بازدید 1799

رئیسی: عاشورا آغاز راه است نه پایان راه

سید ابراهیم رئیسی در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند تاکید کرد: دشمن می‌خواست عاشورا نماند، اما اراده خداوند بر آن شد تا عاشورا روز پایان نباشد،‌ بلکه روز آغاز باشد.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 06 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند تاکید کرد: شما مردم با حضور خود، با امام حسین (ع) و عاشوراییان تجدید میثاق کردید و نشان دادید که دلداده اربعین حسینی هستید.

 وی افزود: در کربلا میلیون‌ها نفر نام امام حسین (ع) را بر لب جاری می‌کنند که این جلوه خلوص نیت و جلوه دلدادگی به امام حسین (ع) است و می‌خواهیم بگوییم اگر در کربلا و در عاشورا نبودیم، امروز لبیک یا حسین (ع) را فریاد می‌زنیم.

رئیسی با بیان اینکه اراده خداوند بر این بوده که عاشورا به جای روز پایان مکتب، روز آغاز بیداری باشد اظهار کرد: عاشورا تولد یاران امام حسین (ع) بود و آن‌ها در تاریخ جاودانه شدند.

رئیسی با اشاره به اینکه جاهلیت مدرن تنها اسم و رسم جدید دارد، اما همان تفکرات قدیمی را دارد، عنوان کرد: ویژگی خون شهدا این است که بیداری را در جهان آغاز کرده است و امروز به نام انقلاب اسلامی با تأسی از نام امام حسین (ع)، بیداری رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بیان کرد: خون شهدای ما امتداد جریان عاشورا است و این جریان و مکتب ادامه دارد و مردان و زنان سلحشور امروز با مقاومت، در این راه قدم بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: امروز می‌توان با نام امام حسین (ع) جهل زدایی کرد و هویت پوچ جاهلیت مدرن را برملا کرد تا همه با آن آشنا شوند.  

رئیس جمهور اظهار کرد: امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین (ع) شنیده می‌شود پس ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور به نام عاشورا امروز وجود دارد.

وی افزود: جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه ای مجهز است و اسم‌ها و نام‌های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است.

رئیس جمهور ادامه داد: اربعین نماد، نمود و پرچمی است که عاشورا گم نشود لذا برای عصرها و نسل‌ها پیام آزادی، استقلال و خدا خواهی دارد.

وی عنوان کرد: انسان سالک باید همواره با حسین (ع) زندگی کند و این پیام اربعین است زیرا سید الشهدا الگوی آزادی خواهی محسوب می شود.

رئیسی گفت: امام سجاد و اهل بیت (ع) اربعین را کنار قبور مطهر شهدای عاشورا برگزار کردند و نشانه‌های مهم انسان سالک هم زیارت اربعین است.

وی با طرح این سوال که چرا ائمه (ع) و امام زمان (عج) می‌خواهند عاشورا بماند و چرا باید عاشورا بماند ادامه داد: زیرا عاشورا منشاء همه تحولات در تاریخ حیات انسان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عاشورا منشاء همه خیزش‌ها و نهضت‌ها در دنیا است و خواهد بود گفت: امام حسین (ع) می خواست که با عاشورا جهل زدایی کند تا انسان دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه غالب نشود، اما قدرت رسانه ای دشمن کاری کرد که حق، باطل و باطل، حق جلوه داده شود و ظلم بزرگی بر خاندان پیامبر (ص) روا شد که آنها را خارجی نامیدند.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان خراسان جنوبی بیان کرد: امروز طرح مهم ریلی با بیش از ۲۰ جبهه کاری آغاز شد تا این مسیر شمال به جنوب که هم برای تردد مسافر و هم حمل بار است، راه اندازی شود.

رئیسی با بیان اینکه برای بازگشایی خط ریلی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، افزود: مصوبات سفرهای قبلی به خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود تا به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی من به مناطق مختلف عدد ندارد بلکه آنقدر سفر می‌کنم که مطمئن شوم کارهای مهم مورد نیاز مردم تحقق پیدا کرده است، افزود: از مدیران خواستارم با توجه به رهنمودهای رهبری با مردم به ویژه محرومان در ارتباط بوده و در اتاق به روی مردم باز باشد.

وی ادامه داد: مدیران بدانند رابطه ناسالم، رشوه، پارتی بازی، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی و مقاومت و حضور به موقع در همه عرصه‌ها زبانزد است، افزود: تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان فر هنگ دوست و عاشورایی هستند.

وی تصریح کرد: عزتی که امام حسین (ع) به ما آموخته‌اند مهم بوده و این آموزه‌ها برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک بین ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما و همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی