بازدید 7062
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

دیدار محمد مصدق و هری ترومن / آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا! / کنفرانس خبری هاشمی رفسنجانی زیر بمب‌باران / حال و هوای آمستردام از دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 30 August 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که دیدنش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

ملاقات محمد مصدق و هری ترومن

دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ایران در راستای دفاع از حقوق ایران برای ملی‌کردن صنعت نفت در اکتبر سال ۱۹۵۱ مصادف با مهر ۱۳۳۰، به آمریکا سفر و در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد. در همین سفر، او با ترومن رئیس‌جمهور آمریکا نیز دیداری داشت که فیلم آن را می‌توانید در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید. البته کمک‌های ترومن به ایران و مصدق کم کم کاهش پیدا کرد و تنها پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود که آمریکا کمک‌های نقدی خود به ایران را از سر گرفت. تصاویر کوتاه باقی مانده از گزارش خبری دیدار نخست وزیر وقت ایران با رئیس جمهور وقت آمریکا را در تابناک می‌بینید.  

 

 

آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا!

«قصی صدام حسین التکریتی / Qusay Saddam Hussein al-Tikriti» دومین فرزند صدام حسین رئیس‌جمهوری عراق بود. قصی به همراه برادر بزرگترش عدی و پسرش مصطفی چند ماه پس از سقوط بغداد، در شهر موصل با نیرو‌های آمریکایی درگیر شدند و پس از درگیری شش ساعته، کشته شدند. سه پسر دیگر قصی به همراه همسرش به اردن فرار کردند و هم اکنون در این کشور زندگی می‌کنند. تصاویری که اکنون می‌بینید، متعلق به سال ۲۰۰۳ است که بحث حمله آمریکا جدی شده بود و ظاهراً این تصاویر آموزش تیراندازی قصی حسین به فرزندانش و نوه‌های صدام حسین، بخشی از حرکت تبلیغاتی برای انتقال این پیام به مردم عراق بود که در صورت حمله آمریکا حتی نوه‌های صدام نیز با آمریکایی‌ها می‌جنگند. این تصاویر از آموزش قصی به فرزندانش که در یکی از بیابان‌های اطراف بغداد ثبت شده را در تابناک می‌بینید.  

 

کنفرانس خبری هاشمی رفسنجانی زیر بمب‌باران

در جریان جنگ ایران و عراق، ایران فاقد موشک‌های میان برد و حتی کوتاه برد موثر بود و در مقابل صدام حسین از این موشک‌ها برخوردار بود و پس از عدم موفقیت در صحنه نبرد، با شلیک موشک به شهر‌های ایران، جنگ شهر‌ها را آغاز و این حملات به پایتخت ایران نیز سرایت کرد. اکبر هاشمی رفسنجانی که جانشین فرمانده کل قوا بود، دو هفته پس از نخستین حمله موشکی به تهران در زمستان ۱۳۶۶ یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور رسانه‌های خارجی برگزار کرد؛ کنفرانسی که همزمان با بمباران تهران صورت پذیرفت، اما هاشمی با آرامش در این کنفرانس حضور یافت و همین آرامش مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت. تصاویر کوتاهی از این کنفرانس خبری را در تابناک می‌بینید.  

 

 

حال و هوای آمستردام از دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰

«آمستردام / Amsterdam» پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهر کشور هلند است که در استان هلند شمالی در غرب هلند واقع شده است. آمستردام با این که پایتخت کشور هلند است، محل استقرار دولت نیست. دولت هلند، رئیس دولت، دفتر نخست‌وزیری و محل سکونت خاندان سلطنتی در شهر لاهه است. هسته اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا به‌ وجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به یک بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان‌نشین بسیاری در حاشیه کانال‌های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آن‌ها هنوز هم پابرجا هستند. حال و هوای آمستردام را در دهه‌های ۱۹۴۰ تا انتهای ۱۹۸۰ می‌بینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
یانکی ها از همون روزی که چوب رو پیدا کردن سریع نیزه ساختن شروع کردن به کشتار و دیکتاتوری بر جهان یه دوتا آزادی اسلحه و کثافت کاری جنسی دادن به باندهای مافیایی ا۲سمش رو گذاشتن آزادی در حالی قوانین زندگی در آمریکا بسیار سخت گیرانه تره تا ایران
تایناک چه گیری به صدام دادی تقریبا به طور مدوام اسم صدام تیتر اخبارات طرف مرد رفت دنبال کارش دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی