کارنامه اوره سازان در مرداد ماه زیر ذره بین

اوره سازان بورسی همه گزارشات فروش مرداد ماه خود را روانه کدال کردند. در این بین عملکرد شلرد در مرداد ماه جالب توجه بود. این نماد کوچک بازار پایه ای بیشتر از خراسان و کرماشا فروخته بود!
کد خبر: ۱۱۹۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 03 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در بورس ایران پنج نماد حضور دارند که اوره تولید می کنند و می فروشند. این پنج نماد عبارتند از: شپدیس، شیراز، خراسان، کرماشا و شلرد.

شلرد به لحاظ ارزش بازار از باقی نمادها کوچکتر است اما در مرداد ماه سال جاری بیشتر از خراسان و کرماشا فروخت و توانست رشد فروش ۷۰۱۲ درصدی را به ثبت برساند.

میزان فروش اوره سازان در مرداد ماه چقدر بود؟

همان گونه که از نمودار زیر پیداست بیشترین میزان فروش در مرداد ماه متعلق به شپدیس بوده است. این نماد در مرداد ماه سال جاری ۳۳۹۰ میلیارد تومان فروخته است. بعد از آن شیراز بوده است که در مرداد ماه ۱۶۰۴.۷ میلیارد تومان درآمد از فروش داشته است. در رتبه سوم شلرد قرار دارد که بیشتر از خراسان و کرماشا فروخته است. حتی مجموع فروش خراسان و کرماشا به میزان شلرد نبوده است. شلرد در مرداد ماه سال جاری با درآمد فروش ۱۲۸۷.۲ میلیارد تومان در جایگاه سوم ایستاده است.

رشد ۷ هزار درصدی درآمد فروش شلرد | فروش شلرد بالاتر از خراسان!

رشد درآمد فروش در مرداد ۱۴۰۲ در مقایسه با مرداد ۱۴۰۱ چقدر بوده است؟

بیشترین رشد درآمد فروش در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته متعلق به شلرد بوده است. این نماد رشد ۷۰۱۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه نموده است.

بعد از آن شیراز قرار دارد که درآمد فروش آن ۵ درصد رشد داشته است.

رشد فروش باقی اوره سازان منفی بوده است و خراسان در این زمینه بدترین عملکرد را داشته است. رشد درآمد خراسان منفی ۴۱ درصد بوده است. کرماشا و شپدیس نیز به ترتیب رشد فروش منفی ۳۰ و منفی ۲۴ درصد را تجربه کرده اند.

بیشترین رشد درآمد نسبت به میانگین ۱۲ ماه اخیر متعلق به کدام نماد بوده است؟

بیشترین رشد درآمد نسبت به میانگین درآمد در ۱۲ ماه اخیر به ترتیب به شرح زیر بوده است:

شلرد: ۱۶۶ درصد | خراسان: ۱۰ درصد | شپدیس: ۲ درصد | کرماشا: منفی ۳۹ درصد | شیراز: منفی ۱۹ درصد

هر نماد در مردادماه چقدر از درآمد تابستان سال گذشته را پوشش داد؟

در این دو ماه اوره سازان در مقایسه با تابستان گذشته عملکرد ضعیفی را به لحاظ فروش به ثبت رسانده اند اما در این بین شلرد یک استثنا است.. شلرد در این دو ماه ۲ درصد بیشتر از کل تابستان سال گذشته درآمد داشته است. این در حالی است که باقی نماد‌های اوره ساز در این دو ماه حداکثر ۲۶ درصد از درآمد تابستان سال گذشته را پوشش داده اند!

درصد پوشش به شرح زیر بوده است:

کرماشا: ۲۲ درصد | خراسان: ۲۶ درصد | شیراز: ۲۳ درصد | شپدیس: ۲۳ درصد

رشد ۷ هزار درصدی درآمد فروش شلرد | فروش شلرد بالاتر از خراسان!

درآمد شلرد چگونه بیش از ۷ هزار درصد رشد کرد؟

برای اینکه بدانیم شلرد چگونه رشد درآمد بیش از ۷ هزار درصدی را در مرداد ماه رقم زده است فروش مرداد ماه امسال را با مرداد سال گذشته جزء به جزء مقایسه کرده ایم.

همان گونه که از جداول زیر پیداست قیمت فروش در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، اما میزان تولید و فروش شلرد در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. به عنوان نمونه در مرداد ماه سال جاری پتروشیمی لردگان، ۶۱۲۴۷ تن اوره گرانول تولید کرده است و به میزان ۲۳۶۱۶ تن نیز فروش داشته است و این در حالی است که میزان تولید در مرداد سال گذشته تنها هزار تن بوده است که از این میزان ۸۱۵ تن را به فروش رسانده است.

رشد ۷ هزار درصدی درآمد فروش شلرد | فروش شلرد بالاتر از خراسان!

از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تاکنون، بیشترین درآمد شلرد از محل فروش مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته می‌باشد. در آن زمان ۱۷۶۰ میلیارد تومان فروش داشته است. بعد از آن هم در اردیبهشت ماه امسال با فروش ۱۴۱۰ میلیارد تومانی بالاترین میزان فروش را داشته است. مرداد ماه امسال به لحاظ درآمد فروش شلرد در دو سال اخیر، سومین جایگاه بوده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست