بازدید 3071
۳

پوتین: هدف روسیه پایان دادن به جنگ در اوکراین است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشست سران بریکس از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: هدف عملیات نظامی ویژه روسیه پایان دادن به جنگ در اوکراین است که توسط تعدادی از کشورهای غربی و اقمار آنها آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، پوتین خاطرنشان کرد: روسیه تصمیم گرفته است از مردمی حمایت کند که برای فرهنگ، سنت‌ها، زبان و آینده‌شان می‌جنگند.

وی تاکید کرد: اقدامات ما در اوکراین تنها یک دلیل دارد و آن هدف، پایان دادن به جنگی که است که غرب و اقمار آنها در اوکراین علیه مردم دونباس به راه انداخته‌اند.

پوتین افزود: تمایل تعدادی از کشورهای غربی برای حفظ هژمونی خود در جهان عاملی است که به بحران شدید در اوکراین منجر شده است.

رئیس جمهور روسیه با یادآوری این واقعیت که سردمداران اوکراین ابتدا با کمک کشورهای غربی کودتای غیرقانونی در این کشور به راه انداختند، تاکید کرد: آنها علیه افرادی که با آن کودتا موافق نبودند جنگی وحشیانه و ویرانگر را آغاز کردند که ۸ سال به طول انجامیده است.

به گزارش ایرنا، پوتین روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
پس فورا از خاک اوکراین خارج شو !
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
بیشرف رو که رو نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست