بازدید 4189

قیمت خودروهای فرسوده اعلام شد

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده، ضمن تاکید بر اینکه این افزایش افسارگسیخته مورد تایید نیست قیمت خودروهای فرسوده را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 02 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در پی اتفاقات اخیر پیرامون افزایش غیرواقعی قیمت خودروهای فرسوده، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده، ضمن تاکید بر اینکه این افزایش افسارگسیخته مورد تایید نیست و مراکز اسقاط علاقمند به افزایش قیمت خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط نیستند، قیمت واقعی خودروهای فرسوده را عددی مابین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان (بسته به نوع و کیفیت خودرو) اعلام کرد.
 
پیرامون بحث‌های اخیر در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده در سایت‌ها و آگهی‌های فروش اینترنتی، انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز در این خصوص واکنش نشان داده و ضمن اعلام اینکه قیمت غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست، تاکید کرده است که مراکز اسقاط به هیچ‌وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودروی فرسوده و گواهی اسقاط نیستند. 
 
طبق اعلام انجمن مذکور، سید امیر احمدی - دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو -  ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند، از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند.
 
پس از آن، محمود مشهدی شریف- رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط- نیز در واکنش به اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.
 
وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.
 
مشهدی شریف با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده به طور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
فروش خودروهای فرسوده با این قیمت ها به ضرب سر نیزه نیست لذا بیشتر دارندگان خودروی فرسوده در آینده و به شرط ماندگار بودن قانون خارج کردن خودروی فرسوده برای واردات ، خودروی خود را چند صد میلیون تومان می فروشند
مردم مجبور نیستن که ماشین فرسودشونو به این قیمت بدن. پس واردات هم کنسله. کسی نمی تونه صاحب خودرو فرسودرو مجبور کنه که 40 میلیون تومن بفروشه. گواهی اسقاط برای خودروهای فرسوده فعال باید صادر بشه نه او ماشین هایی که قبلا اسقاط شدن
زمستون که شد آلودگی هوا صدای همرو درآورد ببینم قیمت خودرو های فرسوده رو همین 40 تومن اعلام می کنن یا نه
هیچ کس حاضر نیست ماشینش رو به این قیمت بده.
به گفته مسئولین 250 هزار خوروی فرسوده فعال و در حال تردد در کشور وجود داره. باید برای خروج این خودرو ها فکری کرد نه اینکه گواهی های از قبل رو برای این کار اختصاص بدن. این طرح برای جلوگیری از آلودگی هوا نجام میشه نه پول به جیب زدن مراکز اسقاط خودرو که از قبل گواهی صادر کردن. روز به روز داره آلودگی هوا بیشتر میشه
ثروتمندان در چندسال اخیر نه تنها ماشین گرانقیمت سوار شده اند بلکه قیمت ماشین شان علیرغم استهلاک و استفاده بیست برابر شده است! مستمندان که ماشین اسقاطی سوار میشدند فرصتی پیدا کرده بودند که خودرو اسقاطی شان را تعویض و یک خودرو مستهلک قابل تحمل تر سوار شوند که مافیای قدرت و ثروت به سرعت جلوگیری کردند!
موضوع اینه که دولت دید یه عده دارن بابت خودرو قدیمی پولی میگیرن که خب دلش نیومد تو جیب خودش نره. اومد قیت گذاشت تا بعدا بگه معادل این مبلغ به دولت بدید تا قانون درست بشه! ما راتون اسقاط میکنیم! همین
همونطور که بانداهای مافیای خودرو هر جوری دوست دارند ماشین هایشون رو می فروشند به ملت ، ملت هم هر جوری دوست داره می فروشه به باند مافیا .
اگر دولت هم و مجلس می تونند جلوی اینها رو بگیرند که سالهاست پدر ملت رو درآوردند.
نادرست نگو
داداش اب از سر چشمه گل الود هست !!!!!!!!!!!!!

خودروی 3 میلیاردی وارداتی میشه توی کشور 100 میلیارد اونوقت انتظار داری قیمت فرسوده اینقدر نباشه !!!!

توی کشور همه سوده حتی نفس کشیدن برای بعضی ها !!!!!!!!!!!!!
بعد از جمع کردن و دپو کردن ماشینهای عمر زیر پنج سال تو کشورهای اطراف حالا نوبت خرید خودروهای فرسوده شده ….توسط خودیها
همه جوره میره تو پاچه مردم…چون همه چی دست خودشونه
یه دونه ماشین درست حسابی دست دوم تو دبی پیدا نمیکنی
همه رو جمع کردن و منتظرن با کلی بالاتر بفروشن……ژنهای خوب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار