند به قولی اشکنه پیاز می‌خورند بعدش هم لنگ می‌بندند مثل یمنی ها
گروسی. منطق. داشته باش. یک ملت تا آخر. پشت رهبرشان. ایستاده آند.
گروسب یک جاسوس اسرائیلی و امریکائی است که نباید هیچگونه اطلاعاتی از روند غنی سازی و دانشمندان هسته ای داشته باشد که بدونن شک به اطلاع دشمنان ایران می رساند
به دنبال چه باشیم ابتداترین پاسخی که برای خودما روشن است بعد از این جواب ها قابل تغییر ند چه برای خود چه دیگران مگر اینکه در این تغییرات نیت تغییر نکرده باشد دنیا که در مقابل سوال به جوابها برسند جواب همان نیت اولی بدست می‌آید.
آقا پوتین راضی به برجام نبود
همه رفتارهای غربی ها و انهایی که با قدرت و پیشرفت ایران مشکل دارند واضح و روشن داره ب ما حالی می کنه که یا باید تا چند دهه اینده مثله ۲دهه گذشته بین زمین و اسمان باشیم و روز ب روز ملت فقیر تر اقتصاد خراب تر یا تسلیم هیچ راهی برای ما باقی نگذاشتند مگر اینکه ب وفور سلاح بازدارنده را بسازیم ماکه ب هر حال تسلیم شدنی که نیستیم ولی این وضع موجود هم قابل تحمل نیست پس راه دیگه ای نداریم ما همین امروز بهتر از فرداست شک نداشته باشید در ضمن مماشات و مدارا با دشمن از این ب بعد برای ما هزینه زاست و بسیار خطرناک ،
اگه میخواهید مشکلات کشور به پایان برسه مخفی ماندن تمام مسائل داخل ایران هستش .‌
لحظه رسیدن خبر شهادت سردار سلیمانی را چقدر ناراحت شدید، من هنوز درگیر این غصه هستم و حالا از ما میخوان تسلیم دوربین و نظارت و از این ...ا شیم؟
من آماده ی جنگم با آمریکا و اسرائیل و هر کثافتی حتی روسیه که به وقتش نامرده
آژانس بین المللی انرژی اتمی ، سازمانی بین المللی و زیر نظر سازمان ملل متحد است ، دیپلماسی حکم می کند که با این سازمان می باید تعامل سازنده داشت ، نمی توان به دلیل خصومت با چند کشور ، روابط با اعضا سازمان ملل متحد را گروگان گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار