بازدید 1538
۲

آماده‌سازی زمینه محاکمه پسر بایدن در دادگاه‌های آمریکا

دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) خواستار بازگرداندن پرونده هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا قبل از پایان ماه جاری به دادگاه شدند.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ 07 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از ان بی سی، در اطلاعیه دادستان به دادگاه ایالت دلاور آمریکا آمده است که طبق قانون، کیفرخواست باید قبل از ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) به هیات منصفه بازگردانده شود.

دفتر دادستانی اعلام کرد که دیوید وایس بازرس ویژه منصوب برای نظارت بر تحقیقات فدرال در مورد هانتر بایدن، قصد دارد تا قبل از پایان ماه سپتامبر، کیفرخواست پسر رئیس جمهور را از سوی هیات منصفه درخواست کند.

به گزارش ایرنا، مریک گارلند دادستان کل آمریکا پیشتر (جمعه ۲۰ مرداد / ۱۱ آگوست) اعلام کرد که دیوید وایس از ایالت دلاور را که قبلاً هانتر بایدن را مورد بازجویی قرار داده بود، برای تحقیق در مورد معاملات مالی و تجاری پسر رئیس جمهور این کشور منصوب کرده است.

وایس در این خصوص اعلام کرد که مذاکرات بر سر توافق با بایدن شکست خورده و محاکمه وی در حال برنامه‌ریزی است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وایس مسئول تحقیقات جاری از پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همچنین رسیدگی به هر موضوع مربوطه دیگری خواهد بود.

دادستان‌ها می‌گویند اتهامات علیه هانتر بایدن در واشنگتن دی سی یا کالیفرنیا مطرح خواهد شد.

در متن یک شکایت نامه آمده است: طرفین مذاکرات بیشتری انجام داده‌اند اما در بن بست قرار دارند. دولت اکنون معتقد است که این پرونده بدون محاکمه حل نخواهد شد.

گارلند گفت که از نظر وایس، تحقیقات به مرحله‌ای رسیده است که باید از سوی یک بازپرس ویژه دنبال شود و وی خواستار معرفی خود به عنوان بازپرس ویژه شده است.

هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا ۴ مرداد ماه در دادگاهی در خصوص رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات اعلام بیگناهی کرد و این بدان معناست که مشکلات حقوقی بایدن جوان‌ همچنان متوجه کارزار انتخاباتی بایدن پدر (رئیس جمهور آمریکا) در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

رقیب اصلی بایدن یعنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواه وی در کنگره از این توافق انتقاد کرده و معتقد بودند این توافق به نفع پسر رئیس‌جمهور بوده و ناعادلانه است.

قاضی این پرونده با بیان اینکه نمی‌توانم این توافقنامه را بپذیرم، از طرفین خواست دلیل پذیرش این توافق را به او توضیح دهند.

هانتر بایدن در جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات بر درآمد بیش از ۱.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رغم بدهکاری مالیاتی بیش از ۱۰۰ هزار دلاری، اتهامات خود را نپذیرفت و ابراز بیگناهی کرد.

بایدن پسر در یک پرونده جداگانه که در آن به مالکیت غیرقانونی اسلحه در هنگام اعتیاد و استفاده از یک ماده مخدر متهم شده است، پاسخی نداد.

جمهوریخواهان سال‌ها است که هانتر بایدن را به استفاده از قدرت سیاسی پدرش برای منافع شخصی در معاملاتش در اوکراین و چین متهم کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به به ترامپ اینه
نه تنها مقام و منصب مطلقه و مادام اعمر وجود نداره بلکه باید پاسخگوی مفاسون باشن !
بیخود نیست امرزیکا در حال فروپاشی است...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست