بازدید 46773
پاسخ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک پرسش رایج؛

افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران کار همان‌هایی است که افزایش ۵۷ درصدی پارسال را تصویب کردند/ افزایش حقوق سالی یک بار است و دیگر در سال جاری افزایش حقوق نخواهیم داشت

در دولت سیزدهم حدود ٨۴ درصد افزایش دستمزد کارگران رقم خورد؛ برای سال ١۴٠١ به میزان ۵٧ درصد و برای سال ١۴٠٢ به میزان ٢٧ درصد. چگونه است زمانی که افزایش دستمزد ۵٧ درصدی داشتیم طبق گفته نماینده کارگران اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت شده بود، ولی وقتی دستمزد به ٢٧ درصد رسید، اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت نشده؟! همه اعضای شورای عالی کار صورتجلسه مربوط به این افزایش را امضا کرده‌اند!
کد خبر: ۱۱۸۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 27 August 2023

افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران کار همان‌هایی است که افزایش ۵۷ درصدی پارسال را تصویب کردند/ افزایش حقوق سالی یکبار است و دیگر در سال جاری افزایش حقوق نخواهیم داشتچرا به رغم اعلام اعداد بالاتر برای تورم سالانه کشور، حقوق و دستمزد کارگران برای سال جاری تنها ۲۷ درصد افزایش یافته است؟ این پرسشی است که بسیار پرسیده شده و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ تاملی برانگیزی بدان می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری به مناسب هفته دولت، با بیان اینکه سالانه به ۴٠٠ هزار پرونده دعاوی کارگران و کارفرمایان رسیدگی می‌شود، از طراحی سازوکاری ویژه برای رسیدگی به این موارد خبر داد و گفت: دستورالعمل سازش درون کارگاهی با مشورت دیوان عدالت اداری بازنویسی شد تا مشاوران در واحد‌های صنعتی و تولیدی حضور پیدا کرده و دعاوی و مسائل کارگران و کارفرمایان را رسیدگی کنند.

وی که در خصوص عملکرد این وزارت خانه در یک سال اخیر سخن می‌گفت، با تاکید بر کاهش ١١ درصدی حوادث منجر به فوت ١١ در کشورمان در یک سال اخیر، یادآور شد با تکیه بر این آمار، میانگین حوادث ناشی از کار در ایران از میانگین جهانی کمتر است؛ هرچند باید به سمتی برویم که حتی یک حادثه هم نداشته باشیم.

رعیتی فرد با اشاره به این که بیشترین حوادث شغلی در کارگاه‌های ساختمانی است که ٣٨ درصد حوادث و ۵٠ درصد فوتی‌ها را شامل می‌شود، از راه‌اندازی کمیته‌های بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در استان‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری، شاهد کاهش حوادث باشیم و در همین راستا، شش بسته ارتقای ایمنی در حوزه کار تهیه شده است.

به تاکید این مقام مسئول، پس از کارگاه های ساختمانی، بیشترین حوادث کار در صنایع و معادن رقم می خورد و از این روی امضای تفاهم نامه ای با سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) برای ارتقای ایمنی در معادن در دستور کار قرار گرفت تا در این حوزه نیز شاهد کاهش آمار حوادث باشیم؛ تدبیری که مشابه آن با همکاری وزارت نفت برای جلوگیری از حوادث نشت گاز در دستور کار آتی قرار گرفته و قرار است در حوزه های دیگر مانند حوادث ناشی از کار در ارتفاع هم به اتخاذ و اجرای تدابیری منجر شود.

هدفی که به تاکید معاون وزیر، یکی از راه های تحقق آن افزایش بازرسی هاست و بر این اساس در سال گذشته بازرسان کار ٨٢٠ هزار بازرسی به انجام رسانده اند و افزون بر آن، آموزش اهمیت بسزایی دارد که در این راستا، افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی در دستور کار قرار گرفت و بیش از چهار میلیون نفر/ساعت آموزش ارائه شده است.

افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران کار همان‌هایی است که افزایش ۵۷ درصدی پارسال را تصویب کردند/ افزایش حقوق سالی یکبار است و دیگر در سال جاری افزایش حقوق نخواهیم داشت

رعیتی‌فرد با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم به دنبال توسعه اصل سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرمایان و دولت) هستیم، گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان دو بال تولید هستند و نظر شرکای اجتماعی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و در تصمیم‌گیری از نظربات آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: با کمک مشاورین در واحد‌های بالای ۵٠ نفر باید طبقه‌بندی مشاغل صورت گیرد که این طرح در پنج هزار و ٩٠٠ واحد اجرا نشده است. با اجرای این طرح به عدالت مزدی نزدیک می‌شویم و کارگران بر اساس تحصیلات، تجربه، مهارت، توانمندی و سوابق کاری طبقه‌بندی می‌شوند و انصاف در پرداخت حقوق رعایت می‌شود. برای سال ١۴٠٢ یک هزار واحد را مبنای طرح طبقه‌بندی قرار دادیم.

رعیتی‌فرد افزود: امسال دو اقدام در زمینه طبقه‌بندی مشاغل انجام دادیم که یکی برگزاری آزمون بود، در حالی که قبلاً این امر در انحصار بود. در این زمینه برای انتخاب مشاوران در طرح طبقه‌بندی مشاغل آزمون سراسری برگزار کردیم که ١۶٠ تن پذیرفته شدند و از مهرماه دوره‌های کارآموزی به پایان می‌رسد، این امر به ما کمک می‌کند تا انحصار شکسته شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، طرح طبقه‌بندی را تفیض اختیار به استان‌ها کردیم و همه استان‌ها موظف شدند تا طرح طبقه‌بندی را توسط کارشناسان انجام دهند.

وی با اشاره به جلسات شورای عالی حفاظت کار گفت: اقدامات مؤثری را پیگیری می‌کنیم تا ارتقای ایمنی را در کارگاه‌ها داشته باشیم؛ در دولت سیزدهم نیز به مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت کار در سازمان جهانی کار پیوستیم.

به گفته دبیر شورای عالی کار در دولت سیزدهم، قانون بیمه بیکاری نیاز به اصلاحات داشت که روی چندین موضوع تمرکز و مشارکت سه‌جانبه‌گرایی را در مقرری بیمه پیشنهاد کرده‌ایم و همچنین اصلاح موادی از قانون کار را در دستور کار قرار داده ایم و پیگیری می‌کنیم.

موضوعی که طرح این سوال پر تکرار را از وی به دنبال داشت که چرا به رغم آنکه نرخ تورم سالانه بسیار بالاتر بود، افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگری به تصویب رسید تا وی در پاسخ بگوید: در دولت سیزدهم حدود ٨۴ درصد افزایش دستمزد کارگران رقم خورد؛ برای سال ١۴٠١ به میزان ۵٧ درصد و برای سال ١۴٠٢ به میزان ٢٧ درصد. چگونه است زمانی که افزایش دستمزد ۵٧ درصدی داشتیم، طبق گفته نماینده کارگران، اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت شده بود، ولی وقتی دستمزد به ٢٧ درصد رسید اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت نشده؟!

رعیتی‌فرد در ادامه افزود: همان گروهی که افزایش ۵٧ درصد دستمزد را مشخص کردند، افزایش ٢٧ درصدی را تعیین کردند. همه اعضای شورای عالی کار صورتجلسه مربوط به این افزایش را امضا کرده‌اند؛ ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم و کارفرما می‌تواند پرداختی لازم را به کارگران داشته باشند.

وی در پاسخ به این که آیا با توجه به تورم شدید، بار دیگر افزایش حقوق کارگران در سال جاری در دستور کار شورای عالی کار قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: بر اساس قانون تعیین حقوق و دستمزد سالانه یک بار رقم می‌خورد و دیگر افزایش حقوقی در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۶۷
خوب. دو دو تا چهار تا هست. درامد کشور بخاطر مدیریت درخشان! هر سال کمتر می شود. از بودجه خیلی از نهادها و موسسات و نیروها و.... که نه تنها نمی شود کم کرد که باید افزایش هم بیابد تا بیشتر پای کار باقی بمانند. پس فقط می ماند کاهش شدید درامد و حقوق مردمی که دستشان به هیچ جا بند نیست و البته کاهش تقریبا مطلق بودچه عمرانی و تعمیر و نگهداری زیر ساختها از جاده و راه اهن و فرودگاه تا پالایشگاه و منابع نفت و گاز و نیروگاهها و.... راه دیگری نیست. فقیر کردن یک ملت 85 میلیونی که شاخ و دم نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حاصل کار فارغ تحصیلان دانشگاه امام صادق با توهم فضای
ایران تبدیل به مخروبه شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
چرا آقایان قبول نمی کنند افزایش قیمت اجناس هم باید سالی یک بار باشد
زندگی خودشون از کجا تامین میشه
اگه از حقوق بود که میدونستن ماه به ماه بیشتر کسر میارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
یک کلام
فیش حقوقت را منتشر کن از صداقت داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
درامد کمتر نمیشود. نیست می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
تو انگار با کارگران و حقوق بگیران سر جنگ داری بهتر است استعفا بدهی معلوم است مشکل نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
شما که قیمت سبد معیشت را با نرخ جهانی محاسبه کرده‌اید ،قیمت حقوق و دستمزد را نیز با قیمت های جهانی همسان سازی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
سه جانبه گرایی!!!!
خود دولت بزرگترین کارفرما هست .
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
طبق قانون مصوب حداقل حقوق باید مطابق خط فقر و معیشت باشد که امسال دولت بر خلاف قانون انجام نداده است
و اگر سال گدشته و در دولت روحانی افزایش ها طبق و یا نزدیک نرخ تورم بوده است که منتی بر کارگران نباید
بر کارگران باشد

چطور اردوعان در ترکیه بدون صادرات نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و مس هر سال دو تا سه مرتبه حقوقها را افزایش داده است ؟؟

ولی شما که ادعای دینداری و انقلابی و پرچم داری جهان اسلام تان میشود قادر به دادن حق و حقوق کارگران نیستید

و ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر خط فقر مطلق و محتاج نان شب خود نگه داشته اید ؟

و وقتی نماینده کارگران که تازه منتخب انها هم نیست در مقابل دو نماینده گان کارفرما و دولت دستش کوتاه است
و نمیتواند از حقوق حقه انها دفاع و حمایت کند
دیگر معلوم است که چنین خلاف قانونی انجام گیرد

وقتی با دنیا سر ناسازگاری دارید و مجامع بین المللی دستتان را بسته اند .
و هزاران گرفتاری تحریم را به مردم و کشور آوار کرده اند چرا باید فقط کارگران و بازنشستگان ضعیف تاوان
جاه طلبی ها لجبازی های کودکانه پرهزینه و توهم های بیمار گونه خود شیفته گی شماها را بدهند ؟

چطور بودجه های نهادهای خاص که ۶۰ درصد اقتصاد کشور و در دستان دولت نبوده را دولت قانوناً پس نمی گیرد و از مردم فلکزده کمک نمیخواهد تا خودشان اقدام کنند و با اعتراصات قانونی گسترده انرا بستانند ؟

و چطور بودجه های چند هزار میلیارد تومانی سیمای میلی و هزینه های سرسام اور مراسم های دولتی و حکومتی و همین اربعین در عراق و هزینه تبلیعات و انتقال و خوراک و اسکان میلیونها ایرانی و عیر ایرانی را دارید ولی به کارگران و بازنشستگان که میرسد ندارید ؟

دولت که امار صادرات نفت و گاز و برق و پتروشیمی و بنزین و گازوییل و فولاد و مس افزایش داشته و مدعی است که تحریم ها بی نتیجه بوده !!!!؟

کارگران و بازنشستگان و کلا مردم که اجازه تطاهرات اعتراضی قانونی و ارام و غیر مسلحانه که ندارند
و بسختی سرکوب و زندانی میشوند

پس چطور باید حق خودشان را بیتانند ؟و صدایشان را برسانند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
سیر از گرسنه خبر ندارد قضیه این بابا است که با این لحن صحبت کرده اگر تونستی با یک حقوق بخور نمیر که پرداخت میشه زندگی کنی اونوقت مردی نه حالا که نفست از حا گرم بلند میشه ضمن اینکه زندگی خوب و آسایش و آرامش حق این مردمه از جیب خودت که پرداخت نمیکنی اینطور حرف میزنی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حیا و شرم خوردن
این آدم ها را از کجا پیدا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برگ خشکی جنگ چیشد رسیدید مسکو یا آره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اگر سرسوزنی احساس مسولیت می کردی در این اوضاع وحشتناک تورم اینگونه سخن نمی گفتی مردم کاملا مطلعند که همین امسال حقوق وزرا و معاونان دوبرابر شد فقط برای خودتان تصمیم می گیرید
صحبتهای علیرضا دبیر تیترش کافی بود که تا اخر حدس بزنیم. بلاخره حتما خودمون انتخاب کردیم دیگه!
ولی مشغول جای دیگر شدم. زندگی نامه و عکسهای کاخ مرحوم ابراهیم گلستان در لندن را می دیدم. خدا رحمت کند در گذشتگان همه را. ولی واقعا جالب بود. به هر حال از درامد داستان نویسی و کارگردانی نمی شود چنین زندگی ساخت. در جوانی مانند پوتینی ها بشدت طرفدار ارمان عدالتخواهی و ساده زیستی و طبقه مرحوم کارگر و کشاورز بودند. ولی در میان سالی به لندن رفتند. به هر حال اجداد موفقی داشته اند که همه از صلحای شهر و دیار خود بودند. به هر حال کار دنیا همین هست. انهایی که بیشتر ساده زیست هستند دیر یا زود بیشتر معلوم می شود...... در این دنیا همه حرفها برای قدرت و پول هست که نباید هم غیر از این باشد. این خصوصیت و غریزه هر جانداری از جمله انسان و این دنیای مادی است. هدف تمام ادیان الهی این بوده که نهیبی به این غریزه بزنند ولی کم کم برخی از همین استفاده کردند. دنیای مادی ما پر هست از رقابت برا ی تصاحب سهم بیشتر. حالا یا با پرچم نجات انسان یا با پرچم ساده زیستی و نجات مستضعفان یا با پرچم نازی زدایی از اکراین و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حالا متوجه میشوید چرا ترامپ یا ایلا ماسک در امریکا با وجود ثروت زیاد خیلی طرفدار دارند. چون هرگز منکر ثروت و زندگی تجملی خود نشدند. انچه هستند را رو به جامعه عرضه کردند. پدر بزرگ ترامپ یک کارگر نهاجر المانی بود که بتدریج بزرگترین بساز و بفروش نیویورک شد و پدرش هم برجساز بود و دلیلی ندارد که پشت نقاب ساده زیستی یا فقیر بودن حود واقعی را پنهان کنند که ساعت میلیاردی از زیر استین بزنه بیرون. ماسک هم همین. ما هم که کامنت نویس هستیم خدایا شکر. اموراتمان با تعرفه خطی ۵۰ سنت میگذرد و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برگ چنار عزیز ایشان از یک خانواده ثروتمند هستند بعلاوه برای شرکت نفت کار می کرده اند که حتی کارگرانش هم نبست به سایرین از وضعیت حقوقی و معیشتی خوبی برخوردار بودند ضمنا آدمی که با فقر بزرگ شده بطور کلی نه استثنا معمولا اهل فرهنک نمی شوند درهمه دنیا اهالی فرهنگ از طبقه متوسط هستند اصولا اهمیت طبقه متوسط به همین است
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
جو خواب الو هم از خانواده بسیار فقیر ایرلندی بوده. حالا چطور پسرش که ژن طلایی داشته توانسته دهها میلیون دلار از شغل مشاور انرژی شرکتهای اکراینی و روسی و چینی درامد داشته باشه در حالیکه اصلا مدرک و سابقه ای از انرژی ندارد را باید از حامیان شدیدا طرفدار دمکرات طرفدار محرومان امریکا پرسید یا چرا واتیکان ثروتمند ترین نهاد اقتصادی دنیا با فاصله هست را از جناب پاپ پرسید. شاید نعمت زیاد بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برگ چناز از رفیقت مداد وف چ خبر
به اعتراض مردم تبریز جهت خشکیدن دریاچه ارومیه برخورد امنیتی می گردد .
یک سوال ار مسئولین :
تا کی می خواهید با هر اعتراضی برخورد امنیتی کنید و گوش شنوا به خواسته بحق مردم نداشته باشید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
در اولین سال شرع به کار دولت 13هم حقوق همه کارمندان نهاد ریاست جمهوری 100 درصد افزایش یافت. احتمال 100 درصد هم سال دوم افزایش دادن
بیچاره کارگران با این دولت بی عدالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
تا زمانی که مردم با هم متحد نشن
دولت ترکیه هر ۳ ماه یکبار ، حقوق کارگران را با توجه تورم اقتصاد افزایش می دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حالا ترکیه گلستان شده یا بدتر از اینجاست ؟چرا جماعت ساده لوح نمیفهمند کالایی برای خرید کردن نیست مشگل در عرضه است نه کمبود قدرت خرید و هر افزایشی بلافاصله با تورم خنثی می شود
یک ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
کارگرای ترکیه خیلی متفاوت با کارگرای ایران هستن
تو ایران آبدارچی اداره دولتی که 2 بار در روز فقط چایی میاره پارسال با مدرک سیکل ته حکمش فقط به خاطر قرارداد
کارگریش از من کارشناس زد بالاتر
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
انجابرای افزایش حقوق مجبوربه چاپ اسکناس نیستند درضمن هرسه ماه یکبارافزایش حقوق معنی ندارد این شراکت درسودکلرخانه‌است که هرچند وقت یکبار میدهند درایران هم قدبم ترها چنین بودولی اکنون کفگیر از ته دیگ ردشده به بمین رسید ه بیخیال شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
در حالیکه صادرات نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و مس و برق و هزاران مواد معدنی خام هم نداشته و ندارد ؟
این دولت قشر حقوق بگیر مخصوصامعلم و کارگر.وکارمند جزرا به خاک سیاه نشونده و از زندگی ساقط کرد. تورم 700 درصد. افزایش حقوق دو سال برای کارگر 77 درصد برای کارمند 35 درصد.
افزایش حقوق سالی یکبار است ولی گرون کردن همه چی توسط دولت سالی چندبار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
احسنت.البته بهترهست بگین روزی چندبار!!!
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
یکی نیست به این آقا بگه در دو سال اخیر
افزایش حقوق 77 درصذ بوده
افزایش قیمت روغن 600 درصد
مرغ 400 درصد
گوشت 350 درصد
محصولات بهداشتی 200 درصد
قند و شکر و چای برنج 300 درصد
و...
دولت رئیسی در هیمن 2 سال ملت رو 70 درصد فقیرتر کرد
مشخص است ، سانسور بشدت در خبرگزاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
بسته ویژه خبری هم دیگه نداریم
انکار واقعیات روشن و ملموس جامعه
انکار نظرات و عقاید اکثر یت
هیچ کمکی مثلا به انتخابات نمی کند.
از ترکیه یاد بگیرین، به محض افزایش جزیی قیمت اجناس، حقوق کارگران و کارمندان به تناسب تورم افزایش پیدا میکنه
به نظر من باید بین کارگران تفکیک ایجاد بشه.من نوعی که تازه یه کسب و کار راه انداختم و مجبورم یه کارمند داشته باشم ساعت کاریمم ۶ساعته و همین الانم خودم کمتر از کارمندم‌درآمد دارم چطوری میتونم بیشتر از این حقوق بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مگر توافقی نیست؟ چطور منشی دکتر ماهانه سه تومان حقوق میگیره پس؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
شما کسب و کارت رو جمع کنی بهتره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
میره کسب و کار راه میاندازه همین میشه.عزیز من بقیه هم میتونن مثل تو کار راه بندازن چلاق که نیستن ولی وقتی میبینن از پس هزینه هاش بر نمیان میرن توی یه شرکت بزرگتر کار میکنن.بارها گفتم اگر بقیه کشورها مثل ایران قرار بود شرکت بزنن و کسب و کار راه بندازه میلیونها شرکت راه میانداختن و هیچ شرکت درجه یکی نمیتونست توسعه پیدا کنه
تورم 1500 درصدی. افزایش حقوق 50 دزصدی
افزایش حقوقی سالی یکبار بشرطی صحیح است که تورم هم فقط یکبار و نه بیشتر از درصد حقوق در سال صورت گیرد.

بهترین راه تعیین حقوق این است که بر مبنای یک ارز شناخته شده مثل دلار،یورو و یا پوند باشد مثلا از حداقل فلان مقدار دلار در ماه شروع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
قیمت ارز هم سرکوب شده است بنده خدا، اگر قیمت ارز درست بود حرف شما هم صحیح هست!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
عزیزم این کار دلاریت را بگزار برای هر کارفرمایی که حاضر است به تو بابتش این رقم را بدهد الان اگر اجازه کار به افغان ها بدهند با نصف حقوق شما خیلی بهتر از شما کار میکنند اعتراض هم نمیکنند چون فکر نمی کنند اسمان سوراخ شده و انها افتاده اند روی کره زمین چیزی که زیاده ادم الاف است و چیزی که کم است سرمایه است کسی بیشتر از ارزش افزوده کارت به تو پول نمی دهد چه گوشت 100 تومن باشد چه یک میلیون
شما که اهل قانون هستید ...... لطفا یک قانونی بزارید که تورم هم به حرف شما گوش بدهد و سر از خود در سال چند بار افزایش نداشته باشد..... این تورم عجب پدر سوحته قانون نشناسیه ها... پذر ما را در آورده ...
از این آقای رعتی فرد
درخواست داریم فیش حقوقی اسفند و خردادماه خود را منتشر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
من دقیقا میخاستم همین کامنت رو بزارم
واقعا ایشون بیان فیش حقوقی خودشون رو برای شفاف سازی منتشر کنن تا اینجوری دیگه صحبت نکنن
اینکه دعوا نداره. اقای علیرضا دبیر خیلی اهل فداکاری هستند. فکر کنم با این همه ادعای فدارکاری و انتظار برای رفتن خیلی خیلی راحت برای ایشان باشد که درامد و فیشها حقوقی و مزایا پیدا و پنهان که از فدراسیون کشتی داشتند در دو سال گذشته را در اختیار مردم ایران قرار دهند. همه چیز دستتان می اید. همه چیز و این را تعمیم بدهید به کادرها و مدیران و ...... متوجه می شوید که وقتی تورم سال گذشته 50 درصد بوده و درامد کشور افزایش نیافته این اختلاف درامدها از کجا باید تامین بشه. طبیعی است که از کاهش افزایش حقوق از 57 درصد تصویبی به 27 درصد و....
خودت می توانی با 2برابر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی وکارگران زندگی کنی یا فقط بلدی حرف مفت بزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
فقط بلدن حرف بزن شک نکن
من کارفرما هستم .. بخدا آرزوم هست کارگرم با بنز بیاد بره .. ولی این شکل اقتصاد شما برای ما دیگه نفسی باقی نگذاشته .. تو همینم سرماه که میشه شرمنده کارگر هستیم .. دیگه نمیدونم چکار کنم جز جمع کردن .. اجاره ملک که نجومی شده .. وسایل که لحظه ای هست امروز میفروشی فردا باید یه چیزی هم بزاری روش دوباره موجود کنی .. تعرفه برق که جدا .. هر روز هم که از اصناف و بیمه و دارایی و شهرداری همه خرابن سرمون ... بیا این کارو از دست ما بگیرید آقای دبیر که قرار شهید بشن ما بریم جاشون جبهه اسلام خالی نمونه تو اون عرصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اگر نمیتونی حقوق به اندازه بدی، یا تعطیل کن برو تا مفت کار نکشی یا به اندازه حقوقی که میدی کار بکش
یک نفر باید چند مطلب را برای این آقای معاون روشن و شفاف کند :

1- در این یک سال گذشته آنقدر در باره قانون تعیین دستمزد در محافل و رسانه ها صحبت و مطالب و اعتراضات همراهش رسانه ای شده که از بچه ده ساله تا پیر مرد 120 ساله آن را حفظ شده اند و آیا جای تعجب ندارد که این آقای معاون با غرور می فرمایند که " بر اساس قانون تعیین حقوق و دستمزد سالانه یکبار رقم می خورد و دیگر افزایش حقوقی در دستور کار قرار نخواهد گرفت. "

2- آیا فشار مضاعفی که نمایندگان دولت با تبانی نمایندگان کارفرمایی به نمایندگان کارگری برای امضاء گرفتن از آنها آورده اند را دروغ می شمارید. چرا فیلم جلسات را برای مردم پخش نمیکنید که راستگویی خودتان را ثابت کنید .

3- با توجه به فرمایشات شما به نظر می آید شما سابقا در بازار میوه و تربار تشریف داشتید و همه چیز را کیلویی محاسبه می کنید و 57 درصد سال گذشته با آن همه تورم نجومی و خانمان سوز را اضافه می پندارید و 150 گرم اضافه آن را حواله امسال کرده اید با این حال اگر کیلویی هم حساب کنیم مجموع تورم واقعی سال گذشته و 5 ماه امسال بیش از 120 درصد است و با توجه به چرتکه خودتان که فرمودید 84 درصد باز هم 36 درصد بدهکاری

3- چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی :

تا مرد سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد
ای معاون عزیز اگر یک لحظه به آخرت فکر می کردید برای ضایع کردن عرق کارگران و زحمتکشان و پیشکسوتان پشت این تریبون نمی آمدید مگر اینکه خبر خوب برای این اقشار زحمتکش داشتید
با ۱۷ سال کارمندی و مدرک کارشناسی ،تازه حقوق بنده به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار رسیده ،مسولان خواهشا جواب بدن ،چطور با این مبلغ میشه ازدواج کرد ،چطور میشه خانه خرید ،چطور میشه زندگی رو اداره کرد آیا مسولان عزیز ،میدونستید باعث تغییر دادن سرنوشت خیلی از جوانها شدید ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
هیچ وقت فکر نکردی حد و اندازه ای که برای خودت در نظر گرفتی در همین حد است؟اگر بری هر نوع هنری از برقکاری جوشکاری حتی فروشندگی و اسنپ یاد بگیری یا بکنی 3 تا 10 برابر این درامد دارد چرا چسبیدی به این کار بی ارزش؟متاسفم که بگم چون اهل سختی کشیدن در کار کردن نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
آقا رضا بنده هیات علمی هستم با مدرک دکترا به نظرتون میتونم برم تو اسنپ کار کنم دانشجوها بنده رو ببینن چی میگن ؟ از درس خواندن ناامید نمی شوند ؟ تقصیر اساتید دانشگاه هست که کشور نابود شده ؟ یا سیاست های غلط؟
افزایش حقوق یکبار افزایش تورم ۵ بار ...در سال!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
همه اش 5 بار؟
لبنایت در همین 5 ماه 5 بار گران شده
بگو ماهی 1 بار سالی 12 بار
دولت فشل
حقوق کارگر و نماینده های مجلس باید یکی باشد....چون نمایندگان خادمان ملت هستن و باید بفهمند ک کارگران چطور زندگی میکنم.... وای بر سیستمی ک نماینده از کارگر و معلم بیشتر حقوق بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
استغفرالله توبه کن برادر عزیز قبل از اینکه به تیر غیب نابود شوی از این حرفها نزن چون عرش الهی به لرزه در میاید.
اگه یادت نیست و فراموش کردی
قرار بر این شد در صورت ادامه تورم اگر دولت به کارمندهای افزایش حقوق داد به تامین اجتماعی هم اجازه افزایش حقوق هم داده بشه
اگر این مهم اجرا نشود ......
این آقا اصلا" سواد اقتصادی نداره از ایشان میپرسم چند بار در سال افزایش قیمت از طرف دولت روی کالاها داریم بطور میانگین حداقل چهار بار سواد اقتصادی ندارید جاتونو بدید به باسوادا
بله افزایش حقوق سالی یکبار است به شرطه اینکه تورم هم سالی یکبار باشد نه هفته ای، اجناس وکالاها گران شود !!!!
اعلان کارت قرمز پلیس اینتر پل برای فضا نورد ایرانی به علت عدم رعایت حجاب

یاسمین مقبلی و فضانوردان «کرو سون» به ایستگاه بین‌المللی فضایی رسیدند
حساب کاربری ناسا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) این ویدیو را از لحظه ورود «کرو ۷» به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده است.ماموریت فضایی «کرو ۷» با فرماندهی یاسمین مقبلی، فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار، بامداد شنبه ۴ شهریور آغاز شد. ناسا گفته این ماموریت برای شش ماه ادامه خواهد داشت.خانم مقبلی و سه فضانورد دیگر که از دانمارک، ژاپن و روسیه هستند در این مأموریت، از طرف ناسا برای تحقیقات علمی، راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده‌اند.یاسمین مقبلی، اولین ایرانی تباری است که به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شده است.سفینه دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس، از فلوریدا در جنوب شرق آمریکا به مدار زمین پرتاب شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اینکه اونجا اینجوری هست و ایشون رفتن فضا ربطی به این مملکت نداره اینجا به قول عده ای زن فقط باید بزاد تا جمعیت کم نشه
یاسمین مقبلی و فضانوردان «کرو سون» به ایستگاه بین‌المللی فضایی رسیدند
حساب کاربری ناسا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) این ویدیو را از لحظه ورود «کرو ۷» به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده است.ماموریت فضایی «کرو ۷» با فرماندهی یاسمین مقبلی، فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار، بامداد شنبه ۴ شهریور آغاز شد. ناسا گفته این ماموریت برای شش ماه ادامه خواهد داشت.خانم مقبلی و سه فضانورد دیگر که از دانمارک، ژاپن و روسیه هستند در این مأموریت، از طرف ناسا برای تحقیقات علمی، راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده‌اند.یاسمین مقبلی، اولین ایرانی تباری است که به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شده است.سفینه دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس، از فلوریدا در جنوب شرق آمریکا به مدار زمین پرتاب شد.
اولا افزایش ۵۷درصدی بعد از سالها که رشد حقوق با تورم هماهنگ نبود صورت گرفت!! ثانیاً چطور در خصوص افزایش یکبار در سال قانون را می پذیرید اما در خصوص افزایش حقوق متناسب با تورم چشم خود را می بندید؟ شما اگر راست می گوئید بیائید در ۱۰ سال گذشته میزان افزایش حقوق را با تورم مقایسه کنید. اگر هماهنگ بود، حاضریم حقوقمان را کم کنید. اما اگر هماهنگ نبود، هماهنگ و متناسب کنید. ضمنا خط فقر و متناسب سازی زمان بازنشستگی را هم اگر خیلی قانونمند هستید اجرا کنید!!
متاسفانه در کشور ما همیشه اجرای قانون سلیقه ای و به نفع حاکمیت اجرا می شود!!
لطفا یک کلاس فشرده علم اقتصاد برای مسئولین برگزار کنید و‌مجبورشون کنید شرکت کنند. ضمنا یک اصلی در اقتصاد هست که مردم در کل دنیا یک واحد پول میشناسند و اونم طلاس. امروزه دولت ها بجای طلا معادلش کاغذ معتبر یا اسکناس میدن. دولت قانونا حق نداره غیر از معادل طلا که دست مزد هست تعیین کنه. البته میتونیم دلار را هم معیار بگیریم که مزد ماهانه کارگر ساده ۷۰۰۰ دلار باشه. اگر کارفرمایی نمیتونه دستمزد درست را بده باید از بین بره چون نمیشه که یک فرد تا ابد با دستگاه تنفس مصنوعی و قلب مصنوعی و غیره مصنوعی زنده نگه داشت.
با تشکر از تابناک
تابناک هم مثل سایر به اصطلاح رسانه‌های کشور مجبور به سانسور است !
دراین دنیا که ایرانیان دستشان بند نیست پس به امید دنیایی که حاکمان ما در جهانی دیگر وعده می‌دهند محکوم به صبریم !
آقای رعیتی‌فر تا قبل از انتصاب به عنوان مثلاً معاون روابط کار ، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون ، کار و رفاه‌اجتماعی بود !
آیا باید از یکی نظامی که حقوقش را از سازمان اصلی خودش میگیرد و مزایایش را از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انتظاری غیر از تائید و اصرار به ظلم دارید ؟!
تابناکی‌ها هم مثل تمام به اصطلاح رسانه‌های ایران ادعای رعایت اسلام و قانون دارند ! اگر پیامهایی که حاوی توهین نیست را فقط جهت اینکه خوشایند مسولان نیست بازنشر نمیدهد به همان فردای قیامتی واگذار میکنم که خودشان وعده‌شان را داده‌اند و میدهند !!!!!!!!!
اونها که نخبه ن میدونن باید چکار کرد دررررر رفت
قبول ، افزایش قیمت ها هم در سال یکبار انجام بشه ، هر کارخانه و هر نهادی هم افزایش قیمت داد بیایید مثله الان صحبت کنید افزایش قیمت سالی یکبار ، میایید صحبت کنید ؟
پاسخ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک سوال رایج؛
افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران کار همان‌هایی است که افزایش ۵۷ درصدی پارسال را تصویب کردند/ افزایش حقوق سالی یکبار است و دیگر در سال جاری افزایش حقوق نخواهیم داشت.

جواب: اي كاش خودت هم يه كارگر يا كارمند معمولي بودي تا ببينم با شنيدن اين خبر آيا به گوينده اين خبر ....
شماهم سالی یکبارقیمت ها رابالاببریدویکبارتورم ایجادکنید
خوب شما مي گيد 84 درصد افزايشداشته دراين دولت ارز100%افزايش برنج 350%(از 35تومن رسيد ه به 120 تومن)وگوشت 400%رشد داشته پس نگيد دراين دولت حقوق افزايش چشگير داشته البته قيمتها افزايش چشگير داشتهئ شما كه نمي توني وضع اون كاركر وكارمند رو درك كني براينكه نجمي حقو مي گيريد.
شکم سیر
شما تورم رو تک رقمی کن ، کسی گفت افزایش حقوقش
به کسی که نمی فهمد چه باید گفت .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
خودش را به نفهمی زده
این آقا ما را ابله به شمار می آورد
وقتی تورم ۶۰ درصد داریم افزایش حقوق ۳۷ درصد بی معنی است
دست آقای رئیسی و دولت درد نکنه . باد نکنه یک وقتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
خوب دیگه چه کار می شه کرددستاورد سید محرومان است
کاش تورم هم یکبار بود. آن هم مقداری معقول
آن کسانی که همه چیز کارگران را با کشورهای اروپایی مقایسه می کنند حداقل دستمزد را هم با اروپا مقایسه کنند
سلام
بایداولا حقوقها بالاتراز خط فقر باشه وثانیا طبق قانون بایدهرسال مطابق تورم افزایش پیداکنه.چرااین قانون فراموش شده؟
دستمزدها باید طبق قیمتها درکشور خودمان تعیین بشه نه ارز خارحی.چون قیمتها درکشورما با اروپا وآمریما فرق می کنه بله اگر براساس برابری قدرت خرید نرخ ارز تعیین بشه یک توجیهی داره.ولی بهترین راه اینه مه طبق قانون هوسال مطابق بانرخ تورم دستمزدها افزایش پیداکنه.کارفرمای محترمی هم که گفتند مشکل داریم باید توجه کنند که تورم باعث افزایش قیمت کالاهای آنها هم میشه پس بایدسهم کارگرشان رابدهند.
سواره را چه خبر از غم پیاده.... سیر را چه خبر از غم گرسنه
معاون محترم وزارت رفاه و امور اجتماعی، اگر هم آمار شما در خصوص حوادث کارگاهی کمتر از میانگین جهانی است یا آمار شما غلط است و یا اینکه آنچنان شرایط تولید در کشور خراب است که تعداد کارگاهها به شدت کاهش یافته در نتیجه میزان حوادث هم بالطبع کاهش یافته.
جناب معاونت مححححترم وزیر کار و مثلا رفاه کاش چشمتان را باز میکردید و افزایش قیمت خدمات و کالاهای اساسی و سبد معیشتی واقعی خانوار را هم میدیدید ....(افزایش حدود 250 درصدی)
آنوقت بذل و بخشش دولت باصطلاح مردمی را به رخ مردم می کشیدید...
قانون میگه افزایش حقوق طبق تورم اگه قانون رو قبول دارید که ندارید آیا مطابق با تورم افزایش دادید ؟
قبول دارم 27 رصد کم میباشد ولی افزایش حقوق کارگران بیش از این حد صاحب کار را بطرف کارگر افغانی میبرد و در نهایت به ضرر کارگر ایرانی خواهد شد از طرفی قیمت تمام شده اجناس بالا رفته و قدرت خرید کارگر و مصرف کننده کم میشود
آفتابه لگن هفت دست. شام و ناهار هیچی
جناب معاونی که جمع افزایش حقوق ظرف دوسال اخیر را خوب حساب کردی آیا جمع تورم و گرانی را هم به همان خوبی حساب کرده ای که در کفه دیگر ترازو بگذاری؟
با سلام
این آقا "علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی "قطعا باید برکنار شود.
زیرا هنوز نمیداند قانون "افزایش حقوق کارگران را مطالبق با نرح تورم " درنظر گرفته وایشان ودوستانشان خلاف قانون عمل کردند.
" البته دراین دولت افراد غیر متخصص زیادی برمنسب مدیریت کشور قرار گرفتنه اند همانند خود رئیس دولت"
واکنون حتی می خواهند دانشگاهها را از اساتید ومتخصصین که همفکر ایشان نیستند پاکسازی کنند.
"محدودیت و حذف تا کجا آیا می خواهید بیشتر ملت ایران را حذف کنید زیرا آنها همفکر شما نیستند"
افزایش قیمت ها هم سالی یکباره؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اون پونزه بار
پارسال که ۵۷ درصد بوده هم کمتر از تورم بوده
یه جوری طلبکارانه میگه در دولت سیزدهم ۸۴ درصد حقوق کارگرا اضافه شده که انگار نه انگار تورم و هزینه های زندگی مردم در همین دولت حداقل دویست درصد بوده. تاوان بیعرضگی دولت در اداره امور مملکت رو نباید از جیب کارگر پرداخت کنند بلکه از حقوق شما و بقیه رفقاتون باید کم بشه.
هفته دولت؟کدام دولت؟؟؟؟
اصلا ببین تا پایان سال هستید بعدا تا پایان سال رو پیش بینی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
دمت گرم?
افزایش 57 درصدی بود چون تورم 57 درصد بود. وانگهی، تورم در دو سال دولت شما 120 درصد بوده، پز افزایش 84 درصدی حقوق را می دهی؟
ادامه ظلم دولت کمرشکن قشر کارگر، کارمند و بازنشسته رئیسی و هیچ گوش شنوایی هم در مسئولان وجود ندارد؟؟؟
پس مگر میشود تورم روزانه باشد اما افزایش حقوق سالانه.تازه درصد افزایش هم با آمار تورمی خودتان باشد.ضمنا بنا بر تورم سالی که گذشت نه سال پیش رو.خجالت نمیکشید گردن کلفتی میکنید؟ آخر سال از همین قشر انتظار رای دادن نداشته باشید...
افزایش حقوق = افزایش چاپ اسکناس بی پشتوانه شبیه کاغذ باطله و= گرانی وبیکاری بیشتر ولی اگرافزایش حقوق باافزایش درآمدکشوروفعالیت بیشترکارخانه ها وبخش خصوصی همراه باشد خوب است چون وقتی درآمدسرانه بیشترشودارزش پول افزایش میابد وارزانی میشود که البته بامدیریت اقتصادی فعلی که تخصصشان گرفتن مالیات های سنگین بیشتر وتعطیل کردن کارگاه ها وبخش خصوصی است چنین امری فعلاًمحال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
برات رؤیا بافتن
البته جناب رعیتی فر افزایش 57 درصدی نتیجه توهمات یک فرد متوهم بود که دنبال ساخت لامبورگینی ایرانی توسط دو جوان دبیرستانی و خیلی کارهای دیگر بود و به حق خلف جناب محمود خان بود و بعد از بهم ریختن 6 ماهه مملکت به قیمت برکناری زود هنگام اش هم تمام شد وگرنه هیچ عاقلی در زمان رشد اقتصادی منفی چنین خبطی نمی کند .
آخه وصله ناجور جدا از ملت خودت میتونی با این درآمد زندگی کنی
چرا بعضي از دولتي ها يا لشكري ها اعتراض براي حقوق ندارند. از آبدارچي تا .. بالا .چرا طبقات ديگر و ادارات ديگر؟
بعد افزایش قیمتهای کالا و خدمات که هر روزه هست؛ چطور با این افزایش سالی یکبار متعادل بشه؟
پارتی دار !
حقوق خودت چقدر زیاد شده امسال ؟
بی سواد بی درد
افزایش حقوق ۱ بار در سال
افزایش تورم ۱۷ بار در سال
اینجوریه ؟!
‌ماده ۴۱ - شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای

نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای‌ذیل تعیین نماید:

۱ - حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی

ایران اعلام می‌شود.

۲ - حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را

مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط

آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین نماید.


کجای این قانون گفته سالی یکبار ؟؟؟؟؟ دروغ و بی سوادی و جانب داری از این بالاتر ؟؟؟؟
این افزایش حقوق کجاش بر اساس تورمه؟؟؟؟؟ خدمتگزار های ملت چه زود طلبکار میشن!!!!! پارسال که 57 درصد بود مگه تورم 60 درصدیش فراموش شده؟؟؟؟ منت هم میگذارند!!!!!

این حرف ها رو معاون روابط کار مملکت داره میگه !!!! برای شادی روح روابط کار فاتحه!!!!
شما مرد باشید سالی یک بار قیمت مایحتاج زندگی مردم را افزایش بدید ، اونموقع صداتون رو بندازید توی گلوتون و بگین حقوق سالی بک بار افزایش پیدامی کنه نه اینکه بی کفایتی شما باعث بشه هر روز قیمتها بره بالا بعد حقوقها ثابت بمونه
مگر کارگران و بازنشستگان گفتند که با دنیا سر ناسازگاری بگذارید ؟

چرا باید تاوان اشتباهات و لجبازی ها و بی کفایتی و اختلاس ها و ناکار امدی و

فساد و رشوه خواری و حیف و میل بیشمار از بودجه و بیت المال مردم توسط برخی را ما اکثریت قاطع مردم با فقر مطلق و محتاج نان شب خود بپردازیم ؟؟؟
ما تو این عکس فقط سه تادماغ میبینیم که
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
چقدر برازنده این پست و مقامند این آقا
معاون محترم وزیر درصد های افزایش با هم جمع نمی شوند. در هم ضرب می شوند.
1.27*1.57 = 1.99
یه جوری حرف میزنه انگار نون مردمو این میده
حیف از وقت و انرژی که بخواهد کسی پاسخ این آدم رو بدهد. بیسواد و ......
دستمزد به توانایی در معیشت است. بخصوص دستمزد حداقل مصوب معیشت را جواب نمی دهد. از معدود کشورهایی هستیم که شخص کار می کند و زیر خط فقر در ناحیه فلاکت است.
شما دستمزد را صد در صد افزایش بده . وقتی تورم دویست درصد باشد عملا دستمزد 100 درصد هم کاهش داشته است.
یخجالها و جالباسیها صادقند .
مبارک است انشا اله.
لعنت بر نماینده کارگران که پای صورت جلسه رو امضا کردن.
در دهه 70 حقوق کارگر 2000 دلار بوده است الان حدود 400 دلار یعنی الان باید ماهی 100 ملیون تومان حقوق کارگر باید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
الاان د200دلار هم نمیدن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
درود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
عزیزم دهه هفتاد با 5 میلیون یک اپارتمان 100 متری تو جای خوب تهران می دادند دلارم 800 تومن بود یعنی در ان زمان به کارگر ماهی 1/6 میلیون که یک سوم قیمت فوق است را حقوق می دادند؟برادر چرا چرند میگی؟الان تو المان هم به کارگر معمولی 2000 دلار حقوق نمی دهند چه رسد به ایران
افزایش حقوق بشرطی خوبه که افزایش گرانی نباشه الان من کارمند یک کیلو گوشت450هزارتومانی نمیتونم بخرم
بدترین فاجعه ای که در اقتصاد یک کشور میتونه بیفته اینکه کار کردن بی ارزش بشه.
الان اگه کسی کار کنه مورد تمسخر دیگران قرار میگیره و اگه کلاه برداری کنه و دلالی کنه به عنوان یک فرد موفق و زرنگ تمجیل میشه
واقعا به حال این جامعه باید گریست که معاون کاراش داره اینجوری بر سر گارگاه میزنه
اگرفیش حقوق خودت و وزیران را انتشار دادی ما افزایش حق ق نخواستم کرامت باشداگربیشتراز پانزده میلیون بگیری
همان هایی که چند سال پیش هشتاد درصد رای دادند، همانهایی خواهند بود که رای نمیدهند. اتفاقی نمی افتد.
تورم هم باید تورم قبل باشد
نتیجه خالص سازی همین است چرا تورم را نمی گویی .هر روز هر روز اضافه میشود ولی حقوق یک بار باید اضافه شود
هیچ مسئولی بفکرمردم نیست
اولاً افزایش 57 و 27 درصدی حقوق تنها برای قشر اندکی بوده و نه برای همه! از آنجائیکه مسئولان عادت دارند کارهای بسیار کوچک خودشان را بسیار بزرگ جلوه دهند این نیز از همان کارهاست!
ثانیاً این افزایش ها کمتر از حد تورم واقعی بوده و اصلاً پوشش دهنده هزینه های افزایشی روزانه نبوده تا چه رسد به اینکه رفاهی برای حقوق بگیران به ارمغان بیاورد و بازهم حقوق ها بسیار عقب تر از تورم قرار دارد.
ثالثاً قانوناً می توان بارها در سال حقوق ها را تا آستانه حداقل زندگی افزایش داد اگر اراده ای در مسئولان باشد که نیست و از همان ابتدا وعده افزایش مجدد حقوق یک خدعه بود که در صحبتها شما کاملاً آشکار است!
سال 1401 افزایش عمومی مستمری ها 57 درصد بود؟چرا پرت و پلا میگی؟!!
خدا جای حق نشسته . ان شالله روزی برسه که صدبار از همین کارگران عذرخواهی کنید. سالی بیست بار گران کنید و ی 10 درصد هم سالی یک بار. حرام باشه حقوقی که می گیرید
با سلام این اقا که میگه سالی یکبار حقوق کارگر زیاد کردیم پس چرا کارمند رو هم اول سال زیاد میکنید حقوقش رو هم نیمه دوم سال الان که دارم این پیام رو میدم من کارگر شرکتی قوه قضاییه هستم برای کارمندان دوباره 2800میلیون تو ابلاغ جدید افزایش حقوق زدن به غیر از اول سال که دولت زیاد کرد اون وقت ما 8500میلیون حقوق میگیریم چرا اینارو نمیگید از ساعت 5صبح مارو میارن سر کار تا عصر که جلسه برگزار میکنند ساعت 6بعداز ظهر رفتم دنبال اضافه کارم معاون منابع انسانی قوه قضاییه به من میگه تو کارگر 11ساعت باید کار کنی بعد از اون اضافه کاری میدم آخه چقدر ظلم میکنید اینارو با مدرک و مستندات دارم میگم هر کسی خواست بیاد بریم نشون بدم
متأسفانه مسئولان برای فرار از مسئولیت خود در سالهای اخیر در افزایش حقوق ها متوسل به ترفند شده اند با توجیه زیبای عدالت در پرداخت! و با تقسیم بندی حقوق بگیران به حدقل بگیر و غیر آن اقدام به افزایش حقوق ها به پائین تر از حتی تورم رسمی اعلامی می نمایند که در آن حقوق حداقل بگیران اندکی بیشتر از دیگر گروه ها افزایش می یابد و با اینکار اولاً بین حقوق بگیران تفرقه می اندازند و ثانیاً کلاً حقوق ها را کمتر از تورم افزایش می دهند! در حالیکه حداقل بگیران تصور می کنند حقوق شان بیشتر از دیگران اضافه شده و از این واقعه خوشحال میشوند! ولی در واقع حقوق آنان نیز پائین تر از تورم اضافه شده است و مانند دیگران هر ساله زندگی شان عقب تر از تورم است.
دولتها با اینکار زندگی همه حقوق بگیران را همواره عقب تر از تورم نگه می دارند در حالیکه با اندک افزایش حقوق قشری تظاهر به عدالت کرده و این قشر نیز احساس خوشحالی از این نوع افزایش دارند! اما در واقع اینکار یک ظلم بزرگ است اول برای این قشر که حقوقشان در حد یک زندگی حداقلی هم افزایش نمی یابد و دوم برای کل حقوق بگیران زیرا بجای اینکه با این افزایش ها سطح زندگی شان بالاتر رود افت کرده و هر ساله بسمت فقر بیشتر حرکت می کنند!
البته دولتها با دادن اندکی یارانه که آنهم توسط تورم سالانه خورده میشود تلاش می کنند بخشی از اقشار فقیر شده را کمک کنند و منتی بر سر آنان بگذارند!
شما که می دانید تورم در ایران لحظه ای است پس محترمانه بگویم خودتان را به آن راه نزنید و فکر کنید ما هم فهممان مثل خودتان است و سالی یکبار را آن هم با ۲۸ درصد حقه بازی شما باور میکنیم برعکس العمل و اعتراص ملت را به بیگانه ها و براندازان حکومت نسبت بدهید ملت را گول بزنید آیا خدا را هم میتوانید و آیا از قهر خدا هم بی خبرید که در جا و زمانی که فکرش را هم نمیکنید گلویتان را خواهد گرفت
افزایش حقوق باید سالی یکبار باشد با افزایش حقوقها در مهرماه دوباره موجی از تورم ایجاد خواهد شد وضعیت کارگران در ایران از خیلی کشورهای آفریقایی بهتر است و همین برادران افغانی حاضرند با دستمزدهای پایین تر کار کنند
این آقا هم می داند ماندنی نیست بفکر خودش است
اینا دارن توی یه کشور دیگه زندگی میکنن
ای آنکه دوای دردمندان دانی راز دل زار مستمندان دانی
حال دل خویش را چگونه گویم با تو ناگفته تو خود هزار چندان دانی
وزیر کار پسرش با کارشناسی حقوق ازاد بیرجند شده شهردار منطقه ۹ تهران و اون پسرش معاون بنیاد مستصعفان اصفهان،،،اینا به فکر ما هستند زهی خیال باطل
مسئولین باید اعلام کنند که شکست خوردند و از عالمان برای حل مشکلات درخواست کمک کنند و گر نه کار تمام است
الان اگریک میلیاردتدویست تومن پول تو بانک بزاری وسود بگیری تقریبا ماهی 20میلیون میتونی درامد داشته باشی اما حقوق کارگر وکارمند که کارمیکند و دیه اش یک میلیارد ودویست است حدود 9 میلیون است. یعنی مرده یک آدم از زنده اش بیشتر درامد دارد.کشور عجایب به این میگن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
البته یک میلیارد دویست میلیون تومان الان 5 سال دیگر یک دهم ارزش دارد و این جایی هست که جماعت مفت خور از انجا رکب می خورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
البته یک چیز را یادت رفت حساب کنی و آنهم نرخ تورم است یعنی سالی ۴۰ و ۵۰ درصد یا کمتر و یا بیشتر از ارزش یک میلیارد و دویست تومان کاسته می شود

در کل پول که بی ارزش شود روی هیچ چیزی نمی شود حساب کرد و حساب و کتاب بهم ریخته و نابود می شود
البته یک حرف ایشان راست است آن هم اینکه منتظر باشیم تا شورای کار حقوق را افزایش بدهد زندگی مان بهتر شود به قول خودشان اینها حداقل حقوق را مشخص می کنند اگر حداقل بیشتر ببرند بالا خیلی از شغل ها از بین خواهد رفت و بیکاری زیاد خواهد شد من خودم بعد از بیشت سابقه که رسمی بودم و در کارخانه تراکتور سازی به خاطر اجحاف ،ناعدالتی و حقوق کم از نظر خودم سال 1396 استعفا دادم بدون هیچ گون پشتوانه و آمدم بیرون با توجه به تخصصی که داشتم کار جدیدی را شروع کردم و اینکه منتظر باشیم مثلا به جای 27 درصد 45 درصد افزیایش بخورد و حقوق مان زیاد شود درست نیست و از آن طرف همین الان هم کارگر با توافق با کارفرما طی سال می تواند حقوقش را زیاد کند نیازی به شورای کار نیست بعد از چندین سال باید فهمیده باشید که افزایش حقوق شورای کار فایده ای ندارد چون سراسری است و بلافاصله تمام تولیدی ها و خدماتی ها می کشند روی کالا و خدمات که ارائه می دهند و بنابراین بیشتر از دو ماه فایده ندارد به ماه سوم که می رسی متوجه می شوی باز حقوق کفاف نمی دهد بنابراین افزایش حقوق با افزایش تخصص و کارایی و یا تغییر شغل که برای شما اتفاق می افتد مفید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
فرمایش شما متین اما
1- کدام کارفرما علاقه به افزایش حقوق دارد که کارگر خود بخواهد وارد عمل شود؟ قطعا کارفرما میگوید به سلامت
2- افزایش حقوق ها باید منطقه ای و استانی باشد.شاید با همین حقوق شخصی در یک شهرستان بتواند زندگی کند اما با همین حقوق در تهران حتی از پس اجاره خانه هم نمیشود بر آمد
واقعیتش این است که من پای منبر علما هم می نشینم و خیلی توصیه می کنند که برای حل مشکلات شخصی و کشوری متوسل شوید و دعا کنید و فلان شخص مستجاب الدعوه هستند و فلان شخص و عالم کرامات ویژه و ... دارد

اما نمی دانم چرا از همین نسخه ای که برای دیگران تجویز می کنند نمی توانند برای حل مشکلات کشور استفاده کنند و روز بروز بر مشکلات افزوده می شود

من به این عالمان توصیه می کنم که با باور و اعتقادات مردم بازی نکنید و آنها را خراب نکنید و دین را به مردم بد معرفی نکنید و هر مشکلی را از راهش حل کنید

راه حل مشکلات نظم و تلاش و علم و دانش و ساختار مند شدن و استفاده از تجربه دیگران است و دعا نقش همراهی و امید بخشی دارد و خدا قبل از اینکه دعایی را مستجاب کند در واقع آنرا مستجاب و اسباب آنرا که عقل و دانش و تفکر و ... است داده است
پس چرا به کارمندان دولت خودتون و لشگری و کشوری اضافه کردید....؟ وسط سال. کارگران انسان نیستند؟
کارگر ایرانی روزی ۶دلار کارگر امریکائی ساعتی ۸دلار .حالا ببین کی با کی داره می جنگه !!! تحریم از آن طرف ودزدی و رانت و اختلاس از این طرف کمر ملت را شکسته.
نظر دولت بر عدم افزایش حقوق است. وقتی افزایش صورت نمی گیرد، کارگران باید با درس از روش های دولت، برای افزایش صددرصدی حقوق ۱۴۰۳ اقدام نمایند. کم کاری دولت ها و اختلاس ها مشکل کارگران نیست. قرار نیست هزینه های ایجاد شده از این دست دولت را کارگران بدهند. چگونه امکان دارد اکثر دولت مردان بهترین زندگی و راحتی را دارند و کارگران ندارند؟. تحریم بخش کمی از مشکلات است و آن را بهانه کم کاری و اختلاس ها و ندانم کاریها نکنید و هزینه زندگی مردم را تامین کنید.
چرا افزایش قیمت چند بار هست و چند برابر؟
خجالت هم خوب چیزی است از سال گذشته تورم ۰٫۳۰۰ شده که حقوق پنج میلیونی بایستی الان بیست میلیون باشد طبق ماده ۹۶ که افزایش حقوق طبق تورم بایستی بدون چون و چرا اضافه گردد چرا بیراه میرویدمگر از قانون و ماده قانونی بی اطلاع هستید؟؟؟؟
وقتی آدم های بیسواد مسئولیت پیدا می کنند و نمی دانند در مورد چه قشری دارند صحبت می کنند میشه مصداق همین آقای به اصطلاح معاون وزیر، طبق قانون افزایش حقوق باید برابر با میزان تورم باشد سال 1401 تورم بالای 70 درصد بود و افزایش حقوق 57 درصدی عدد بالایی نبود و امسال هم با تورم بالای 50 درصد افزایش حقوق 27 درصدی تخلف از قانون است و باید افزایش حقوق به بالای 50 درصد و با تاریخ اجرای 1/1/1402 باشد
یاد اون قسمت از فیلم قصه های مجید افتادم که بی بی مجید به مجید میگفت سالی یک کفش و انتظار داشت پسره حالا که داره ورزش میره بازم همون یه کفش رو مصرف کنه
یکی اینو از برق بکشه
درست میگوید سازمان تامین اجتماعی را این دولت اسلامی باید بکوبد و از نو درست کند واسم سازمان تامین اجتماعی باید به سازمان تامین اسلامی تغییر پیدا کند چون بازنشستگی در اسلام تا زمانیکه فرد توانایی کار کردن دارد حرام است بدلیل اینکه فرد بازنشسته در جامعه به یک فرد معترض و بی حوصله و ایرادگیر و انرژی منفی باف تبدیل میشود
شما که ادای اقتصاددان را درمیاری .بهترنیست اعلام ورشکستگی کنید .شما نمیتونید جلوی گرونی را بگیرید هرچقدر حقوق را افزایش دهید مردم فقیرتر میشوند چون لگام تورم ورکود خیلی وقته از رها شده.شما ورشکسته شدید وگلوی حقوق بگیران وبازنشستگان را گرفته اید .
این آقای معاون که از برادران پاسدار است و احتمالا در زمینه نظامی تجربه دارند و تجربه کارگری و تولید را ندارند بهتر است به کار دیگری مشغول باشد . وزیری که ایشان را انتخاب کرد با افتضاح رفت و حالا ایشان حرف های عجیب می زند . در ابتدای سال افزایش حقوق کمتر از تورم ۵۰ درصدی بود و این بی قانونی بود که با وعده دولت که قراراست تا نیمه سال تورم کاهش یابد نهایی شد و حالا که شاهد گرانی و افزایش روزانه قیمت ها هستیم چرا نباید افزایش حقوق صورت گیرد . آقای پاسدار محترم پاسخگو باشید .
ای بی وجدان انگار ایران شما با ایران ما فرق داره
ما توی ایرانی زندگی میکنیم ک واسه هزار تومنمونم باید با برنامه ریزی زندگی کنیم واسه خرید یک عدد جوراب هم باید برنامه بچینیم
آقای بی بی بی بی بی بی سواد پس افزایش قیمت ها و بدبختی های کارگران سالی چند بار ؟
اسمش توافق سه جانبه است اما در واقع کارگر یک رای دارد و کارفرما دو رای
چون دولت خودش کارفرماست.
حالا ممکنه بگید که حقوق کارمند جدای از کارگر محاسبه میشه پس دولت بی طرف هست.
در جواب باید بگم درسته که حقوق کارمندان دولت جدا محاسبه میشه اما یه تناسبی با حقوق کارگر داره چون اگه حقوق کارگر خیلی بالاتر از حقوق کارمند باشد کارمندان کاری دولت به بخش خصوصی مهاجرت می کنند و وضعیت دولت فشل تر می شه.
تازه علاوه بر این خود دولت کلی پروژه به بخش خصوصی برونسپاری کرده که با افزایش حقوق کارگر هزینه دولت هم زیاد میشه.
در آخر باید بگم این ره که دولت ها می روند به ناکجاآباد هست.
چون حتی اگر مشکل امنیتی هم پیش نیاد باعث میشه بهره وری نیروی انسانی به صفر برسه.
اگر افزایش تورم هم یکبار در سال باشد و افزایش حقوق هم یکبار در سال و متناسب با آن, درست است، اما شما تقریباً ماهیانه افزایش تورم دارید و افزایش حقوقتان هم هیچ نسبتی با میزان تورم های ماهیانه ندارند، آنوقت این وقاحت را از کجا میاورید؟
برادر من سلام گوشت از اول سال تا امروز چقد گرون شده
مشکلی نیست که اقایونی که پای مصوبه را امضا کردن فیش حقوقی خودشون رو انتشار بدن تا مشخص بشه سطح حقوق آقایون چند درصد با حداقل که نه بلکه با حداکثر قشر کارگران تفاوت داره .
یه جایی به هم میرسیم و وای به حال خیلی ها
نظرم تکراریست چون هر کجا به صرف صلاح نیست همین را اعلام میفرمائید
دولت رئیسی خوب کلاهی سر تامین اجتماعی گذاشت و شخص اوصولگراه ها یادمان نمیرود
اونایی که افزایش ۵۷ درصدی حقوق رو تصویب کردن . وزیر کار کس دیگه ای بود . که با افزایش 57 درصدی حقوق به مجاز سرمایه دارا . خوش نیومد . که دو ماه نشد برشداشتن . و این وزیر نالایق اومد .
اینکه برابرقانون رساندن حقوق کارگران وبازنشستگان به نرخ توم رسمی اعلام شده توسط ارگانهای دولتی، سپس افزایش حقوقها صورت خواهد گرفت. درحالیکه این مسئولین باصطلاح خیلی دانا وفهیم وباشعور ، هردو مورد را بدون رعایت قوانین، هم ادغام میکنند و هم کلأ نادیده میگیرند و اصلأ اجرا نمی کنند و فقط یک مبلغ چندرغاز بسیارناچیز، تعیین کرده وبالاجبار به امضاء اعضای کارگری شورای عالی کار اسلامی میرسانند. کارگران وبازنشستگان، هیچ مبلغ اضافی نمی خواهند فقط اجرای مصوبات و قوانین به اصطلاح اسلامی کار را میخواهند وبس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی