بازدید 2181

آخرین تغییرات در کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو

کد خبر: ۱۱۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 04 September 2023

بیست و پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به صورت فوق العاده با حضور اعضا صبح امروز برگزار شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سخنگوی هیئت اجرایی در خصوص این نشست فوق العاده اظهار داشت: در ابتدای نشست گزارش کاملی از وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو و مصوبات نشست روز گذشته ستاد عالی بازی‌ها به اعضای هیئت اجرایی ارائه شد. 

سید مناف هاشمی در ادامه در خصوص ضرورت برگزاری نشست فوق العاده هیئت اجرایی عنوان کرد: در نشست روز گذشته ستاد عالی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونین وزارتخانه و مسئولین کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد، سرپرست وزارت ورزش اعلام کرد بهتر است تصمیمات مربوط به کاروان ورزشی ایران در بازی‌ها و کمیته ملی المپیک در خود کمیته و توسط اعضای هیئت اجرایی گرفته شود که به همین منظور و در راستای اعمال سیاست‌های وزیر ورزش، نشست فوق العاده هیئت اجرایی صبح امروز برگزار شد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به فرا رسیدن جلسه نهایی ثبت نام لیست کاروان ایران و اعلام نهایی اعضای کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی براساس سیاست‌های وزارت ورزش، در خصوص جمع بندی اعضای هیات اجرایی اظهار داشت: در رشته وزنه‌برداری با 10 وزنه بردار (7 وزنه‌بردار آقا و 3 وزنه‌بردار خانم)، در رشته ژیمناستیک با هماهنگی خانم اینچه درگاهی و به تعداد ورزشکارانی که لایسنس دارند به بازی‌ها اعزام می‌شوند. 

هاشمی در خصوص تصمیم هیئت اجرایی برای رشته‌های اسکیت و تیراندازی گفت: طبق تصمیم قبلی با ظرفیت کامل حضور خواهند داشت (اعضای هیئت اجرایی به کاهش نفرات اعزامی به این دو رشته رای ندادند). در رشته اسکیت مقرر شد در مواد فری استایل و سرعت در دو گروه آقایان و بانوان با ظرفیت پیشنهادی فدراسیون اعزام شوند. 

وی ادامه داد: در مورد رشته سوارکاری با توجه به اینکه بررسی کارشناسان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مبنی بر این بود که هیچ شانس مدالی ندارند، اعضای هیئت اجرایی به این تصمیم رسیدند که سوارکاری به بازی‌های آسیایی اعزام نشود. 

همچنین مقرر شد در سه رشته بدمینتون، تنیس خاکی و تیراندازی با کمان هر کدام یک نفر از لیست اولیه (لانگ لیست) در صورت موافقت ستاد برگزاری بازی‌ها به این رشته‌ها اضافه شوند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست