بازدید 7907
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر / جشن تولد صدام حسین با ۲۲ میلیون شمع! / تفریحات گروگان‌ها در سفارت آمریکا در تهران / تصویر امام خمینی بر همه اشیای تزئینی

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ 29 August 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که دیدنش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر

پاول یوزف گوبلز سیاست‌مدار نازی (ناسیونال سوسیالیست) آلمانی بود که از سال ۱۹۳۳ تا زمان شکست آلمان در جنگ جهانی دوم وزیر پروپاگاندا آلمان نازی بود. او پس از رسیدن به مقام وزارت به سرعت توانست همه رسانه‌ها را به کنترل خود درآورده و از آن‌ها برای جذب حمایت مردم آلمان از حزب نازی بهره ببرد. او تا آخرین لحظه جنگ به هیتلر وفادار بود، هیتلر در ۳۰ آوریل سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد، در وصیتنامه او گوبلز به عنوان صدراعظم بعدی معرفی شد بود البته گوبلز تنها یک روز پس از هیتلر صدراعظم آلمان بود، و بعد از آنکه شش فرزند خود را با سیانور مسموم کرد به همراه همسرش خودکشی کرد. در این ویدیو گزیده‌ای از سخنرانی‌های او را با زیرنویس فارسی ببینید.  

 

 

جشن تولد صدام حسین با 22 میلیون شمع!

هرچند صدام حسین در سال ۱۹۹۸ در صحنه بین الملل منزوی بود، در عراق هنوز بر امور مسلط بود و موقعیت باثباتی داشت. در این سال برای دیکتاتور پیشین عراق یک جشن تولد بزرگ برگزار شد. به گفته‌های رسانه‌های دولتی کویت، ۲۲ میلیون شمع در این جشن تولد برای او توسط عراقی‌ها روشن شد که طبیعتاً این همراهی مردمی بعد از سرکوب گسترده داخلی، متاثر از وحشت عمومی از حزب بعث و استخبارات عراق بود. کیک تولد صدام حسین توسط «عزت ابراهیم دوری / عزة ابراهیم الدوری» معاون اول پیشین صدام حسین بریده و تقسیم شد که در تصاویر برجای مانده از این جشن تولد قابل مشاهده است. تصاویری از این مراسم تولد دیکتاتور عراق را که نمایشی برای نشان دادن مقبولیت صدام بود را در تابناک می‌بینید.  

 

تفریحات گروگان‌ها در سفارت آمریکا در تهران

سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ برابر با ۴ نوامبر ۱۹۷۹ با حمله تعدادی از فعالان دانشجویی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا در تهران که توسط سید محمد موسوی خوئینی‌ها هدایت شده بودند، تصرف شد و این آغاز گروگان‌گیری ۴۴۴ روزه کارمندان و تبعه‌های آمریکایی حاضر در سفارت آمریکا بود. تصاویر کمی از لحظات خصوصی این گروگان‌ها ثبت شده است. تصاویر کوتاهی از این لحظات خصوصی و تفریحات گروگان‌ها در سفارت آمریکا در تهران را در ایامی می‌بینید که حمله آمریکا به تهران در صحرای طبس شکست خورد.  

 

 

تصویر امام خمینی بر همه اشیای تزئینی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عموم مردم نه تنها به دنبال تصاویر با کیفیت از امام خمینی برای نصب بر در و دیوار بودند، بلکه از جاسوئیچی تا قالیچه با طرح بنیانگذار انقلاب اسلامی به فروش می‌رفت. تصاویری که می‌بینید توسط فیلمبردار آسوشتیدپرس در نخستین ماه‌های ۱۳۵۸ ثبت شده و این شرایط را نشان می‌دهد. این تصاویر کوتاه و صامت که در بازار تهران ثبت شده را در تابناک می‌بینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
سلام،
لطفا" کلیپ طولانی پیش از ویدئوها را حذف کنید.
خیلی آزاردهنده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی