بازدید 2640
۶

افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ها و تثبیت قیمت‌ها

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای پنج دهک نخست جامعه، به افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال منجر شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 02 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکی از کلان‌مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم مبارزه با فقر مطلق و مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

چالش‌های عمده‌ای که در این مسیر وجود داشت به عدم به‌روز بودن آمار و اطلاعات مشمولان واقعی یارانه و تبعات ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بر تامین نهاده‌ها و رشد هزینه‌ها مربوط بود.

وزارت تعاون برای رفع این چالش‌ها چند اقدام کلیدی را در دستور کار خود قرار داد. در قدم نخست، شناسایی پنج دهک نخست جامعه آغاز شد. نتیجه این کار شناسایی ۲۴ میلیون نفر دهک یک تا سه و ۵۴ میلیون نفر دهک چهار تا ۹ برای ساماندهی پرداخت یارانه بود.

در قدم بعدی، یارانه نقدی برای افراد عادی و سه دهک پایین درآمدی، نزدیک به هفت تا ۹ برابر افزایش یافت. شناسایی و معرفی حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد فاقد پوشش بیمه پایه به بیمه سلامت و نیز شناسایی و ثبت ۴۹۵ هزار نفر نیازمند در سامانه «حامی» و معرفی آنان به نهادهای حمایتی، از دیگر اقداماتی بود که برای رفع چالش‌های مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برداشته شد.

نتایجی که اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای پنج دهک نخست در راستای امنیت و سلامت غذایی رخ داد، به افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال منجر شد.

به گزارش ایرنا، اکنون هر عضو خانوار دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند. اگر از سبد کالای استانداردی که با مبنای قیمت‌های ۱۴۰۱ تعریف شده، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خرید کنند ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر، اعتبار یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد. برای این کار کافی است به ۱۲۰ هزار فروشگاهی که در سراسر کشور پذیرنده کالابرگ‌های الکترونیکی هستند، مراجعه کنند.

۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده در طرح کالابرگ الکترونیک شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است. این سبد غذایی، تامین‌کننده کالری مورد نیاز خانواده ها با هدف سلامت تغذیه و فقرزدایی غذایی است که با قیمت ارزان در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
دروغ
قابل توجه مسوولین متوهم از عید تا الان یک گرم گوشت نخریدم مصرف گوشت مرغ هم به یک سوم سال پیش رسیده فقط دروغ میگید
باز هم تورم دوباره در راه است...
مردم گرسنه تر و بیچاره تر می شوند
دهک بندی ها دیمی هستند.من نگاه کردم دهک ۹بودیم؟!
ما که دیروز چند تا فروشگاه رفتیم همگی بعد کلی معطلی که پیامک ثبت کنیم در آخر می گفتند سامانه قطع است
اصلا حالیتون هست که قشر بازنشسته چطوری داره سر میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته سیر از گرسنه چه خبر داره !!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی