بازدید 2070

جزئیات افزایش اعتبار یارانه ۵ دهک درآمدی

کد خبر: ۱۱۹۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 30 August 2023

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: اگر خانوارهای ذیل دهک‌های درآمدی یک تا ۵ نیمی از یارانه نقدی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای مشمول کالابرگ الکترونیک اختصاص دهند، نفری ۱۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه تشویقی (اعتباری) دریافت می‌کنند.

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره جزئیات افزایش یارانه نقدی برخی دهک‌های درآمدی، اظهار کرد: در حال حاضر هر عضو خانوار دهک‌های یک تا ۳، ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند که اگر ۲۰۰ هزار تومان آن را از سبد کالای استانداردی که با مبنای قیمت‌های ۱۴۰۱ تعریف شده، خرید کنند ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر، اعتبار یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این افزایش رقم یارانه منوط به آن است که ۵۰ درصد یارانه (۲۰۰ هزار تومان) را از سبد ۱۱ قلم کالای اعلام شده خریداری کنند.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه با تصویب دولت تعداد دهک‌های مشمول این تشویقی در یارانه نقدی، از ۳ به ۵ دهک افزایش یافته است، بیان کرد: تعداد افراد مشمول افزایش یارانه نقدی از ۲۹ میلیون به حدود ۵۰ میلیون نفر افزایش داشته است.

عسگریان افزود: افراد این دو دهک درآمدی اضافه شده به رشد مبلغ اعتبار یارانه، در حال حاضر نفری ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند؛ ولی آنها هم اگر می‌خواهند ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی را دریافت کنند، باید ۲۰۰ هزار تومان از ۳۰۰ هزار تومان خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای تعریف شده، خریداری کنند. ضمن این که این ۱۲۰ هزار تومان تشویقی یارانه، قابل نقد شدن نیست و باید صرفاً به صورت خرید از سبد کالابرگ الکترونیک مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور پذیرنده کالابرگ‌های الکترونیکی هستند این در حالی است که تا هفته گذشته ۹۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد بود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ۱۲ هزار شعبه در سراسر کشور دارند که با کالابرگ الکترونیکی می‌توان از دستگاه‌های پوز آنها خریداری کرد.

به گزارش ایرنا، ۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده در طرح کالابرگ الکترونیک شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.

این سبد غذایی، تامین کننده کالری مورد نیاز خانواده ها با هدف سلامت تغذیه و فقرزدایی غذایی است که ارزان قیمت در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی