بازدید 3166

اظهار امیدواری امیرعبداللهیان برای آزادی عکاس ایرانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و کنسولی برای بازگردان عکاس ایرانی به کشور جریان دارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 25 August 2023

به گزارش «تابناک»، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به اقدام اخیر طالبان در بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم در افغانستان، در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «تلاش‌های فشرده‌ی دیپلماتیک و کنسولی برای بازگرداندن عکاس خبرگزاری تسنیم آقای محمدحسین ولایتی جریان دارد. امیدوارم ایشان در ساعات آینده تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شود.»

اظهار امیدواری امیرعبداللهیان برای آزادی عکاس ایرانی

بر اساس این گزارش، خبرگزاری تسنیم در روز سه‌شنبه در خبری نوشت: محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به صورت قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشت، به هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

این خبرگزاری در خبر خود تصریح کرد: طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است؟

پیش از این نیز حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور  افغانستان و ناصر کنعانی  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بودند که پیگیر آزادی هرچه زودتر این عکاس ایرانی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست