بازدید 5083

دو هزار نفر ظرفیت آزمون آموزگاری در تهران خالی ماند

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با توضیحاتی درباره مراحل ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون استخدام دبیر گفت: در آزمون استخدام آموزگار فقط در شهر تهران ۲ هزار ظرفیت برای مردان خالی مانده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 01 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سجاد صدیقی؛ مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان مرحله نخست آزمون استخدام دبیر گفت: افراد در هر رشته محل باید حداقل ۵۰ درصد میانگین سه نفر نخست را کسب کرده باشند، پس از آن تا سه برابر ظرفیت اعلام شده به مرحله ارزیابی تکمیلی دعوت می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر ظرفیت دو نفر باشد، ۶ نفر برای ارزیابی معرفی می‌شوند ممکن است ۴ نفر حدنصاب نمره را کسب کرده باشند، بنابراین ۴ نفر را دعوت می‌کنیم.

وی افزود: در فرایند ارزیابی تکمیلی دبیری، صلاحیت‌های معلمی در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی ارزیابی می‌شود و برای این موضوع ۴ ابزار طراحی شده است و براساس ابزار‌های مصاحبه عمومی و گزینش، ارائه شفاهی و تدریس، ایفای نقش «بررسی نوع مواجهه داوطلب با والدین دانش‌آموزان در راستای اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش»، مطالعه موردی و کار گروهی «توانایی داوطلب در ایفای نقش اجتماعی یک معلم و توانمندی او برای شکوفایی استعداد‌های اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان» شایستگی‌های افراد بررسی می‌شود.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آزمون دبیری با توجه به تجربه کسب شده در آزمون آموزگاری، سرعت ارزیابی دو برابر خواهد شد، گفت: لذا از بابت ارزیابی‌ها چالشی نداریم و گزینش هم تمام توان خود را پای کار آورده است تا قبل از شروع سال تحصیلی فرایند ارزیابی تمام شود و شاهد مشکلاتی مانند سال گذشته نباشیم.

صدیقی گفت: بررسی‌های تکمیلی آزمون آموزگار دوره ابتدایی به اتمام رسیده است و تا اوایل هفته آینده نتایج اعلام می‌شود، ۲۸ هزار ظرفیت جذب آموزگار داشتیم که ۶۰ هزار نفر ارزیابی شدند، اما بیش از ۱۱ هزار شغل خالی مانده است البته این مربوط به قبل از آغاز فرایند ارزیابی است.

وی ادامه داد: بخشی از این ظرفیت خالی مربوط به سهمیه‌ها است و طبق قانون نمی‌توانیم آن را از طریق داوطلب آزاد تکمیل کنیم و بخشی نیز مربوط به جنسیت مرد است،  شاهد آن هستیم که اکثر پذیرفته‌شدگان رشته‌های مورد نیاز دوره ابتدایی مانند علوم تربیتی، روانشناسی و ادبیات در دانشگاه زنان هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه در مجموع برای حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت داریم و ۱۱ هزار شغل محل خالی مانده است، گفت: در تهران بیش از ۲ هزار ردیف برای مردان خالی مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست