بازدید 1944

پیشنهاد فلاحت پیشه به لاریجانی درخصوص انتخابات

نماینده ادوار مجلس گفت: آقای لاریجانی باید از یک لیست انتقادی جدی حمایت کنند تا فضای انتخابات رقابتی شود و زمینه شکل گیری یک مجلس قوی به وجود آید.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 08 September 2023

به گزارش «تابناک»، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش سیاسی انتخابات اسفندماه گفت: اگر قرار به انتخابات صوری و شکلی باشد، طبیعتا با لیست هایی مواجه خواهیم بود که هدف شان فقط کسب قدرت است و هیچ کدام برنامه ای برای ایجاد یک شرایط تحولی در جامعه ندارند. در چنین فضایی یک انتخابات با مشارکت حداقلی شکل می گیرد.

وی افزود: هر کدام از نخبگان سیاسی که وارد انتخابات صوری و شکلی شوند، یکی از آخرین فرصت خودشان را برای اثرگذاری مثبت در عرصه سیاسی کشور از دست می دهند. جریان اصلی حاکم بر دو قوه مجریه و مقننه بیشتر به دنبال چنین انتخابات شکلی و صوری هستند تا ترکیبی از همین دو جریان، اکثریت کرسی های مجلس آینده را در اختیار بگیرند.

این استاد دانشگاه افزود: جریان حافظ وضع موجود در دولت طی 2 سال گذشته مالیات های سنگین را بر جامعه بست، در مجلس نیز نقش ماشین امضای لوایح دولت را بازی کرد و عملا در تصمیم گیری های اقتصادی و سیاست خارجی کشور غایب بود. حتی دولت رویکردهایی را که در قالب لایحه به مجلس نبرد، در قالب مصوبات دولتی به اجرا درآورد و هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون در مجلس نیز کاملا رویه سکوت در پیش گرفت.

این فعال سیاسی یادآور شد: برخلاف جریان حاکم بر مجلس و دولت، مجموعه نظام و هم نخبگان سیاسی خواهان شکل گیری یک رقابت جدی در انتخابات هستند. معتقدم در این حالت شاهد رقابت جدی بین جریان حافظ وضع موجود و جریان منتقد وضع موجود خواهیم بود. زمانی انتخابات رقابتی می شود که جریان منتقد وضع موجود سعی کند یک مجلس قوی را شکل دهد.

وی ادامه داد: جریان حافظ وضع موجود، مجلس را در حاشیه می‌خواهد. معتقدم آقای لاریجانی که از مغضوبان فضای انتخابات ۱۴۰۰ بود و نخبگانی که در حاشیه تحولات قرار داشتند و خواستار شکل گیری فضای رقابتی و اصلاحی هستند، امروز باید از یک لیست انتقادی جدی حمایت کنند تا فضای انتخابات رقابتی شود و زمینه شکل گیری یک مجلس قوی به وجود آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار