بازدید 2030
۶

دانش هسته‌ای با وجود خرابکاری‌های ۲۰ ساله به دست آمد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانش هسته‌ای کشور که پیشرانه همه صنایع است در حالی به دست آمده که در ۲۰ سال گذشته خرابکاری‌های صنعتی زیادی شده است. 
کد خبر: ۱۱۹۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 30 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،محمد اسلامی سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مخزن آب ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز اظهار کرد: ترور دانشمندان، تحریم، عملیات روانی، متوسل شدن به سازمان‌های بین‌المللی برای اعمال فشار بیشتر و همه و همه نتوانست مانع پیشرفت دانش هسته‌ای در کشور شود.

وی ادامه داد: دشمنان هر روز رجزخوانی می‌کردند که به تاسیسات هسته‌ای حمله می‌کنند، اما امروز انرژی اتمی ایران در صدر کشور‌های دنیا جای گرفته است و آن‌ها نمی‌توانند این را تحمل کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: دشمن مخالف آسایش و آرامش مردم ایران است، ناراحت و ناخرسند می‌شود و می‌رنجد از این رو باید قوی‌تر و سریعتر و منسجم‌تر کار‌ها را پیش ببریم و برای پیشرفت از جان و دل مایه بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه کشور در یک نقطه پر قدرت و پرظرفیت و اقتدارآفرین قرار دارد، گفت: درست است که وضعیت معیشتی سخت شد و پول ملی افت کرد، اما امید است تدابیر کارسازی اتفاق بیافتد و روند آسیب پذیری پول ملی رفع شود.

اسلامی گفت: دشمن امیدآفرینی را هدف قرار داده و با یک روایت‌گری ظالمانه، سعی بر این دارد که این همه کار‌ها را هیچ جلوه دهد.

وی افزود: امروز به لطف الهی در استفاده از فناوری هسته‌ای به تمام سرفصل‌ها و دستاور‌های دست یافته ایم که با غیرت و تلاش شبانه‌روزی به دست آمده است.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: تاثیرگذاری در بین مردم، اعتبار بین المللی و اعتماد بنفس جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۱ خرداد کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور بود؛ ایشان همچنین فرمودند که انرژی هسته‌ای وزن و قدرت و توان بزرگی به کشور داده است و آبروی ایران است.

اسلامی افزود: هم‌اکنون سازمان انرژی هسته‌ای در تولید رادیو دارو‌های جزو اولین‌هاست؛ آب سنگین‌های تولیدی پیشران فناوری در کشور است و در بخش دروازه الکترونیک، نیمه هادی‌ها، زنجیره ارزش قدرتمند ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه توانستیم در انرژی هسته‌ای در کلیه مباحثی که می‌توانست در پرتودهی مطرح شود یعنی درحوزه کشاورزی و پزشکی از مقاله و فکر و ایده به سامانه و اجرا برسیم، افزود: وقتی می‌گوییم ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود یعنی اگر از پرتودهی برای این محصولات استفاده کنیم باقیمانده سموم زدوده شده و از بیماری جلوگیری می‌شود و مدت زمان نگهداری محصولات کشاورزی نیز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی به صورت ضایعات هدر می‌رود که در بخش کشاورزی ۴۰ میلیون تن می‌شود از این‌رو با پرتودهی جلوی این زیان گرفته می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همچنین استفاده از پرتودهی می‌تواند موانع صادرات کشاورزی ما را رفع می‌کند.
وی ادامه داد: اگر انرژی صلح آمیز هسته‌ای نداشتیم و غنی سازی نکرده بودیم و برای راکتور‌های خود سوخت تولید نمی‌کردیم، دیگر نمی‌توانستیم رادیو دارو تولید کنیم و منشا پرتودهی را فعال کنیم و مردم از این مزیت‌ها بی بهره می‌ماندند.
وی اضافه کرد: این سیاه‌نمایی و ادعای غیرصلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشور، فقط یک دلیل دارد آن هم این است که انرژی هسته‌ای شکافنده علم و فناوری و پیش رونده است و با استفاده نکردن از انرژی هسته‌ای همه صنایع پتروشیمی، فولاد، غذایی، سلولزی و غیره متوقف می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
دانشی که تا به حال 2000 میلیارد دلار خرج برای مملکت داشته است.
بله با صرف دهها میلیارددلارهزینه مستقیم و هزاران میلیارددلار هزینه غیرمستقیم ازبابت تحریم ها وباج دادن به روسیه وچین و حتی بنوعی دیگرهند وترکیه کره شمالی و امارات و....و صدالبته قاچاقچیان بین المللی. وبرهم خوردن کل روابط عادی تجاری واقتصادی با دنیا و فلج شدن زندگی مردم و.....احمدینژاداوایل ریاست جمهوریش خوب گفت انرژی هسته ای ارزش اینو داره که همه چی رو 50 سال به خاطرش تعطیل کنیم. البته اون خدابیامرز بتدریج سرعقل اومد ولی عده ای دیگر......
الان سوئد که دانش هسته ای ندارد «همه صنایع پتروشیمی، فولاد، غذایی، سلولزی و غیره متوقف شده است»!؟
چرا در دانش هسته ای بسراغ غنی سازی و راکتور شکافت رفتید؟ چرا روی راکتور همجوشی هسته ای سرمایه گذاری نکردید؟
پایه ریزی که به کمک عبدالقدیرخان پدر بمب هسته ای پاکستان بوده و البته مردم بدانن که خیلی خیلی کره شمالی به ما کمک کرده
پیامبر اسلام(ص) : بار خدایا ! به تو پناه می برم از دانشی كه سود نمی دهد و دلی كه خشوع ندارد و دعایی كه شنیده نمی شود و نفسی كه سیر نمی گردد.
واقعا این انرژی هسته ای کدام سود رابه ملت ایران رسانده؟؟ به روسیه بله... خیلی رسونده ولی به ایرانی چی رسونده؟؟؟
مجریان صداسیما را بورسیه سازمان انرژی هسته‌ای کنید نه دانشجویان دانشگاههای معتبر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست