بازدید 6785
۸

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

تغییرات اقلیمی در طول چند سال گذشته قاتل دریاچه‌های مختلفی در سرتاسر دنیا بوده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور چین، ۱۰ هزار دریاچه در سریلانکا و ۹ دریاچه ترکیه و کم آب شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد، دریاچه‌هایی که شرایط نامناسبی را در این تغییرات آب و هوایی تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 04 September 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
خب این کجاش دریاچه است؟
این مصیبت فقط مال دریاچه ارومیه نیست . بلکه مال کل کشورهست . و در همه ضمینه ها همینجور هست . اخلاق . معرفت .جوانمردی. نوع دوستی . راست گویی . بنیان خانواده . اقتصاد .رودخانه ها .نالابها . دریاچه ها .حتی دریای خزر . عشق و محبت . طلاق . اعتیاد . گرانی .تورم .رکود . و ... گمان کنم داریم به ته خط میرسیم . ودیگر هیچ راه علاجی نمانده . وقتی که کشورم ایران مثل بهشت بود شیخ نشین های خلیج فارس مثل حهنم غرق در طوفان شن بودند . حالا آنها با مدیریت جهنم را تبدیل به بهشت کردند و ما لجوجانه بهشت خودرا تبدیل به جهنم نمودیم . از ماست که برماست
چه زیبا ... زمین دیگه جای زندگی نیست
دقیقاً مثل حال و روز کشور!!!
الان بهترین موقع برای برداشتن نمک دریاچه هست.تا جایی که امکان داریم باید نمکهای رسوب شده دریاچه را به جای دیگری در کویر لوت در گودال‌های بزرگ چال کنیم.سپس به سرعت از رودخانه های دیگر آب به دریاچه برده ،برای جلوگیری از تبخیر آب تا حد امکان سایبانی بزرگی بسازیم و روی آب را با ورقه های به ضخامت ۲ سانت از یونولیت بپوشانیم..و در آخر مجبوریم یک خط لوله آب از خلیج فارس برای دریاچه و دریاچه های ممکن دیگر در مسیر بسازیم.راه دیگری نیست.
وقت خشکیدن دست طبیعت، وقت پرآب شدن برنامه های دولت..... مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا...
44سال مدیریت جهادی
آقا چرا خزر و به ارومیه وصل نمی کنید ؟ مثلا یه روزی خزر برای ایران بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست