بازدید 11250

نخستین جلسه دادگاه سه تن از عاملان دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد/ ارتباطات مستمر متهمان پرونده با سرپل‌های داعش در خارج از کشور/ متهم ردیف اول: برای آتش زدن نمازگزاران بنزین تهیه کرده بودم

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دومین حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور متهمان و اولیای دم شهدای این حادثه برگزار شد.قاضی ساداتی پس از اخذ شکایات شکات پرونده، رحمت اله نوروز اف متهم ردیف اول را به جایگاه فراخواند و ضمن تفهیم دوباره اتهامات قرائت شده در کیفرخواست به وی، خواستار ارائه توضیحات مبسوط در خصوص فرایند آشنایی، جذب و عضویت در گروهک تروریستی تکفیری داعش شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 10 September 2023

اولین جلسه دادگاه ۳ تن از عاملان دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد/ ارتباطات مستمر متهمان پرونده با سرپل‌های داعش در خارج از کشور/ متهم ردیف اول: برای آتش زدن نمازگزاران بنزین تهیه کرده بودم

 

تابناک _ نخستین جلسه محاکمه سه تن از عاملان حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور متهمان وکلای مدافع آنان، اولیای دم دو شهید حادثه و جمعی از جانبازان و شاهدان حمله تروریستی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی برگزار شد.

در آغاز این جلسه، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اهداف تفرقه افکنانه گروهک تروریستی داعش و تأمین سیاست‌های شوم استکبار و غرب در بر هم زدن امنیت جهان اسلام و بخصوص ایجاد ناآرامی در ایران پرداخت و بیان داشت هدف شوم داعش و عوامل سرسپرده آن جنایت و کشتن زنان و کودکان و مردان بی دفاع است که در هر دو حمله یک سال اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) سبوعیت این گروهک برای جهانیان اثبات شد.

اتهامات متهمان پرونده حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف اول رحمت اله نوروزاف با اسم مستعار اسلم یار پرداخت و بیان داشت: اتهامات وی محاربه و افساد فی الارض، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور، بغی است.

شیرازیان نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز اتهام وارده به متهمین ردیف دوم و سوم حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری را معاونت در افساد فی الارض و معاونت در محاربه، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروه تروریستی داعش خواند و افزود: مستندات، ادله و اَمارات در خصوص اتهامات وارده شامل اقاریر متهم ردیف اول در خصوص آموزش‌های نظامی و سایر متهمین بر ارتباطات سازمان یافته با عوامل داعش، مستندات مکشوفه از تلفن همراه متهم ردیف اول، ارتباطات مستمر با سرپل‌های داعش در خارج از کشور، گزارش‌های ضابطین و دستگیری در محل صحنه جرم در خصوص متهم ردیف اول است که در پرونده موجود است.

وی در پایان دفاع از کیفرخواست صادره مطابق موازین قانونی از دادگاه، خواستار صدور حکم و در نظر گرفتن اشد مجازات برای متهمین شد.

در ادامه رئیس دادگاه ضمن فرا خواندن اولیای دم شهدای این حمله تروریستی و همچنین جانبازان و مصدومین حادثه و شاهدان عینی ضمن اخذ شکایت به ثبت اظهارات آنان پرداخت.

قاضی ساداتی پس از اخذ شکایات شکات پرونده، رحمت اله نوروز اف متهم ردیف اول را به جایگاه فراخواند و ضمن تفهیم دوباره اتهامات قرائت شده در کیفرخواست به وی، خواستار ارائه توضیحات مبسوط در خصوص فرایند آشنایی، جذب و عضویت در گروهک تروریستی تکفیری داعش شد.

نحوه آشنایی متهم ردیف اول پرونده با گروه تروریستی داعش

متهم ردیف اول نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم با اشاره به اینکه تابعیت تاجیکستانی دارد گفت: از طریق یکی از پیام رسان‌های خارجی و در فضای مجازی جذب گروه داعش شدم و پس از مدتی که تحت تأثیر فردی در فضای مجازی به عقاید و ایده‌های این گروه آشنا شدم به توصیه و با هدایت همان فرد در فضای مجازی به ترکیه سفر کردم و با راهبری فردی به نام " زید" پس از ورود به ایران به صورت قاچاق و برقراری ارتباط با رابطین در تهران و قاچاقچیان به سراوان و سپس به پاکستان رفتم و پس از عزمیت به افغانستان در محل نامعلومی آموزش‌های نظامی و کار با سلاح را در افغانستان گذراندم.

بیعت متهم ردیف اول پرونده با امیر داعش برای حمله به حرم شاهچراغ (ره)

این عضو گروه داعش به نحوه ورود دوباره خود به ایران و اسکان و آشنایی با متهمین ردیف دوم و سوم پرداخت و افزود: نزدیک یک ماه در نزدیک حرم شاهچراغ (ع) با کمک حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری سکوت داشتم و پس از ارتباط دوباره با سرپل داعش و تحویل گرفتن اسلحه و بیعت با امیر داعش، اقدام به حمله تروریستی در شامگاه ۲۲ مرداد کردم.

متهم ردیف اول: تصور نمی‌کردم دستگیر شوم

متهم اصلی این پرونده که توسط نیرو‌های مردمی و امنیتی حرم در شب حادثه دستگیر شد، گفت: تصور اینکه دستگیر شوم، نداشتم و فکر می‌کردم کشته شوم.

وی ضمن پذیرش اتهامات خود تصریح کرد: تعداد افرادی را که هدف قرار دادم، نشمردم و قصدم این بود عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب ادامه دهم.


تهیه بنزین برای آتش زدن نمازگزاران

نوروزاف در خصوص هدفش از تهیه بنزین نیز گفت: امیر داعش به من دستور داده بود تا دو ظرف بنزین تهیه کنم، اما با یک ظرف یک و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی وارد شدم، اما پیش از آنکه به فرش‌های نمازگزاران برسم و آن‌ها را آتش بزنم دستگیر شدم.

گفتنی است در پایان، رئیس دادگاه با اعلام ختم رسیدگی این جلسه، ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمان پرونده حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به جلسه آتی موکول کرد.

دومین حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ۲۲ مرداد امسال انجام شد که عامل اصلی این حمله در محوطه حرم مطهر دستگیر و در ادامه پشتیبان و همدستان وی نیز بازداشت شدند و قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست این پرونده نیز یکم شهریور ماه در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۰۲
وقتی 8 میلیون افغان و اتباع بیگانه را در مملکت آزاد گذاسته اید، باید فکر امنیت را هم بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
خدا می داند که چه تعدد از اینها تفکرات داعشی و طالبانی دارند. فقط خدا می داند که چند درصد این ها سر به زنگها مانند «اسب تروا» عمل خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تا موقعیکه مسئولان و مقامات مملکت، «امت» را ارجح بر «ملت» می دانند، و قلمرو کشور را گسترده تر از ایران می دانند، تعداد افغانها در ایران روز به روز بیشتر هم خواهد شد. رشد 8 درصدی زادو ولد اینها هم مزید علت خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
10% ساکنان ایران را مهاجران افغانی تشکیل می دهند! این رقم تنها با لبنان قابل مقایسه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
طرف تاجیکه نه افغانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
متاسفانه برخی از مسئولین و معممین به این فکر هستند که با وارد کردن تعداد بیشماری افغانستانی به ایران و دادن کارت اقامت و مجبور کردن آنها به مشارکت در انتخابات مشکل عدم مشارکت مردم ایران در انتخابات را حل خواهند کرد. غافل از اینکه بسیاری از افغانستانی ها دارای عقاید طالبانی و داعشی هستند و در آینده خطری بسیار جدی برای مردم ایران و حتی خود همین .......... خواهند شد. ضمناً بد نیست بدانید همین چند روز پیش در یک روز در بیمارستانی 30 نوزاد به دنیا آمد که 27 نفرشان افغانستانی بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ناشناس 11:01 دقیقه
همه می دانند که از اهالی تاجیکستان است اما همانطور که خودش گفته در افغانستان اموزش های لازم را دیده و به احتمال بسیار قوی فرد جذب کننده از طریق فضای مجازی افغانستانی بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تحرکات، رادیکالی، خشونت‌بار و آمیخته به تروریسم بود؛ هر چند برخی در داخل سعی داشته باشند چهره شورش سال‌گذشته را بزک کنند اما واقعیت آن است که حقایق پنهان‌شده در پشت شعار «زن،زندگی،آزادی»، تلفیقی از ستیزه‌جویی و بی‌وطنی است.
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فعلا که روحانیون مشهور اینجا و آنجا در تلویزیون

صراحتا خواستار دادن تابعیت به افعانها هستند !!؟؟

فرزندان نخبه و دانش آموخته و مدیران مجرب و کار

آفرینان زبده ثروتمند مان را فراری میدهیم

بجایش افاغنه ای که در میان انها داعش و طالبان و

القاعده و تکفیری های متنوع رنگارنگ هستند و تعداد

زیادی از متکدیان حرفه ای پاکستانی وارد میکنیم !!؟
ناشناس
| Cyprus |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ناشناس 11:53، اینقدر نمی فهمی که یک خارجی نمی تواند در انتخابات کشوری شرکت کند. بخدا اگر حرف نزنی کسی نمیگه که تو لالی
چرا شاهچراغ چند بار موردحمله مسلحانه قرار گرفته است؟

با وجود سابقه حمله چند باره به این مکان،چرا فراجا و نیروهای امنیتی نتوانسته بودند که طرح حمله اینها به شاهچراغ را از قبل کشف و خنثی کنند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دوستان درگیر کنترل موی زنان و کنترل اصناف و اماکن عمومی برای حجاب هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
متاسفانه اعتماد عمومی به دولت و مجلس و .... از بین رفته است و دیگر برای مردم اهمیتی ندارد چه برسد به اتفاقات این چنینی
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
جای شکر و البته سوال هست که داعش به کاروان اربعین حمله نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
چون زائران عمدتا شیرازی هستند و تروریسنها فهمیده اند که اینها حال فرار ندارند و لذا درصد کشته بییشتر و عملیاتشان موفقیت آمیز تر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
جناب ناشناس 10:58 موضوع موی زن به خودی خود اهمیت ندارد بلکه بحث حیثیتی است و بی حجابی در این مملکت یعنی دهن کجی به حکومت دینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ده میلیون ایرانی تا بحال مهاجرت کرده اند و اکثرا در

کشورهای امریکا و کانادا و اروپایی و ترکیه و دوبی و استرالیا ووووو اکثرا در پست ها و مقامهای خوب و عالی مشعول هستند و یا تجارت و کاسبی خود را دارند
و دو سه برابر این تعداد در حال برنامه ریزی برای رفتن هستند و در مقابل فعلا ۸ میلیون حداقل افغان در کل ایران دارای شغل و کار با حقوقهای کمتر و کاسبی خود هستند و تعداد زیادی هم فرزند اوری دارند
و قطعا در صورت نبود ایشان نیروی انسانی بیکار خودمان بجای رفتن و کارگری کردن در ترکیه و عراق و امارات در کشور خودشان میتوانند کار بکنند و دستمزد مناسب تری را از کارفرمایان مطالبع کنند
الان تمام یا حداکثر نیروی کار در شهرداری ها افغان هستند و کارگران دامداری ها و باعداری ها و مزارع و کارخانه ها و کارگاهها و تعمیر گاه ها و رستورانها و نگهبانان اکثرا افعان هستند و کارگران خودمان بیکار هستند چون با حقوق کمی که افعانها میگیرند نمیتوانند زندگی کنند
متاسفانه کسی این داستان ها را قبول و باور ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بزرگترین حمله رسانه ای جهان با اختلاف بسیار زیاد علیه ایران و ایرانی انجام میشه اگه یک سال تمتم بشینی پای ماهواره و شبکه های مجازی دریغ از حتی یه یک خبر خوب و امیدوارکننده از این به ظاهر خبرنگار و اهل رسانه خوب دین و ایمانتونو فروختید بدانید عذاب های که برا شما در آخرت خواهد بود قابل تصور نیست بله میتونید مسخره کنید ولی بعد مرگ خواهید دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
۱۱:۲۴
داداش شما یک خبر خوب و امیدوارکننده بگو و مارو از گمراهی و عذاب آخرت نجات بده!

فقط خواهشا خبر خوبت شاخص کاهش سرعت افزایش انتگرال تورم یا عدم استقراض از بانک مرکزی یا اعداد دروغی رشد اقتصادی نباشه ک دیگه حالمون از این دروغا بهم میخوره.
یه آماری بده که تو سفره های ملت دیده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
پس داستان اینترنشنال را باور دارید که بهم دیگر هم رحم نمی‌کنند و تحاوز .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
خوب قبول نکن. یه برگ کاه با قبول کردن یا نکردن تو جا به جا میشه تو این دنیا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
توی این یک مورد من باور می کنم اگه می پرسید چرا سری به اخبار مرتبط با کشور شون و نظرات مردم این کشور بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
جادوی رسانه". رسانه ها کاری کردند که بخش زیادی از جامعه آمار و ارقام معتبر را باور نکنند مثل اینکه کسی که خوابه میشه بیدار کنی ،ولی کسی که خودش را بخواب زده بیدار کردن خیلی سخته راستگو ترین شاهد عالم یعنی "دوربین مدار بسته" را نپذیرند و نتوانند از عقل خود برای تحلیل تصاویری که با چشم خود میبینند استفاده کنند. و این یعنی "جادوی رسانه" که باید از آن ترسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تو قبول نکن آلبانی خوشبختانه ما باور می کنیم
روزی 200 اتوبوس افعانی فقط از کابل رهسپار مرز ایران می شود.

دروازه های مملکت باز و بی صاحب است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دویست تا؟
بابا بیخیال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
باید مالیات و هزینه اقامت از افغانها دریافت شود. نباید خدمات درمانی و آموزشی رایگان به آنها داده شود. افغانها نباید از یارانه های دولتی استفاده کنند. اگر ناتوان به پرداخت باشند، باید اخراج شوند.
این کاری است که در همه کشورهای دنیا مرسوم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
11:01
در مصاحبه VOA بخش افغان با یکی از مسئولان پایانه مسافربری کابل، او گفت که روزانه 200 اتوبوس از این پایانه فقط به شهرهای ولایت نیمروز در مجاورت مرز ایران فرستاده می شوند.
کار کار آمریکاست شک نکنید، در میدان عمل شکست خورده دست به این کارها میزنه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
آمریکا بخواد بزنه رودرو رو میزنه. مثل ترور سردار سلیمانی. عملیات تروریستی علیه مردم بی دفاع کار ترسوهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
مرگ بر آمریکای فاسد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حالا امریکا مثلا شجاع است که با استفاده از پهباد سردار سلیمانی را شهید کرد تمام این مزدوران از طریق امریکا تغذیه وتجهیز میشوند از همه ترسوتر امریکاست که با توطئه مبارزین وافراد شجاع را ترور میکند تا بتواند اهداف خود را پیاده کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
نکنه آمریکا با اون عظمتش از تو ترسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
کار کار بی عرضگی مدیران و مسئولان امر است. کمال بی خردیست که هر مشکلی را به خارج نسبت داد. بله دشمن دشمن است و ممکن است به هر کاری دست بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
غربگرا را هرکاریش بکنی بنده سرپرده ی امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و افول آمریکا روز به روز برای همگان نمایان‌تر می‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
شب شام سنگین نخور عباس اقا
چرا این جور دادگاهها به صورت علنی برگزار می شوند، اما سایر دادگاهها مخفیانه و در پشت درهای بسته؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
چون اینها خودی هستند نباید همه از اسرارشان مطلع شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
برگزاری غیر علنی برخی متهمین به بهانه های امنیتی ( در لحظه حساس کنونی )، نقض صریح حقوق شهروندی است .
شما که بارها ادعا کرده بودید که داعش را نابود کردید!
حتی اروچایی ها هم از این بابت مدیون شما ها هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بچه جان
کسی نگفت داعش را نابود کرده
گفتند پایان حکومت داعش
حکومتی که چند سال پیش راه انداخته بودند در بخش
وزیر داشتند و ... های زیادی از سوریه و عراق
و الا داعش در حد تفکر و اقدامات تروریستی با وجود افراد بی مغز و متعصب از بین نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ضعف اطلاعاتی و امنیتی در این قضیه مشهود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
درکت همین حده
به فاصله کمتر از یک سال، حمله مسلحانه به شاهچراغ مشکوک به نظر می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
شک خوبه ولی سعی کن در شک نمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
با ان جثه کوچک و کوله پشتی کوچک چطور میخواست

نماز گزاران را با بنزین اتش بزند ؟؟؟؟

این سناریوها خیلی بالیوودی هندی نیست ؟؟؟؟؟؟
این افراد، احمق، ساده لو، کودن، بی سواد و بی شعور هستند.
همه شواهد حاکی از آن است که این تروریست گمراه قصد قتل عام گسترده نداشته و می خواسته به صورت نمادین فرشهایی را که نماز گزاران از آن استفاده می کردند را آتش بزند ولی به هر حال مرتکب قتل شده و باید اعدام شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
پس احتمالا اینکه گفته قصد داشتم تا آخرین فشنگ رو شلیک کنم میخواسته کفترای حرم رو هدف قرار بده!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
من فکر می کنم فکر کرده که تیرهایی که بهش دادن مشقیه و اول خواسته با تیراندازی مردم را فراری بده، بعد فرشها را آتیش بزنه بعدش بره سراغ کفترای حرم اما بی وجدانها گولش زدن و تیر جنگی بهش دادن.
بر اساس متن خبر ظاهرا بازپرس پرونده روی این موضوع که متهم در کشور تاجیکستان از پیام رسان خارجی استفاده می کرده حساس شده است . شاید تاجیکستان پیام رسان داخلی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
اره این تاکیدش بر پیام رسان خارجی خیلی خوب بود
اگر از روبیکا استفاده میکرد تو مجازات بهش تخفیف میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حتی از پیام رسان خارجی استفاده کرده. گناهش کمتر از شهادت زائران نیست. خوب لعنتی حداقل از ایتا،بله یا روبیکا استفاده می کردی نه تلگرام و واتس آپ و خدای نخواسته توییتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حتما اگر از ایتا استفاده کرده بود شاید به اینجا هم نمی رسید
با سلام . انشا الله در حضور مردم حلق آویز شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حتما می‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
یعنی اینهایی که منفی زدن طرفدار داعش هستن دیگر!!!!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
۱۴:۴۵
اینها که منفی دادند ، سناریو مطرح شده در دادگاه را باور و قبول ندارند .
بر اساس فیلم سخنرانی سردار شهید سلیمانی چند سال پیش پایان داعش اعلام شد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حکومت داعش در شامات پایان یافت ولی هنوز تک تک جنایتکاران با تفکر داعشی در روی کره زمین پراکنده اند و باید به مجازات مرگ برسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بله افردای از داعش نابود شدند ولی تفکرات داعش هنوز زنده است و مثل اژدهای هفت سر هر روز در جایی از دنیا قربانی می‌گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تا آدم هایی مثل شما اقای ناشناس هستن داعش وجود دارد
انگار کلا گزارش بینا متنی نوشتە شدە است از درکش عاجزم
این نمایش ها کی میخاد تموم بشه؟؟!!!


راستی بادپا کو ؟؟!! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بادپا را چکار داری؟
الان مساله مهم این است که آیا این ترکیب از متهمین و مجازاتهایی که حسب کیفرخواست در انتظار آنهاست می تواند نظر حکومت اسلامی افغانستان (طالبان) را برای اینکه به خبرنگار یکی از رسانه های ایرانی اجازه خروج از افغانستان را بدهد جلب کند.
این فرد که با اهداف توریستی به افغانستان سفر کرده بود توسط حکومت اسلامی بازداشت می شود بود ولی غلیرغم آنکه بعد از مدتی آزاد شد ولی تا این لحظه نتوانسته از شهر کابل و افغانستان خارج شود.
حالا باید دید که آیا دادگاه عوامل حمله به شاهچراغ تأثیری بر سرنوشت این فرد ایرانی در افغانستان خواهد گذاشت یا خیر.
چرا چرند می گویید افغانها با کارت تردد هم نمی توانند در انتخابات شرکت کنند. عده ای در کشور شده اند نشخوار کننده چند رسانه تروریستی و هر چرندی انها می گویند را مثل طوطی تکرار می کنند. نیروهای امنیتیو انتظامی کشور باید خود را برای فتنه جدیدی که رسانه های تروریستی دعوت می کنند اماده کنند و از همان اول با قدرت تمام وارد میدان شوند و حرکت دشمنان ایران و ایرانی را در نطفه خفه کنند. در این تروریست 240 تییر فشگ داشته و قطعها قصدش کشتار بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ماشالا به ادب و ادبیات شما!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حافظان امنیت کشور نقش کلیدی در حفظ ثبات امنیت و کاهش جرم و جنایت دارند. اگر در کشوری حافظان امنیت تضعیف شوند و یا حضور آنها کمرنگ شود، مردم رنگ آرامش را نخواهند دید. پروژه ناامن‌سازی ایران سال‌ها است که در دستور کار دشمن داخلی و خارجی قرار گرفته است.
علی
| United States of America |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ناشناس۱۲:۴۱
این جناب یک کم تند تظرشو گفته. ولی یک کلمه بی ادب تو نظر ایشون رو لطف کنی به ما نشون بدی ممنون میشیم.
بازای هر ۸ ایرانی یک افغانی در کشور هست که خیلی هاشون بکارهای خلاف مشغولند و عرصه را بر ایرانی ها تنگ کردند و نا امنی بوجود آوردند. هر چه زودتر اینها را باید بیرون کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
این آمار را از کجا آوردی؟
داعش توسط غرب و امریکاییها ایجاد شد و بدست ایرانیها نابود شد. حال ته مانده های داعش سعی میکنند انتقام بگیرند. و از جوانان ساده لوح سنی اینگونه سوء استفاده میکنند و انها را به این کارهای خلاف تشویق میکنند......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دقیقا سلیمانی رو هم به خاطر نابودی داعش ترور کردن عقده شده بود براشون
وزیر کشور ایران معتقد است افغانی های مهاجر هیچ مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نمی کنند. شوربختانه حتی پیشنهاد شده که به این مهاجرین شناسنامه ایرانی داده شود تا بتوانند در انتخابات رای دهند و از حق شهروندی معادل ایرانیان برخوردار باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
کجا اینو گفتند؟
یک بار حرف مردم شنیده شود. مهاجرت اغانها به ایران باید تابع قانون و محدوده یت باشد. مثل کشورهای اروپایی در ارتباط با اکراین.
اگردرست فکرنکنیم و واقعیت ها را نبینیم اینده وضعی بدتر از این خواهیم داشت.
جمعیت افغانها در ایران و زاد و ولد انها رانگاه کنید، بیایید به فکر ایران باشیم.
نسلهای بعد ما را نمی بخشند.
جوانان ایرانی ناتوان نبودند ونیستن جوانهای گذشته همه کارهاشون سخت یااسان را خود انجام می دادند. رفتار ما این بلا را سر مردم اوردو. بعد می..
جنبش فواحش مقصر صد در صدی این فاجعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ادب مرد به ز دولت اوست. خیلی‌ها فاحشه نبودند ولی اعتراض داشتند و دارند باید عاقلانه برخورد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فقط افراد ساده لوح و منافقین، و دشمنان اسلام گول رسانه های معاند را می خورند. و البته باز هم بارها گول خواهند خورد. چون خداوند بر دل و گوش آنها مهر خاموشی زده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
هموطن
همه ما در یک ابعاد کوچک در خاک دفن می شویم .
صحیح نیست برای ..........به هموطنان خود که نظر و عقیده
شان با شما یکی نیست ، چنین تهمتهایی بزنید .
خود دانید و شب اول قبر
مشهد پر از افغانی شده. تمام مدارس دولتی پر از افغانی شدند اصلاً یک وضعیتی بابا اینا فرهنگشون با ما فرق داره. امسال پسرمو مجبور شدم با هزار بدبختی غیرانتفاعی بنویسم چون مدارس دولتی ایران شده مدارس افغانی ها. تو یک کلاس 36 نفره، 19 نفر افغانی بودند. حالم بد شد از بس افغانی دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
باید جهت تلطیف حال جنابعالی یک مدرسه دولتی تمام ایرانی را در آن محله دایر می کردند.
تا کی می خواهید به این نمایش ها ادامه دهبد؟ ملت آگاه تر از آن است که شما فکر می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ملت شما پیر مرد پیر زن های آلبانی نشین رو اصلا حساب نمیکنن
بزرگترین‌مشکل سالهای نزدیک ایران در کنار آب ، افاغنه هستند هیچ عرق و محبتی هم به ما و هم به خودشان ندارند نمیدانم چرامسئولان خود را به خواب خرگوشی زده اند
والله لا یحب الخائنین
نتیجه بی حجابی و فساد در جامعه همین است قتل و به دام گروهکهایی تروریستی افتادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
عجب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
داعشی ها و تروریستها هیچ فرق با بی حجابها و مفسدین اخلاقی ندارند هردو به دنبال تباه کردن و نابودی بشر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حالا خوبه طرف نرفته پارتی مختلط رو بترکونه رفته وسط حرم
من خیلی نگرانم
بخدا هیچ جا توی دنیا از یک کشور چندمیلیون مهاجر اجازه نمیدن بیان توی یک کشور دیگه اونم کشوری که پنجاه ساله دچار جنگ داخلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
آنهم مهاجر افغان که نه سرمایه‌ای داره که به کشور بیاره نه تخصصی دارد جز کارگری. فقط مصرف کننده و مؤثر در گرانی و تورم جامعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
اون هم بی هویت رسمی و عضو گروهک ها و تشکیلات مخفی
اقا اگاه باشید خیلی از دخترهای ایرانی ،ندانسته گیر پسرهای افغانی می افتند(به عنوان دوست پسر یا نامزد و....)خیلی از اینها 30 ساله ایرانند و برای نوجوانان ایرانی قابل شناسایی نیستند.مراقب فرزندانتون باشید.
افغاني ها دوست ايرانيا ن نيستند و به ايران حسادت ميكنند
امیدوارم حاکمیت به کامنتهای بالا که نشان دهنده نگاه اکثریت ایرانیان نسبت به افاغنه است ترتیب اثر بدهد تا بیشتر از این مورد نقد مردم قرار نگیرد.
اختلافات بین مذاهب در افغانستان تا پایان دنیا خواهد بود آیا حاکمیت میخواهد تا ابد پذیرای آنها در ایران باشد؟
منابع کشور ما حتی برای خودمان کافی نیست.
اگر جمعیت ۱۵۰ میلیون بشه چی میشه
این سایت رو من قبلا هر روز چندین مرتبه نگاه میکردم از اون موقعه ای که سردبیر تصمیم گرفت از زیر کف پا، تا زیر بغل این سایت خبری رو کنه سایت تبلیغاتی...... دیگه گذاشتم کنار. حال آدم خراب میشه میخوای فقط یک خبر رو نگاه کنی. سایت تبلیغاتی تابناک تغییر ماهیت رو تبریک میگم.
اگر جمعیت ۱۵۰ میلیون بشه چی میشه
منظور حضور ۱۵ میلیون افغانی در ایران است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی