بازدید 1689

عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره آغاز می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور جهت شرکت در مراسم آغاز بکار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه های مرزی عازم استان خوزستان شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 02 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،  محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یکروزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند. همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصا در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه ای داشته باشد.

امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره آغاز می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی