بازدید 2803

ادعای فرار جاسوس ایران از زندان لندن

روزنامه گاردین مدعی شد یک سرباز پیشین ارتش انگلیس که به جاسوسی برای «دشمن» متهم شده بود، موفق شده از زندان «واندسورث» لندن فرار کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 08 September 2023

به گزارش تابناک، روزنامه گاردین مدعی شد یک سرباز پیشین ارتش انگلیس که به جاسوسی برای «دشمن» متهم شده بود، موفق شده از زندان «واندسورث» لندن فرار کند.
نام این زندانی «دنیل عابد خلیفه» است که چهارشنبه موفق شده از زندان لندن فرار کند. این فرد ۲۱ ساله که در انتظار برگزاری محاکمه خود بوده، احتمالا با چسبیدن به بخش زیرین یک ون حمل غذا، توانسته از حبس بگریزد. 

عابد خلیفه همچنین متهم است که در پایگاه نظامی که در آنجا مشغول به خدمت بوده، بمب‌های جعلی کار گذاشته است.

روزنامه گاردین گزارش داد که این فرد به «جمع‌آوری، ضبط، انتشار و ارسال اطلاعات محرمانه‌ای که ممکن است برای دشمن مفید باشد» متهم شده است.

گاردین در ادامه مدعی شده که یافته‌ها حاکی از آن هستند «دشمن» مدنظر در این پرونده، «ایران» است.

«الکس چاک» وزیر دادگستری انگلیس به پارلمان گفته که تحقیقات مستقلی در خصوص فرار این زندانی آغاز خواهد شد. 

«چارلی تیلر» رئیس بازرس زندان‌های انگلیس در گفتگو با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت که این دومین بار در سال‌های اخیر است که یک زندانی از زندان واندسورث فرار می‌کند و دفعه قبل در سال ۲۰۱۹ چنین اتفاقی رخ داده بوده است.

 تیلر با اشاره به اینکه فرار کردن هر زندانی به ویژه یک متهم به جرم تروریستی از زندان امری نادر و بسیار ناگوار است افزوده که کمبود کارکنان در چنین زندان شلوغی کار را برای مدیریت دشوارتر می‌کند. 

بی‌بی‌سی همچنین به نقل از یک بازپرس پیشین پلیس گزارش داده که احتمال زیاد عابد خلیفه تا این لحظه از کشور خارج و فرار خود را کامل کرده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست