بازدید 2729

کسری ۳۷۰ فروند هواپیما برای پاسخ به نیاز کنونی سفر

رییس سازمان هواپیمایی گفت: نیاز حال حاضر کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است اما فقط ۱۸۰ فروند هواپیما سر خط داریم و به همین دلیل با وجود افزایش مسیرهای پروازی، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی درباره اینکه چرا صف خرید بلیت هواپیما طولانی شده است، گفت: در نظر داشته باشید از بهار ۱۴۰۱ هم ناوگان هوایی بیشتر شده است و هم مسیرهای پروازی افزایش یافته است؛ همزمان ضریب اشغال به بالای ۹۵ درصد رسیده است و هواپیماها با حداکثر ظرفیت می‌پرند. پس چه اتفاقی رخ داده است که با وجود افزایش پروازها، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می‌شود؟ ما می‌گوییم قیمت مناسب حمل‌و نقل بخش هوایی و افزایش ایمنی، عامل افزایش تقاضا شده است.

رییس سازمان هواپیمایی توضیح داد: امروز دیگر در ایران فصل «لو سیزن» و «های سیزن» وجود ندارد و معنای خود را از دست داده و همواره در دوره اوج تقاضای سفر هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط استقبال از حمل‌و نقل هوایی کسری هواپیماها هم تاثیرگذار است. نیاز حال حاضر کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است، اما فقط ۱۸۰ فروند هواپیما سر خط داریم. ما در پی توسعه ناوگان هستیم تا آرامش به بازار بازگردد. همزمان در سایر شقوق حمل‌و نقل با کاهش عرضه مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل حل شود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: به علت افزایش تقاضا و کمبود عرضه با بازار سیاه بلیت هواپیما و سوداگری در این زمینه مواجه هستیم. دستگاههای امنیتی و حاکمیتی هم ورود پیدا کرده‌اند و نظارت‌های دقیق‌تری در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

ریس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که از محل هواپیماهای زمینگیر چند فروند به ناوگان هوایی کشور تا ‌پایان سال اضافه خواهد شد؟ توضیح‌ داد: با وضعیت تقاضای فعلی به ۵۵۰ فروند هواپیما نیازمندیم.

محمدی بخش توضیح داد: ۳۳۰ فروند هواپیمای ثبت شده داریم که ۱۳۹ فروند از این رقم از ۲ سال بیشتر است که گراند (زمینگیر) شده است. تعدادی از این هواپیماها قابل برگشت به چرخه نیستند و حرفه‌ای نیست هواپیمایی که ۲۰ سال است گراند شده را جزو دارایی‌ها محاسبه کنیم و قرار است پارک دایمی هواپیماهای زمینگیر را در کنار فرودگاه همدان تاسیس کنیم.

وی گفت: تعداد هواپیماهای قابل برگشت که در شرایط سخت تحریم امکان تعمیر و استفاده دارند در برنامه اورهال هستند و شما اخبار روزانه اورهال و اضافه شدن به ناوگان را می‌شنوید.

رییس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: به طور کلی هم اکنون ۱۸۰ فروند هواپیمای فعال داریم که در فرودگاههای کشور در حال خدمت رسانی هستند و تا رسیدن به رقم ۵۵۰ فروند هواپیما به ۳۷۰ فروند هواپیمای دیگر نیازمندیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
از بهار1401 که شما سر کار اومدین بدتر شده نه بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
مدیریت در حد تیم ملی
مدیریت فاجعه. مشتری واسه همه چیز هست کالا نبست.خریدار مسکن هست مسکن نیست خریدار بلیط هست پرواز نیست. و ....
خدا ترامپ رو بگیم چیکارکنه. قراربود تواین 5سال 300-400 فروند بوئینگ وایرباس اونم قسطی تحویل بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
مگه همینجا داخل، بدتر از ترامپ رو نداشتیم که کلی به همون قراردادها گیر داده بودن؟!!
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
تقصیر ترامپ نبود تقصیر نوشته های رو موشک بود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عزیزم فرض کن هواپیمای قسطی میگرفتیم اگر بنا بود پول قسطش از بلیط فروشی دربیاد با این نرخ ارز بلیط سفر داخلی از 5 تا 30 میلیون و خارجی از 30 تا 500 میلیون تومان برای هر سفر میشدکه همین الان برای سفرهای خارجی این نرخ ها جاری هست .خوب شما چقدر مسافر سراغ داری که با این نرخ بلیط بخرد؟پس ما صورت مسئله را اشتباه تعریف کردیم در یک مملکت فقیر مثل ما تقاضای چندانی برای سفر های هوایی با توجه به نرخ بالای ان وجود ندارد پس هواپیمای چندانی هم نیاز نداریم بلکه باید مردم را توجیه کنیم که با اتوبوس سفر کنند.وپایشان را قد گلیمشان دراز کنند .این اقتصادی است که 40 ساله اقایان ساخته اند حتی توریسم پولدار هم مثل ترکیه و تایلند نداریم که این صنعت را به هوای انها توسعه بدهیم.خلاص
آقاي رييس سازمان ، بليط سخت پيدا نميشه ، بليط اصلاً پيدا نميشه .... البته نه براي جنابعالي ، براي ما مردم عادي
خوب شما که یکسره مرگ بر کشورهای سازنده هواپیما میگید چطور از اونها انتظار دارین بهتون هواپیما بفروشند!! نمیشه که هم مرگ بگین هم بگین هواپیما بده. با این وضعیت که با همه کشورهای صاحب تکنولوژی سر مرگ دارین و از طرف دیگه شاهد هستیم که افراد تحصیلکرده و نخبه از کشور فراری شدن ، روز به روز شرایط بد تر هم خواهد شد !!!
جایی نمونده زخم تحریم اثر نکرده باشه هواپیما سواری که از اولش تحریم بوده
یک بنده خدایی با همه عیب و ایرادش اومد و قرارداد حدود 200 تا هواپیمای نو و مدرن روز رو با بویینگ و ارباس بست ولی اونقدر بعضیا! سر و صدا کردن و به اون چند تا هواپیمایی هم که وارد شد برچسب مرجوعی! زدن و ... که آخرش هم برجام و کل قراردادها لغو شد. دیگه نون تو تحریم و چند لا و چند حساب کردن جنس های بنجول هست! لقب کاسبان تحریم به نظر درست ترین و به حق ترین حرفی بود که دولت قبل زد و با تمام ایراداتش تنها حرف درستش همین بود!!!
خودمان می سازیم!
این صنعت تمام شده است ان 180 تایی هم که میگویی لگن است نه هواپیما یک هواپیمای استاندارد بین 100 تا 400 میلیون دلار قیمت دارد حالا این قیمت را مقایسه کن با قیمت دستوری بلیط هواپیما اگر هواپیماها بخواهند نو شوند قیمت معقول بلیط 5 تا 20 میلیون تومان برای پروازهای داخلی خواهد بود اونوقت کو مسافرش که با این نرخ بلیط بخرد؟متاسفانه پوپولیسم و عوامی گری پدر مملکت را دراورده و نمیخواهیم اعتراف کنیم که مملکت فقیر شده است این یک مثال است با این نرخ بلیط که ذکر شد 50 فروند هواپیما هم اضافی خواهد امد و پرواز داخلی مختص مدیران و طبقه فوق پولدار خواهد شد در پروازهای خارجی هم بواسطه فقر عامه مردم از یک طرف و نداشتن رابطه پروازی با مقاصد مهمی مانند امریکای شمالی داشتن هواپیمای مناسب بی فایده است و کماکان ایرلاین های خارجی کارگشا هستند.
چقدر ما باید زجر بکشیم بخاطر ندانم کاری های شما
گنده گوی بزرگ هم میخواد مرگ بر این و اون بگه هم اونا بهش هواپیما بدن. نمیشه برادر نمیشه اخوی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی