بازدید 7376
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

به دولت عراق و اقلیم کردستان تا ۲۸ شهریور برای خلع سلاح تروریست‌ها فرصت داده ایم/ به مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم

امروز دوشنبه، ششم شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 28 August 2023

به دولت عراق و اقلیم کردستان تا 28 شهریور برای خلع سلاح ها تروریست ها فرصت داده ایم/ به مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ششم شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

وی هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: همواره تلاش دولت‌ها این بوده که مشی این دو شهید را سرلوحه خدمت خود قرار دهند. لازم می‌دانیم، مشی شهیدان والامقام را سرلوحه کار، تلاش و پویایی و خدمت رسانی به ملت قرار دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: امروز با عنوان روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است و شاید کمترین نظام سیاسی در دنیا باشد که این تعداد از دولتمردان آن کشور و مردم و شهروندانش قربانی تروریسم کور و سیاه شده باشند. ملت ایران هم در مبارزه علیه تروریسم پرچمدار و در خط مقدم مبارزه قرار دارد و از بزرگ ترین قربانیان مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.

کنعانی گفت: امیدواریم به عنوان دولت و خدمتگزاران دولت، مشی مردمی این دو شهید گرانقدر را پیشه خود سازیم و بی مدعا و با حداکثر تلاش و پویایی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب مقدس اسلامی در مسیر پر افتخار شهیدان حرکت کنیم و در این مسیر سربلند بیرون بیاییم.

 موعد ۲۸ شهریور تمدید نخواهد شد

وی درباره خبر منتشر شده مبنی بر توافق ایران و منطقه کردستان عراق درباره خارج کردن تروریست‌ها از منطقه اظهار داشت: توافقی بین ایران و دولت عراق شکل گرفت که بر اساس آن، دولت عراق متعهد شد تا پایان شهریور (۲۸ شهریور) جاری بر اساس تفاهم و توافق، گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و اقلیم کردستان را خلع سلاح کرده و پادگان‌های نظامی که در آنجا ایجاد کرده‌اند، خالی کنند و  آنها را به اردوگاه‌هایی که دولت عراق در نظر گرفته، منتقل کنند.

کنعانی افزود: بر اساس اطلاعات ما، دولت عراق مفاد این تفاهم را برای اجرا به مقامات اقلیم کردستان ابلاغ کرده و منتظریم این توافق اجرایی شود. موعد ۲۸ شهریور ماه ـ همانطور که مقامات ذیربط ایران اعلام کردند ـ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. مقامات اقلیم کردستان به دیدگاه‌های ما اشراف دارند و در گفت‌وگوهای مختلف این موضوع به مقامات عراق و اقلیم منتقل شده است. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق از دیدگاه‌های ایران اطلاع دارد و نماینده کمیسیاری عالی پناهندگان در جریان دیدگاه‌های ایران است.

وی گفت: روابط ایران و عراق دوستانه،‌ برادرانه و مبتنی بر حسن همسایگی است. مناسبات دو کشور گرم و دوستانه و سازنده است ولی حضور نیروهای مسلح تروریستی تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق نقطه سیاهی در مناسبات دوجانبه است. انتظار ما این است که این نقطه سیاه برچیده و از فضای مناسبات پاک شود. در این خصوص منتظر اجرای کامل توافق موجود بین ایران و عراق هستیم. 

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: امنیت برای ایران مهم است و نسبت به امنیت ایران متعهدیم، پس از پایان موعد مذکور در صورت عدم اجرای توافق به مسئولیت‌های خود در چارچوب امنیت ایران عمل خواهیم کرد.

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

سخنگوی وزارت خارجه درباره تحرکات نظامی آمریکا در منطقه گفت: حضور نظامی آمریکا و نظامیان این کشور در خاک سوریه کاملا غیرقانونی است. دولت سوریه هیچ دعوتی از نظامیان آمریکایی نکرده و درخواست رسمی دولت سوریه خروج هر چه سریع‌تر نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور است. تحولات سوریه نشان داده، حضور نظامی آمریکا علاوه بر اینکه غیرقانونی است، عامل استمرار بی ثباتی و ایجاد فضای تنفسی برای گروه‌های تروریستی است. دولت آمریکا هم مبتنی بر مقررات بین‌المللی و هم درخواست دولت سوریه باید خاک سوریه را ترک کند.

وی گفت: حضور نظامی آمریکا در منطقه را مغایر صلح، ثبات و آرامش در منطقه می‌دانیم. این حضور موجد بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار نماینده آمریکا با خانواده جمشید شارمهد گفت: دولت آمریکا باید به دولت و ملت ایران پاسخ دهد چه نسبتی با تروریسم شناخته شده و محکوم در دادگاه دارد؛ تروریستی که مسئول یک گروهک تروریستی شناخته شده است و اقدامات تروریستی عدیده علیه ملت ایران انجام داده و مشخصا مسئول طراحی و اجرای عملیات بمب‌گذاری تروریستی ضدانسانی و وحشیانه در حسینیه شیراز است که طی آن ده‌ها تن از مردم از عزادارن به خاک و خون کشیده شدند.

کنعانی ادامه داد: دولت آمریکا روشن کند چه نسبتی با این تروریست و قاتلان ملت ایران دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: رفع تحریم‌های ظالمانه و بی اثر کردن این تحریم‌ها دو رویکردی است که دولت سیزدهم این رویکرد را در دو سال اخیر پیگیری کرد. به مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم و با واسطه ـ چه از طریق اتحادیه اروپا و چه دوستان در منطقه ـ به هر دو مسیر توجه ویژه داریم. هم مذاکرات غیرمستقیم برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان و اجرای توافق و هم مسیر بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: در بازه اخیر تفاهمی با دولت آمریکا داشتیم که از طریق دولت‌های دوست انجام شده است. بحث مبادله زندانیان را داشته باشیم. آزادی شهروندان ایرانی که ظالمانه عملا به گروگان گرفته شده‌اند آزاد کنیم با نگاه انسانی به قضیه و با اهمیت برای آزادسازی زندانیان ایرانی تفاهم تبادل زندانیان را انجام دادیم و در کنار آن رفع انسداد دارایی‌های ایران را پیگیری کردیم و این تفاهم انجام شده و بازه زمانی چهار تا هفت هفته اعلام شده بود و شاهد پیشرفت کار هستیم. این رویکردی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند گام سازنده‌ای باشد که بتوانیم در مسیر بازگشت متعهدانه طرف آمریکایی به توافق هم گام‌های بعدی را برداریم.

کنعانی افزود: دولت‌های دوست در منطقه از جمله عمان و قطر، علاقه‌مندند ایفای نقش کنندو ما از ایفای نقش سازنده این کشورها استقبال می‌کنیم. رفع تحریم‌ها برای ما اولویت است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی و اعلام کردن دستگاه دیپلماسی به عنوان دستگاه برتر از سوی دولت گفت: خوشحالیم عملکرد دستگاه دیپلماسی به عنوان ارکان دولت در دو سال گذشته مورد توجه دستگاه‌های نظارتی در دولت و در چارچوب ارزیابی‌های دستگاهی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته است. ما در دستگاه دیپلماسی بر مبنای خرد جمعی و کار دسته‌جمعی عمل می‌کنیم. در رأس دستگاه، شخص وزیر و بدنه دستگاه در خارج به کار دسته جمعی و مکمل و هم افزا پایبند هستیم.

وی همچنین گفت: سرنوشت امام موسی صدر برای ما حائز اهمیت است و خدمات وی به منطقه و لبنان فراموش نشدنی است. با لبنان این موضوع را مورد توجه داریم. دولت لبنان هم به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و توافقی بین دولت لبنان و لیبی وجود دارد و دولت لیبی مسئولیت‌هایی را پذیرفته و هم دولت ما و هم دولت و ملت لبنان این است که دولت لیبی اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد که کمک کند سرنوشت امام موسی صدر روشن شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره مسابقات ورزشی بین ایران و عربستان و بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: همکاری‌های ورزشی دو کشور موضوع مهمی است. در منطقه مشترک حضور داریم و بازی‌های دو تیم جزو بازی‌های پرهیجان و پرتماشگر بوده است. انتظار این است رخدادهای ورزشی دو کشور متناسب با روند خوب مناسبات سیاسی و فرهنگی دو کشور پیش برود. در گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه در ریاض درباره سرعت بخشیدن و فعال‌تر کردن همکاری‌ها و تبادلات ورزشی بین دو کشور گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته است. دو وزیر متفق القول بودند کمک کنند همکاری‌های ورزشی رونق بیشتری بگیرد.

وی گفت: خوشبین هستیم مبتنی بر این نگاه مشترک، شاهد انجام بازی‌های تیم‌های دو کشور باشیم. وزارت خارجه با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره عبور زائران اربعین و روابط با اقلیم کردستان عراق گفت: این روابط حسنه است و در زمینه‌های مختلف همکاری برقرار است. اقلیم به عنوان بخشی از ساختار سیاسی عراق شریک مناسبات حسنه با ایران در زمینه‌های مختلف است.

کنعانی ادامه داد: از اقدام کریمانه مقامات اقلیم از زوار اربعین تشکر می‌کنم. هم سال گذشته میزبانی کریمانه‌ای داشتند و امسال هم شاهد این میزبانی هستیم. سفر وزیر خارجه در چارچوب مناسبات با عراق ممکن است در بازه زمانی مناسبی انجام شود و اکنون چنین سفری از منظر زمانی تعیین و زمانبندی نشده است. اینکه سفر آتی وزیر خارجه به عراق بتواند اقلیم را شامل شود طبیعتا امکان برنامه ریزی هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای بلومبرگ در خصوص کاهش سطح غنی سازی و آمریکا مجوز صادرات نفت ایران را بدهند، گفت:‌ بر اساس تفاهمی که با دولت آمریکا داریم، منتظر اجرای کامل تفاهم اخیر هستیم. درباره صادرات نفت ایران خوشبختانه به رغم تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا، صادرات نفت ایران در حال انجام است. مبتنی بر مذاکرات رفع تحریم‌ها این را دنبال می‌کنیم که صادرات نفت ایران هیچ گونه محدودیتی را از سوی هیچ طرفی از جمله آمریکا شاهد نباشد.

وی افزود: در چارچوب سیاست خنثی سازی تحریم‌ها اکنون صادرات نفت ما به بازارهای جهانی با قدرت ادامه دارد. شرکای نفتی ما در حوزه‌های مختلف، جغرافیایی نفت ما را خریداری می‌کنند و با جدیت به احقاق حقوق ملت توجه داریم. در مقطع اخیر، شاهد اقدام غیرسازنده از سوی دولت آمریکا بودیم؛ بحث توقیف محموله نفتی ایران که یک اقدام کاملا غیرسازنده است. دولت آمریکا از یک طرف تأکید می‌کند که علاقه‌مند به گفت‌وگوی مستقیم با ایران است و اینکه در چارچوب گفت‌‌وگوی مستقیم اختلافات حل و فصل و زمینه اجرای برجام فراهم شود از یک طرف شاهد اعمال برخی تحریم‌های جدید و از سوی دیگر شاهد توقیف محموله نفتی و تخلیه آن هستیم. این اقدامات با پیام‌های ارسالی برای ایران، مبنی برای آمادگی برای گفت‌وگوی مستقیم و بازگشت به توافق سازوگار نیست.

احضار کاردار سوئیس به وزارت خارجه

 وی درباره توقیف و تخلیه نفت ایران گفت: در غیاب سفیر سوئیس، کاردار این کشور را به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار کردیم و دو یادداشت اعتراض رسمی به سفارت سوئیس دادیم و هم نمایندگی ایران در سازمان ملل اقدام رسمی انجام داد. دولت آمریکا باید بداند تعدی و تعرض به منافع ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و این رویکرد غیرسازنده با پیام‌ها برای آمادگی گفت‌وگوی مستقیم سازوگار نیست و حرکت در مسیر خلاف تفاهمی است که در چارچوب مبادله زندانیان صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: نشست وزرای خارجه هشت کشور ساحلی خلیج فارس در حاشیه مجمع عمومی به ابتکار دبیرکل این سازمان برگزار خواهد شد. در چارچوب نگاه مشترکی است که در بین کشورهای منطقه شکل گرفته که در چارچوب گفت‌وگوهای مشترک به منافع مشترک در منطقه توجه کنند.

وی افزود: ایران به ابتکار دبیرکل سازمان ملل پاسخ مثبت داده است به موازات این رویکرد پیشنهاد ایران تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری با حضور هشت کشور ساحلی خلیج فارس است. 

نشست با طرف‌های مذاکراتی در نیویورک

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات با طرف‌های مذاکراتی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیورک که علی باقری به آن اشاره کرده بود،‌ گفت: ما به مسیر مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم و جمهوری اسلامی ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه غفلت نخواهد کرد. همانطور که در اجلاس سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با علاقه‌مندی طرف‌های مقابل و اهتمام ایران برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک گفت‌وگوهایی در حاشیه مجمع عمومی انجام شد، مستقیم با اعضای برجام و غیرمستقیم با آمریکا. اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است که گفت‌وگوهای دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوهایی که قبلا وجود داشته در حاشیه مجمع صورت بگیرد. جزئیاتی بیش از این نمی‌توانم در اختیار شما قرار دهم. ایران از هیچ فرصت دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه غفلت نخواهد کرد. این کار ویژه دستگاه دیپلماسی است.

 ملاحظات و انتظارت ایران از بحرین

کنعانی درباره روابط با بحرین با توجه به نشستی که قرار است با حضور وزرای خارجه هشت کشور ساحلی خلیج فارس در نیویورک برگزار شود که سؤال دیگر خبرنگار فارس بود نیز گفت: روابط با بحرین در چارچوب خواست خود مورد اهتمام و پیگیری ایران است و این مسیر را در همان سازوکار دنبال خواهیم کرد. پیام‌هایی مبادله شده و گفت‌وگوهایی غیرمستقیم جریان دارد. برای دولت ایران این یک اصل است که روابط خود را با همه کشورهای منطقه،‌ همسایه مبتنی بر منابع مشترک توسعه دهد؛ اما در عین حال در چارچوب اصولی که داریم راجع به روابط با بحرین ملاحظات و انتظاراتی داریم که در چارچوب مسیرهای دیپلماتیکی که برقرار است، منتقل و تبادل می‌شود و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: دولت آمریکا باید اثبات کند، طرف قابل اعتمادی برای گفت‌وگو و تبادل است. دولت آمریکا در برجام بزرگ‌ترین بدعهدی را مرتکب شده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری بیان کرد: دولت و نیروهای مسلح و نیروهای ایران در موضوع تامین امنیت ملی به تلاش‌های شبانه روزی خود ادامه می‌دهند و در موضوع مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه ایران یک شریک تعیین کننده برای طرف‌های منطقه‌ای بوده است. ایران به تلاش‌های موثر خود برای کمک به مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری و داعشی ادامه خواهد داد.

وی گفت: با هشیاری نیروهای امنیتی ایران و عراق و درک مقامات عالیه سیاسی دو کشور این گونه اقدامات ایذایی تاثیری در مناسبات خوب دو کشور نداشته است و با اقدامات امنیتی این گروگان‌ها آزاد شده‌اند. نیروهای امنیتی در این خصوص اطلاعات کافی دارند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مناسبات ایران و مصر نیز اظهار داشت: با طرف مصری اتفاق نظر داریم که ارتباط مستقیم دیپلماتیک دو کشور برقرار است و برای گفت‌وگو و تبادل و ملاقات با یکدیگر با هیچ محدودیتی روبه رو نیستیم. روسای دفاتر دو کشور در تهران و قاهره حضور دارند. مانعی برای ارتقای روابط دو کشور نداریم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه اظهار داشت: موضوع همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه در چارچوب مناسبات دوجانبه و منافع مشترک مبتنی بر قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی از سال‌ها قبل برقرار است و ارتباطی با برجام و اوکراین ندارد. در خصوص پهپادها شاهد استمرار فضاسازی رسانه‌ای از سوی غربی‌ها از جمله آمریکا هستیم. در مورد اوکراین همواره تأکید کردیم راهکار بحران اوکراین سیاسی است و اینکه ایران را به ارسال سلاح به روسیه متهم می‌کنند، باید به گسیل حجم انبوه سلاح‌های خود به یک طرف جنگ پایان دهند.

کنعانی افزود: همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه قبل از آغاز جنگ اوکراین است و در چارچوب مناسبات دوجانبه ادامه می‌یابد و علیه هیچ طرف ثالثی نیست و به هیچ موضوع دیگری هم ارتباط ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۱
مذاکره و توافق را باید سال قبل انجام می دادید ولی چون فشار تحریم ها و هزار بدبختی آن فقط برای مردم بود منتظر زمستان سخت ماندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
من نه غرب گدا هستم نه شرق گدا
سوال جدی این است که آمریکا چرا باید تحریم ها رو لغو کند؟
کجای کارش به ما گیر است ؟ چه خوب چه بد چه زشت ، آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم ، گوی اول بودن را از جهان ربوده ، و این اول بودن را با حفظ فاصله نجومی ، نگه می دارد
آنها دست روی دست نمی زارن که کشوری به آنها نزدیک شود.
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
وزیر خارجه: پول بلوکه شده‌ای در هیچ کشوری نداریم/


آقای امیرعبدالهیان تاریخ و چند ماه آینده ادعاهای تان را اثبات خواهد کرد
فقط یک سوال :
ایران وقتی تمام پولهای ادعایی اش را گرفته برای چه باید
مذاکره کند؟؟؟؟؟؟؟؟
یک تبادل زندانیان چند تابعیتی بوده و اجازه فروش نفت با تخفیف به چینی ها
روی دیوار بایدن یادگاری ننویسید که دولت بی کفایت او در صورت تغییر، وضعیتی ۱۰۰۰ برابر بدتر از خروج ترامپ از برجام را پیش خواهد آورد
جمهوری خواهان از کارهای او به آسانی نخواهند گذاشت و دقیقا مشابه ترامپ که از امضای برجام توسط اوباما توانست کلی ادعاهای واهی کند و به پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ رسید الان هم خود ترامپ یا رقبای او همان کار را تکرار خواهند کرد



خود دانید

آقای کمال خرازی و ظریف اشتباهشان در مورد برجام تک جناحی بودن برجام بود (دمکراتها) که تا الان جمهوری خواهان زیر بار ان نرفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در عراق.


۴ نفر جان باختند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
تا انتخابات آمریکا به مذاکره فکرنکن فعلا دوسالی مذاکرات تعطیله فکر دیگری بکن شاید استعفای ریسی راه حل بهتری باشه حتما توقع داری تا دوسال دیگر مردم را تو خلاء نگهداری
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
نوکرتم عجب چیزی گفتی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مگه تحریم ها نعمت نبودند؟؟؟؟چرا میخواهید رفعشان کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
فعلا که اربابات زانو زدن ، سال سخت را از آلمانی ها بپرس که چند تا شرکتشون ورشکست شده ، بعد اظهار نظر کن
ناصرخان از یه طرف با آمریکا ادعای دعوا دارید از یه طرف هم میگین چرا مارو تحریم کرده؟. البته تناقضات شما انقدر زیاده که این توش گمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
دعوا کدومه. میگن بزرگترین دشمن ایرانه. بعد بزرگترین دشمن نباید تحریم کنه باید بگه شما دشمنیتونو بکنین ولی ما هیچکاری نمیکنیم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
این دعوای زرگری میان ایران و آمریکا تمام نخواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
تحریم ضد بشریه ربطی به اختلاف عقاید نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
آمریکایی دزد فقط توسری میفهمد
به طالبان هم يادم هست فرصت دادين ولي....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اقتدار ولی اقتدار فقط در مقابل مردم هست واسه بقیه نیست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
طالبان آمد گفت ببخشید غلط کردم شکر اضافی خوردم از اشتباهشون چشم پوشی کردیم وگرنه هایپرسونیک رو صاف نشونه گرفته بودیم سمتشون حالا عراق هم حواسشو جمع کنه با مقتددددددددر منطقه سرشاخ نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اقا سعید خیلی دلت خوشه . خوابهای خوب می بینی خوشبحالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اقا سعید یادت باشه روزانه چند صد میلیون دلار قاچاق از مرز کردستان عراق به ایران روانه میشه که خود پشتوانه ارزی است که ایران روی ان حساب می کنه اگه قراره زیاده روی کنه این منبع بسته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
کور خوندید ، ایران تو تله اربابتون نیفتاد
گروهک‌های وطن‌فروش، تجزیه‌طلب و نژادپرست پانکُرد، عامل بی‌ثباتی منطقه‌اند.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
به گروهک‌های وطن‌فروش، تجزیه‌طلب و نژادپرست پان ترک آذربایجان هم هشدار دهید.!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
نژادپرستی درهرصورت بده. ولی توبا زیرکی بجای پانترک نوشتی پانکرد.البته هردو مزدوران بیگانه اند وحتی نژادپرستم نیستند فقط عوام مناطق آذری وکرد رو فریب میدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
با کلمه پانکرد پیامتوخراب کردی. نمیدونیم بهت مثبت بدیم یا منفی؟ کردهای تجزیه طلب ازطف دولت اقلیم و آدریهای تجزیه طلب ازطرف دولت دست نشانده ترکیه درباکو تغذیه میشوند وانفعال دولت ایران درمقابل اینها باعث شده هرروز پررو تر بشن. البته هم آدریها وهم کردها ایرانیانی اصیل و وطن پرستند وگول این شیادان مزدور را نمیخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
آقا رضا و آقا امید
لطفاً فقط اسم یکی از گروهک‌های وطن‌فروش، تجزیه‌طلب و نژادپرست پانترک رو بگید
ممنونم
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
با توجه به نارضایتی مردم ایران کاری نکنید که با آغوش باز از کرد ها استقبال کنندv
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
گروه های کومله و دمکرات و پانکرد عامل بیگانه ها و مزدور هستند
این هشدار را به پاکستان وافغانستان هم بدهید که حیشالظم جوانهای ما را به شهادت می رسانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
طالبان هشدار حالیش نیست ترسی از کسی نداره
چی شد وعده وزیر اقتصاد برای بورس؟ همیشه این طور باقی نمی ماند که به مردم پاسخگو نباشید. سپردن کارها به افراد . . . باعث خشم بیشتر مردم از نظام می شود. دیر یا زود باید به مردم پاسخگو باشید.
اخراج اساتید دانشگاه و دانشجویان را متوقف کنید .
فرار نخبه ها را متوقف کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
وطن فروش نخبه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اینها نه نیاز به دانشگاه دارند نه نخبه یادتون میاد وزیر فعلی بهداشت نامه امضا کرده بود برای نیاوردن واکسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
ناشناس۱۵:۳۸،تا وطن فروشی را چی بدونیم؟
از بازداشت علمای اهل تسنن به دنبال چه چیزی هستید ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
دشمن تراشی
راستی از خبر خوش بورسی جناب آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد چه خبر؟
آقا ناصر یک لایحه حجاب هم اشانتیون به عراق بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
فرهنگ حجاب رو باید هم دولت هم ملت بروند از عراقیها یاد بگیرن اونها چیزی لازم ندارن
منشاء هسته های تروریستی داعش و القاعده سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است که عراق و سوریه و افغانستان را به این حال و روز انداخت. بیشترین حمایت از منافقین چه در زمان صدام و چه بعد از صدام در کشور عراق توسط آمریکا صورت گرفته و تنها راه حل آرامش منطقه خروج کامل نیروهای آمریکایی و جلوگیری از هر گونه مداخله سیاسی - نظامی آنها در منطقه است.
امروز آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی - اقتصادی خود یا از گروه های تروریستی استفاده می کند تا منطقه را ناامن کند و به بهانه ناامنی حضور نظامی پیدا کند و ثروت های منطقه را غارت کند، مگر همین آمریکایی ها در زمان اشغال افغانستان، کوه های غنی از اورانیوم این کشور را به دشت های صاف تبدیل نکردند؟ مگر سال ها نفت اربیل عراق را از طریق لوله ای که به مدیترانه راه داشت غارت نکردند؟ حتما در شمال و شمال شرق سوریه هم در پی غارت نفت هستند.
و یا خودش به صورت مستقیم با جنگ و درگیری در کشورها اسباب ناامنی شده است، آخر تا کی مردم بی گناه باید تاوان سیاست های غلط و منفعت طلبانه آمریکا را بدهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اطلاعات شما بطور صد در صد مربوط است به آنچه از رسانه میلی و شرقگداها منتشر می شود. بد نیست کمی هم به دیگر رسانه ها توجه کنید تا کمی بهتر بتوانید قضاوت کنید. فقط یکی دو مورد را یاد آوری می کنم، یک میلیون جوان ایران همین 40 سال پیش با تجیهزات نظامی روسیه به شهادت رسیدند یا معلول شدند. نیمه غربی ایران به وسیله بمب ها و هواپیماهای ساخت روسیه و شوروی سابق نابود شدند. در حال حاضر هم یکی از عوامل اصلی بحران در منطقه و در ایران همین پوتین لعنتی است. و صد البته موارد بسیار دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اگر واقعا به حرفت اعتقاد داری کاری نکن که ماهم مثل آنها بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
نه فقط امریکا بلکه همه مداخلات کشورهای منطقه از عراق دست بردارد
آمریکا فقط به فکر منافع خود و تروئیکای اروپایی اش است و به آسیا و آفریقا به عنوان تامین کننده منافع خود و رفقای اروپایی اش می نگرد و مقامات آمریکا به صراحت عنوان داشته اند منافع سایر کشورها حتی وصله های اروپایی شان باید در راستای تامین منافع آنها باشد و این یعنی دیکتاتوری یعنی کشورهایی که در اقتصاد جهانی نقش پر رنگی دارند، کشورهایی که قدرت نظامی بالایی دارند و کشورهایی که جزء کشورهای مستقل در حال توسعه هستند یا باید درگیر جنگ بشوند یا باید تحریم شوند و به طور کلی از گردونه رقابت حذف شوند و با همین سیاست غلط است که بر کالاهای چینی تعرفه بالا می بندند و برخی از شرکت های چینی را تحریم می کنند و سعی می کنند که ببینند آیا نمی توانند چین را درگیر مناقشه با تایوان کنند.
روسیه را که قدرت نظامی بالایی دارد درگیر جنگ با اوکراین کرده اند و سبب بحران آفرینی در شرق اروپا شده اند.
کشور ما را هم تحت تحریم های ظالمانه قرار داده اند.
همین سیاست های غلط و منفعت طلبانه آمریکا باعث بسیاری از جنگ ها و درگیری ها از عراق و افغانستان و سوریه بگیر تا لیبی و سودان و سومالی و ... شده است و تا زمانی که این سیاست ها ادامه داشته باشد نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه ممکن است جهان از نظم جهانی خارج و به سمت قانون جنگل برود که اگر چنین شود این به نفع هیچ کشوری حتی خود آمریکا نخواهد بود.
"نشست با طرف های مذاکراتی در نیویورک"
آمریکایی ها در اردیبهشت ۹۷ در حالی که بازرسان از سایت های هسته ای ایران بازدید می کردند و تمام فعالیت های ایران را منطبق بر ان پی تی گزارش کرده بودند در زمان ترامپ جمهوری خواه، یکجانبه و بر خلاف قوانین بین الملل از برجام خارج شدند و حال که بایدن دموکرات به ریاست جمهوری رسیده هنوز پس از گذشت سه سال از زمان ریاست جمهوری او نه تنها آمریکا اقدام عملی ای برای حل برجام برنداشته بلکه با اعمال تحریم های بیشتر گره برجام را کورتر کرده است و این نشان از آن دارد که آمریکا حرف منطق حالیش نیست و تنها به فکر منافع خودش است و چنین سیاستی اصلاح پذیر نیست به قول سعدی؛
"اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
به تو گفتند یک جانبه کمی مطالعه کن بعد حرف بزن گوینده خبر 2030 کهنیستی مرد حسابی برجام را با امریکا امضا کردی بعد گفتی هیچ شرکت امریکای حق ندارد حتی بوئینگ به ایران بیاید من به جای ترامپ بودم این توهین چند ماه صبر نمی کردم قبل از ورود به کاخ سفید اول برجام را ریز ریز می کردم بعد وارد کاخ سفید میشدم
وای از این همه اقتدار
من که سیاسی نیستم پارسال و دو سال پیش می گفتم که برجام راه به جایی نمی برد الان هم اعتقاد دارم که برجام را کلا کنار بگزارید و عقلانیت را جایگزین دشمنی با غرب و آمریکا کنید

و با منطق و گفتگوی رسمی و شفاف پوسکنده بیایید مشکلات خودتان را با غرب حل کنید

این روش بهتر جواب می هد تا بازگشت به برجام

هم غرب و هم شما می دانید که مشکل ایران هسته ای شدن ایران نیست مشکل چیز دیگری است که ریشه در سیاست افراطی و ایدوئولوژی افراطی دارد

۵۰ سال پیش ۱۰۰ سال پیش افراد دیگری حاکم بودند و عملکرد آنها به خودشان مربوط است و خوبی و بدی های آنها هم مربوط به خودشان است و عملکرد ما هم مربوط به خودمان است

آنها گروهی بودند که درگذشتند، هر کار نیک و بد کردند برای خود کردند و شما هم هر چه کنید برای خویش خواهید کرد و شما مسئول کار آنها نخواهید بود(۱۳۴ بقره).

به شرایط فعلی باید نگاه کرد باید به وضعیت الان باید نگاه کرد اگر غرب ۵۰ سال پیش و ۱۰۰ سال پیش دنبال کشورگشایی و استعمار بودند ما هم در ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال پیش حاکمانی داشتیم که چشم از حدقه ۷۰ هزار انسان درآوردند

پس بنشینید گفتگوی رسمی و شفاف بدون اینکه نسبت به همدیگر بی احترامی کنید داشته باشید و با گفتگو مشکلات خودتان را حل کنید و اینقدر مردم را گرفتار افکار غلط خودتان نکنید

اروپا را نگاه کنید بر علیه دلار یورو درست می کند کار کمی نیست (یعنی همان کاری که بریکس دنبال آن است) اما آنقدر خرد و عقل دارد که تبدیل به دشمنی با آمریکا نمی کند در کنار هم می نشینند قهوه می خورند و خوش و بش هم می کنند اما عده ای بیسواد در داخل کشور از هر اختلاف کوچک با آمریکا می خواهند تبدیل به دشمنی کنند و دشمن تراشی کنند

ریشه مشکلات ما همین بی احترامی ها است

هیچ ایرانی و لو همان سلبریتی ها که بد آنها را می گویید و همان غربگراها و معاندین هم دوست ندارند که بر ضد منافع کشور گفتگو کنید بلکه می گویند احترام بگزارید و از منافع کشور دفاع کنید تا احترام ببینید و به شما رسمیت ببخشند

تو را به خدا اول دین را بفهمید و بفهمید و بفهمید و اگر نسبت به موضوعی مطمئن و مطمئن و مطمئن بودید و شدید بیایید در جامعه پیاده و اصرار به آن کنید و گرنه بسپارید به اختیار مردم و از تجربه دیگران و دیگر کشورها استفاده کنید

خدا اگر درجایی سکوت کرده و مبهم مسئله ای را بیان کرده است دلیل بر فراموشی خدا نیست هدف داشته است و می خواسته است که به اختیار خود مردم باشد حالا یا اینکه به آنها آسان بگیرد و یا اینکه از اجزای امتحان و آزمایش و پاداش دادن است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
درود
ساده است کسی با تروریستها مذکره واقعی نمی کند امریکا هرگز به مذاکره با ایران احتیاج نداشته ونخواهد داشت شما هم خیال باطل دارید
استاد بزرگ مگه نکفت تحریم نعمت هست و باید زودتر میشد حالا چرا می خواهید رفع کنید.شریعتمداری میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
الان هم میگم نعمته ... استاد شما بی بصریرترین با بصیرت
طوری تهدید میکنید انگار عراق هم جزو خاک ما است ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مداِِین پایتخت ایران بوده اقلیم کردستان هم جزعی از خاک
ایران است که آنطرف افتاده و اگر یک
همه پرسی بشود رای به الحاق به ایران میدهند
زرشک!
"همانطور که در اجلاس سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با علاقه‌مندی طرف‌های مقابل و اهتمام ایران برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک گفت‌وگوهایی در حاشیه مجمع عمومی انجام شد" علت رونق اقتصادی پس همین بوده در سال 1402
هرچه قدر بیشتر از طرف آمریکا طرد مبشود، بیشتر مدعی مذاکره با آنها هستید! به چه زبانی باید به شما بگویند که برجام‌ برای آنها مرده است و اهمیتی به درخواست ها نمیدهند؟
جوانی و زندگی ما نابود شد کی می خواهید تحریم بر طرف کنید ؟
۲ هزار هکتاری که طالبان از خاک سیستان تصرف کرده، تا کی فرصت دارد پس بدهد؟
کردها وطن فروش نیستن وتا الان به هیچ قومی حمله نکرده اند
بهتر است بجای عوامفریبی به فکر اقتصادتون باشید که افتضاح شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
کردها نه، ولی جنایات پانکردها در بریدن سر سربازان وطن را هرگز فراموش نمی‌کنيم
مثل هشداري كه رئيسي به طالبان داد و بلافاصله آب به هيرمند سرازير شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست