بازدید 4631
۶

وزیر خارجه لیبی به ترکیه فرار کرد

منابع رسانه‌ای خبر دادند، «نجلا المنقوش» وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی به دنبال اعتراضات به دیدار اخیرش با همتای صهیونیست، از کشور فرار کرده و به ترکیه رفته است.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 28 August 2023
به گزارش تابناک، فارس نوشت:  در شرایطی که اعتراضات در لیبی و برخی کشورهای اسلامی درباره دیدار وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی با همتای صهیونیست ادامه دارد، برخی منابع رسانه‌ای از متواری شدن وزیر خارجه لیبی از کشورش خبر دادند.

روزنامه نیویورک تایمز و همچنین وبگاه «الوسط لیبی» در گزارش‌های جداگانه خبر دادند که نجلا المنقوش وزیر خارجه دولت وحدت ملی از کشور خود فرار کرده و به ترکیه رفته است.

یکی از دستیاران وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی خبر داد که روز دوشنبه (امروز) در بحبوحه جنجال‌های فزاینده در لیبی به خاطر انتشار خبرها درباره دیدار غیررسمی نجلا المنقوش با همتای اسرائیلی در رم، او به دلیل «نگرانی‌ها بابت امنیت خود به ترکیه گریخته است».

«سالمین اسد» در پیامی از طریق پیام رسان «واتس اپ» درباره چرایی فرار وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی از کشورش به تظاهرات در شهرهای مختلف لیبی علیه دیدار المنقوش با الی کوهن اشاره و اعلام کرد که «مردم (لیبی) عصبانی بودند». 

بنا بر گزارش وبگاه «الوسط لیبی»، نجلا المنقوش با کمک آژانس امنیتی داخلی لیبی با یک هواپیمای دولتی از طرابلس به استانبول رفت.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) از دیدار با نجلا المنقوش وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی (مستقر در طرابلس) در رم پایتخت ایتالیا خبر داد و این دیدار را «تاریخی» خواند

رسانه‌ای شدن دیدار المنقوش با کوهن خشم و تظاهرات مردم لیبی را به دنبال داشت و معترضان در شهر الزاویه و تاجوراء لیبی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به دنبال این تحولات، رئیس دولت وحدت ملی لیبی نجلا المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد. 

وزارت خارجه لیبی درباره دیدار المنقوش با کوهن گفته بود که آنچه در رُم رخ داد یک جلسه غیررسمی بود که از قبل برنامه‌ای برای آن چیده نشده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در پایان گزارش روز دوشنبه (امروز) خود خبر داد که دیدار نجلا المنقوش و الی کوهن به میزبانی «آنتونی تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا در م برگزار شد.

به روایت این روزنامه آمریکایی، «در اسرائیل، دیدار آنها به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک مورد استقبال قرار گرفت و بیانیه وزارت خارجه این دیدار را "تاریخی" خواند؛ اولین دیدار بین وزرای خارجه دو کشوری که روابط دیپلماتیک ندارند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
همونیه که امده بود تهران؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
بله در ایران با حجاب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
سفر به ایران و ملاقات با امیر عبداللهیان و حاشیه حجابش ،براش اومد نداشت !
کاسه ای داغ تر از آش که میگن همین ها هستن ! خود فلسطینی ها در احزاب مختلف نشستن با اسرائیلی مذاکره و پالوده خوری اونوقت بقیه شدن دایه مهربانتر از مادر !11
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
خبر رو کامل میخوندی به نقل از خبرگزاری فارس بود.فارس هم که میدونه نویسندگان کیهانی توش مقاله مینویسند. کل خبر کذب بود.
پس معلومه که دشمنی با اسراییل مختص ایران نیست! البته اگر بعضی ها نگویند اینم کارخودشونه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست