بازدید 2153
مدیرعامل بانک رفاه کارگران تاکید کرد:

مبارزه با پولشویی منجر به رونق تولید و اشتغالزایی می‌شود

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و در دولت مردمی سیزدهم اقدامات اثربخشی در این راستا صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 23 August 2023

مبارزه با پولشویی منجر به رونق تولید و اشتغالزایی می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مهندس خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی و جمعی از مدیران و مسئولان نظارتی و اقتصادی کشور برگزار شد، افزود: موضوع سالم‌سازی حوزه اقتصاد از طریق مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم یکی از مهم‌ترین موضوعات کلان این حوزه است و این مهم در نهایت منجر به رونق تولید و اشتغالزایی می‌شود. بدون شک هرچه اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف به سمت سالم‌سازی سوق پیدا کند ضمن رونق اقتصادی و کاهش تورم، از سوداگری جلوگیری می‌کند.  

به گفته وی، پولشویی که عموما از سوی شرکت‌های صوری و فعالیت‌های سوداگرانه صورت می‌گیرد، تاثیر مخربی بر روی بخش‌های مولد اقتصادی گذاشته و منجر به رکود تولید و افزایش نرخ بیکاری می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران، قاچاق کالا و ارز را به عنوان یکی از نتایج مخرب پولشویی توصیف کرد و گفت: این پدیده شوم، نوسانات و تلاطم‌های اقتصادی بسیار شدیدی به همراه دارد و در نهایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند که از آن متضرر می‌شوند.  

وی به اقدامات بانک رفاه کارگران در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اشاره کرد و گفت: بانک رفاه همواره سعی کرده است تا به سهم خود در این راستا اقدامات لازم را داشته باشد و این اقدامات در سال‌های اخیر به صورت گسترده‌تر و منسجم‌تر از گذشته تداوم داشته است. 

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: ارتقای ساختار سازمانی این حوزه و قرار دادن آن تحت نظارت مستقیم مدیرعامل بانک و افزایش سطح اختیارات همکاران فعال در این بخش و....، از جمله اقدامات زیرساختی بانک رفاه کارگران به منظور توسعه اقدامات در راستای تحقق اهداف مورد نظر در بخش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بوده است.  

وی افزود: همچنین با جذب نیروی انسانی مورد نیاز و تامین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک رفاه کارگران، سعی شده است تا بستر توسعه اقدامات در این بخش بیش از پیش فراهم شود.  

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به ارتباط سازنده حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این بانک با مراجع بالادستی، خاطرنشان ساخت: ارتباط اثربخش این حوزه با این مراجع در وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و... باعث شده است تا اقدامات در این بخش با رویکرد پیشگیرانه و به صورت کاملا قانونمند و کارشناسی اجرایی شود و از اثربخشی بیشتری برخوردار باشد.  

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های شبکه بانکی از جمله بانک رفاه کارگران در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، منجر به سالم‌سازی بیش از پیش حوزه اقتصادی کشور شود. 

شایان ذکر است، در ابتدای همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، مهندس خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی طی سخنانی از بانک رفاه کارگران به واسطه مشارکت در برگزاری این همایش قدردانی کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی