بازدید 2258

فعال سیاسی اصولگرا: دولت رئیسی نمره خوبی نمی‌گیرد

ناصر ایمانی، چهره اصولگرا معتقد است عملکرد دولتمردان در ۲ سال اخیر نمره قبولی خوبی نمی گیرد و دولت در حوزه اقتصاد و سیاست ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عملکرد ۲ ساله دولت رئیسی نه تنها با نقدهای جدی از سوی طیف منتقدان دولت روبروست بلکه برخی حامیان دیروز رئیسی نیز این روزها به صف منتقدان پیوسته اند. آنچنان که روزنامه اصولگرای رسالت، با انتقاد از دولت می نویسد؛ « دولت و دولتمردانی بر سر کار آمده‌اند که ریشه بسیاری از ناکامی‌ها و نقایص در دولت قبل را ناکارآمدی مدیران می‌دانستند، حالا خودشان بر سر کارند و وضع در برخی حوزه‌های اساسی نه‌تنها تکانی نخورده بلکه بدتر شده است.»
ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا هم معتقد است دولت در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و ...ضعیف عمل کرده است. او که می گوید نسبت به معاونان رئیسی ابهام دارد، تاکید می کند پاشنه آشیل دولت سیزدهم اقتصاد بوده و هست.

مشروح گفتگو با ناصر ایمانی، فعال اصولگرا را همزمان با هفته دولت بخوانید.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که به عملکرد دو ساله دولت چه نمره‌ای می‌دهد، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: مجموع دولت نمره خوبی را نمی‌گیرد مگر آنکه با یک ارفاق‌هایی نمره قابل قبولی کسب کند.

عمکرد دولت در اقتصاد و سیاست ضعیف بوده است

وی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت گفت: دولت در حوزه اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی و مسائل سیاست داخلی ضعیف عمل کرده است، مقداری در زمینه سیاست خارجی خوب عمل کرده است، اما این موضوع تا وقتی نتوان از آن استفاده کرد، بی‌فایده است. به طور مثال، شما عضو سازمان‌های شانگهای یا عضو گروه بریکس هستید، اگر در داخل ظرفیتی برای استفاده از امکانات سیاست‌ خارجی وجود نداشته باشد، عضویت در این سازمان‌ها بی‌فایده است.

این چهره اصولگرا ادامه داد: مثلا با یک کشور ارتباط سیاسی برقرار کنید اما نتوانید بهره‌برداری اقتصادی از روابط با آن کنید، بی‌فایده است. بنابراین، دولت در زمینه سیاست‌خارجی موفقیت‌هایی داشته اما بهره‌برداری خوبی از آن‌ها نشده است. به طور مثال، تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین هیچ استفاده‌ای نشده است، آیا می‌توان گفت موفقیت‌آمیز بوده است؟

ایمانی افزود: اگر بخواهیم بی‌انصاف نباشیم باید گفت که کشور از نظر تحریم، تورم و رشد نقدینگی در شرایط خاصی است و دولت نتوانست این شرایط را مدیریت و مهار کند.

عملکرد وزرا و معاونان رئیس جمهور ابهام برانگیز است

وی در ارزیابی عملکرد وزرای دولت، گفت: در این زمینه نمی‌توانم قوی‌ترین را انتخاب کنم، من نسبت به معاونین آقای رئیسی ابهام دارم اما پیش‌بینی می‌کنم وزیر صمت بتواند موفق شود اما عملکرد وزرای دیگر محل بحث است.

پاشنه آشیل دولت اقتصاد است

این فعال سیاسی اصولگرا درباره پاشنه آشیل دولت، گفت: پاشنه آشیل دولت اقتصاد بوده و هست. مسائل اقتصادی مبدا بسیاری از مسائل من جمله حوزه مشکلات فرهنگی، ناامیدی و تمایل به مهاجرت است.

سال آخر مجلس، نمایندگان رادیکال می شوند

وی با اشاره به بالا گرفتن اختلاف میان دولت و مجلس طی ماه های اخیر، گفت: همیشه سال آخر مجلس، نمایندگان رادیکال می‌شوند و بخشی از این اختلاف‌ها به این موضوع برمی‌گردد و برخی از این تنش‌ها جدی نیست. اگر چه عملکرد دولت محل اعتراض نمایندگان است منتها زمانی که این اختلاف آشکار شده، شائبه سال آخر مجلس ایجاد می‌شود.

ایمانی درباره گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش طیف حامیان دولت برای حذف قالیباف در مجلس آینده، گفت: من این مسائل را حرف‌های ژورنالیستی می‌دانم و صحت ندارد. در مجلس فعلی چه کسی بهتر از آقای قالیباف می‌توانست عمل کند و به دولت کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست