بازدید 1855

سعید جلیلی: جنگ نرم از جنس سوال و شبهه‌ است

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: جنگ نرم، از جنس توپ و تانک نیست، از جنس سوال و شبهه‌ای‌ است که در کلاس، مدرسه‌، محیط، محله و شهر مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 25 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سعید جلیلی در جمع دانش‌آموزان حاضر در اردوی تربیتی- معرفتی انجمن اسلامی دانش‌آموزی سراسر کشور با اشاره به هفت اردویی که در دو سه هفته اخیر حضور یافته که شامل چهار اردوی دانشجویی و سه اردوی دانش‌آموزی بوده، اظهار کرد: همان‌طور که در یک عرصه‌ نظامی بدون آمادگی بدنی، بدون آماده شدن و به اصطلاح بدون ورزش‌ها و تمرین‌های لازم نمی‌توانید یک حضور موثر داشته باشید، در جنگ نرم نیز باید با آمادگی وارد شوید.

وی افزود: جنگ نرم، از جنس توپ و تانک نیست، از جنس سوال و شبهه‌ای‌ست که در کلاس، مدرسه‌، محیط، محله و شهر مطرح می‌شود. دشمن مجموعه‌ای از مطالب غلط و دروغ را پخش می‌کند، شبهه‌هایی را مطرح می‌کند تا افراد دچار تردید شوند، این جنگ نرم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با طرح این پرسش که «در این میدان، عملیات شما چیست؟» بیان کرد: عملیات شما در این میدان، پاسخ به این سوالات و رفع این شبهه هاست. برای این مسئله باید آمادگی داشته باشید. عرصه‌ بزرگی‌ست، یک جنگ نرم است. در جنگ به این بزرگی که او همه‌ امپراطوری رسانه‌ای خود را پای کار می‌آورد، دانش آموز چگونه می‌تواند نقش ایفا کند؟ اینجاست که اردو الگو لازم دارد.

جلیلی، الگوی اردو را دفاع مقدس، عنوان کرد و گفت: در آن‌جا، در یک جنگ سخت با مجموعه‌ای از جنگ‌افزار طرف مقابل روبه‌رو بودید، با همه توانشان پای کار آمدند، چه شد؟ چرا موفق نشدند؟ چون در برابرشان یک ملتی را دیدند که همه قیام کرده بودند. فقط ده‌ها هزار دانش‌آموز ما در این عرصه، حضور پیدا کردند که امام فرمودند «رهبر ما آن دانش‌آموز سیزده ساله است». این الگوست که به ما نشان می‌دهد در این عرصه می‌شود ایستاد، مقاومت کرد و موفقیت به دست آورد.

وی افزود: امروز صدام کجاست؟ شما کجایید؟ شما مهرداد عزیزاللهی را می‌شناسید؟ یک دانش‌آموز اصفهانی که تقریبا هم‌سن شما بود. وقتی در جبهه صحبت می‌کند، آدم فکر می‌کند یک عالم اخلاق دارد صحبت می‌کند، نه یک دانش‌آموز. مهدی طحانیان کیست؟ یک دانش آموز که در چهارده‌سالگی اسیر شده و در شانزده سالگی که در اسارت با او مصاحبه می‌شود. دو سال از اسارتش گذشته، آن‌قدر با صلابت، با دقت و باقدرت صحبت می‌کند. بعداً که این عزیز آزاد شد، خاطراتش را در دو کتاب نوشت. این کتاب‌ها را بخوانید، یکی تحت عنوان «همه‌ سیزده سالگی ام» و دیگری «سرباز کوچک امام» در آن‌جا توضیح می‌دهد که پشت صحنه‌ آن مصاحبه، چه فشاری بوده است. این الگوها به ما نشان می‌دهند که امروز هم دانش‌آموزان می‌توانند در جنگ نرم یک نقش موثر داشته باشند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با تشبیه حرکت یک ملت به دو امدادی، اظهار داشت: حرکت یک ملت، مثل دو امدادی است که عده‌ای بخشی از مسیر را می‌روند و در نقطه‌ای، مشعل و پرچم را به نفر بعدی می‌سپارند. به تعبیر مقام معظم رهبری، نزدیک قله‌ایم. ما یک مسیر پرفرازونشیب‌ را آمدیم، موفقیت‌های بزرگ به دست آوردیم، گردنه‌های مهمی را پشت سر گذاشتیم و امروز در نزدیکی قله، این مشعل به شما سپرده می‌شود.

جلیلی در پایان گفت: شهدای هسته‌ای ما، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهید رضایی نژاد، آن زمان دانش آموز بودند که باتلاش و مجاهدت این موفقیت را در عرصه علمی ایجاد کردند. باید یک موفقیتی بدست بیاوری تا بتوانی کشور را به آن قله نزدیک کنی. هر کسی باید خود را آماده کند تا در رساندن کشور به قله موفقیت، ایفای نقش کند. امروز عرصه‌های مختلفی همچون عرصه‌های علمی، عرصه های فکری، عرصه‌های سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی وجود دارد که شما می‌توانید در آن نقش‌آفرینی کنید. این افتخار برای نسل جوان ماست که پرچم موفقیت انقلاب را به قله برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست