مجامع کدام شرکت‌ها در مرداد ماه آنلاین برگزار نشد؟

برخی شرکت‌های بورسی در اجرای ابلاغیه‌ی رعایت حق مشاهده آنلاین برای سهامداران در مرداد ماه کوتاهی کردند. نبض بورس به بررسی این شرکت‌ها در مرداد ماه پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 21 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برخی شرکت‌های ثبت شده نزد بازار سرمایه در اجرای ابلاغیه‌ی رعایت حق مشاهده برخط برای سهامداران کوتاهی کردند. نبض بورس به بررسی این شرکت‌ها در مرداد ماه پرداخته است.

طبق ابلاغیه مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل فراهم بودن شرایط برای مشاهده مجامع عمومی توسط سهامداران امکان طرح سوال از سوی سهامداران و اخذ پاسخ، ناشران می‌بایست در آگهی‌های دعوت به مجامع عمومی، آدرس مشاهده برخط (لینک آنلاین) را درج نمایند.
کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰ ملزم به رعایت این ابلاغیه و درج لینک آنلاین هستند.

برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های بورسی | کدام شرکت‌ها در مجامع مرداد ماه کوتاهی کردند؟

اما بعضا مشاهده شده است که متاسفانه برخی شرکت‌ها در این زمینه کوتاهی کرده و لینک آنلاین قرار داده نمی‌شود و سهامداران آن شرکت‌ها که امکان حضور فیزیکی در این مجامع را ندارند و با سوالات و ابهامات بسیاری مواجه هستند از مشاهده‌ی برخط مجمع نیز برخوردار نمی‌شوند.

فواید برگزاری مجامع آنلاین

•    سختی حضور فیزیکی سهامداران حتی در خود تهران
•    کاهش هزینه برگزاری مجامع از حضوری به آنلاین 
•    چالش برانگیز بودن مدیریت و رای گیری مجامع حضوری با تعداد سهامدار زیاد 
•    سرعت و سهولت برگزاری مجامع به صورت آنلاین 
•    مدیریت راحتتر مجامع آنلاین
•    فواید زیست محیطی آنلاین بودن نیز حتما می‌بایست مدنظر واقع شود. 

در مردادماه سال ۱۴۰۲ حدود ۷۳ مجمع عمومی برگزار شد که در بین شرکت‌هایی بودند که مجماع را به صورت آنلاین برگزار نکردند و به این حق سهامداران خود در مرداد ماه کم لطفی کردند و لینک آنلاین برای برگزاری مجامع عمومی توسط آنها منتشر نشد که از جمله‌ی این شرکت‌ها می توان به خفرمان، فاذر، قیستو، ورفاه، خنصیر، کفپارس اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی