بازدید 6975

رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین قاهر در ماه‌های آینده

رییس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح، با اشاره به جنگنده قاهر ۳۱۳، بیان داشت: پروژه قاهر در دو ورژن درحال ساخت است یکی از این ورژن‌ها هواپیمای بدون سرنشین است که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 21 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،امیر خواجه فرد رییس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: ما در این چهل سال یک فرایند پیچیده‌ای را سپری کرده ایم و در این مدت هیچ پرنده‌ای در زمینه گلوگاهی فن آوری زمین گیر نبوده و تمام پرنده‌ها تعمیر و اورهال شده اند.

وی افزود: تقریبا بعد از جنگ حدود ۱۵ سال بنیاد دانشی محصولات را استخراج کردیم؛ زیرا برخی از این شرکت‌های بین المللی به ما سرویس دهی نمی‌دادند و نمی‌دهند از این رو برای ارتقاء و ساماندهی این پرنده‌ها نیازمند استخراج فناوری آن‌ها بودیم و اکنون دانش استخراج شده و با کمک دانش و فناوری آن‌ها درحال شکل گیری محصولات جدید با  فناوری‌های جدید است.

رییس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح، گفت: در حوزه بالگردی بیش از ۱۵ تنوع بالگرد وجود دارد و این بالگرد‌ها همواره باید عملیاتی باشند. در همین کمیت نیز در حوزه هواپیما وجود دارد در نیروی هوایی کشورمان ۱۵ تنوع هواپیما وجود دارد که در زمان جنگ ۳ تنوع هواپیما داشتیم، اما امروز ۹ تنوع به این جنگنده‌ها از جمله جنگنده‌های شرقی و اروپایی به ناوگان ما اضافه شده است.

خواجه فرد تصریح کرد: در زمان جنگ بمب‌ها و موشک‌های ما نقطه زن نبودند، اما امروز تمام بمب‌ها و موشک‌های نصب بر روی جنگنده‌ها نقطه زن و لیزری هستند.

وی ادامه داد: وقتی در صنعت هوایی یک کار هایتک انجام می‌شود یعنی این صنعت در همه حوزه‌ها فعال است و صنعت دفاعی یک صنعت سرآمد است و جوابگوی همه صنایع است.

خواجه فرد با اشاره به جنگنده قاهر ۳۱۳، بیان داشت: پروژه قاهر در دو ورژن درحال ساخت است یکی از این ورژن‌ها هواپیمای بدون سرنشین است که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.

رییس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: هواپیمای ترابری سیمرغ حدود ۴ تا ۶ تن و ترابری است و قرار بود قبل انقلاب چنین هواپیمایی با چنین مقیاسی خریداری شود، اما امروز به ساخت آن رسیده ایم و همچنین هواپیمای یاسین طی چند هفته آینده به پرواز در خواهد آمد و در جنگنده کوثر در حال ارتقاء بمب‌ها و موشک‌ها و رادار‌ها در این جنگنده هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی